Tabul Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Nie znalazłem w forum podobnego tematu, ale chodzi mi o sposób naprawy krawędzi natarcia w skrzydle wykonanym z EPP. Na skutek niezamierzonych drobnych kolizji z przeszkodami takimi jak krzewy, twarde przedmioty w trawie i inne, krawędź natarcia ma w tych miejscach wgniecenia psujące profil. Jak najlepiej te usterki usunąć? :roll: Mam różne pomysły ale proszę o fachową porade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Nie znalazłem w forum podobnego tematu, ale chodzi mi o sposób naprawy krawędzi natarcia w skrzydle wykonanym z EPP. Na skutek niezamierzonych drobnych kolizji z przeszkodami takimi jak krzewy, twarde przedmioty w trawie i inne, krawędź natarcia ma w tych miejscach wgniecenia psujące profil. Jak najlepiej te usterki usunąć? :roll: Mam różne pomysły ale proszę o fachową porade Gorąca para/żelazko/opalarka (z wyczuciem!!!!). EPP wróci do dawnego kształtu, lekko podprasować żeby wygładzić i będzie jak nowe. Pozdrawiam, Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Wycinasz kawałek natarcia, wstawiasz nowy klocek z EPP a jak wyschnie to ostrym nożykiem docinasz a następnie poprawiasz papierem ściernym Kilka razy naprawiałem tak natarcie w ESA, nawet podczas zawodów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tabul Opublikowano 11 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Dzięki za podpowiedż. Ogrzewanie nie wchodzi w rachube, bo sa to nie tylko wgniecenia ale tez uszkodzenia w postaci uszczerbek. Drugi sposób jest ok, ale nie posiadam materiału (epp), zreszta musiałbym w tym przypadku wymienić chyba kilkanaście uszkodeń. One nie są zbyt głebokie ale mnie denerwują. Model (EG) lata poprawnie. Czy jest może jakiś inny prosty sposób? np. oklejenie, szpachlowanie? Jeśli nie to trudno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbatus Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Marek Rokowski (www.napolskimniebie.pl) ma w swojej ofercie skrawki EPP w promocyjnej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Możesz ładnie odciąć krawędź natarcia, wzdłuż, ostrym nożem, przy linijce i nakleic półwałek z bukowego , okrągłego pręta (do nabycia np. w Praktikerze). Kupujesz wałek 8-10mm, rozcinasz go wzdłuż i taki naklejasz na odcięty nosek. Na klej polimerowy. Będzie zachowany mniej więcej kształt noska i będzie super wyglądać i będzie super odporne na wszelkie zderzenia z przeszkodami. Metoda sprawdzona. Ewentualne niedokładności kształtu doszlifujesz klockiem z papierem ściernym. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 A ja radzę spróbować gorącym żelazkiem wyrównać wstawiane kawałki epp. Elegancko EPP się kurczy i można doprowadzić do eleganckiego profilu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tabul Opublikowano 11 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Dziękuję kolegom za poradę. Zastanowie sie nad wariantem naprawy. Kusi mnie bukowa wstawka, Chyba nie wpłynie znacznie na wagę? Myślę o balsie, (łatwa obróbka) ale ona też nie jest odporna na kolizje. Mam nadzieję, że rozwiążę problem :idea: i będę ostrozniej latać :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Tabul potrzebujesz duże kawalki tego epp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Jak się trafi odpowiednio twarda balsa, to też powinno być ok. Ja ostatnio miałem taką dechę, ze w poprzek słoi trudno było paznokciem ją wgnieść. Co do wagi to raczej nie wzrośnie za dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob Mc Fly Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Myślę o balsie, (łatwa obróbka) ale ona też nie jest odporna na kolizje. Mam nadzieję, że rozwiążę problem :idea: i będę ostrozniej latać :? Można też zrobić to z użyciem listewki lipowej http://www.modelmaking.pl/ires/oferta/2/14/ . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tabul Opublikowano 11 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Nie spodziewałem sie takiej spontanicznej reakcji kolegów. Wielkie dzięki!!! Zrobię tak: Obetne nosek krawędzi natarcia i wkleję listewkę z twardej balsy i odpowiednio oprofiluję. Zastanawiam sie nad klejem, jaki użyć i czy pokryć tą część np. japonką. Na końcu chce pokryć farbą całe skrzydła, bo będa plamy. Czy farba DECO Color się nadaje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Listewkę przyklej na UHU POR, proponował bym jednak nie malować skrzydła bo farba będzie odchodziła i wcale ładnie to wyglądać nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tabul Opublikowano 12 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Musi być jakas farba która nie odchodzi z EPP, bo oryginał modelu jest pokryty farba (lotki i stery) :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Bez przesady z tą ścieralnością. http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=410502#410502 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Tabul pisał o EG, a on jest z elaporu a nie EPP. To że EPP ładnie się maluje to wiem Tutaj - http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=42334&highlight=elapor więcej na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 A jak jest różnica między EPP (nazwa tworzywa w skrócie -Expanded Polypropylene) a Elaporem -nazwą handlową tego samego tworzywa. Farba nie wie, co ma pod sobą. Oczywiście EPP może występować w różnych gradacjach, odmianach, ale to ciągle chemicznie pianka polipropylenowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 bubu2, nie wiem czy widziałeś skrzydła od EG ? powierzchnia jest bardzo gładka, no i niestety farba średnio się jej trzyma. Modele typu ESA mają powierzchnię bardziej chropowatą, dzięki czemu farba wnika w strukturę pianki i tak łatwo nie odchodzi. Jeśli mi nie wierzysz to zrób test. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Jakbym rozmawiał z żoną, nie z modelarzem. A wiesz czemu jeden gładki a drugi chropowaty? Tak jak kawałek drewna-albo gładki albo chropowaty. Zależy jak wykończysz. Mozna ESA też zrobić na gładko i są również tak robione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Jakbym rozmawiał z żoną, nie z modelarzem. A wiesz czemu jeden gładki a drugi chropowaty? Tak jak kawałek drewna-albo gładki albo chropowaty. Zależy jak wykończysz. Mozna ESA też zrobić na gładko i są również tak robione. EG jest tłoczony w formie, ESA zaś wycinane z kawałka EPP - mała, aczkolwiek istotna różnica. I porównanie do drzewa jest tu nie na miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi