Gość Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Wiec jest tak: w długie wieczory po pracy w Warszawie postanowiłem zrealizować projekt do którego podchodziłem dwa razy a teraz zrobię to tak jak trzeba czyli wszyscy śledzący moje tematy wiedzą jak. A będzie to projekt CAD, symulacja 3D , wycinanka i klejenie. Początkowo myślałem od wersji S2B a to jest wersja rozwojowa Pitts-a 2A z tym że ma oszklenie zamknięte. Po przemyśleniach postanowiłem jednak iż będzie to wersja S1C z oszkleniem kabiny. Co tu dużo mówić- Pitts S1C to mały , śliczny , uroczy dwupłat . Zastanawiam sie nad rozpiętością 1600mm ale do momentu opracowania szczegółów poszczególnych elementów jest to dość płynna granica i na 100% nie ostateczna. Muszę parę rzeczy obliczyć żeby cała praca i ewentualne pieniądze nie poszły w błoto. W oryginale górne i dolne skrzydło miało inny profil jednak ja zrobię taki sam i do tego symetryczny- takie są przynajmniej założenia. Jako że postanowiłem mieć jednego śmierdziucha postawiłem na napęd spalinowy ale nie wyklucza to napędu elektrycznego. Planów w sieci nie ma a zakupić je w USA nie za bardzo ma sens tym bardziej że chcę ten model wyciąć laserem. Przeszukałem komputer w poszukiwaniu tychże planów i znalazłem całkiem fajne rysunki z przekrojami Pitts-a S1C. Są wystarczajaco dobre żeby zrobić półmakietę, no może 3/4 makietę. Od razu napiszę że nie będę tworzył Christen Eagle a Pitts-a. Co z tego wyjdzie to się zobaczy. Dużo czasu zejdzie z rozrysowaniem wręg i symulacją 3D kadłuba ale myślę że dam radę.
piter216 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 samolot piękny i jak obserwuje Twoje projekty Sławku to będzie to majstersztyk ale mam pytanie dlaczego ciągle te akrobaty ? może popełnił być coś takiego ? Uploaded with ImageShack.us
Gość Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Mułowate górnopłaty mi sie znudziły. Poszukiwałem planów Cessny 182 żeby zrobić taką pod 50ccm jako holownik. Myślałem nad rozpiętością 220-230cm ale planów nie ma i odpuściłem. PS: Nie mówię nie na temat Cessny
piter216 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 ta ma 3.05m i jest pod 50 ccm benzyne tylko według mnie powinny plany trafić w Twoje ręce bo te rozwiązania co są na planach wymagają troche przeróbek:)
Gość Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Jak się znajdą odpowiednie plany to będzie Cessna :wink:
extream Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Jak się znajdą odpowiednie plany to będzie Cessna :wink:Oj pisałbym się na taki zestaw cessny do budowy
Marek:D Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 No fajny "grubasek" się zapowiada Osobiście celowałbym w pittsa s-12. Ten który wybrałeś będzie bardziej zaawansowanym projektem, bo przekrój kadłuba nie jest taki prosty. Może pomyśleć o rozpiętości 1700(ewentualnie 1800)? Pasowałby idealnie pod 50(55)cm benzynkę
Gość Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Ja te przekroje opracowałem około 5-6 lat temu, teraz zrobię to jeszcze raz. Cessna będzie jak będą plany i uporam się z tym co mam do skończenia. Plany pod laser Pittsa S12 mam , taki 1700 ale nie podoba mi się absolutnie. Zestawy Cessny 182 produkuje TOP FLITE
ECO400 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 cessna jako holownik nie bardzo mi tu pasuje, bardziej celował bym w gawrona którego mało jest na lotniskach modelarskich.
Gość Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Celem jest Pitts, Cessna jako druga , Gawron niestety kompletnie mi nie pasuje. Cessna ma sylwetkę ponadczasową, a gawron jak to gawron- brzydal.
Wojtass_nt Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Gawron? Może kukuruźnik od razu? Yak-12 jak już coś do holowania albo Piper Pavnee
Gość Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Albo będzie Cessna albo nic. Nie będę klepał modeli które mi sie kompletnie nie podobają. Poza tym holownik to bliżej nieokreślona przyszłość.
piter216 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Sławek plan mam jak się obrobisz i znajdziesz na nią czas chętnie Ci je udostępnie a tu fajny film sorry że zaśmieciłem Ci troche temat w końcu nie o Cessnie on jest :wink:
moriq Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Będę kibicował Twojemu przedsięwzięciu z tym Pittsem. Przymierzałem się do budowy takiego ale brak planów zastopował moje chęci, tak więc jak jak zrobisz wszystko łącznie z ulotnieniem modelu wg planów to chętnie kupię te plany
tikicaca Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Slawek, jakis rok temu skonczylem na tym: Jest to S1S z lotkami na obudwy platach i prawie symetrycznym profilu. Profil zostal z oryginalu. Przedmuchalem go i przy tej skali nadaje sie bardzo dobrze. Skala ok 40% rozpietosc 2,3m pod silnik 100-150cm3. Kadlub jest kompletny, zostalo dokonczyc usterzenie i skrzydla bazowalem na dokumentacji oryginalu. Mam tez wiele roznych planow z usa, ale kazdy ma jakies uproszczenia i niedociagniecia. Tu jest wszystko jak z fabryki Nie poszedlem z tym dalej bo praca pochlania mi za duzo czasu i kupilem gotowca w tej skali tyle ze S2B. Jezeli bys chcial to rozwinac, lub wykorzystac czesciowo to sluze pomoca ( calosc jest parametryczna wiec nie bedzie problemu ze skalowaniem). W razie potrzeby napisalem tez kiedys aplikacje do wyciagania obrysu z czesci 3D, idealne narzedzie do przygotowania plikow pod laser. Skoro jestes w Warszawie, to musimy sie ustawic na jakies piwo po pracy i pogadac na zywo
Senior Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Witam Kolegów - plany budowy modelu Pitts Specjal Christian Eagle dość dawno opublikowane były w czeskiej serii planów "Modelara". Według nich zbudowałem od podstaw mojego S1 "Wielkiego śmierdziela" ale w zmienionej wersji szkoleniowej 2-miejscowej (wg mnie ciekawsza). Model powstał na podsatwie właśnie "Modelara" i naszych "Planów modelarskich". Szczegółowy opis i zdjęcia na mojej stronie - zapraszam do "mojego hangaru". Model aktualnie ma zmieniony napęd na Saito 20 ccm 4T i czeka na oblot z tym motorem (pierwotne miał silnik Webra 15ccm - też dobry ale nie do końca). Plany są bardzo szczegółowe - to plany budowy modelu (mam oryginały). Polecam.
Gość Opublikowano 20 Czerwca 2011 Opublikowano 20 Czerwca 2011 ... Jezeli bys chcial to rozwinac, lub wykorzystac czesciowo to sluze pomoca ( calosc jest parametryczna wiec nie bedzie problemu ze skalowaniem). W razie potrzeby napisalem tez kiedys aplikacje do wyciagania obrysu z czesci 3D, idealne narzedzie do przygotowania plikow pod laser. Skoro jestes w Warszawie, to musimy sie ustawic na jakies piwo po pracy i pogadac na zywo Pewnie że chcę wykorzystać, w szczególności kadłub i jak byś miał wręgi w 2D. Dziś przeskakuję na inny dział w firmie i teoretycznie powinienem mieć wiecej czasu, bardzo chętnie sie spotkam z Tobą przy piwie na modelarskich pogaduchach. Dzięki za pomoc. Senior, znam te plany, jednak Christen nie bardzo mi sie podoba. Miałem je kupić ale jakoś się rozmyśliłem.
Gość Opublikowano 20 Czerwca 2011 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Wracając do technicznych aspektów projektu to skłaniam się do rozpiętości 1600mm , przy wystarczająco lekkim wykonaniu będzie można zapakować do niego DLE 30 lub odpowiednio mocny napęd elektryczny.Pogrzebałem w sieci i DLE30 sprawdza sie fajnie w Ultimate Axara przy podobnej rozpiętości. Oglądałem DLE 30 w sklepie F3M i spodobał mi się ten silnik. 1600mm to nie za mały i nie za duży model, taki dla mnie w sam raz.
Konrad_P Opublikowano 20 Czerwca 2011 Opublikowano 20 Czerwca 2011 No to dawaj Sławek. DLE 30 mam juz wstepnie dotarty i czeka na model.
Gość Opublikowano 23 Czerwca 2011 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Wykreśliłem dziś wstępnie wręgi kadłuba, muszę zrobić symulację 3D.
Rekomendowane odpowiedzi