Skocz do zawartości

ośka silnika PUSLO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hejka

Sam borykam sie z podobnym problemem. W modelarni mieli zamawiać ośki do tych silników, ale na tym sie skończyło.

Być może mi się trafia kiepska sztuka bo mi się oś wyciągneła po jakichś 3-4 godzinach lotów. Oryginalne są stosunkowo miękkie.

Zastępczo używam oś od silnika RAY, ale jest krótsza od oryginalnej i na całej długości ma 3,17mm średnicy.

Można by ewentualnie zastosować taką .

 

Pręt 3 mm nic nie pomoże bo w oryginale oś ma 3.17mm i koniec jest stoczony na 3mm.

Ja używam takiego silnika w Alphie 1500 i stosuje oś kóra na całej długości ma taką średnice. Otwór w paście śmigła został przetoczony na właśnie taki rozmiar.

Opublikowano

Jeżeli jest pręt przetoczony, traci swoje właściwości ,jest bardziej miękki.

 

Najlepiej wyciągnąć ośkę prowadzącą która znajduję sie w starych Cdromach, taką jaka potrzebujecie ,taka tam jest ;)

Opublikowano

Jeżeli jest pręt przetoczony, traci swoje właściwości ,jest bardziej miękki.

 

Najlepiej wyciągnąć ośkę prowadzącą która znajduję sie w starych Cdromach, taką jaka potrzebujecie ,taka tam jest :)

Cimek co Ty wygadujesz - W CD-kach osie mają 3 mm a nie 1/8 cala !!!!

 

Przetocz ten tzw pręt to pogadamy

Opublikowano

nie ma co czarować z prowadnicami od cd-romu bo sie nie nadadzą do tego silnika. Jak kotś sprawdzi w specyfikacji silnika to zobaczy takie info odnośnie osi 3,17/3mm.

 

 

 

Na chwile obecną z osi to jak pisałem wcześniej, lub oś od silnika dulsky (na całej długości będzie 3,17mm)

Obecną oś mam z odzysku (ktoś wyrzucił drukarkę na śmietnik, a ja jeszcze wymątowałem z niej silnik :( )

Mam wrażenie że Pulso trochę zapomniało o elementach zapasowych dla swoich wyrobów.

Opublikowano

RATUNKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ile razy ten sam temat można wałkować na forum? :evil:

Ośkę możesz zrobiść z wypychacza zakupionego w FCPK Bytów ( www.fcpk.pl )

.Strona z katalogu

Hartowany na wskroś lub azotowany - do wyboru.

Długość ,a ile potrzeba?

Kilku kolegów już poratowałem takimi ale ile można

Jak nie chcesz kupować przejdź się do jakiejś narzędziowni tam ci dadzą końcówki odcięte podczas dopasowywania wypychaczy.

Lepszych i tańszych nie znajdziesz za wyjątkiem osi od CD które też są hartowane.

Uwaga kupując dwie sztuki płacisz taniej niż za jedną

 

Jak potrzebujesz 3,17 to bierzesz 3,2 w wiertarkę + papier ścierny i po kilku minutach masz 3,17.Trzeba tylko sprawdzać czy nie wchodzą za mocno do łożyska bo je zniszczysz.

Opublikowano

....tylko może kolega potrzebuje oś w oryginalnych wymiarach...a tu oś na swojej długości nie jest 3,17mm.

Ja osobiście nie zaryzykował bym zniszczenia silnika za 150pln :roll:

Opublikowano

Ja osobiście nie zaryzykował bym zniszczenia silnika za 150pln

Trochę więcej wiary w swoje umiejętności .Porównując tolerancje łożysk i wypychaczy okazuje się że z rozmiaru 3,2 trzeba zdjąć 1-2 setki.

Nie jest to trudne, tylko trzeba trochę cierpliwości, właśnie po to żeby nie zniszczyć łożysk.

Takich osi zrobiłem kilkanaście ręcznie mimo że mam szlifierkę w zakładzie.

Uwierz to nic trudnego a wypychacz WH jest zahartowany na wskroś i go nie zniszczysz.

Rowki pod pierścień osadczy spokojnie zrobisz Dremelem czy czymś podobnym.

Jak pisze Leszek są też silniki na średnicę 3 mm i tu nie ma problemu dopasowania.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.