K(ae)M Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor Opublikowano 28 Lipca 2011 Ale się dyskusja zrobiła A ja tymczasem wstąpię dziś do rcmatsu, ma być dziś dostawa od Marka Rokowskiego. Postanowiłem ze względów wizualno-estetycznych i "patriotycznych" zacząć od Spitfire'a. Jeśli tylko będzie, to dziś zawita u mnie. Do najbliższej soboty raczej nie zdążę z budową, ale w następną już na pewno będę chciał go oblatać.
Qbatus Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Żeby nie było, że jestem stronniczy to powiem, że w Eskadrze Kraków latają 2 Hurricane-y z Cyber-Fly i bardzo dobrze sobie radzą. Sam zastanawiam się poważnie nad wyborem go jako kolejnego kombata, tylko, że jest to tradycyjne ESA, czyli "bebechy na widoku" więc dla autora tematu odpada. Szczerze, to osobiście wolę takie konstrukcje.
sebamor Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 w Eskadrze Kraków latają 2 Hurricane-yI 3 Spity :devil: Ale co do hurricana to naprawde dobrze latają, a jeżeli chodzi o pakowanie bebechów do środka, to można poprosić Pana Marka Rokowskiego, aby takowego hurricana wyciął po swojemu.
Grzegorz Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 ze względu na swoją konstrukcję (w większości drewnianą) :shock: ??? To coś nowego...
Qbatus Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Przepraszam mój błąd :oops: Troszkę mi się pomnięszało Czytałem o nim dawno i coś dzwoniło, o rozwiązaniach z dwupłatów stąd skojarzenie. No i to pokrycie płócienne na ogonie. Ale skoro drążymy temat to: "Już w momencie wprowadzenia do produkcji płatowiec był technologicznie przestarzały ze względu na konstrukcję kadłuba bazującą na kratownicy z rur stalowych, zastosowanie tradycyjnych połączeń mechanicznych, takich jak przy produkcji dwupłatowców, zamiast nowocześniejszego spawania, oraz płócienne pokrycie skrzydeł i tylnej części kadłuba (od stycznia 1939 roku skrzydła kryto blachą aluminiową). Produkowany równolegle Supermarine Spitfire był samolotem dużo bardziej nowoczesnym. Miał całkowicie metalową konstrukcję skorupową, lżejszą i mocniejszą od zastosowanej w Hurricane, za to mniej odporną na uszkodzenia pociskami" Źródło: Wikipedia KLIK
madrian Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Jak udowodniły to prawa wojennej logistyki - lepsze to co tańsze i mocniejsze, a nie to co nowocześniejsze i bardziej skomplikowane. :wink: Może ja dziwny jestem, ale Harry - brzydki, słaby i stary - robił co do niego należy, nie pytając o premię. I to do mnie przemawia. A Spitt może i był gwiazdą, może i błyszczał w filmowych produkcjach... Ale wcale się tak bardzo do swojej roboty nie przyłożył. :wink: Może jest ładny. Nowiusi... i gładki. Ja jednak wolę Harrego z jego brakującym drugim platem i kratownicą w ogonku oraz gaźnikiem ze spadku po Fordzie T. :mrgreen:
Grzegorz Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 Coś w tym jest... Chociaż gaźnikami to one się chyba mocno nie różniły?
Ellipsis Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 Wracając do tematu głównego - modele ESA z ukrytymi elementami w środku kończą gorzej. Gdyż konstrukcję mają osłabioną dziurami. ESA służy do walki i ma być najładniejszy jak to możliwe, ale nadrzędnym celem jest łatowość naprawy i jej czas. A Hurricane'ow w Eskadrze za chwilę będzie dużo więcej Gdyż latają zacnie.
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Dobry pilot woli szybkie i zwrotne modele , początkujący powinien wybrać model prosty w budowie , z pękatym jednolitym kadłubem odpornym na rozbicie latającym stabilnie i niezbyt szybko np. P40 . Wyposażyć go w proste i tanie wyposażenie . Model to 50% wyniku reszta to umiejętności pilota. Patrząc na to jak latają modele i jak są wyregulowane połowie pilotów zalecił bym przymusową lekturę "Miniaturowego Lotnictwa" Wracając do modeli jedne są zbyt skomplikowane i mało odporne inne proste ale aerodynamicznie niedopracowane . Nie polecam ESA na pierwszy model , bo jest zbyt szybki , nie uważam też za zbyt rozsądne latanie na zawodach mało wprawnych pilotów z L-ka na plecach . 350g też może wybić oko , rozbić głowę i zrobić krzywdę i niebawem okaże się że na zawody nie trzeba użyć kasku tylko zbroję. Zachęcam jednak tych którzy latają w innych dyscyplinach rc bo ESA poprawia refleks i wyobraźnię przestrzenną ...
Thonni Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 początkujący powinien wybrać model prosty w budowie , z pękatym jednolitym kadłubem odpornym na rozbicie latającym stabilnie i niezbyt szybko np. P40 . Wyposażyć go w proste i tanie wyposażenie . Model to 50% wyniku reszta to umiejętności pilota. Nie polecam ESA na pierwszy model , bo jest zbyt szybki , nie uważam też za zbyt rozsądne latanie na zawodach mało wprawnych pilotów z L-ka na plecach . 350g też może wybić oko , rozbić głowę i zrobić krzywdę i niebawem okaże się że na zawody nie trzeba użyć kasku tylko zbroję. Otóż ja jestem początkującym i w przyszłym tygodniu planuję zakupić właśnie owego ESA ale z Cyber Fly. Na dzień dzisiejszy posiadam model Cessne 182 TW-747-3K która czeka na bebechy i poczeka bo jej koszt to około 400 zł . Szkoda mi przy pierwszym locie rozbić model wartości około 4 stówek (Mowa tu o samym kicie bez elektroniki) :mrgreen: , dlatego pierwszy na odstrzał pójdzie właśnie model ESA za niecałe 130 zł :mrgreen: A co do bebechów to zastanawiam się czy pchać do środka czy na zewnątrz Jak zakupię zestawik z modelem to się pochwalę :rotfl: Pozdrawiam
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Wszystko na wierchu zero klapek schowków itp . Zastanawiał bym się też nad jakimś górnolatem z EPP wielkości ESA np to: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=39_193&products_id=6329 Będzie niewiele droższe ale za to będzie łatwiejsze do nauki latania
Qbatus Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Zastanawiał bym się też nad jakimś górnolatem z EPP wielkości ESA To jeśli tak to może lepiej TAKI Jak się uprzesz to można nawet latać na zawodach. Alina Miszczyk całkiem nieźle sobie nim radzi i widziałem drugiego na MP w Warcie Bolesławieckiej, ale chyba w końcu nie wystartował.
Thonni Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Wszystko na wierchu zero klapek schowków itp . Zastanawiał bym się też nad jakimś górnolatem z EPP wielkości ESA np to: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=39_193&products_id=6329 Będzie niewiele droższe ale za to będzie łatwiejsze do nauki latania Okey dzięki Chciałem się dowiedzieć czy model z tego sklepu aircombat-modele-rc a dokładnie ten http://www.aircombat-modele-rc.pl./index.php?357,tomahawk-p-40 jest wycięty tylko jako "płaska deska" do samodzielnego wykończenia i zaokrąglenia kadłuba ? czy jest zaokrąglony tak jak na zdjęciach ? Zastanawia mnie też czy ten sklep zajmuje się malowaniem modeli bo jeśli tak to z miejsca brałbym ten model pomalowany w taki sposób jak na stronie :rotfl: Interesuje mnie też to czy jest możliwość pomalowania modelu .. jeśli tak to jaki byłby koszt tego . Przyznam szczerze ale ta P - 40 tka bardzo przykuła moje oko :jupi:
Qbatus Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7127 To model Aliny na zawodach w Bolesławcu z jesieni zeszłego roku
japim Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Chciałem się dowiedzieć czy model z tego sklepu aircombat-modele-rc a dokładnie ten http://www.aircombat-modele-rc.pl./index.php?357,tomahawk-p-40 jest wycięty tylko jako "płaska deska" do samodzielnego wykończenia i zaokrąglenia kadłuba ? czy jest zaokrąglony tak jak na zdjęciach ? Zastanawia mnie też czy ten sklep zajmuje się malowaniem modeli bo jeśli tak to z miejsca brałbym ten model pomalowany w taki sposób jak na stronie :rotfl: Interesuje mnie też to czy jest możliwość pomalowania modelu .. jeśli tak to jaki byłby koszt tego . Przyznam szczerze ale ta P - 40 tka bardzo przykuła moje oko :jupi: A co Ci szkodzi chwycic za telefon i zadzwonic do sklepu (+48 888-036-935 / +48 788-347-897) zamiast zadawac takie pytania tutaj? Kolega Krzysztof (pelikan1500) - wlasciciel Aircombat-Modele-RC czasami zaglada na to forum ale to wlasnie on jest pierwsza osoba do ktorej powinienes kierowac swoje pytania. Przez telefon dostaniesz odpowiedz w 15 sekund i bedziesz mogl zapytac o to wszystko o co nie zapytales na forum. EDIT: Sklep owszem oferuje pomalowane modele: http://www.aircombat-modele-rc.pl./index.php?modele-ii-ww-esa-kolor,113 Model, o ktory pytasz w swoim linku, przedstawia waloryzowana wersje plaskiej deski. O ile wiem Krzysztof sprzedaje tez takie walorysowane modele, ale one sa w zupelnie innej cenie.
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Miałem sposobność oglądać pomalowana wersję ESA i z przykrością stwierdzam że zaokrąglona to jest tylko cena . Dostaje się obryzganego farbą kwadraciaka ewentualnie z przyciętymi nożykiem na 45 stopni bokami . Nie da się go poprawić bez zniszczenia częsci malowania ,które tak czy inaczej dalekie jest od modelu na zdjęciach . Zupełna strata pieniędzy że już nie wspomnę że za 100 to się kupuje materiał na prawie 3 takie modele .... http://www.aircombat-modele-rc.pl./index.php?983,curtiss-p-40-kittyhawk-esa-kolor
Viader Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 widziałem drugiego na MP w Warcie Bolesławieckiej, ale chyba w końcu nie wystartował. Chłopak upalił sobie odbiornik przed walkami i nie mógł latać.
Rekomendowane odpowiedzi