waldi1973 Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 Witam. Mam drobny problem: A sprawa dotyczy kabla Y i podłączenia klap (a więc serwa powinny działac w przciwną stronę). Wiem, że można to zrobić za pomocą rewersa np Turnigy, ale: - naczytałem się, że aby zmienić kierunek działania serwa trzeba zamienić przewody w silniku i potencjometrze (dwa skrajne). I tu jest problem. Po wykonaniu tego zabiegu serwo nie działa.. Coś czułem, że ten zabieg to raczej mit, ale chciałem się przekonać (z nadzieją, że może jednak się uda :oops: ) Czy takie "cudowanie" z serwami ma sens..? czy może lepiej sobie głowy nie zawracać.. A moze robię coś nie tak..? Poradzicie coś koledzy..? P.S. Serwo to TG9e
KrzysiekB. Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 jeśli to model z EPP, depronu lub czegoś innego podobnego, to można spróbować zmienić pozycję serwa. Np. jak orczyk jest OD kadłuba, to dać go DO kadłuba .
waldi1973 Opublikowano 28 Września 2011 Autor Opublikowano 28 Września 2011 Niestety - nie da się.. To są klapy (i sloty) w MiG-29.. Musi być rewers..
bubu2 Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 Tak. Nie jest to żaden mit. Tak się robi. Należy zamienić kabelki silnika miescami i zewnętrzne kabelki potencjometru.Dotyczy to serw z silnikami które mają dwa wyprowadzenia. Jeśli Ci przeróbka nie działa, musiałeć coś źle zrobić. Przerabiałem w ten sposób kilkanaście serw. Zawsze było OK.
andrzej_t Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 naczytałem się, że aby zmienić kierunek działania serwa trzeba zamienić przewody w silniku i potencjometrze (dwa skrajne)niezbyt precyzyjnie sformułowałeś zdanie. Nie zamieniłeś przypadkiem miejscami skrajnych przewodów z potencjometru z przewodami silnika? W takim wypadku serwo raczej działać nie będzie.Trzeba na silniku zamienić przewody miejscami i na potencjometrze skrajne zamienić miejscami. Po takiej operacji serwo działa w przeciwnym kierunku ale w niektórych serwach odrobinę się przesuwa pozycja neutrum i nic więcej. Jak miałem radio bez rewersów, taki zabieg robiłem nagminnie i nigdy nie miałem problemów. Edit. bubu2 był szybszy
waldi1973 Opublikowano 28 Września 2011 Autor Opublikowano 28 Września 2011 Trzeba na silniku zamienić przewody miejscami i na potencjometrze skrajne zamienić miejscami. No właśnie.. tak zrobiłem i niestety. Nie działa.. Czy zrobiłem coś źle? Raczej nie sądzę. Ręka mi jeszcze nie drży mam stację lutowniczą - a więc nie bardzo rozumiem co się stało..
andrzej_t Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 Wróć do oryginalnego połączenia i sprawdź, czy serwo poprawnie działa. Jeśli tak, to ponów próbę zamiany przewodów.
Marcin K. Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 Zamien miejscami przewody na silniku. Na potencjonometrze zostaw jak w oryginale.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 Marcin - to rób co kochasz, tylko litości - nie doradzaj ! - Jurek
waldi1973 Opublikowano 29 Września 2011 Autor Opublikowano 29 Września 2011 Wróć do oryginalnego połączenia i sprawdź, czy serwo poprawnie działa. Jeśli tak, to ponów próbę zamiany przewodów. I tak właśnie zrobię.. Wrócę do punktu wyjściowego i sprawdzę serwo.
GOGO Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Obróć serwo albo przełóż orczyk na drugą stronę.
andrzej_t Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Zamien miejscami przewody na silniku. Na potencjonometrze zostaw jak w oryginale.Serwo będzie szukać neutrum dążąc do obrotu o 180 stopni więc może połamać plastikowe zębatki jak trafi na blokadę.
larith Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Moge ci sprzedac elektroniczny revers http://www.futaba-rc.com/accessories/futm4150.html
noker Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 albo zastosuj to: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8863
noker Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 albo po prostu odwrotnie wtyczke wetknac?Wetknij odwrotnie to zrozumiesz
waldi1973 Opublikowano 29 Września 2011 Autor Opublikowano 29 Września 2011 Obróć serwo albo przełóż orczyk na drugą stronę.Nie bardzo się tak da z racji ułożenia serw: Moge ci sprzedac elektroniczny revers http://www.futaba-rc.com/accessories/futm4150.html Jaka cena..? Przydałoby się do innego projektu.. albo zastosuj to: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8863 Bardzo dobre to jest.. To fakt, jednak zależy mi na tym, żeby było jak najmniej modułów, sterowników i innej elektroniki która komplikuje model.. Stąd pomysł "przerobienia" serwa.. W MiG'u jest sterownik do oświetlenia, sterownik do "dymienia" i sterownik do chowania podwozia.. Przepraszam, ze glupie pytanie zadaje, ale czy ktos mi moze wytlumaczyc, dlaczego tyle kombinowac, zamiast zrobic tak, jak cztery posty wyzej Slawek napisal, albo po prostu odwrotnie wtyczke wetknac? No tak.. A jak podłączę odwrotnie wtyczkę odkurzacza do gniazdka, to pewnie będzie dmuchał zamiast ssać ;D mr.jaro - to by było za proste..
Rekomendowane odpowiedzi