Skocz do zawartości

Silnik spalinowy - od czego zacząć?


marijuz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zacząć przygodę z silnikami spalinowymi. Latam już trochę elektrykiem, ale chcę zmienić napęd. Jaki silnik polecacie na początek? Os max podobno ciężko się reguluje, a ASP to podobno ...... niepolecany produkt. Myślę, że wybiorę silnik żarowy, bo benzynowe są dużo droższe. Brać 2-takt czy 4-takt? Czym różnią się w pracy i użytkowaniu? Co jeszcze będzie mi potrzebne? Na pewno zbiornik paliwa, i przewody do niego, ale co z rozruchem, potrzebuję jakiegoś specjalnego osprzętu? Mam aparaturę 4-kanałową, jak sterować takim silnikiem? Czy w miejsce regulatora obrotów (który mam, bo aktualnie używam silnika elektrycznego) wstawiam serwo, które steruje linką gazu? Czy potrzebuję jakiejś pompy paliwowej? A jeśli nie, to czy silnik nie zgaśnie np w locie odwróconym? Co jeszcze powinienem wiedzieć zanim zakupię silnik? Jaki silnik polecacie? Latam na mniejszych modelach, rozpiętość 1-1,5m max, tak na początek ;).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja krótko odpowiem, poprzedzajac swoja wypowiedz stwierdzeniem, ze kazdy ma inne podejscie i upodobania.

 

Bierz od razu silnik benzynowy. Ja wtopilem pieniadze w zarowki i na dluzsza mete to niedobry wybor. Troche sie narozbijalem tych spalinowych modeli, a ze to latwe kup sobie albo trenerka albo model wolnolatajacy. Nie baw sie w male rozpietosci, to calkiem inaczej sie zachowuje w locie niz wieksze. Ja jutro jade do sklepu po DLE 20 i Frenzy 100. Wybor padl na ten model z powodu grubego profilu skrzydla a co za tym idzie wolnego lotu. Mimo ze juz 3 rok latam elektrykami i mam niby wyrobione nawyki- laduje sie spalinowym modele tudno/inaczej niz malym elektrykiem, ktorym mozna nawet "klapnac". Jest to faktycznie duzo drozsze. Jezeli nie chcesz wydawac duzo pieniedzy i zdecydujesz sie na silniki zarowe mozesz bez wachania wziasc silniki ASP [przynajmniej 10ccm] mam dwa i nie mam z nimi zadnych problemow. Zdazylo sie ze zgalsy w locie- ponoc tak sie zdaza silnikom na metanol.

3 MOJE powody dla benzyniaka:

tansze paliwo

pewniejsze silniki

wieksze modele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba przy zarowym? Maly błąd ci sie wkradł. Powiem ci tak. Mam dwa silniki asp. 10ccm 4takt i 7.5ccm 2takt. Używam paliwa z 10% nitro. Na 5% tez świetnie daje rade ale mala różnica w cenie skutkowała tym ze kupiłem z 10%. Ktoś na allegro tanio sprzedawał asp.61 4t. nowy nie używany. Mial dwa egzemplarze. Odkupiłem od niego jedna sztukę. Silnik zapalił z palca. Żadnych rogulacji niczego. Jedyne co to igła składu mieszanki no ale to przy każdym silniku sie reguluje. Żadnych problemów z tym silnikiem. Natomiast asp .46 czyli 7.5ccm 2takt dostalem ustawiony. U mnie działa bez problemu. Różnica między 2 a 4 taktem? 4takt to muzyka. Ale 2takta tez powinieneś miec, tak zeby docenić muzykę z 4takta. A do startu potrzebujesz. Zbiornik paliwa, przewody paliwowe, świece do silnika, żarnik do świecy lub klips(fajkę) i akumulator do 2V zeby zasilał żarnik. Przyda sie rozrusznik i panel startowy. Ale to sie nie spieszy. Z palca tez da sie odpalic, tylko uwazaj na śmigła apc bo bardzo ostre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście błąd, za chwilkę poprawię. Mam Jeszcze pytanie - czy jako żarnik mogę wykorzystać zwykłą baterię 1,5v? Czy żarnik musi być kupny czy można go zrobić z kilku przewodów i żabek?no i najważniejsze - czy silnik potrzebuje żarnika i baterii w czasie lotu? Czy może tylko do odpalania? Ponowię pytanie czy silnik sam zasysa sobie paliwo ;).

 

Pozdrawiam, marijuz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja latam od miesiąca i jedyne co dokupiłem do silnika to żarnik na akumulatorek 1,2V(starcza mi na 3 wypady), więc nie trzeba inwestować od razu w panel rozrusznik i inne wynalazki....Przewody,zbiornik, śmigło dostałem razem z silnikiem.

 

Ja swój pierwszy żarnik zrobiłem z aku samochodowego 12V i w obwód wpiąłem drut oporowy dla zmniejszenia napięcia do 1,2V. Bateria 1,5V starczy ale na kilka sekund minut. Bardzo ważne jest żeby na początku, do testów mieć dobre źródło prądu do żarzenia świecy, bo z baterią która szybko się wyczerpie to tylko się nakręcisz smigłem i zrazisz do spalinki:).

Klips można zrobić z drewnianej klamerki do bielizny...

 

Świce najlepiej wykręcić podłaczyć do żródła zasilania i zobaczyć jak świeci. Powinna swiecić na pomarańczowo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Jeszcze pytanie - czy jako żarnik mogę wykorzystać zwykłą baterię 1,5v? Czy żarnik musi być kupny czy można go zrobić z kilku przewodów i żabek?

Raczej aku, bateryjka (jedna) nie wyrobi prądowo.

 

no i najważniejsze - czy silnik potrzebuje żarnika i baterii w czasie lotu? Czy może tylko do odpalania?

Do odpalenia i kilkanaście pierwszych sekund pracy.

 

Ponowię pytanie czy silnik sam zasysa sobie paliwo ;).

Nadciśnienie z tłumika wtłacza paliwo do gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej aku, bateryjka (jedna) nie wyrobi prądowo.

"Wyrobi". Ale musi to być bateria alkaliczna typu R20 (aktualnie oznaczana jako D).

 

Os max podobno ciężko się reguluje

Pewnie to mówił ktoś, kto nigdy nie miał OS MAXa, albo nie potrafi obsługiwać silnika żarowego.

 

 

wziasc

Nie ma takiego słowa :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam Ci do żarzenia świecy akumulator R20 10.000mAh camelliona super akumulator tylko drogi , nie pamiętam ile za niego dawałem ale coś około 80 zł ... ładuje się go około 24 godzin , ale za to później nie będziesz myślał o jego ładowaniu ,bo starcza naprawdę na bardzo bardzo długo :)

 

na akumulator zakładam szeroką gumę a miedzy gumę plus i minus wpinam krokodylki od klipsa i nie muszę trzymać palcami akumulatora

 

są również gotowe klipsy z akumulatorem ... ja przedstawiłem Ci jak ja robię i jest na prawdę super

 

a ASP-eki uważam ,że są naprawdę dobre , jeśli popatrzysz na cenę. Są mocne ,ale czasem wymagają regulacji gaźnika , mnie jeden się trafił w którym musiałem pokręcić iglicą od wolnych obrotów ... natomiast w pozostałych dwóch nic nie robiłem tylko porządnie dotarłem

 

Polecam i

pozdrawiam Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje ci kupic klips i porozmawiać ze znajomymi elektrykami. A dlaczego z nimi? Otóż mają oni gdzies na warsztacie jakis akumulator od lampy awaryjnej 4.8V. Taki złożony z 4 aku wielkości R20. Pomiędzy każde ogniwo wmontowac drut(oczko) tak zeby żabki od fajki mialy za co złapać. Ładujesz wszystkie 4 na raz a używasz po jednym ogniwie. Jeden padnie, przepinasz na kolejny. Na początek to bardzo dobre rozwiązanie. Jeżeli nie masz znajomego elektryka to mozesz zakupić takie akumulatory (wielkości r20) i złożyć w pakiet.eli nie masz znajomego elektryka to mozesz zakupić takie akumulatory (wielkości r20) i złożyć w pakiet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MarcinK - tylko po co tyle kombinować z aku r20 które też coś kosztują jak można kupić żarkę za 20-30zł i zapomnieć o sprawie. Sam nie wierzyłem, że to sie sprawdzi, ale ku mojemu zdziwieniu starcza na kilka godzin, u mnie są to 3 wypady.....

Mam taką gdzie akumulator jest zintegrowany i jest troche wiekszy od akumulatorka AA1,2V..

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak mialem. No ale taki zestaw jak na zdjecie jest za ok 50-60zl a od znajomego elektryka jest za free ;) a i taki pakiet jak piszesz kart na ok 3 godziny a to masz na 12 h :P jak kto lubi. Osobiście mialem z pakietu od lamp awaryjnych. Na lotnisko mam 50 km i jednak zarka na 3 godziny to dla mnie za malo. A przy pakiecie to jest mozliwosc doladowania w warunkach polowych. Teraz mam panel startowy wiec juz sie nie martwię o nic. No ale przez ostatni rok to tylko pakiet do zasilania świecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, 4-takt kusi, ale jego cena mnie odpycha, więc chyba pozostanę przy 2-takcie (szczególnie, że chyba niewiele różnią się pracą?). Czy OS Max jest dużo lepszy od asp, opołaca się dorzucić te 60 zł na OS Max?

Jaki ASP, jaki OS, jaki model (1.0m a 1.5m to przepaść) i jakiego latania oczekujesz ?

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o

asp:

Silnik AP 061 A

Silnik AP 09 A

Silnik ASP 12 A

Silnik ASP S15 A

czyli ogólnie asp żarowe 2taktowe do 200 zł

 

lub

O.S. .10 LA w/Muffler Silver - Acro

też ok 200 zł, właściwie nie wiem czym się kierować przy wyborze, wypisałem żarowe 2-takty do 200zł.

Jeśli chodzi o rozpiętość to mam elektryka 120cm i po drobnych przeróbkach to do niego trafi silnik, choć w przyszłości planuje coś większego (choć niewiele, 150cm to dla mnie max).

Latam już dość dobrze na elektryku, więc od silnika oczekuję czegoś więcej, liczę na jakiś wstęp do akrobacji (choć nie ma to być typowo akrobatyczne latanie).

 

Trochę namieszałem, ale tak to jest jak sę szuka tego jedynego silnika ;p

 

Pozdrawiam, mariuz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o rozpiętość to mam elektryka 120cm i po drobnych przeróbkach to do niego trafi silnik, choć w przyszłości planuje coś większego (choć niewiele, 150cm to dla mnie max).

120cm bardziej dynamiczne niż piper "na rzęsach" to szukaj minimum 4-4.5ccm. Mój model 150cm napędzam silniczkiem 8ccm i wcale nie jest na wyrost. Te które proponujesz są zdecydowanie za małe.

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dla mnie raczej taka masznka?:

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2057,silnik-asp-25-a-tlumik-asp

 

EDIT:

Problem wraca, bo dorzucam parę złotych i mam:

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p388,silnik-os-max-25-la-tlumik

 

Więc opłaca się dorzucić?Jak z częściami zamiennymi do obu marek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.