von stealth Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Witam Wszystkich Ciekawych !! Mam na imie Rafał i 2 miesiące temu zacząłem oficjalnie budowę mojego pierwszego spalinowego RC. Pierwszym etapem jest projektowanie 3D w Unigraphics 6.0. Przez 2 miesiące "pracy po pracy" powstał prawie cały szkielet - jednak wymagający dopracowania. Podkreślam ze nie korzystam z planów a jedynie z tego co udało mi się znaleść w gestwinie internetu. Kibicowanie mile widziane. Pierwsze screenshoty pod koniec tygodnia kiedy uznam, że mój projekt może ujrzeć światło dzienne. P.S. Z góry dziękuję za rady typu "kup sobie deprona na początek" - wiem co robię i na co sie porywam. Pozdrawiam
von stealth Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2011 Nie tracąc czasu, chciałbym porady w kwestii serw. (firma, model, moment) Jesli ktoś może polecić jakieś konkretne serwa, ma wypróbowane prosze o propozycje. (najlepiej z linkiem)
sionziom Opublikowano 21 Czerwca 2011 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Powiedz jaka cena wchodzi w grę :?: Może cuś takiego
von stealth Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2011 Na pierwszy rzut oka wyglada przyzwoicie, parametry tez w porządku, masz jakies doświadczenia z tymi serwami ? Nawiązując do ceny to "średnia półka" wystarczy
wichercat Opublikowano 21 Czerwca 2011 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Nie dokońca przekonany jestem że wiesz co i jak ale..... :devil: do tej wielkości modelu HS 645 MG w zupełności powinny wystarczyć czy to na lotki czy wysokość czy klapy (jeżeli takowe będą). To tak uogólniając. Z reguły dobiera się do danej funkcji jaką ma spełniać ale to serwo HS wystarczy. Co do ceny serw to odpowiedz sobie czy robisz makiete czy uproszczoną wersję latadła bo im bardziej szczegółowe wykonanie tym lepiej pewniejsze serwa kupić........ Wytrwałości i czekam na foty......
von stealth Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2011 Wiem gdzie jakie serwa mają być - moje pytanie było apropos firmy/modelu serw. Nie wszystko złoto co się świeci dlatego wolę Was zapytać o rade w tej kwestii. Dobrą sławą okryły się serwa Hiteca ale moze nie ma sensu płacić za firmę. Moment to ja juz sobie policzę (książki z aerodynamiki i dynamiki płynów ze studiów czekają na swoje 5 minut w kartonach). Jesli chodzi o płatowiec to będą lotki, klapy krokodylkowe (jak w oryginale), ster wysokosci, kierunku, chowane podwozie ... czyli full service Myślę ze będzie to półmakieta - nie bede bawił się w sprowadzanie detali zza oceanu
sionziom Opublikowano 21 Czerwca 2011 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Z serwami nie miałem do czynienia, ale sądząc po opiniach, i gadałem z kolegą od f3a są bardzo dobrej jakości, precyzyjne i długowieczne.
Gmeracz Opublikowano 21 Czerwca 2011 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Nie tracąc czasu, chciałbym porady w kwestii serw. (firma, model, moment)O momentach i sile trzymania można porozmawiać gdy wiadomo przynajmniej o rozmiarach modelu. Poza tym napięciem 6V uzyskasz lepsze parametry jak szybkość i moment.No i trzecia - konstrukcja. Np. są produkowane serwa o płaskiej obudowie specjalnie do schowania w skrzydło. Co do Hiteców - używam ich w heliku od lat i są niezawodne. Godne polecenia tym bardziej, że makieta to nie zabawka. A nie warto zaoszczędzić parę złotych i rozbić model. Cena relatywnie bardzo korzystna do możliwości i jakości. Odradzałbym za to kombinacje z jakimiś tanimi np. z HK. Przykłady? Zakładam że interesują cię średnio silne: HS 5485 HB - 5,4..6,2 kg Hitec HS-65HB - 1,6..1,9 kg Hitec Micro Servo HS-82MG - 2,8..3,4 kg Futaba S3003 - 4,1 kg Futaba S3001 - 3,0..4,5 kg Savox SH-0256 - 4,6 kg Coś konkretnego można dobrać jak podasz więcej szczegółów. Podałem linki z UK do porównania parametrów i orientacji w cenach, ale łatwo znajdziesz je w polskich sklepach.[/b]
von stealth Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2011 Jak obiecałem, słowa dotrzymuję - załączam screeny choć jest tu jeszcze baaaardzo dużo pracy. Przede mną dopracowywanie konstrukcji i szczegółów, ale podstawa do dalszej pracy już jest.
radeon Opublikowano 24 Czerwca 2011 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Skrzydła są podzielone(w miejscu wzniosu) trochę za daleko od kadłuba-3 plansza.Rzuca się to w oczy.Jakieś info co do planowanego silnika czy wymiarów modelu dasz?Ołów masz?
Gość Opublikowano 24 Czerwca 2011 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Usterzenie wydaje się być nieproporcjonalnie małe. Zrobiłeś bardzo pancerny kadłub za skrzydłami co zapewne będzie skutkowało ołowiem obok silnika.
GiulioN Opublikowano 24 Czerwca 2011 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Bardzo mnie ciekawi ten temat, bo mam na modelarni prawie gotowy 2m (skrzydła, kadłub) podobny model do opisywanego w tym wątku. Ale zniechęca mnie do niego przewidywany koszt zakupu silnika i reszty wyposażenia, dlatego wszystkie informacje dotyczące budowy i wyposażenia tego modelu są dla mnie bardzo cenne.
Kwazio Opublikowano 24 Czerwca 2011 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Dałbym głowę, że w Spitfajerach skrzydła się wznoszą od samego kadłuba... Robisz to może pod Inventorem?
Psychotrop Opublikowano 24 Czerwca 2011 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Usterzenie wydaje się być nieproporcjonalnie małe a bo ja wiem :/ przyglądnij się temu zdjęciu: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b9/Spitfire_LF_IXC_MH434.jpg http://www.spitfireperformance.com/306sqdn-spitfire9-uz-z-northolt-16nov42.jpg w różnych wersjach było różne usterzenie, w mk9 jest dosyć małe. http://www.allinflight.com/aerei/aerim_ww2/spitfire_profiles.gif Dałbym głowę, że w Spitfajerach skrzydła się wznoszą od samego kadłuba... tak jak piszesz, ale nie do końca - tak mi się wydaje http://www.atpm.com/12.06/eea-airventure/images/Supermarine%20Spitfire.jpg http://www.flightglobal.com/blogs/aircraft-pictures/spitfire%201-thumb-450x300.jpg wznios się zaczyna kawałeczek od kadłuba i nie na każdym zdjęciu widać.
von stealth Opublikowano 24 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2011 "radeon" ma rację ... u mnie jest trochę za późno wznios, ale "kwazio" nie szastaj tak głową ... juz byś był o nią krótszy :) Przyjrzałem się wnikliwiej modelowi Ś.P. Marka Szufy i widać ewidentnie. poprawię to raz dwa i pokażę wyniki "radeon" - dzieki za cenną uwagę, im wcześniej to zauważyłem (dzieki Twojej opinii) tym lepiej co do konstrukcji ... odchudzanie będzie ale nie za bardzo ... chce zeby model ważył swoje ... chce znaleść złoty środek w stosunku ciąg/masa, chciałbym zeby choć odrobinę zachowywał sie jak oryginał. Gdybym chciał robić "zawisy" kupiłbym sobie "helika". silnik przewidziany jest benzynowy 32 cm P.S. (kwazio) Używam Unigraphics-a 6.0
karlem Opublikowano 24 Czerwca 2011 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Psychotrop, ale na rysunkach, np. tutaj: http://www.airwar.ru/other/draw/spit1.html, widać wyraźnie, że wznios zaczyna się od mocowania goleni podwozia; 6 stopni. Płat natarcie 2stopnie przy kadłubie i -1/2 stopnia na końcówce.
von stealth Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2011 Było pytanie odnośnie rozmiarów mojego Spitfire-a : Spitfire F MkIX Skala 1:5 Rozpiętość : 2,246 m Długość : 1,894 m Wysokość : 0,772 m Martwi mnie problem zasilania, z tego co widze przydałaby się mała elektrownia na pokładzie:) Na początek chciałbym ogólnie zapytać jak rozwiązujecie problem zasilania poszczególnych podzespołów tj. serw, odbiornika, ukladu zapłonowego. Model 3D jest w trakcie poprawek, po urlopie powinny pojawić się efekty.
Marcin Opublikowano 25 Czerwca 2011 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Zasilanie skopiuj ze sprawdzonych układów w akrobatach - jakis manager zasilania powinien wystarczyć
Stanisław_ Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Witam Co do skrzydeł polecam Monografię Lotnicze nr.38 Na PRV Pozdrawiam
psiwak Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Używam Unigraphics-a 6.0Unigraphics to będzie 24, a UG/NX 6.0 Ale to tylko czepianie się cyferek Swoją drogą to UG 6 chodzi na wiekowych Unixowych maszynach.
Rekomendowane odpowiedzi