Skocz do zawartości

Mały górnopłat spalinowy pod silnik os. max 15 LA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

zbudowałem model górnopłata z planów wicherka ;) skrzydło ,stateczniki , zostały zmienione;)

 

wygląda to wstępnie tak

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

  • Odpowiedzi 177
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Estetycznie pierwsza klasa. Dość duży wznios jak na skrzydło z lotkami. Wrzuć jeszcze zdjęcie en face. Jaka rozpiętość i profil?

Opublikowano

bardzo duży jest wznios bo nawet chyba około 8* ale to nic będzie latał jesli nawet srodek cieżkosci wyjdzie bardzo z tyłu to dorobie mu troszeczke przodu i będzie ok;)

 

 

jesli chodzi o fotki Face to nie zrobiłem bo nie jest skończony nie ma w ogóle łoża ani silnika , czekam na dostawe z modele.sklep.pl ale doczekać się nie mogę ;(

 

 

wymiary skrzydło 100cm długosc 70 cm do wręgi silnikowej

Opublikowano

profil wicherkowy

 

wznios jest zdecydowanie za duży zgadzam się

 

ale z tym nie ma problemu ;) wystarczy go tylko zmniejszyć po przez podłożenie balsy na spływie skrzydła

Opublikowano

wznios jest zdecydowanie za duży zgadzam się

 

ale z tym nie ma problemu ;) wystarczy go tylko zmniejszyć po przez podłożenie balsy na spływie skrzydła

Niby jak :shock: :?:

Opublikowano

Muszę Cię zmartwić: to nie zmniejszy wzniosu tylko kąt natarcia.

 

Poza tym fajny sprzęt :-)

 

Ten wznios może nawet nie przeszkadzać. Zależy jak kto lubi latać.

Opublikowano

Zdaje się, że mówisz o czymś zupełnie innym. Podkładając balsę pod krawędź spływu nie zmienisz wzniosu skrzydła tylko kąt nastawienia skrzydła. Konstrukcja twoich skrzydeł z tego co widzę nie umożliwia bezinwazyjnej zmiany wzniosu.

Opublikowano

Sorki pomyliłem pojęcia

 

wznios skrzydła to chodzi o to , że skrzydło na całej długości jest w literkę V ?

 

ale powiem Wam szczerze , że mam 2 samoloty ze wzniosem skrzydła i latają pięknie , poprawia to ich stabilność

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Powiedzcie mi koledzy ??

 

Co może być przyczyną , że mój wicherek przerobiony na zwykłego górno płata nie reaguje na lotki tylko przewala się w prawo ??

 

zastosowałem tak jak w planach

wykłon silnika 1,5 stopnia w prawo

 

skłon silnika około 6 stopni

czyli tak jak w planach

 

Czy ten środek ciężkości który w planach wychodzi na środku skrzydła jest dobry:/

we wszystkich górnopłatach które mam środek ciężkosci wypadał mi w 1/3 natarcia skrzydła a tu jednak jak podeprę model w 1/3 natarcia skrzydła to bardzo zadziera mi dziób :/

 

 

hmmm

 

 

W górnopłatach które wykonałem miałem dużo mniejszy kąt natarcia skrzydło bo do 3 * a w planach wicherka jest bodajże 6* może to też jest przyczyną że model zbyt mocno zadziera dziób

 

 

kiedy robię test i podpieram model za skrzydło w punkcie srodka ciezkosci w połowie to na wolnych obrotach jest ok ale po dodaniu gazu odrazu widać że model ma tendencje ,że przechyla mi go bardzo mocno na ogon:)

 

co radzicie??

 

 

dorobić troche przodu i przenieść silnik o pare cm?

bo doważanie , to raczej nie bardzo ,ponieważ musiał bym dodać zbyt dużo balastu a to zwiększyło by wage całego modelu:(

 

chyba że zmniejszyć kąt natarcia skrzydła lub zwiększyć skłon silnika/???

 

 

poradźcie

 

pozdrawiam Darek

Opublikowano

no własnie kąt natarcia skrzydła jest taki jak w wicherku

 

ale czemu wicherki na tym kącie latają a mój górnopłat nie... hmmm

 

 

jeszcze dzisiaj dodałem mu trochę balastu na przód

 

jutro przetestuje i ewentualnie tak jak mówisz zmniejsze kąt natarcia podkładając jakąś podkładkę pod spływ skrzydła

Opublikowano

To wszystko zależy, na której wersji Wicherka się opierałeś. Jeżeli to wersja z nośnym profilem statecznika, to dla niej środek ciężkości jest przesunięty do tyłu - tak mniej więcej do połowy cięciwy. W Twoim przypadku, gdy statecznik jest płaską płytką, trzeba ustawić ŚĆ na dźwigarze, albo w jego pobliżu.

 

Co do kąta natarcia, to zależy jaki masz profil. Domyślam się, że inny niż oryginalny "wicherkowaty". Oryginalny trzeba ustawić na większy kąt natarcia niż jakiś inny, standardowy profil. Jeżeli masz Clark Y, to ustaw go tak, żeby dolna powierzchnia skrzydła była równoległa do płaszczyzny statecznika poziomego, albo nawet trochę go pochyl w dół (~1*). Od tego jaki będziesz miał kąt natarcia, zależy też wyważenie modelu. Im większy, tym środek ciężkości bardziej do przodu.

 

EDIT:

 

Właśnie doczytałem, że profil masz oryginalny z Wicherka. No to pozostaje jeszcze kwestia środka ciężkości. Nie może być w połowie cięciwy, jeżeli profil statecznika nie jest nośny. Przesuń do przodu(1/4 - 1/3 cięciwy) i będzie dobrze.

Opublikowano

No to teraz już wszystko Jasne Wojtek;)

 

Ja mam profil skrzydła Clark Y i do tego normalne stateczniki ;) nie tak jak w wicherku ;)

 

ustawie to tak jak we wszystkich moich modelach i nie ma bata musi latać;)

 

 

 

powiedz mi jeszcze na jakim śmigle latasz??? żeby uzyskać jak największy ciąg ???

 

 

Nie nie !!! Wojtku skrzydło jest inne jak w wicherku

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.