czajnior Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Witajcie mam taki silnik http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p3449,pulso-x2217-12 gdzie mogę do niego kupić ośkę ? ośka ma 46 mm długości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz K. Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 kupujesz pręt stalowy 3mm w modelarskim i masz materiału na kilkanaście ośek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blekis Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Hejka Sam borykam sie z podobnym problemem. W modelarni mieli zamawiać ośki do tych silników, ale na tym sie skończyło. Być może mi się trafia kiepska sztuka bo mi się oś wyciągneła po jakichś 3-4 godzinach lotów. Oryginalne są stosunkowo miękkie. Zastępczo używam oś od silnika RAY, ale jest krótsza od oryginalnej i na całej długości ma 3,17mm średnicy. Można by ewentualnie zastosować taką oś . Pręt 3 mm nic nie pomoże bo w oryginale oś ma 3.17mm i koniec jest stoczony na 3mm. Ja używam takiego silnika w Alphie 1500 i stosuje oś kóra na całej długości ma taką średnice. Otwór w paście śmigła został przetoczony na właśnie taki rozmiar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Jeżeli jest pręt przetoczony, traci swoje właściwości ,jest bardziej miękki. Najlepiej wyciągnąć ośkę prowadzącą która znajduję sie w starych Cdromach, taką jaka potrzebujecie ,taka tam jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 W CD-kach ośie mają 3 mm a nie 1/8 cala !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Jeżeli jest pręt przetoczony, traci swoje właściwości ,jest bardziej miękki. Najlepiej wyciągnąć ośkę prowadzącą która znajduję sie w starych Cdromach, taką jaka potrzebujecie ,taka tam jest Cimek co Ty wygadujesz - W CD-kach osie mają 3 mm a nie 1/8 cala !!!! Przetocz ten tzw pręt to pogadamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Ja mam taką prowadnice 3mm z CD-romu ma nie całe 10cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blekis Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 nie ma co czarować z prowadnicami od cd-romu bo sie nie nadadzą do tego silnika. Jak kotś sprawdzi w specyfikacji silnika to zobaczy takie info odnośnie osi 3,17/3mm. Na chwile obecną z osi to jak pisałem wcześniej, lub oś od silnika dulsky (na całej długości będzie 3,17mm) Obecną oś mam z odzysku (ktoś wyrzucił drukarkę na śmietnik, a ja jeszcze wymątowałem z niej silnik ) Mam wrażenie że Pulso trochę zapomniało o elementach zapasowych dla swoich wyrobów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 RATUNKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ile razy ten sam temat można wałkować na forum? :evil: Ośkę możesz zrobiść z wypychacza zakupionego w FCPK Bytów ( www.fcpk.pl ) .Strona z katalogu Hartowany na wskroś lub azotowany - do wyboru. Długość ,a ile potrzeba? Kilku kolegów już poratowałem takimi ale ile można Jak nie chcesz kupować przejdź się do jakiejś narzędziowni tam ci dadzą końcówki odcięte podczas dopasowywania wypychaczy. Lepszych i tańszych nie znajdziesz za wyjątkiem osi od CD które też są hartowane. Uwaga kupując dwie sztuki płacisz taniej niż za jedną Jak potrzebujesz 3,17 to bierzesz 3,2 w wiertarkę + papier ścierny i po kilku minutach masz 3,17.Trzeba tylko sprawdzać czy nie wchodzą za mocno do łożyska bo je zniszczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blekis Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 ....tylko może kolega potrzebuje oś w oryginalnych wymiarach...a tu oś na swojej długości nie jest 3,17mm. Ja osobiście nie zaryzykował bym zniszczenia silnika za 150pln :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Witam . Tu masz oś do tego silnika . http://www.modelarnia.pl/sklep/index.php?p4237,os-silnika-ray-c2836-pelikan Os to oś można stosować zamiennie różnych marek , tylko z głową , bo producenci różnie oznaczają swoje silniki , no i czasami dają osie 3 mm , a czasami 3,17 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Ja osobiście nie zaryzykował bym zniszczenia silnika za 150plnTrochę więcej wiary w swoje umiejętności .Porównując tolerancje łożysk i wypychaczy okazuje się że z rozmiaru 3,2 trzeba zdjąć 1-2 setki.Nie jest to trudne, tylko trzeba trochę cierpliwości, właśnie po to żeby nie zniszczyć łożysk. Takich osi zrobiłem kilkanaście ręcznie mimo że mam szlifierkę w zakładzie. Uwierz to nic trudnego a wypychacz WH jest zahartowany na wskroś i go nie zniszczysz. Rowki pod pierścień osadczy spokojnie zrobisz Dremelem czy czymś podobnym. Jak pisze Leszek są też silniki na średnicę 3 mm i tu nie ma problemu dopasowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi