Skocz do zawartości

Uszkodzone świece do Saito FG-14 i FG-20


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Właśnie wymieniłem kolejną złamaną świece w moim Saito FG-14. Pęka porcelanowy izolator świecy i wysuwa elektrodę, powstaję coraz to większa przerwa i silnik początkowo przerywa, po czym gaśnie. Czy ktoś zna jakiś specyfik, klej, którym mógłbym to skleić? Myślałem o jakimś dwu-składniku wysokotemperaturowym.

Opublikowano

Odkręć ten pierwszy uchwyt kabla wysokiego napięcia.Zbyt sztywne to jest.

Odpuść to klejenie porcelanki to niepewny zabieg nigdy nie będziesz pewny czy to wytrzyma a w przypadku jakiegoś zwarcia na wys.nap.zniszczysz modół.

Opublikowano

Jeśli pęka izolator to znak, ze działają na niego jakieś siły mechaniczne, może za duża (bezwładna) masa tego co jest do nieco przyczepione (czyli okablowania) co przy drganiach silnika może doprowadzać do pęknięć. Albo, jak pisze kolega jano, za sztywne.

Opublikowano

Za sztywny przewód wysokiego napięcia może być przyczyną pękania izolatora,dlatego usuń te uchwyty i przymocuj przewód luźno opaską zaciskową powinno być dobrze.

Opublikowano

OK, klejenie świec ni nie dało i silnik pracuje na nowej. Pojawił się jednak nowy problem. Po założeniu maski silnika zaczynają się dziać cuda. Silnik marudzi przerywa i nie osiąga maksymalnej mocy. Czy może to być spowodowane zawirowaniami powietrza, lub podciśnieniem pod maską? A jeśli tak, czy są na to jakieś rady? Może jakiś wlot powietrza do gaźnika?

Z góry dziękuję za wszelkie rady.

Opublikowano

Wejdz na strone Toni Clarka i zobacz

Może jakiś link, bo nie daję rady. Stronę znalazłem, ale opisu modyfikacji już nie. :cry:

Tak się zastanawiam, czy może zrobić jakiś kanał od wlotu powietrza z przodu maski do gaźnika?

Ten otwór gaźnika w moim przypadku znajduje się już w kadłubie, lecz musiałbym pozaklejać otwory widoczne na zdjęciu wokół zbiornika paliwa.
Opublikowano

Cisnienie musisz miec stałe, w miarę stałe. Wlot z przodu to jest dobry jak masz czujnik cisnienia ;) Przy nurkowaniu wiesz co bedzie.... moze zgasnąc. Stala ilosc paliawa, stałe cisnienie atmosferyczne , i najlepiej zeby nie latał a stał w miejscu ;)

Opublikowano

Silnik zaczyna właśnie przerywać przy większych prędkościach (a to przecież wyścigówka), a podczas nurkowania prawie gaśnie.

 

Po zaklejeniu wszystkich otworów dokoła baku, tak, że do kadłuba nie jest pompowane powietrze problem ustąpił, ale pojawiło się przegrzewanie. Chyba rozkalibruję otwory w masce.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.