Skocz do zawartości

ośka silnika PUSLO


czajnior

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka

Sam borykam sie z podobnym problemem. W modelarni mieli zamawiać ośki do tych silników, ale na tym sie skończyło.

Być może mi się trafia kiepska sztuka bo mi się oś wyciągneła po jakichś 3-4 godzinach lotów. Oryginalne są stosunkowo miękkie.

Zastępczo używam oś od silnika RAY, ale jest krótsza od oryginalnej i na całej długości ma 3,17mm średnicy.

Można by ewentualnie zastosować taką .

 

Pręt 3 mm nic nie pomoże bo w oryginale oś ma 3.17mm i koniec jest stoczony na 3mm.

Ja używam takiego silnika w Alphie 1500 i stosuje oś kóra na całej długości ma taką średnice. Otwór w paście śmigła został przetoczony na właśnie taki rozmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest pręt przetoczony, traci swoje właściwości ,jest bardziej miękki.

 

Najlepiej wyciągnąć ośkę prowadzącą która znajduję sie w starych Cdromach, taką jaka potrzebujecie ,taka tam jest :)

Cimek co Ty wygadujesz - W CD-kach osie mają 3 mm a nie 1/8 cala !!!!

 

Przetocz ten tzw pręt to pogadamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma co czarować z prowadnicami od cd-romu bo sie nie nadadzą do tego silnika. Jak kotś sprawdzi w specyfikacji silnika to zobaczy takie info odnośnie osi 3,17/3mm.

 

 

 

Na chwile obecną z osi to jak pisałem wcześniej, lub oś od silnika dulsky (na całej długości będzie 3,17mm)

Obecną oś mam z odzysku (ktoś wyrzucił drukarkę na śmietnik, a ja jeszcze wymątowałem z niej silnik :( )

Mam wrażenie że Pulso trochę zapomniało o elementach zapasowych dla swoich wyrobów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RATUNKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ile razy ten sam temat można wałkować na forum? :evil:

Ośkę możesz zrobiść z wypychacza zakupionego w FCPK Bytów ( www.fcpk.pl )

.Strona z katalogu

Hartowany na wskroś lub azotowany - do wyboru.

Długość ,a ile potrzeba?

Kilku kolegów już poratowałem takimi ale ile można

Jak nie chcesz kupować przejdź się do jakiejś narzędziowni tam ci dadzą końcówki odcięte podczas dopasowywania wypychaczy.

Lepszych i tańszych nie znajdziesz za wyjątkiem osi od CD które też są hartowane.

Uwaga kupując dwie sztuki płacisz taniej niż za jedną

 

Jak potrzebujesz 3,17 to bierzesz 3,2 w wiertarkę + papier ścierny i po kilku minutach masz 3,17.Trzeba tylko sprawdzać czy nie wchodzą za mocno do łożyska bo je zniszczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Tu masz oś do tego silnika .

http://www.modelarnia.pl/sklep/index.php?p4237,os-silnika-ray-c2836-pelikan

Os to oś można stosować zamiennie różnych marek , tylko z głową , bo producenci różnie oznaczają swoje silniki , no i czasami dają osie 3 mm , a czasami 3,17 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie zaryzykował bym zniszczenia silnika za 150pln

Trochę więcej wiary w swoje umiejętności .Porównując tolerancje łożysk i wypychaczy okazuje się że z rozmiaru 3,2 trzeba zdjąć 1-2 setki.

Nie jest to trudne, tylko trzeba trochę cierpliwości, właśnie po to żeby nie zniszczyć łożysk.

Takich osi zrobiłem kilkanaście ręcznie mimo że mam szlifierkę w zakładzie.

Uwierz to nic trudnego a wypychacz WH jest zahartowany na wskroś i go nie zniszczysz.

Rowki pod pierścień osadczy spokojnie zrobisz Dremelem czy czymś podobnym.

Jak pisze Leszek są też silniki na średnicę 3 mm i tu nie ma problemu dopasowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.