Gość horn3t Opublikowano 28 Października 2011 Opublikowano 28 Października 2011 Ciesze się, z tylu ciekawych rozwiązań , które muszę przemyśleć na spokojnie. Skłaniam się ku rozwiązaniom Henryka i Jerzego.
Gość horn3t Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Rozważyłem wszystkie zaproponowane rozwiązania, i kilka przetestowałem. Ograniczenia jakie wynikły z konstrukcji płatowca to gniazda śrub mocujących od góry statecznik poziomy, dźwigar statecznika z zawiasami steru kierunku, wąski statecznik w rejonie natarcia oraz jego szczytu (ogranicza ruchy orczyka). Dodatkowo moje fanaberie, to : dwa serwomechanizmy po jednym dla steru wysokości i kierunku w ogonie, możliwość relatywnie łatwego dostępu do serw dla wymiany w warunkach lotniskowych (nie wklejane). Jak najmniejsza ingerencja w oryginalne elementy płatowca i zasada więcej w środku mniej na wierzchu. Zmontowałem sobie wszystko na sucho podpiołem serwomechanizm do odbiornika i zacząłem się bawić ułożeniem serwomechanizmu, machaniem orczykiem serwa oraz wyginaniem optymalnie popychacza. Po jakimś czasie więcej niż dłuższym udało się dobrać optymalne wygięcie popychacza i zadowalające mnie działanie całego układu. Dostęp do serwomechanizmu będzie przez otwór wycięty w dźwigarze statecznika pionowego. Zostało także wykombinowanie napędu steru kierunku. Kadłub posiada w tyle z obu stron dwa ładne wyprowadzenia do sterowania typu pull-pull. Chciałem wykorzystać jedno z nich ale jakoś nie pasuje mi kąt wyjścia popychacza w stosunku do osi steru. U podstawy wytnę okrągły otwór montażowy, tam wstawie serwomechanizm i wyprowadzę popychacz pod kątem prostym do osi steru co da mi dobrą prace całego układu oraz dostęp do serwomechanizmu. Dziękuje wszystkim za cenne uwagi i pomysły, które zmusiły mnie do myślenia. Schemat układu: Obecnie trwa kompletowanie wyposażenia Ps. łazi mi po łbie silnik w Cobrze ale syn powiedział, że wówczas pozbawi mnie praw rodzicielskich
darek.3333 Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Ps. łazi mi po łbie silnik w Cobrze ale syn powiedział, że wówczas pozbawi mnie praw rodzicielskich Popieram syna :wink:
wojcio69 Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Krzystof a po co Ci w tej Cobre silnik. Z fotek widać, że macie fajne zbocze do latania.
Gość horn3t Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Krzystof a po co Ci w tej Cobre silnik. Z fotek widać, że macie fajne zbocze do latania. No tak, zbocza są tylko ja jestem taki wariat :crazy: co lata w każdą wolną chwilę a na latanie na zboczu u nas czasami trzeba czekać tygodniami na właściwe warunki. Z tym silnikiem to się zobaczy :roll: . Co będzie ostatecznie latało w modelu oprócz zbędnej sklejki i nadmiaru węgla :wink: . Sterowanie: Hitec HS-85MG – ster wysokości i kierunku, Turnigy 555MG – lotki TowerPro MG16R – hamulce Hitec HS-325HB lub HS-82MG – wyczep holu Zasilanie: Pakiet Rhino 2350mAh 3S 11.1v 20C Regulator napięcia E-MAX 8/15A UBEC na wyjściu 6V
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Tak sobie pomyślałem, że poczekam aż pokażesz lotki i fartuch uszczelniający. Wtedy podejmę decyzję czy w takie coś wchodzić. Silnik bezdyskusyjnie ! Ortodoksi niech siedzą na lotnisku i czekają na zmiłowanie holownika.... - Jurek
wojcio69 Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Ale mi teraz zrobiłeś Krzysiek problema. Te serwa co Ty wsadzasz na hamulce ja w swojej minimoa wsadzam na lotki. Fakt, że odbiornik będzie dostawał 6V, więc serwo pociągnie 2,9kg ale zastanawiam się czy nie za mało :roll: Ostatecznie też wielkich prędkości rozwijać nie będę i w akrobacje bawić też nie mam zamiaru.
Gość horn3t Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Tak sobie pomyślałem, że poczekam aż pokażesz lotki i fartuch uszczelniający. - JurekNiestety takiego dobrodziejstwa nie ma, lotki są elegancko odcięte przez producenta. Ładnie wykończone wszystkie krawędzie i brzegi listwami balsowymi zarówno w lotkach jak i skrzydle. Wykonany niezbędny skos dla zapewnienia ruch o lotki w dół. Nad sposobem ich zawieszenia można rozpocząć następną dyskusję, ja zapewnie zastosuje zawias taśmowy lub silikonowy. Uzupełnienie: oryginalne zawiasy "17" można i zobaczyć takie coś w eksploatowanych "15" zaklejenie szczeliny taśmą
list Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 2,9kg ale zastanawiam się czy nie za małoWystarczy, popełniłem kiedyś Komara bis 1/4- lotka długa na 110cm i zwykły standardowy Hitec 3kg/cm daje rade. Model powstał w 2003 roku, lata do dziś...nigdy nie miałem problemu z serwami a starty z wyciągarki często dawały popalić konstrukcji.Foto komara tutaj: http://lo-100.blogspot.com/2006/07/model-kolegi-tomka-komar-14.html i tutaj: http://lo-100.blogspot.com/2006/07/latanie-na-mikulinie-czyli-komar.html Pozdrawiam! Tomek
wojcio69 Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Dzięki Tomku za informacje. Ten Krzysiek to tak lubi zburzyć komuś spokój i zasiać ziarno niepewności :wink: A niech mu na złość ta Cobra nie będzie chciała lądować albo będzie lądować do nogi, no. :wink:
Gość horn3t Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Wojtek przepraszam za zbędne emocje :oops: :wink: moje serwa na lotki są mocno przewartościowane, i lepiej pasują do relatywnie cienkiego profilu płata. Wiem, że miałem ciut inną koncepcję na początku, ale czasami ostateczne rozwiązanie jest inne niż plany. Też myślę, że Twoje serwa na lotkach dadzą radę spokojnie , choć mogą się pojawić inne głosy. Warto skorzystac z kalkulatora serw na stronie Piotrp.de
wojcio69 Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Krzysiek zacznij dorabiać sobie jako ten, no radie..., radio... no ten, no Kaszpirowski był w te klocki dobry. Po oglądnięciu pogody w TVP1 usiadłem do programu ze strony Piotrka i obliczałem serwa. "Odpalam" poczte i czytam post od Ciebie. Prorok jaki z Ciebie czy co W bardzo ekstremalnych warunkach lotu wyszło mi, że potrzebuję sewo 2,94kg/cm
Wojtass_nt Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Silnik bezdyskusyjnie ! Ortodoksi niech siedzą na lotnisku i czekają na zmiłowanie holownika.... - Jurek Od razu spalinowy!! Elektryczki niech się schowają!!
Gość horn3t Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Od razu spalinowy!! Elektryczki niech się schowają!! ... ;D oba nie się chowają TURBINA :wink:
Way Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 No bez jaj, turbine montujesz? :shock:
darek.3333 Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 No bez jaj, turbine montujesz? :shock: Może silnik strumieniowy od razu. :wink:
Gość horn3t Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 No bez jaj, turbine montujesz? :shock: Może silnik strumieniowy od razu. :wink: ...dobre niestety na turbinę mnie nie stać i nie lubię odkurzaczy :ble: Cobra będzie bez silnika, przynajmniej holownik będzie sie mobilizował do latania ze mną .
utopia Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 przynajmniej holownik będzie sie mobilizował do latania ze mną zawsze myślałem że jest odwrotnie ....człowiek całe zycie się uczy a i tak głupi umiera :wink: :wink:
Wojtass_nt Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 ... Krzysiek :wink: racja holownik z powodu innej ścieżki rozwojowej (dostał się do kadry narodowej) będzie w przyszłym sezonie niedostępny, pozostaje więc elektryfikacja... :| Kliknął bym "nie lubię!" ale nie ma takiej możliwości :? No i zdaje się, że temat teraz nie pasuje do tego działu
Gość horn3t Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Racja, nie pasuje już, poprosimy o przenosiny
Rekomendowane odpowiedzi