Gość Anonymous Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Stare silniczki są ok, o mojej przygodzie z ponad 50-cio letnią Jaskółką-0 napisałem w tym wątku
AndrzejC Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Miałem na mysli normalną eksploatację :wink: , Czyli taką: idziemy na lotnisko,albo nad wodę. Odpalamy latamy, od pierwszego szarpnięcia i lub pływamy bez stresu. Sam mam ze 100 albo i więcej motorków( starych) i każdy z nich, jestem w stanie uruchomić. Lecz nie o to tu przecież chodzi. ale jeżeli kolega życzy sobie zakupić tanio przechodzonego 30 letniego Meteora, to życzę powodzenia i przyjemnej zabawy z tym silniczkiem. :wink: A.C.
Major Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Byc moze, ale Ty za to nie widzisz chyba ze kolega jest poczatkujący i napewno go nie miał. Napewno chce miec silnik który bez większych problemów zamontuje w modelu i bedzie wszystko pasowało.
Gość Anonymous Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Andrzeju jeśli Ci o to akurat chodzi to muszę napisać, że moja Jaskółka chodzi od przysłowiowego kopa - uruchamiam ręką, gdyż rozrusznika używam jedynie tam gdzie ręką motorka uruchomić się nie da. Majorze, a skąd wiesz? Pytałeś? Ja zaczynałem od silniczków z zapłonem samoczynnym i się nauczyłem, dziś nie do pomyślenia, co? Obecnie to na początek najlepszy elektryk, a osobiście tylko czekam chwili aż wymyślą coś jeszcze prostszego co zwolni przyszłych adeptów sztuki "modelarskiej" od myślenia i jakiegokolwiek wysiłku w zupełności.... Cóż mamy postęp.
AndrzejC Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Pawle Praus. Moja Jaskółka także odpala od kopa. I co z tego? Zaczynając przygodę z silnikami i Ty i ja mieliśmy wspaniałych nauczycieli. Ci nowi przeważnie próbują te drzwi otwierać sami. I wielu, bardzo wielu zniechęca się do tego ponieważ trafiają na stary złom , który przy braku umiejętności i pewnej wiedzy. jest bardzo trudny do uruchomienia. Allegro pełne jest aukcji tego typu. Niektóre motory trafiają tam po kilka razy, bo potencjalny użytkownik się poddał. czy na tym rzecz ma polegać? Moim zdaniem nie. My musieliśmy uczyć się na ruskich Rytmach, Kometach i MK. Nie znaczy to też,że wtedy nie było tzw "dobrych" silników. Były, ale były o wile trudniej dostępne. Sam pamiętam , jak kiedyś w Pradze kupiłem sobie mojego pierwszego MVVSa G7. Spać nie mogłem i nie mogłem się doczekać kiedy go włożę do modelu Teraz nie ma takiej potrzeby. Za na prawdę niewielkie pieniądze można nabyć silnik spalinowy, który będzie dobrze i sprawnie pracował. Na pewno z uruchomienia starego "szrocika" jest wielka satysfakcja, jest to jednak inny rodzaj przyjemności niż uruchomienie silnika nowego prosto z pudełka. Ja osobiście lubię obydwa rodzaje tych przyjemności. i nie odmawiam sobie, tak jednej, jak i drugiej. A.C..
mikon Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Obecnie to na początek najlepszy elektryk, a osobiście tylko czekam chwili aż wymyślą coś jeszcze prostszego co zwolni przyszłych adeptów sztuki "modelarskiej" od myślenia i jakiegokolwiek wysiłku w zupełności.... Cóż mamy postęp. Szczerze mówiąc dziwię się że Ty - osoba która sądząc po postach ma olbrzymią wiedzę na temat silniczków, nie protestuje przed koncepcją taniego "ruska" dla początkującego. Przecież najprawdopodobniej wątkotwórca chce po prostu nauczyć się latać modelem spalinowym, jaki jest sens wydawać kilkadziesiąt złotych za kapryśny, trudny w regulacji silnik wymagający przeróbek (=zaplecza techniczego) aby dostosować go do modelu lotniczego RC, skoro za niewiele większe pieniądze można kupić "z drugiej ręki" silniczek klasy OS LA czy nawet chińskiego ASP który będzie w sam raz na początek? Pozdrawiam, Michał
Gość Anonymous Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Czyżbyś nie zauważył ironii w tym wpisie? Należy zacząć od tego, że nie ma złych silników, każdy jest dobry i każdy mniejszym bądź większym nakładem pracy da się namówić do kooperacji...I w tym momencie należy sobie odpowiedzieć na pytanie: Czy modelarz chce się nauczyć obsługi silników spalinowych czy tylko jest to jakiś kaprys, aby mieć silnik spalinowy i już? Do nauki najlepszy jest właśnie silnik kapryśny i wymagający, a zarazem tani. Po opanowaniu takiego właśnie już żaden inny nie będzie sprawiał problemów, takie podejście stosuję z powodzeniem w trakcie szkolenia moich podopiecznych. Zresztą może sami napiszą i zaświadczą.
Piotr Zipzer Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Ze swojej strony dodam tylko tyle. Parę miesięcy temu razem z kolegą Robertem Holeczkiem udaliśmy się na lotnisko Muchowiec. Po krótkiej rozmowie z modelarzami rc, mogliśmy latać modelem na uwięzi(niestety tylko w wysokiej trawie rc ma "pierwszeństwo do latania"). Pomijam już fakt, że patrzeli na nas jak na dziwaków. Odpalać silnik żarowy bez rozrusznika? Po krótkiej chwili silnik zaskoczył - o dziwo bez rozrusznika. Finał historii był taki, że wszystkim modelarzom rc szczęki opadły jak to widzieli i pytali z niedowierzaniem jaki to silnik (szok był tym większy jak usłyszeli, że jest to MVVS 2,5cm). Po tym zdarzeniu muszę stwierdzić, że nie ma złych silników - trzeba je zrozumieć.
Capriman Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Hehe To ja chyba też jestem dziwak bo jak na razie rozrusznika nie widziałem na oczy a latam starym MVVS, którego nie raz kazano mi wywalić i kupić coś nowszego. Fakt że czasem trzeba kilka razy pokręcić ale zawsze prędzej czy później odpala . Dobrze wyregulowany pali od ręki... Tylko po co się meczyć skoro można przyłożyć bezmyślnie rozrusznik i odpalić.
karlem Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 ...Tylko po co się meczyć skoro można przyłożyć bezmyślnie rozrusznik i odpalić. Niby prawda, ale są silniki, których palcem raczej nie odpalisz; żeby zapalić potrzebują trochę wyższych obrotów :wink:
RomanJ4 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Samochód od korby też zapali. Tylko po co :?:
Rekomendowane odpowiedzi