Skocz do zawartości

Jaki hydroplan wybrać.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

przyszedł czas na zastanowienie się nad trzecim modelem. Po Easy Star i eXTRIM 2 które świetnie spisują się na lądzie moja żona namawia mnie na hydroplan (start i lądowanie na wodzie).

 

Modeli tego typu chyba nie jest zbyt dużo, gdyż mnie udało się znaleść 2:

 

http://modele.sklep.pl/product_info.php?cPath=1_151&products_id=3323 - co sądzicie o tym modelu? Czy może ktoś go posiada w swojej kolekcji?

 

oraz osławiona Wilga 2000 firmy Artex Int. - wiem że niektórzy założyli pływaki.

 

Oczywiście jest kilka warunków do spełnienia:

- nie chce robić go sam z planów (czuję się jeszcze mały miś w tej kwestii)

- najlepiej balsa w wersji KIT (tartak) - bardzo podobało mi się budowanie eXtrima

- rozpiętość 1 - 1,5m

- elektryk

Opublikowano

Nie mam, ale widziałem w akcji. Latało toto jak park flyer. Podobał mi się start i lądowanie na śniegu. Idealny do zimowych zabaw.

Opublikowano

Marcel - między innymi latam i AQUA Star. Model bardzo fajny, startowałem nim; z ręki, z ziemi, z wody i ze śniegu więc full iniversal :devil: U mnie lata na wykłym "dzwonku".

Opublikowano
Latało toto jak park flyer.

ma być właśnie na niedzielne spacery z żoną nad jezioro :D:D

Ona będzie podziwiać naturę, ja śmigać wodniakiem.

 

U mnie lata na wykłym "dzwonku".

 

tzn?? ze słownictwem modelarskim jeszcze kuleję.

Opublikowano

Dzwonek (bell) to potoczna nazwa silniczka bezszczotkowego, którego rotor wytłoczony jest z jednego kwałka blachy, jak dzwonek rowerowy :lol:

Najpopularniejsi przedstawiciele to silniki Tower Pro, rozmiary do 60g wagi i stukilkudziesięciu Wat mocy.

 

Co do modelu marzeń, to może spalinowa Maia (sporo hałasu z 4 silników) z elektrycznym (żeby odpalić w locie) Mercurym na plecach :wink:

 

Na poważnie, to pomysł bardzo fajny, tylko takich kitów po prostu prawie nie ma.

Ponadto jak już moczyć, to na początek lepiej coś nieprzemakalnego - modele styropianopodobne.

Najłatwiej (tak mi się wydaje) byłoby przerobić Twinstara przez doklejenie "czegoś" pod kadłubem.

Działa bardzo dobrze, bo Twinstar lata jak marzenie :D, gdzieś w sieci jest opis takiej przeróbki z filmami.

Inna opcja to pływaki - tu polecam ofertę GWSa

Opublikowano

Dzięki za przesunięcie tematu.

 

tylko takich kitów po prostu prawie nie ma.

To fakt, jednak strasznie podoba mi się budowa tartaka :)

Ponadto jak już moczyć, to na początek lepiej coś nieprzemakalnego - modele styropianopodobne.

Czy takiego Aqua Stara ciężko jest uszczelnić??

Fokker, czy spód kadłuba to jakaś wytłoczka czy jest w całości budowany z balsy i foliowany (po drodze uszczelniany) ???

Opublikowano

Cała łódź to balsa, a w części ogonowej nawet ażurowana. Pokrycie to oczywiście folia. Część przednią trzeba jednak wzmocnić, mimo wszystko śnieg strasznie rysował spód( startowałem też ze śniegu jak wspomniałem). Uszczelnienia jako takiego nie było ale wnetrze gdzie mogłem "pomalowałem" 1 warstwą żywicy. Kilka fotek modelu;

 

aquastar004bv3.jpg

aquastar031poprawhq9.jpg

aquastar059rx5.jpg

aquastarwlociehv8.jpg

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

 

Zastanawiam się jaką metodą mógłbym uczynić go wodoszczelnym. Planuję kadłub od środka przejechać jakąś żywicą lub lakierem do jachtów, z zewnątrz spód jakimś rzadkim lakierem i może humbrolem żeby kolorek złapać.

 

Fokker, mam nadzieję że niebawem będę miał szansę ujrzeć Twoją maszynę na żywo, może jeszcze zanim zamówię swoją. :)

 

Jak humbrole reagują z wodą?? Czy metoda z lakierami (żywicą) w kadłubie mocno go obciąży?? Planowany napęd to Welgard A22/12/10 (wyjmę z extrima a do ex pójdzie coś lepszego). Mam nadzieję że taki motor wystarczy.

Opublikowano

Czy mocno obciąży? Jak Ci już mówiłem u mnie obciążyło bardzo mocno bo z fabrycznych chyba 550g do 830 w locie. Tak więc dużo, ale u mnie dodanie żywicy związane było jeszcze z naprawą modelu. Mimo tej wagi obciażenie pow. wyszło 44g/dm2 więc niewiele.

Opublikowano
...ale u mnie dodanie żywicy związane było jeszcze z naprawą modelu. Mimo tej wagi obciażenie pow. wyszło 44g/dm2 więc niewiele.

 

44g/dm2 - ale Ty powiększałeś płat.

 

Może obejdzie się bez żywicy (bo ona jednak sporo waży). Może na łączeniu jakiś silikonek cieniutko od środka zamiast lakierów?

Opublikowano

hubert_tata napisał/a:

tylko takich kitów po prostu prawie nie ma.

 

To fakt, jednak strasznie podoba mi się budowa tartaka :)

 

Skoro lubisz tartaki to może zerknij na to : http://www.allegro.pl/item239769098_pby_5a_catalina_zestaw_typu_tartak_guillows_gigant.html

Jest mały błąd w opisie. Na fotce widać, że rozpiętość to 115,5cm. Ma ten model jeden feler- dwa silniki :devil: -podwojenie kosztów napędu. Ale przy tej wielkości nie powinny być bardzo bolesne :lol2: .

Opublikowano

Uwaga, ten model jak rzadko który Guillowsa nie jest przewidziany jako latający.

To display model kit: "This kit is NOT intended to be flown with any kind of motor.", ale na pewno dałoby radę go przerobić na latający.

Tylko taki malutki :D

Opublikowano

Witam.Co do zabezpieczenie balsy przed zgubnym wplywem wody to wystarczy pomalowac Caponem lub Nitrocellonem.Zabezpieczenie zywica bardziej sie sprawdza w moelach spalinowych z uwagi na dzialanie paliwa .Mozna i tu przed uzyciem zywicy pomalowac Caponem co pozwala obnizyc wage poniewaz zywica nie wchlania sie po tym zabiegu w balse.Zabieg jest prosty i skuteczny!Ja tak postepuje i ze platami styropianowymi przed oklejeniem ich balsa. Pozdrawiam Jacek :D

Opublikowano
Uwaga, ten model jak rzadko który Guillowsa nie jest przewidziany jako latający.

To display model kit: "This kit is NOT intended to be flown with any kind of motor.", ale na pewno dałoby radę go przerobić na latający.

Tylko taki malutki :D

 

Ale obciach :oops: .

Takie są efekty braku znajomości obcych języków i mało dokładne przyjrzenie się fotce :crazy:.

Nie wiem czemu, ale Catalina jakoś mnie urzekła swoją brzydotą :devil: . Oprócz Cataliny jeszcze RC3 Republic Sea Bee. W starym testamencie Papcia Schiera jest niewielki rysunek tej amfibii.

Opublikowano

Witam, no właśnie ze względu na małą dostepność łodzi latających w wersjach kit, jednak z niej zrezygnowałem. Byłem w weekend polatać z Fokkerem i obejrzeć jego AquaStara. Niestety nie takiego rodzaju modelu poszukuję. Chodzi mi o model większy....

 

...dlatego wybór padł na PIPER CUB J-3 1:6 1,8m - do dobudowania pływaki. Czytałem że piper jest wdzięczny jako wodniak i swietnie nadaje się na takie przeróbki.

 

Na rcgrups są świetne opisy uwadniania go z pływakami oraz są opisy budowy płóz śniegowych :).

 

Budowę modelu będę chciał umieścić w innym wątku.

 

btw.

miałem gdzieś linka do opisu budowy konstrukcyjnych pływaków łącznie z planami... ale zasiałem.

Opublikowano

Hej , przygladam sie temu tematowi i takie cos wykombinowalem.

 

Widze ze powoli zwieszkamy rozpietosc modeli wiec ja podam swoje propozycje.

Jakbys jednak byl zainteresowany ARF - to ja proponuje 2 opcje -

1) GP Seawind - piekny model, typowy wodniak, mozna do niego dokupic pneumatyczne chowane podwozie robarta. (No ale kupe $$$ trzeba wydac)

2) Wracajac do kataliny , bardzo fanjne modele produkuje firma PAF - http://shop.strato.de/epages/61316787.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61316787

Niestety tez ARC badz ARF - jednak w roznych rozmiarach - od rozpietosci 1,4 do ponad 2m

 

Co sie tyczy mniejszych modeli - to jest rowniez maly odpowiednik -seawinda oraz mala catalina od GP oto linki :

Seawind electro

 

Pozdrawiam,

Pawel

Catalina electro

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.