Skocz do zawartości

Pitts S1C- 1,6m -wstęp do projektu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiec jest tak: w długie wieczory po pracy w Warszawie postanowiłem zrealizować projekt do którego podchodziłem dwa razy a teraz zrobię to tak jak trzeba czyli wszyscy śledzący moje tematy wiedzą jak. A będzie to projekt CAD, symulacja 3D , wycinanka i klejenie. Początkowo myślałem od wersji S2B a to jest wersja rozwojowa Pitts-a 2A z tym że ma oszklenie zamknięte. Po przemyśleniach postanowiłem jednak iż będzie to wersja S1C z oszkleniem kabiny. Co tu dużo mówić- Pitts S1C to mały , śliczny , uroczy dwupłat .

Zastanawiam sie nad rozpiętością 1600mm ale do momentu opracowania szczegółów poszczególnych elementów jest to dość płynna granica i na 100% nie ostateczna. Muszę parę rzeczy obliczyć żeby cała praca i ewentualne pieniądze nie poszły w błoto. W oryginale górne i dolne skrzydło miało inny profil jednak ja zrobię taki sam i do tego symetryczny- takie są przynajmniej założenia. Jako że postanowiłem mieć jednego śmierdziucha postawiłem na napęd spalinowy ale nie wyklucza to napędu elektrycznego. Planów w sieci nie ma a zakupić je w USA nie za bardzo ma sens tym bardziej że chcę ten model wyciąć laserem. Przeszukałem komputer w poszukiwaniu tychże planów i znalazłem całkiem fajne rysunki z przekrojami Pitts-a S1C. Są wystarczajaco dobre żeby zrobić półmakietę, no może 3/4 makietę.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Od razu napiszę że nie będę tworzył Christen Eagle a Pitts-a. Co z tego wyjdzie to się zobaczy. Dużo czasu zejdzie z rozrysowaniem wręg i symulacją 3D kadłuba ale myślę że dam radę.

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

samolot piękny i jak obserwuje Twoje projekty Sławku to będzie to majstersztyk :) ale mam pytanie dlaczego ciągle te akrobaty ? może popełnił być coś takiego ? :)

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano

Mułowate górnopłaty mi sie znudziły. Poszukiwałem planów Cessny 182 żeby zrobić taką pod 50ccm jako holownik. Myślałem nad rozpiętością 220-230cm ale planów nie ma i odpuściłem.

 

PS: Nie mówię nie na temat Cessny :D

Opublikowano

ta ma 3.05m i jest pod 50 ccm benzyne :)

tylko według mnie powinny plany trafić w Twoje ręce bo te rozwiązania co są na planach wymagają troche przeróbek:)

Opublikowano

Jak się znajdą odpowiednie plany to będzie Cessna :wink:

Opublikowano

No fajny "grubasek" się zapowiada :) Osobiście celowałbym w pittsa s-12. Ten który wybrałeś będzie bardziej zaawansowanym projektem, bo przekrój kadłuba nie jest taki prosty. Może pomyśleć o rozpiętości 1700(ewentualnie 1800)? Pasowałby idealnie pod 50(55)cm benzynkę :)

Opublikowano

Ja te przekroje opracowałem około 5-6 lat temu, teraz zrobię to jeszcze raz. Cessna będzie jak będą plany i uporam się z tym co mam do skończenia. Plany pod laser Pittsa S12 mam , taki 1700 ale nie podoba mi się absolutnie.

 

Zestawy Cessny 182 produkuje TOP FLITE

Opublikowano

Celem jest Pitts, Cessna jako druga , Gawron niestety kompletnie mi nie pasuje. Cessna ma sylwetkę ponadczasową, a gawron jak to gawron- brzydal.

Opublikowano

Albo będzie Cessna albo nic. Nie będę klepał modeli które mi sie kompletnie nie podobają. Poza tym holownik to bliżej nieokreślona przyszłość.

Opublikowano

Sławek plan mam jak się obrobisz i znajdziesz na nią czas chętnie Ci je udostępnie

 

Dołączona grafika

 

 

a tu fajny film

sorry że zaśmieciłem Ci troche temat w końcu nie o Cessnie on jest :wink:

Opublikowano

Będę kibicował Twojemu przedsięwzięciu z tym Pittsem. Przymierzałem się do budowy takiego ale brak planów zastopował moje chęci, tak więc jak jak zrobisz wszystko łącznie z ulotnieniem modelu wg planów to chętnie kupię te plany :)

Opublikowano

Slawek, jakis rok temu skonczylem na tym:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Jest to S1S z lotkami na obudwy platach i prawie symetrycznym profilu. Profil zostal z oryginalu. Przedmuchalem go i przy tej skali nadaje sie bardzo dobrze. Skala ok 40% rozpietosc 2,3m pod silnik 100-150cm3.

Kadlub jest kompletny, zostalo dokonczyc usterzenie i skrzydla :) bazowalem na dokumentacji oryginalu. Mam tez wiele roznych planow z usa, ale kazdy ma jakies uproszczenia i niedociagniecia. Tu jest wszystko jak z fabryki :)

 

Nie poszedlem z tym dalej bo praca pochlania mi za duzo czasu i kupilem gotowca w tej skali tyle ze S2B.

 

Jezeli bys chcial to rozwinac, lub wykorzystac czesciowo to sluze pomoca ( calosc jest parametryczna wiec nie bedzie problemu ze skalowaniem).

W razie potrzeby napisalem tez kiedys aplikacje do wyciagania obrysu z czesci 3D, idealne narzedzie do przygotowania plikow pod laser.

 

Skoro jestes w Warszawie, to musimy sie ustawic na jakies piwo po pracy i pogadac na zywo :)

Opublikowano

Witam Kolegów - plany budowy modelu Pitts Specjal Christian Eagle dość dawno opublikowane były w czeskiej serii planów "Modelara". Według nich zbudowałem od podstaw mojego S1 "Wielkiego śmierdziela" ale w zmienionej wersji szkoleniowej 2-miejscowej (wg mnie ciekawsza). Model powstał na podsatwie właśnie "Modelara" i naszych "Planów modelarskich". Szczegółowy opis i zdjęcia na mojej stronie - zapraszam do "mojego hangaru". Model aktualnie ma zmieniony napęd na Saito 20 ccm 4T i czeka na oblot z tym motorem (pierwotne miał silnik Webra 15ccm - też dobry ale nie do końca).

Plany są bardzo szczegółowe - to plany budowy modelu (mam oryginały).

Polecam.

Opublikowano

...

Jezeli bys chcial to rozwinac, lub wykorzystac czesciowo to sluze pomoca ( calosc jest parametryczna wiec nie bedzie problemu ze skalowaniem).

W razie potrzeby napisalem tez kiedys aplikacje do wyciagania obrysu z czesci 3D, idealne narzedzie do przygotowania plikow pod laser.

 

Skoro jestes w Warszawie, to musimy sie ustawic na jakies piwo po pracy i pogadac na zywo :)

Pewnie że chcę wykorzystać, w szczególności kadłub i jak byś miał wręgi w 2D. Dziś przeskakuję na inny dział w firmie i teoretycznie powinienem mieć wiecej czasu, bardzo chętnie sie spotkam z Tobą przy piwie na modelarskich pogaduchach. Dzięki za pomoc. :)

 

Senior, znam te plany, jednak Christen nie bardzo mi sie podoba. Miałem je kupić ale jakoś się rozmyśliłem.

Opublikowano

Wracając do technicznych aspektów projektu to skłaniam się do rozpiętości 1600mm , przy wystarczająco lekkim wykonaniu będzie można zapakować do niego DLE 30 lub odpowiednio mocny napęd elektryczny.Pogrzebałem w sieci i DLE30 sprawdza sie fajnie w Ultimate Axara przy podobnej rozpiętości. Oglądałem DLE 30 w sklepie F3M i spodobał mi się ten silnik. 1600mm to nie za mały i nie za duży model, taki dla mnie w sam raz.

Opublikowano

Wykreśliłem dziś wstępnie wręgi kadłuba, muszę zrobić symulację 3D.

 

Dołączona grafika

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.