Skocz do zawartości

Pitts S1C- 1,6m -wstęp do projektu.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Wiec jest tak: w długie wieczory po pracy w Warszawie postanowiłem zrealizować projekt do którego podchodziłem dwa razy a teraz zrobię to tak jak trzeba czyli wszyscy śledzący moje tematy wiedzą jak. A będzie to projekt CAD, symulacja 3D , wycinanka i klejenie. Początkowo myślałem od wersji S2B a to jest wersja rozwojowa Pitts-a 2A z tym że ma oszklenie zamknięte. Po przemyśleniach postanowiłem jednak iż będzie to wersja S1C z oszkleniem kabiny. Co tu dużo mówić- Pitts S1C to mały , śliczny , uroczy dwupłat .

Zastanawiam sie nad rozpiętością 1600mm ale do momentu opracowania szczegółów poszczególnych elementów jest to dość płynna granica i na 100% nie ostateczna. Muszę parę rzeczy obliczyć żeby cała praca i ewentualne pieniądze nie poszły w błoto. W oryginale górne i dolne skrzydło miało inny profil jednak ja zrobię taki sam i do tego symetryczny- takie są przynajmniej założenia. Jako że postanowiłem mieć jednego śmierdziucha postawiłem na napęd spalinowy ale nie wyklucza to napędu elektrycznego. Planów w sieci nie ma a zakupić je w USA nie za bardzo ma sens tym bardziej że chcę ten model wyciąć laserem. Przeszukałem komputer w poszukiwaniu tychże planów i znalazłem całkiem fajne rysunki z przekrojami Pitts-a S1C. Są wystarczajaco dobre żeby zrobić półmakietę, no może 3/4 makietę.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Od razu napiszę że nie będę tworzył Christen Eagle a Pitts-a. Co z tego wyjdzie to się zobaczy. Dużo czasu zejdzie z rozrysowaniem wręg i symulacją 3D kadłuba ale myślę że dam radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mułowate górnopłaty mi sie znudziły. Poszukiwałem planów Cessny 182 żeby zrobić taką pod 50ccm jako holownik. Myślałem nad rozpiętością 220-230cm ale planów nie ma i odpuściłem.

 

PS: Nie mówię nie na temat Cessny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajny "grubasek" się zapowiada :) Osobiście celowałbym w pittsa s-12. Ten który wybrałeś będzie bardziej zaawansowanym projektem, bo przekrój kadłuba nie jest taki prosty. Może pomyśleć o rozpiętości 1700(ewentualnie 1800)? Pasowałby idealnie pod 50(55)cm benzynkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja te przekroje opracowałem około 5-6 lat temu, teraz zrobię to jeszcze raz. Cessna będzie jak będą plany i uporam się z tym co mam do skończenia. Plany pod laser Pittsa S12 mam , taki 1700 ale nie podoba mi się absolutnie.

 

Zestawy Cessny 182 produkuje TOP FLITE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę kibicował Twojemu przedsięwzięciu z tym Pittsem. Przymierzałem się do budowy takiego ale brak planów zastopował moje chęci, tak więc jak jak zrobisz wszystko łącznie z ulotnieniem modelu wg planów to chętnie kupię te plany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slawek, jakis rok temu skonczylem na tym:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Jest to S1S z lotkami na obudwy platach i prawie symetrycznym profilu. Profil zostal z oryginalu. Przedmuchalem go i przy tej skali nadaje sie bardzo dobrze. Skala ok 40% rozpietosc 2,3m pod silnik 100-150cm3.

Kadlub jest kompletny, zostalo dokonczyc usterzenie i skrzydla :) bazowalem na dokumentacji oryginalu. Mam tez wiele roznych planow z usa, ale kazdy ma jakies uproszczenia i niedociagniecia. Tu jest wszystko jak z fabryki :)

 

Nie poszedlem z tym dalej bo praca pochlania mi za duzo czasu i kupilem gotowca w tej skali tyle ze S2B.

 

Jezeli bys chcial to rozwinac, lub wykorzystac czesciowo to sluze pomoca ( calosc jest parametryczna wiec nie bedzie problemu ze skalowaniem).

W razie potrzeby napisalem tez kiedys aplikacje do wyciagania obrysu z czesci 3D, idealne narzedzie do przygotowania plikow pod laser.

 

Skoro jestes w Warszawie, to musimy sie ustawic na jakies piwo po pracy i pogadac na zywo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów - plany budowy modelu Pitts Specjal Christian Eagle dość dawno opublikowane były w czeskiej serii planów "Modelara". Według nich zbudowałem od podstaw mojego S1 "Wielkiego śmierdziela" ale w zmienionej wersji szkoleniowej 2-miejscowej (wg mnie ciekawsza). Model powstał na podsatwie właśnie "Modelara" i naszych "Planów modelarskich". Szczegółowy opis i zdjęcia na mojej stronie - zapraszam do "mojego hangaru". Model aktualnie ma zmieniony napęd na Saito 20 ccm 4T i czeka na oblot z tym motorem (pierwotne miał silnik Webra 15ccm - też dobry ale nie do końca).

Plany są bardzo szczegółowe - to plany budowy modelu (mam oryginały).

Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Jezeli bys chcial to rozwinac, lub wykorzystac czesciowo to sluze pomoca ( calosc jest parametryczna wiec nie bedzie problemu ze skalowaniem).

W razie potrzeby napisalem tez kiedys aplikacje do wyciagania obrysu z czesci 3D, idealne narzedzie do przygotowania plikow pod laser.

 

Skoro jestes w Warszawie, to musimy sie ustawic na jakies piwo po pracy i pogadac na zywo :)

Pewnie że chcę wykorzystać, w szczególności kadłub i jak byś miał wręgi w 2D. Dziś przeskakuję na inny dział w firmie i teoretycznie powinienem mieć wiecej czasu, bardzo chętnie sie spotkam z Tobą przy piwie na modelarskich pogaduchach. Dzięki za pomoc. :)

 

Senior, znam te plany, jednak Christen nie bardzo mi sie podoba. Miałem je kupić ale jakoś się rozmyśliłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do technicznych aspektów projektu to skłaniam się do rozpiętości 1600mm , przy wystarczająco lekkim wykonaniu będzie można zapakować do niego DLE 30 lub odpowiednio mocny napęd elektryczny.Pogrzebałem w sieci i DLE30 sprawdza sie fajnie w Ultimate Axara przy podobnej rozpiętości. Oglądałem DLE 30 w sklepie F3M i spodobał mi się ten silnik. 1600mm to nie za mały i nie za duży model, taki dla mnie w sam raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.