michalman Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Mam zamiar zrobić coś takiego jak przedstawione na poniższym obrazku (coś jak taka "podłużna delta" :rotfl: : I jak obliczyć środek ciężkości dla czegoś takiego? Gdzie on będzie? (tam gdzie S będzie silnik) Pozdrawiam i z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Na moje oko to jest delta i liczyć jak delte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Jak nie lubisz liczyć, to eksperymentuj Model z depronu 1:2 lub mniejszy i robisz próby lotu ślizgowego. Kiedyś wymyśliłem sobie latającą choinkę, modelik modelu był bardzo mały, ale się sprawdził: Dla potrzeb testowania położenia haka katapulty względem SC, model modelu musiał też zgadzać się wagowo: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7386 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Model z depronu 1:2 lub mniejszy i robisz próby lotu ślizgowego.Popieram zapomniałem o tym napisać, moim zdaniem najpewniejsze wyważanie do tego typu dziwadeł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Program do wyliczania środka ciężkości. Nie jest idealny, ale daje jakiś punkt wyjścia. Wymiarowo i proporcjonalnie model bardzo podobny do mojego MIGa. U mnie SC jest ok. 25-30cm od dziobu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Pomiń model w skali 1:2. Zrób od razu o wymiarach docelowych. Sam depron jest lekki i nawet krety takiego czegoś mu nie są straszne. Parę rzutów i po obserwacji szybowania będziesz wiedział czy doważyć dziób czy nie. Gdy już będzie ładnie szybować to stawiasz na wyważarce i znajdujesz punkt do dokumentacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi