Skocz do zawartości

Regeneracja krawędzi natarcia w EPP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie znalazłem w forum podobnego tematu, ale chodzi mi o sposób naprawy krawędzi natarcia w skrzydle wykonanym z EPP. Na skutek niezamierzonych drobnych kolizji z przeszkodami takimi jak krzewy, twarde przedmioty w trawie i inne, krawędź natarcia ma w tych miejscach wgniecenia psujące profil. Jak najlepiej te usterki usunąć? :roll: Mam różne pomysły ale proszę o fachową porade :P

Opublikowano

Nie znalazłem w forum podobnego tematu, ale chodzi mi o sposób naprawy krawędzi natarcia w skrzydle wykonanym z EPP. Na skutek niezamierzonych drobnych kolizji z przeszkodami takimi jak krzewy, twarde przedmioty w trawie i inne, krawędź natarcia ma w tych miejscach wgniecenia psujące profil. Jak najlepiej te usterki usunąć? :roll: Mam różne pomysły ale proszę o fachową porade :P

Gorąca para/żelazko/opalarka (z wyczuciem!!!!). EPP wróci do dawnego kształtu, lekko podprasować żeby wygładzić i będzie jak nowe.

 

Pozdrawiam,

Michał

Opublikowano

Wycinasz kawałek natarcia, wstawiasz nowy klocek z EPP a jak wyschnie to ostrym nożykiem docinasz a następnie poprawiasz papierem ściernym :P Kilka razy naprawiałem tak natarcie w ESA, nawet podczas zawodów.

Opublikowano

Dzięki za podpowiedż. Ogrzewanie nie wchodzi w rachube, bo sa to nie tylko wgniecenia ale tez uszkodzenia w postaci uszczerbek. Drugi sposób jest ok, ale nie posiadam materiału (epp), zreszta musiałbym w tym przypadku wymienić chyba kilkanaście uszkodeń. One nie są zbyt głebokie ale mnie denerwują. Model (EG) lata poprawnie. Czy jest może jakiś inny prosty sposób? np. oklejenie, szpachlowanie? Jeśli nie to trudno.

Opublikowano

Możesz ładnie odciąć krawędź natarcia, wzdłuż, ostrym nożem, przy linijce i nakleic półwałek z bukowego , okrągłego pręta (do nabycia np. w Praktikerze). Kupujesz wałek 8-10mm, rozcinasz go wzdłuż i taki naklejasz na odcięty nosek. Na klej polimerowy. Będzie zachowany mniej więcej kształt noska i będzie super wyglądać i będzie super odporne na wszelkie zderzenia z przeszkodami. Metoda sprawdzona. Ewentualne niedokładności kształtu doszlifujesz klockiem z papierem ściernym. pzdr.

Opublikowano

Dziękuję kolegom za poradę. Zastanowie sie nad wariantem naprawy. Kusi mnie bukowa wstawka, Chyba nie wpłynie znacznie na wagę? Myślę o balsie, (łatwa obróbka) ale ona też nie jest odporna na kolizje. Mam nadzieję, że rozwiążę problem :idea: :P i będę ostrozniej latać :?

Opublikowano

Jak się trafi odpowiednio twarda balsa, to też powinno być ok. Ja ostatnio miałem taką dechę, ze w poprzek słoi trudno było paznokciem ją wgnieść. Co do wagi to raczej nie wzrośnie za dużo.

Opublikowano

Nie spodziewałem sie takiej spontanicznej reakcji kolegów. Wielkie dzięki!!! Zrobię tak: Obetne nosek krawędzi natarcia i wkleję listewkę z twardej balsy i odpowiednio oprofiluję. Zastanawiam sie nad klejem, jaki użyć i czy pokryć tą część np. japonką. Na końcu chce pokryć farbą całe skrzydła, bo będa plamy. Czy farba DECO Color się nadaje?

Opublikowano

A jak jest różnica między EPP (nazwa tworzywa w skrócie -Expanded Polypropylene) a Elaporem -nazwą handlową tego samego tworzywa. Farba nie wie, co ma pod sobą. Oczywiście EPP może występować w różnych gradacjach, odmianach, ale to ciągle chemicznie pianka polipropylenowa.

Opublikowano
bubu2, nie wiem czy widziałeś skrzydła od EG ? powierzchnia jest bardzo gładka, no i niestety farba średnio się jej trzyma. Modele typu ESA mają powierzchnię bardziej chropowatą, dzięki czemu farba wnika w strukturę pianki i tak łatwo nie odchodzi. Jeśli mi nie wierzysz to zrób test.
Opublikowano

Jakbym rozmawiał z żoną, nie z modelarzem. A wiesz czemu jeden gładki a drugi chropowaty? Tak jak kawałek drewna-albo gładki albo chropowaty. Zależy jak wykończysz. Mozna ESA też zrobić na gładko i są również tak robione.

Opublikowano

Jakbym rozmawiał z żoną, nie z modelarzem. A wiesz czemu jeden gładki a drugi chropowaty? Tak jak kawałek drewna-albo gładki albo chropowaty. Zależy jak wykończysz. Mozna ESA też zrobić na gładko i są również tak robione.

EG jest tłoczony w formie, ESA zaś wycinane z kawałka EPP - mała, aczkolwiek istotna różnica. I porównanie do drzewa jest tu nie na miejscu.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.