Cimek Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 No ładny powiedz mi jaki tam silnik masz wsadzony, serwa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB. Opublikowano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Hitec HS 311 kierunek, Hitec 300BB Wysokość Tower Pro 5010 lotki OS max 40 SF, tłumik supertigra (przelotówka) całość Gotowy do lotu waży 2400 g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Poznajcie mojego Super Air'a Piękny :wink: Hitec 300BB no właśnie z nimi mam problemy z neutrum :? całość Gotowy do lotu waży 2400 g to bardzo dobra waga, ja mam Speed Air-a wagę podobną i z silnikiem ASP 46 na śmigle 10x4 lata pionowo :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 to bardzo dobra waga, ja mam Speed Air-a wagę podobną i z silnikiem ASP 46 na śmigle 10x4 lata pionowo :mrgreen: Moim skromnym zdaniem 10x4 do silnika .46 to mocno za chudo. Ile toto kręci jak stoi 20k/min ? A w czasie latania głownie za hamulec robi A tak na bardziej poważnie to polecam, zainteresowanym tematem śmigło/silnik/napęd, materiały do zajęć Mechanika Lotu I - wydz. MEiL PW, zakład mechaniki, wykład 5 - charakterystyki zespołu napędowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Moim skromnym zdaniem 10x4 do silnika .46 to mocno za chudo. fakt przejęzyczenie latam na 10x6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Najlepsze śmigło dla silników .46 to 12.25x3.75 diablotin. Gratuluje modelu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmaverick Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Ladny, oblatywalem 3 takie modele. Kazdy latal poprawnie i o ile zlozony zgodnie z instrukcją ( SC i masa ) potrzebowal niewielkiego trymowania. Calosc ladna i czysto zrobiona, ale wlacznik glowny jest dokladnie na drodze tlustych spalin. Po jakims czasie zacznie Ci sie to lepić a w najgorszym wypadku, przestanie stykac :? zmien to albo daj gumową fajke na wydech i skieruj ją gdzies w bok...Czekam na relacje z oblotu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Najlepsze śmigło dla silników .46 to 12.25x3.75 diablotin. Gratuluje modelu! Sorry za off top ale nie mogę się powstrzymać : Zależy co to śmigło ma robić. Nie istnieje pojęcie "najlepsze śmigło do silnika" w funkcji śmigieł o skoku stałym. To śmigło o którym piszesz nadaje się do wolnego latania i 3d na silniku tym silniku (chyba ze tę że funkcję opisuje ostatnie słowo tego zdania). Ale ni czorta nie nadaje się do szybkich samolotów. Polecam jeszcze raz do sięgnięcia do wymienionych wcześniej przeze mnie materiałów. fakt przejęzyczenie latam na 10x6 Jak na moje oko dalej chudo ... tyle to ja mam w .25 Os Max AF/FX i 13krpm. Osobiście do .46 stosuję 11x6 - 12krpm. Oba przypadki dotyczą latania zwykłego + akrobacje ale nie 3d. Warto jednak nie przekręcać silnika poza moc maksymalną bo po co mleć bez sensu powietrze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario70 Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Modelik bardzo ładny - jednak aby taki pozostał jedna rzecz. Było o tym już na forum a także mogę to potwierdzić na podstawie kilku takich modeli latających w mojej okolicy - jak najszybciej zmień sposób mocowania podwozia. Ten oryginalny przy trawiastym lotnisku i trochę mocniejszym przyziemieniu powoduje wyrywanie sporej części płata. Ja w swoim trochę większym modelu też z BH wstawiłem plastikowe śruby plus wzmocnienia. Już dwa razy zdarzyło mi się niezbyt udane lądowanie - efekt to do wymiany tylko 4 plastikowe śruby i można latać dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB. Opublikowano 16 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 no właśnie z nimi mam problemy z neutrum niestety ja też. Ale niewiele, więc nie kombinuje narazie Gratuluje modelu! Chyba firmie Black Horse, ja go tylko poskładałem do kupy. Gratulować będzie można udanego oblotu (miejmy nadzieję) ale wlacznik glowny jest dokladnie na drodze tlustych spalin. I to samo cholera przyszło mi na myśl, jak go już tam wpakowałem;/. Tą "fifkę" na tłumik będę miał tak czy siak, ale przełącznik na pewno przeniosę (po pierwszym oblocie:D) jak najszybciej zmień sposób mocowania podwozia w trakcie zamawiania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vowthyn Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Tak z ciekawości zadam pytanie ignoranta - po co stosujecie w spalinach wyłączniki? Nie lepiej tak, jak w elektrykach normalne XT60/T-Deans/goldy do odłączania zasilania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Jak się ma lipola + bec, to wtedy i owszem, aczkolwiek gdy się ma pakiet nimh i aby się dostać trzeba skrzydła non stop odkręcać, to najlepiej taki wyłącznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Tak z ciekawości zadam pytanie ignoranta - po co stosujecie w spalinach wyłączniki? Nie lepiej tak, jak w elektrykach normalne XT60/T-Deans/goldy do odłączania zasilania?Przykładowo jak masz włącznik zasilania, wyprowadzony wskaźnik napięcia pakietu, zawór tankowania - to nie potrzeba otwierać model przed każdym lotem.Dodatkowo - w elektrykach pakiet wsadzasz w miejsce wygodne, bo trzeba bez przerwy wkładać, wyjmować, a w spalince pakietem możesz wyważać model, w moim EXPLOSION pakiet mam w części ogonowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB. Opublikowano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Wczorajszego dnia odbył się oblot mojego Super Aira!. Jestem SUPER!!! zadowolony z właściwości lotnych tego samolotu. SC mam ciut przesunięty do tyłu, model ładnie niesie się na biegu jałowym, lądować można z małą prędkością, a jak trzeba to i pazur w powietrzu pokaże, fajnie kręci akrobacje. Cud miód malina! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Gratuluję! Normalnie jakbym widział swojego Speed Aira-a. Na wolnych obrotach lata jak zwyczajny trenerek a przy przeciągnięciu nie zrywa strug tylko opuszcza nos natomiast na pełnym gazie kręci niezłe bączki na niebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozi Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Witam GRATULUJE udanego Oblotu . p.s a Ja mam pytanie do kolegów kto ma odsprzedać skrzydło do owego Super Air-a bo moje po spotkaniu z drzewem uległo zniszczeniu a kadłub mam cały . Jeśli ktoś ma proszę o info tu-> ozi107@wp.pl Pozdrawiam :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Ja natomiast w swoim egzemplarzu przeniosłem podwozie do kadłuba. Pod zbiornikiem wkleiłem sklejkową półeczkę przy okazji wzmacniając wręgę z otworami pod mocowanie skrzydeł przy pomocy żywicy i tkaniny. Podwozie jest teraz węglowe 160mm przymocowane śrubami plastikowymi 6mm. Jedynie koła bym wymienił na większe pod kątem lotów trawiastych Modernizacja ta sprawiła że już model "nie robi strusia" przy startach z nawierzchni trawiastych. Z doskoku daję fotkę: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB. Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 DarekRG - też przerobię podwozie, ale ja zastosuje druty np. 4mm zamiast takiego podwozia. Drut się zawsze przygnie i go naprostuje, a tu w najlepszym wypadku pourywa śruby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 ja zastosuje druty np. 4mm zamiast takiego podwozia jestem tego samego zdania, podwozie zrobione z węgla czy duralu nie pracuje przód-tył i przez to jest bardziej narażone na uszkodzenie przy kiepskiej nawierzchni lotniska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 DarekRG podał dobre sprawdzone rozwiązanie. Ja stosowałem je z powodzeniem w bliźniaczym modelu travel-air. Jeżeli zrobisz to podwozie z drutów pojedynczych to będziesz miał problem z utrzymaniem kierunku bo kółka będą mocno myszkować pracując przód-tył. Podwozie z drutu może pracować przód tył ale tylko w przypadku gdy jest umieszczone tak jak to masz oryginalnie w zestawie czyli pod skrzydłami pionowo w dół. Jeżeli zrobisz je z dwóch drutów tworzących trójkąt to ok ale wtedy będzie pracować tak samo jak węglowe czy duralowe. Węglowe jest o tyle dobre, że się nie odkształca i nie musisz prostować. I nie bój się tych, którzy twierdzą, że pęka od byle dziurki w lotnisku bo tak nie jest. To są naprawdę dobre, mocne podwozia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi