Skocz do zawartości

AeroQuad - foto-relacja z budowy


sliwek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dystrybucja mocy - wielkie slowo. Kup kawalek dwustronnego laminatu, wytnij plytke 60x60mm i juz masz "dystrybucje mocy". Jedna stron to (+), druga (-). Wiecej Ci trzeba? Jakies ze 2 otwory by toto na plastikowych kolkach do ramy przykrecic.

Jezeli mocowanie elektroniki zdalo egzamin to go nie ruszaj.

Mocowanie silnikow - przykrec bezposrednio do ramion. 2 sroby wystarcza. I kupa zelastwa odpada. A jezeli dusza Cie boli - z laminatu 1.5mm, najlepiej bez miedzi, wytnij krazki 42mm, przykec je do ramion srobami ze stozkowymi lbami a reszte wiesz. Ta cala konstrukcja, 2 aluminiowe plyty i stado srob na jeden silnik, jest niepotrzebna.

Wywaz silniki. Wbrew pozorom potrafia dobrze trzasc. Oczywisci smigla wywazyles tez, jak mniemam.

 

Myslalem ze Twoja konstrukcja ma cos wspolnego z ArduCopterem ale to zupelnie inne zwierze. Szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Po kombinacjach wyszło coś takiego:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Ciekawe tylko czy wytrzyma, stłumi trochę wibracji i nakrętki się nie odkręcą... Ciekawe też jakiej częstotliwości wibracje będzie tłumić ta guma (to jest trochę twardsze mocowanie niż to od elektroniki)

 

P.S.

Leszek_K dzięki za rady, każda nowa informacja cenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki na gumie to szukanie guza. Cala konstrukcja powinna byc sztywna, lacznie z silnikami, tylko kontroler powinien byc izolowany. Ale tez nie na tyle by mogl sie niezaleznie od ramy poruszac. Amortyzacja ktora zrobiles zrobiles w pierwszym strzale wyglada na dobra.

Nie wydaje mi sie by kontrnakretki byly potrzebne. Nakretki z wkladkami plastikowymi w zupelnosci wystarcza.

Sprawdz dokladnie ustawienie silnikow. Kiedy rama jest dokladnie poziomo silniki musza byc dokladnie pionowo. Inaczej bedzie Ci uciekal na boki przy starcie.

Chyba troche Ci z wagi zeszlo po wyrzuceniu zelastwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. pytania o śruby, (wywaliłem gumę) i teraz silnik jest przykręcony do krzyżaka a krzyżak do ramienia. Chodziło mi o to czy potrzeba przykręcać silnik do krzyżaka na 4 śruby czy te 2 oznaczone strzałkami na zdjęciu można pominąć.

 

Dołączona grafika

 

No i podwozie...

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poskładany w całość, ulotniony.... Zdaje się stabilniejszy niż z tymi poprzednimi mocowaniami, nie wiem po co tam czujnik wysokości jak z tego co wywnioskowałem z obserwacji w konfiguratorze ALTHOLD blokuje THROTTLE na danym poziomie i to tyle... (ble). Latam na razie w trybie ATTITUDE i myślę że mało jeszcze wylatałem i/lub trza by trochę poustawiać PID`y ale to muszę poczytać jak.

 

Zawis w miejscu nawet mi się już udaje, tylko przy obracaniu w osi YAW jakoś odpada na boki (możliwe że ja nie umiem latać) ale słowa nie ddadzą tego co obrazy dlatego dzisiaj tylko fotka a innym razem wstawię film z oblotu. (wszystkie loty na razie na pułapie do 4m)

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyrzycaj srob od krzyzaka. Te krzyzaki nie sa idealnie spasowane to i trzeba je do silnika przystojnie przykrecic.

ALTHOLD - nie tylko blokuje gaz. Reszta kodu jest ukryta w obsludze globalnej. Wszystkie czujniki sa tam obslugiwane. (Przynajmniej powinny). Chociaz - obsluga barometru nie jest trywialna i moze to (na razie) pominieto.

Przy obracaniu w osi Z musiasz pamietac o wietrze. W zawisie zawsze kompensujesz wiatr, obracasz drona i dragi przestaja Ci sie z wiatrem zgadzac - i dron ucieka. Zanim obrocisz - dragi na zero, obroc i dopiero lap drona by nie uciekal. Oczywiscie przedtem calosc musi byc wytrymowana, bez wiatru, bys mial pewnosc ze walczysz z wiatrem a nie z wlasnymi bledami.

Nogi wysoce gustowne - ten zolty kolorek nie jest za malo kontrastowy?

 

Ja wlasnie ArduCoptera uzywam. Obie wersje APM1 i APM2. I w obu egzemplarzach mialem problemy z kiepskim lutowaniem elementow.

Dron momentami glupial.

APM1 - przelutowalem jedno zyro i wszystko jest cacy

APM2 - wczoraj dron wycial mi flipa - ot tak sobie, za chwile drugiego - to i klapnalem na Matke Ziemie by dalej guza nie szukac.

I pewnie przelutuje czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem gdy się leci na tle nieba to wszystkie 4 nogi wyglądają tak samo, ale na tle drzew lub trawnika odcinają się od zieleni i wiem gdzie przód gdzie tył. Jak tylko będzie pogoda to kontynuuje lekcje latania, i przed tym jeszcze poustawiam PID`y quad waży 1620g a na wiki jest napisane że domyślne wartości PID spisują się dla quadów do 1500g, wygląda na to że te PID`y jeszcze dają radę ale nie do końca jak widać.

 

Jeśli ktoś wie gdzie można kupić profile prostokątne z włókna węglowego 15mm/15mm gr 1mm (lub coś w tym stylu) to proszę o info.

 

P.S.

Na razie będę latał przy tej wadze, jak zdobędę lepsze materiały i lepszy projekt wyskrobie to zrobię lżejszą ramkę. Muszę bo na tej to z kamerą nie polatam. Ideałem byłby gdybym obecny model odchudził o jakieś 200g zresztą im więcej tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.