Leszek_K Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Dystrybucja mocy - wielkie slowo. Kup kawalek dwustronnego laminatu, wytnij plytke 60x60mm i juz masz "dystrybucje mocy". Jedna stron to (+), druga (-). Wiecej Ci trzeba? Jakies ze 2 otwory by toto na plastikowych kolkach do ramy przykrecic. Jezeli mocowanie elektroniki zdalo egzamin to go nie ruszaj. Mocowanie silnikow - przykrec bezposrednio do ramion. 2 sroby wystarcza. I kupa zelastwa odpada. A jezeli dusza Cie boli - z laminatu 1.5mm, najlepiej bez miedzi, wytnij krazki 42mm, przykec je do ramion srobami ze stozkowymi lbami a reszte wiesz. Ta cala konstrukcja, 2 aluminiowe plyty i stado srob na jeden silnik, jest niepotrzebna. Wywaz silniki. Wbrew pozorom potrafia dobrze trzasc. Oczywisci smigla wywazyles tez, jak mniemam. Myslalem ze Twoja konstrukcja ma cos wspolnego z ArduCopterem ale to zupelnie inne zwierze. Szkoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sliwek Opublikowano 2 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 Po kombinacjach wyszło coś takiego: Ciekawe tylko czy wytrzyma, stłumi trochę wibracji i nakrętki się nie odkręcą... Ciekawe też jakiej częstotliwości wibracje będzie tłumić ta guma (to jest trochę twardsze mocowanie niż to od elektroniki) P.S. Leszek_K dzięki za rady, każda nowa informacja cenna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 Silniki na gumie to szukanie guza. Cala konstrukcja powinna byc sztywna, lacznie z silnikami, tylko kontroler powinien byc izolowany. Ale tez nie na tyle by mogl sie niezaleznie od ramy poruszac. Amortyzacja ktora zrobiles zrobiles w pierwszym strzale wyglada na dobra. Nie wydaje mi sie by kontrnakretki byly potrzebne. Nakretki z wkladkami plastikowymi w zupelnosci wystarcza. Sprawdz dokladnie ustawienie silnikow. Kiedy rama jest dokladnie poziomo silniki musza byc dokladnie pionowo. Inaczej bedzie Ci uciekal na boki przy starcie. Chyba troche Ci z wagi zeszlo po wyrzuceniu zelastwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sliwek Opublikowano 2 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 przykrec bezposrednio do ramion. 2 sroby wystarcza. czy do krzyżaka też wystarcza 2 śruby ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Pewnie ze tak, z wkladkami w srodek profili to bedzie sztywne jak trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sliwek Opublikowano 3 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Wrzucę potem foto to zobrazuję pytanie z poprzedniego postu. Szukam PCVki na podwozie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sliwek Opublikowano 3 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Ad. pytania o śruby, (wywaliłem gumę) i teraz silnik jest przykręcony do krzyżaka a krzyżak do ramienia. Chodziło mi o to czy potrzeba przykręcać silnik do krzyżaka na 4 śruby czy te 2 oznaczone strzałkami na zdjęciu można pominąć. No i podwozie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sliwek Opublikowano 3 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Do barometru gąbka na żyłkę przywiązana. W konfiguratorze tak czy siak pokazuje wahanie wysokości ok 1m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sliwek Opublikowano 3 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Poskładany w całość, ulotniony.... Zdaje się stabilniejszy niż z tymi poprzednimi mocowaniami, nie wiem po co tam czujnik wysokości jak z tego co wywnioskowałem z obserwacji w konfiguratorze ALTHOLD blokuje THROTTLE na danym poziomie i to tyle... (ble). Latam na razie w trybie ATTITUDE i myślę że mało jeszcze wylatałem i/lub trza by trochę poustawiać PID`y ale to muszę poczytać jak. Zawis w miejscu nawet mi się już udaje, tylko przy obracaniu w osi YAW jakoś odpada na boki (możliwe że ja nie umiem latać) ale słowa nie ddadzą tego co obrazy dlatego dzisiaj tylko fotka a innym razem wstawię film z oblotu. (wszystkie loty na razie na pułapie do 4m) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sliwek Opublikowano 3 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Leszek_K: miałeś do czynienia z ArduCopterem ? https://store.diydrones.com/APM_2_0_Kit_p/br-ardupilotmega-03.htm (to bodajże sterownik do niego) piszą że ma ciekawe możliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Nie wyrzycaj srob od krzyzaka. Te krzyzaki nie sa idealnie spasowane to i trzeba je do silnika przystojnie przykrecic. ALTHOLD - nie tylko blokuje gaz. Reszta kodu jest ukryta w obsludze globalnej. Wszystkie czujniki sa tam obslugiwane. (Przynajmniej powinny). Chociaz - obsluga barometru nie jest trywialna i moze to (na razie) pominieto. Przy obracaniu w osi Z musiasz pamietac o wietrze. W zawisie zawsze kompensujesz wiatr, obracasz drona i dragi przestaja Ci sie z wiatrem zgadzac - i dron ucieka. Zanim obrocisz - dragi na zero, obroc i dopiero lap drona by nie uciekal. Oczywiscie przedtem calosc musi byc wytrymowana, bez wiatru, bys mial pewnosc ze walczysz z wiatrem a nie z wlasnymi bledami. Nogi wysoce gustowne - ten zolty kolorek nie jest za malo kontrastowy? Ja wlasnie ArduCoptera uzywam. Obie wersje APM1 i APM2. I w obu egzemplarzach mialem problemy z kiepskim lutowaniem elementow. Dron momentami glupial. APM1 - przelutowalem jedno zyro i wszystko jest cacy APM2 - wczoraj dron wycial mi flipa - ot tak sobie, za chwile drugiego - to i klapnalem na Matke Ziemie by dalej guza nie szukac. I pewnie przelutuje czujniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sliwek Opublikowano 4 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Owszem gdy się leci na tle nieba to wszystkie 4 nogi wyglądają tak samo, ale na tle drzew lub trawnika odcinają się od zieleni i wiem gdzie przód gdzie tył. Jak tylko będzie pogoda to kontynuuje lekcje latania, i przed tym jeszcze poustawiam PID`y quad waży 1620g a na wiki jest napisane że domyślne wartości PID spisują się dla quadów do 1500g, wygląda na to że te PID`y jeszcze dają radę ale nie do końca jak widać. Jeśli ktoś wie gdzie można kupić profile prostokątne z włókna węglowego 15mm/15mm gr 1mm (lub coś w tym stylu) to proszę o info. P.S. Na razie będę latał przy tej wadze, jak zdobędę lepsze materiały i lepszy projekt wyskrobie to zrobię lżejszą ramkę. Muszę bo na tej to z kamerą nie polatam. Ideałem byłby gdybym obecny model odchudził o jakieś 200g zresztą im więcej tym lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Nie przejmuj sie zbytnio waga. Jedyny duzy minus to szybsze zuzycie baterii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sliwek Opublikowano 7 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Następny film z oblotu: waga 1620g wszystkie ujęcia przedstawiają próby zawisu w miejscu w trybie ATTITUDE nie ruszałem PID`ów jeszcze http-~~-//vimeo.com/43601682 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi