Artu Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Generalnie jest chyba zasada montażu prostopadłego popychacza w stosunku do krawędzi spływu... Obrazek to tylko przykład ze strony http://tzagi.altervista.org Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 24 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Generalnie jest chyba zasada montażu prostopadłego popychacza w stosunku do krawędzi spływu... Ale to akurat doskonale wiemy; pytałem które rozwiązanie będzie najlepsze w tym konkretnym przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 A możesz napisać czy będziesz nią latał rekreacyjnie czy tak bardziej sportowo? I generalnie przy takich wymiarach ile dodatkowego "balastu" może zabrać na pokład (pytanie pod kątem lotów FPV) bo pakiet 3s 5000 to około 480 g silnik około 100 g esc, serwa, odbiornik 100g ? a pisałeś wcześniej że mniejszy model miał około 1,5 kg i oglądając filmik - latał wyśmienicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Loty jak najbardziej rekreacyjnie zarówno z FPV i bez. Co do wagi u mnie zawsze wychodzi dużo więcej niż innym W tej chwili wkleiłem dźwigar 8x10 i dwie mniejsze 5x5. Dodałem jednak listwy natarcia i spływu. Do tego doszły 2 lotki konstrukcyjne - to wszystko waży 660g. silnik ten mocniejszy ze śmigłem waży 200g + 3s 5000 ( zamiennie 2x 2200) regulator 40/60A mocowanie silnika, pokrycie modelu ok 200g FPV to jakieś 200g... Nie wiem teraz czy robić mu taki kadłub jak miał STRATOS czy nie. znając punkt SC możesz sobie wstępnie rozmieszczać wyposażenie; np 1 pakiet duży to wzdłuż osi z przodu ale dwa te same pakiety to już równolegle do natarcia po obu stonach . Co do folii bardzo łatwo się nakłada ale i łatwo ściąga łatwiej niż tasmę klejącą) wymaga więc podkładu ale na tym się jeszcze zastanowię. a pisałeś wcześniej że mniejszy model miał około 1,5 kg i oglądając filmik - latał wyśmienicie Innym masa do lotu przy rozp 150cm wychodzi 1200g - np skrzydło z postu Kefira w pytaniu o oklejanie folią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 A możesz dokumentować fotograficznie postęp prac ?? Zawsze to byłoby to takie małe ABC dla przyszłych modelarzy pragnących popełnić ten i podobny model ? Sam w sumie jestem bardzo ciekawy co i jak wygląda Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Do tej pory wykonałem: - odciąłem 10mm z natarcia i wstawiłem listwę balsową; - odciąłem ok 3cm ze spływu by jego wys odpowiadała natarciu lotek, które już miałem; - wstawiłem 3 dźwigarki od dołu do zrobienia na tym etapie: - pasek laminatu od dołu przez środek kadłuba; - paski laminatu na obu połowach skrzydła w miejscu ułożenia dwóch pakietów 3s 2200 - coś ala mały kadłubik by pomieścić pakiet 3s 5000 ułożony centralnie jak na fotce; Rozmieszczenie wyposażenia by uzyskać SC. Jak widać cięzko będzie bez tego dodatkowego pakietu 2200 nie da rady ale to z cięższym silnikiem - 200g. Gdy pakiet 5000 przesunę do przodu to będzie chyba OK ale nie chcę kombinować więc trzeba silnik przesuwać do przodu wycinając w spływie odpowiednie kształty by zmieścić śmigło 11' dla tego silnika. Jak widać masa tego co na focie zachowując SC - 1560g. Aha - jeszcze nie liczyłem pow. ale zaraz to zrobię. Po przycięciu spływu teraz cięciwa końcowa ma 36,5cm więc SC wychodzi 26cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 witam Jakieś postępy w budowie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Widzę nieprawidłowo umieszczone serwa. Jak wcześniej pisał jeden z Kolegów, popychacze powinny być prostopadłe do krawędzi spływu. Przy aktualnym ustawieniu, część siły będzie działała na dźwignię lotki z boku - po co? Nie wykorzystasz również całej siły serwa. Czy lotki są tak sztywne, że przy umieszczeniu dźwigni lotki na jej końcu, lotka nie będzie się skręcała? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Lotki sa konstrukcyjne więc sztywne. Wróciłem jednak do ustawienia nr 1 na focie więc popychacze niemal prostopadle ustawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 No i dobrze. Kilka centymetrów przedłużacza chyba nie szkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Dziś okleiłem model folią "szachownica". Jest to dość ciężka folia - nałożona powierzcnia to około 120g. Natomiast masa taśmy zużytej do oklejenia góra/dół - jakieś 25g...Zastanawiam sie czy spód tą samą folią tylko czerwoną czy jednak taśmą klejącą - obecny kolor pomarańczowy jest bardzo transparentny; To co widać + silnik, regulator pakiet 5000 waży 1700g przy 81dm2 skrzydła i 9,5dm2 lotek. Daje to jakieś 18,9 g/dm2 obciążenia powierzchni więc chyba nie najgorzej ale w innym poście ktoś pisze, że jego skrzydło dużo większe ważyło dużo mniej... Do tej wagi pewnie jeszcze coś dołożę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Tak sobie latam skrzydełkiem ale Stratos'em i zastanawiam się jak wysoko latam; Uploaded with ImageShack.us Wybrałem moim zdaniem najwyższe pułapy. waszym zdaniem na ile mozna szacować wysokość? EDIT: Między 1 a 2 fotke wstawiłem z dzisiejszego lotu - moim zdaniem rekordowo wysokiego. Dzisiejsza przedstawia to samo ujęcie co pierwsza dlatego dla łatwego porównania wasnie tam wstawiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 250-300 metrów max Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 250-300 metrów max Raczej minimum przynajmniej na 1 i 2 focie. Druga to oczywiście molo w sopocie zakończone mariną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Model wstępnie gotowy do oblotu, pytanie tylko ile podnieść sterolotki w neutrum i od krórej lini to liczyć : Przy profilu płasko wypukłym to odmierzałem od czerwonej lini ale i tu przy raczej dwuwypukłym też od czerwonej poziomej lini? Od zielonej raczej bym wykluczył ale przecież niczego nie można być pewnym :rotfl: Pewnie będziecie chcieli napisać, że wychylenie w zależności od zwichrzenia skrzydła - patrząc na moje to raczej nie widać innego kata uozenia ostatniego profilu względem pierwszego więc traktuję jak bez zwichrzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Zacznij od położenia mniej więcej jak na tym zdjęciu. W razie czego 2-3 piknięcia trymerem i będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 3 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 No i stało się...skrzydło zostało oblatane. Przyznam się, że bez znaczenia czy oblatuje mały czy duży model zawsze tak samo "spalam się w blokach" :oops:... Pierwszy problem to za długa do tyłu płoza służąca do wyrzutu - nie mogę przez to dać max gazu bo dziob momentalnie idzie w dół. z drugiej strony to nie problem bo na poowie gazu startuje. Po starcie lot prawie jak po sznurku, z drugiej strony "czuć" mase modelu po ruchach drążka; bezwładnośc dużo większa niż w skrzydełku 1400g. Drugi problem to chyba jednak za duże wychelenie sterolotek w neutrum; rozpedzony model w pewnym momencie wzbiija się zamiast lecieć dalej po lini. ta sama tendencja wystepuje - tak mi sie wydaje - w locie poziomym na wysokości. Dziś jeszcze mała korekta i jutro już z FPV. FPV w Stratosie nie powiodło się; model o 200g cięższy miał problemy ze startem. Latałem sam więc filmu nie ma, znaczy jest ale z pokładu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vanacheim Freyr Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 250-300 metrów max Raczej minimum przynajmniej na 1 i 2 focie. Druga to oczywiście molo w sopocie zakończone mariną. Ciezko powiedziec bez znajomosci kata ustawienia aparatu, ale domniamujac jest kolo 300m.Powiedz mi tylko z kad startujesz? Bo patrzac po okolicy to tam NIE MA GDZIE A sam bym polatal majac widok na morze Na moje ten problem z ociezaloscia skrzydla nie lezy w masie, ale w konstrukcji, latalem taka sama rozpietoscia a duzo ciezszym skrzydlem i reagowalo swietnie, tyle ze mialem duzo mniejsza cieciwe przy koncach i troszke wieksza w centrum plata. Masa rozlozona bardzo blisko centrum a silnik nie nad ale w osi plata. Kazda inna konfiguracja skrzydla dawala odczuwalnie gorsze efekty. Z drogiej strony moze latac na zbyt duzym kacie natarcia, sprobowal bym opuscic te lotki, dac je na zero w stosunku do dolnej krawedzi plata, no moze minimalnie w gore. Straci na stabilnosci ale powinno lapac wieksza predkosc i reakcje na stery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 chyba jednak za duże wychelenie sterolotek w neutrum; rozpedzony model w pewnym momencie wzbiija się zamiast lecieć dalej po lini. ta sama tendencja wystepuje - tak mi sie wydaje - w locie poziomym na wysokości. Mocno wychylone do góry sterolotki kompensują w tej chwili za ciężki dziób. W takim układzie zagi jest stabilny przy jakiejś konkretnej prędkości. Dla większej prędkości, właśnie tak jak piszesz, ma tendencję do zadzierania. Przesuń SC trochę do tyłu i zmniejsz wychylenie sterów do góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Powiedz mi tylko z kad startujesz? Bo patrzac po okolicy to tam NIE MA GDZIE A sam bym polatal majac widok na morze Sorki Vanacheim, że nie odpowiadałem ale umknęły mi dwa ostatnie wpisy. Latam nad samym morzem przy ERGO ARENIE - co zaraz będzie widać - nastepnie na polankach przy parkingu do mola w Brzeżnie. nie wspominam juz o polach i łąkach dookoła Gdańska - np RENK w Owczarni przy obwodnicy. Delta ta w porównaniu ze STRATOSEM jest ociężała choć nie cegła. Też myślę że to chyba sprawa grubego profilu, moze troszkę też silnika? Film z typowego startu i lądowania; http-~~-//www.youtube.com/watch?v=RIsoPUs78Bo A tu np start STRATOSA; Po zmianie silnika na mocniejszy STRATOS startuje pionowo i zostaje tak na ile starczy mi fantazji. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=2vyM0qyGDUc Kamerka na spływie więc widok ziemi oznacza wzbijanie się. Zaraz idę latać i to samo mogę zrobić z Deltą by było widać różnice we wznoszeniu... P.S. Według mnie zaaaaaaacznie wyżej niż 300m- pewnie drugie tyle co najmniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi