Skocz do zawartości

Spitfire MkIX 2.2m wg UGX


von stealth

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich Ciekawych !!

 

Mam na imie Rafał i 2 miesiące temu zacząłem oficjalnie budowę mojego pierwszego spalinowego RC. Pierwszym etapem jest projektowanie 3D w Unigraphics 6.0.

Przez 2 miesiące "pracy po pracy" powstał prawie cały szkielet - jednak wymagający dopracowania. Podkreślam ze nie korzystam z planów a jedynie z tego co udało mi się znaleść w gestwinie internetu. Kibicowanie mile widziane.

 

Pierwsze screenshoty pod koniec tygodnia kiedy uznam, że mój projekt może ujrzeć światło dzienne.

 

P.S.

 

Z góry dziękuję za rady typu "kup sobie deprona na początek" - wiem co robię i na co sie porywam.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dokońca przekonany jestem że wiesz co i jak ale..... :devil:

 

do tej wielkości modelu HS 645 MG w zupełności powinny wystarczyć czy to na lotki czy wysokość czy klapy (jeżeli takowe będą). To tak uogólniając. Z reguły dobiera się do danej funkcji jaką ma spełniać ale to serwo HS wystarczy.

Co do ceny serw to odpowiedz sobie czy robisz makiete czy uproszczoną wersję latadła bo im bardziej szczegółowe wykonanie tym lepiej pewniejsze serwa kupić........

 

Wytrwałości i czekam na foty......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem gdzie jakie serwa mają być - moje pytanie było apropos firmy/modelu serw. Nie wszystko złoto co się świeci dlatego wolę Was zapytać o rade w tej kwestii. Dobrą sławą okryły się serwa Hiteca ale moze nie ma sensu płacić za firmę.

 

Moment to ja juz sobie policzę (książki z aerodynamiki i dynamiki płynów ze studiów czekają na swoje 5 minut w kartonach).

Jesli chodzi o płatowiec to będą lotki, klapy krokodylkowe (jak w oryginale), ster wysokosci, kierunku, chowane podwozie ... czyli full service :)

Myślę ze będzie to półmakieta - nie bede bawił się w sprowadzanie detali zza oceanu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tracąc czasu, chciałbym porady w kwestii serw. (firma, model, moment)

O momentach i sile trzymania można porozmawiać gdy wiadomo przynajmniej o rozmiarach modelu. Poza tym napięciem 6V uzyskasz lepsze parametry jak szybkość i moment.

No i trzecia - konstrukcja. Np. są produkowane serwa o płaskiej obudowie specjalnie do schowania w skrzydło.

 

Co do Hiteców - używam ich w heliku od lat i są niezawodne. Godne polecenia tym bardziej, że makieta to nie zabawka. A nie warto zaoszczędzić parę złotych i rozbić model.

 

Cena relatywnie bardzo korzystna do możliwości i jakości. Odradzałbym za to kombinacje z jakimiś tanimi np. z HK.

Przykłady? Zakładam że interesują cię średnio silne:

 

HS 5485 HB - 5,4..6,2 kg

Hitec HS-65HB - 1,6..1,9 kg

Hitec Micro Servo HS-82MG - 2,8..3,4 kg

Futaba S3003 - 4,1 kg

Futaba S3001 - 3,0..4,5 kg

Savox SH-0256 - 4,6 kg

 

Coś konkretnego można dobrać jak podasz więcej szczegółów.

Podałem linki z UK do porównania parametrów i orientacji w cenach, ale łatwo znajdziesz je w polskich sklepach.[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mnie ciekawi ten temat, bo mam na modelarni prawie gotowy 2m (skrzydła, kadłub) podobny model do opisywanego w tym wątku. Ale zniechęca mnie do niego przewidywany koszt zakupu silnika i reszty wyposażenia, dlatego wszystkie informacje dotyczące budowy i wyposażenia tego modelu są dla mnie bardzo cenne. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterzenie wydaje się być nieproporcjonalnie małe

a bo ja wiem :/

przyglądnij się temu zdjęciu:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b9/Spitfire_LF_IXC_MH434.jpg

http://www.spitfireperformance.com/306sqdn-spitfire9-uz-z-northolt-16nov42.jpg

w różnych wersjach było różne usterzenie, w mk9 jest dosyć małe.

http://www.allinflight.com/aerei/aerim_ww2/spitfire_profiles.gif

 

Dałbym głowę, że w Spitfajerach skrzydła się wznoszą od samego kadłuba...

tak jak piszesz, ale nie do końca - tak mi się wydaje :)

http://www.atpm.com/12.06/eea-airventure/images/Supermarine%20Spitfire.jpg

http://www.flightglobal.com/blogs/aircraft-pictures/spitfire%201-thumb-450x300.jpg

 

 

wznios się zaczyna kawałeczek od kadłuba i nie na każdym zdjęciu widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"radeon" ma rację ... u mnie jest trochę za późno wznios, ale "kwazio" nie szastaj tak głową ... juz byś był o nią krótszy :):)

 

Przyjrzałem się wnikliwiej modelowi Ś.P. Marka Szufy i widać ewidentnie.

poprawię to raz dwa i pokażę wyniki

 

"radeon" - dzieki za cenną uwagę, im wcześniej to zauważyłem (dzieki Twojej opinii) tym lepiej

 

co do konstrukcji ... odchudzanie będzie ale nie za bardzo ... chce zeby model ważył swoje ...

chce znaleść złoty środek w stosunku ciąg/masa, chciałbym zeby choć odrobinę zachowywał sie jak oryginał. Gdybym chciał robić "zawisy" kupiłbym sobie "helika".

 

silnik przewidziany jest benzynowy 32 cm

 

P.S. (kwazio)

 

Używam Unigraphics-a 6.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było pytanie odnośnie rozmiarów mojego Spitfire-a :

 

 

Spitfire F MkIX

Skala 1:5

 

Rozpiętość : 2,246 m

Długość : 1,894 m

Wysokość : 0,772 m

 

Martwi mnie problem zasilania, z tego co widze przydałaby się mała elektrownia na pokładzie:)

Na początek chciałbym ogólnie zapytać jak rozwiązujecie problem zasilania poszczególnych podzespołów tj. serw, odbiornika, ukladu zapłonowego.

 

Model 3D jest w trakcie poprawek, po urlopie powinny pojawić się efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.