Skocz do zawartości

Turbulent City 10


jozek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Postanowilem zbudowac model pod zakupiony okazyjnie silnik MVVS 2ccm. Bedzie to akrobacyjny srednioplat o dosc grubym profilu. Rozpietosci 88cm. Bede zamieszczal zdjecia z budowy.

 

Pogladowy rzut na plany.

turbulentcity10yw7.gif

 

 

Dzisiaj powstal plat.

skrzydloqs7.jpg

 

skrzydlo2ld2.jpg

Opublikowano

Plany sciagnalem z jakiejs strony dawno temu, teraz nie moge sobie przypomniec skad. Zainteresowanym moge przeslac plany na maila. Doman podaj adres email to ci wysle.

Opublikowano

Wczoraj i u mnie ruszyła budowa ego modelu :D

Mam już sporą część kadłuba. Ja jednak skrzydełka wykonam ze styro.

Tylko silnik mam troche duży bo w planach zalecają do .10 a ja mam os maxa 15.

I jedno pytanie do Józka: masz zamiar tylne kółko robić jak w planach?

Ja chyba to zmienie bo boje się że mi sie wyrwie razem z lotką od kierunku.

Opublikowano

Tylne kolko planuje zainstalowac kupne, takie jak na zdjeciu ponizej. Z moich doswadczen wynika ze taki patent sie sprawdza. Oczywiscie kolko nie bedzie zamocowane tak jak na zdjeciu tylko bardziej do przodu, tak aby pret przeszedl przez kadlub na wysokosci tylnej krawedzi statecznika pionowego. Natomiast bowden do steru kierunku nie bedzie zamocowany jak na planie - zrobie klasyczna dzwigienke przy sterze.

kolkofi0.jpg

 

Dzisiaj fotki gotowych statecznikow.

statecznikizc0.jpg

Opublikowano

Zastanawiam sie jeszcze jakie serwa użyć mam do dyspozycji 4 standardy 2 hs-81 i 2 dynam 9g. Na wysokość i lotki dam chyba hs-81, kierunek sandard o mocy hs-81 ale twardszych trybach a gaz dynam. Co o tym myślicie?

Opublikowano

Niezgodze sie z Tomkiem ze zamocowanie kolka ogonowego przedstawione na zdjeciu powoduje ze lotka steru kierunku narażona jest na nadmierne uderzenia. Prosze zwrocic uwage ze kolko za posrednictwem gumowej podkladki (powyzej spirali z drutu ktora niezle amortyzuje nierownosci) opiera sie na plastikowym lozu kolka. Powoduje to ze przy idealnym nawierceniu otwou w sterze kierunku (tam gdzie wchodzi zagiety pret od kolka) obciazenia nie sa przenoszone na ster.

Dodam ze zdjecie przedsawia moj dyzurny model, ktorym latam drugi sezon i nigdy nie mialem problemow z taka konstrukcja. A na kierunku mam serwo hs-81 i nigdy nie polamalem trybow.

Czy ktos jeszcze stosuje takie kupne kólka i jaka macie na ten temat opinie?

Opublikowano

Józek używam identycznego zestawu kółka tylnego.

Nie chodziło mi o siły pionowe ,bo te są średnio duże ,ba masz amortyzacje na spiralce z drutu.

Jednak wyobrażając sobie że podczas schodzenia masz lekki boczny wiatr lub po prostu kierujesz ogonem aby trafić na pas , co oznacza ,że masz ogon i kółko pod sporym kątem w stosunku do lotu modelu.

Teraz w momencie przyziemienia jeśli nadal ster kierunku jest przekrzywiony ,a kołóko (tarcie ) będzie chciało się ułożyć prosto ,to cała konstrukcja łącznie z serwem dostaje dobrze w :ass:

I podobnie podczas kołowania , kiedy na dołku kółko chce się ułożyć czasami inaczej niż kierowany przez Ciebie startujący/ lądujący model.

Opublikowano

Faktycznie nie pomyslalem o sytuacji typu ladowanie z bocznym wiatrem, tu sie w pelni z toba zgadzam co do sil dzialajacych na serwo. W takiej sytuacji kolko ze sprezynkami jest bezpieczniejsze.

Opublikowano

Przedstawiam postep prac. Wlasciwie gotowe mam balsowe elementy. Zastanawiam sie jakie pokrycie zrobic: japonka czy folia. Mam na stanie 2m zielonego oracoweru ale to chyba zbyt ciezka folia do tego modelu? Waham sie wiec czy kupic solarfilm czy kryc japonka?

 

 

city2xq1.jpg

 

city3jo9.jpg

 

city4ks0.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.