bandi Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Witam zbudowałem model górnopłata z planów wicherka skrzydło ,stateczniki , zostały zmienione;) wygląda to wstępnie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vowthyn Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Estetycznie pierwsza klasa. Dość duży wznios jak na skrzydło z lotkami. Wrzuć jeszcze zdjęcie en face. Jaka rozpiętość i profil? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 16 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 bardzo duży jest wznios bo nawet chyba około 8* ale to nic będzie latał jesli nawet srodek cieżkosci wyjdzie bardzo z tyłu to dorobie mu troszeczke przodu i będzie ok;) jesli chodzi o fotki Face to nie zrobiłem bo nie jest skończony nie ma w ogóle łoża ani silnika , czekam na dostawe z modele.sklep.pl ale doczekać się nie mogę ;( wymiary skrzydło 100cm długosc 70 cm do wręgi silnikowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałczek Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Bardzo ładny modelik świetna robota ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Dzięki już niedługo oblot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfone Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Przyjemne latadło. Ciekaw jak będzie wywijało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Też jestem ciekawy Oczywiście jak skompletuje silnik i całą resztę to nagram krótki filmik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Fajnie wyszedł ale latał by zdecydowanie lepiej bez wzniosu . Profil i kąty wicherkowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 profil wicherkowy wznios jest zdecydowanie za duży zgadzam się ale z tym nie ma problemu wystarczy go tylko zmniejszyć po przez podłożenie balsy na spływie skrzydła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 wznios jest zdecydowanie za duży zgadzam się ale z tym nie ma problemu wystarczy go tylko zmniejszyć po przez podłożenie balsy na spływie skrzydła Niby jak :shock: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 wystarczy do kadłuba dokleić balsę dokłądnie tam gdzie jest spływ skrzydła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Muszę Cię zmartwić: to nie zmniejszy wzniosu tylko kąt natarcia. Poza tym fajny sprzęt :-) Ten wznios może nawet nie przeszkadzać. Zależy jak kto lubi latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Zdaje się, że mówisz o czymś zupełnie innym. Podkładając balsę pod krawędź spływu nie zmienisz wzniosu skrzydła tylko kąt nastawienia skrzydła. Konstrukcja twoich skrzydeł z tego co widzę nie umożliwia bezinwazyjnej zmiany wzniosu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 19 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Sorki pomyliłem pojęcia wznios skrzydła to chodzi o to , że skrzydło na całej długości jest w literkę V ? ale powiem Wam szczerze , że mam 2 samoloty ze wzniosem skrzydła i latają pięknie , poprawia to ich stabilność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 28 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Powiedzcie mi koledzy ?? Co może być przyczyną , że mój wicherek przerobiony na zwykłego górno płata nie reaguje na lotki tylko przewala się w prawo ?? zastosowałem tak jak w planach wykłon silnika 1,5 stopnia w prawo skłon silnika około 6 stopni czyli tak jak w planach Czy ten środek ciężkości który w planach wychodzi na środku skrzydła jest dobry:/ we wszystkich górnopłatach które mam środek ciężkosci wypadał mi w 1/3 natarcia skrzydła a tu jednak jak podeprę model w 1/3 natarcia skrzydła to bardzo zadziera mi dziób :/ hmmm W górnopłatach które wykonałem miałem dużo mniejszy kąt natarcia skrzydło bo do 3 * a w planach wicherka jest bodajże 6* może to też jest przyczyną że model zbyt mocno zadziera dziób kiedy robię test i podpieram model za skrzydło w punkcie srodka ciezkosci w połowie to na wolnych obrotach jest ok ale po dodaniu gazu odrazu widać że model ma tendencje ,że przechyla mi go bardzo mocno na ogon:) co radzicie?? dorobić troche przodu i przenieść silnik o pare cm? bo doważanie , to raczej nie bardzo ,ponieważ musiał bym dodać zbyt dużo balastu a to zwiększyło by wage całego modelu:( chyba że zmniejszyć kąt natarcia skrzydła lub zwiększyć skłon silnika/??? poradźcie pozdrawiam Darek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Jest to wina zbyt dużego kąta natarcia... Zmniejsz go minimalnie i spróbuj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 28 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 no własnie kąt natarcia skrzydła jest taki jak w wicherku ale czemu wicherki na tym kącie latają a mój górnopłat nie... hmmm jeszcze dzisiaj dodałem mu trochę balastu na przód jutro przetestuje i ewentualnie tak jak mówisz zmniejsze kąt natarcia podkładając jakąś podkładkę pod spływ skrzydła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 To wszystko zależy, na której wersji Wicherka się opierałeś. Jeżeli to wersja z nośnym profilem statecznika, to dla niej środek ciężkości jest przesunięty do tyłu - tak mniej więcej do połowy cięciwy. W Twoim przypadku, gdy statecznik jest płaską płytką, trzeba ustawić ŚĆ na dźwigarze, albo w jego pobliżu. Co do kąta natarcia, to zależy jaki masz profil. Domyślam się, że inny niż oryginalny "wicherkowaty". Oryginalny trzeba ustawić na większy kąt natarcia niż jakiś inny, standardowy profil. Jeżeli masz Clark Y, to ustaw go tak, żeby dolna powierzchnia skrzydła była równoległa do płaszczyzny statecznika poziomego, albo nawet trochę go pochyl w dół (~1*). Od tego jaki będziesz miał kąt natarcia, zależy też wyważenie modelu. Im większy, tym środek ciężkości bardziej do przodu. EDIT: Właśnie doczytałem, że profil masz oryginalny z Wicherka. No to pozostaje jeszcze kwestia środka ciężkości. Nie może być w połowie cięciwy, jeżeli profil statecznika nie jest nośny. Przesuń do przodu(1/4 - 1/3 cięciwy) i będzie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 28 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 No to teraz już wszystko Jasne Wojtek;) Ja mam profil skrzydła Clark Y i do tego normalne stateczniki nie tak jak w wicherku ustawie to tak jak we wszystkich moich modelach i nie ma bata musi latać powiedz mi jeszcze na jakim śmigle latasz??? żeby uzyskać jak największy ciąg ??? Nie nie !!! Wojtku skrzydło jest inne jak w wicherku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Z tym silnikiem używam śmigło 8x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi