Skocz do zawartości

wykończenie skrzydła z formiru


qnii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli zależy ci na bardzo gładkiej powierzchni i lubisz się trochę pobawić, to ja robiłem u siebie tak, że nakładałem ok. 8 warstw Caponu, po każdej warstwie szlifowanie papierem 1000, i na koniec dwie warstwy klaru. Po nałożeniu klaru powierzchnia papierem 2500 i pasta polerska lekkościerna. Skrzydło wyszło mi prawie lusterko. Oczywiście od efektu końcowego dużo będzie zależeć jakiej jakości jest fornir, bo jeśli jest mocno porowaty, to wiadomo że efekt końcowy będzie gorszy.

Natomiast jeśli nie chcesz się babrać w lakierach, itp to najlepiej folia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim Zuni przetarłem fornir drobnym papierem, i położyłem lakier bezbarwny RC COLOURS - trzy warstwy. Wyszło bardzo ok. Wcześniej robiłem też skrzydło malowane farbą w spreju, i nie do końca byłem zadowolony, nie dość że pracy o wiele więcej, to mam wrażenie że wyszło dosyć ciężko.

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to jest zwykł folia modelarska?

jakim papier mam to szlifować ?

Pokryj folią Oracover, kupisz w Krakowie w modelarskim przy ul.Dwernickiego.Szlifowanie możesz zacząć 280,a wykończyć 600 (zależy od forniru). Do szlifowania używam dobrej jakości papieru wodnego (na sucho :devil: )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe, a ktoś próbował ??

folia chyba jest tańsza a zarazem trudniejsza bo na łukach będzie ją trudniej wyprowadzi, nie za bardzo rozumiem jak poradzić sobie na łukach

Nie próbowałem tylko stosuje :wink: , np. w modelu poniżej. Na zaokrągleniach podgrzewa się folię suszarką i lekko naciąga wymaga to trochę wprawy.

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalaminuj koncowki skrzydla, przed foliowaniem, lub po malowaniu.Na zboczu lubia sie one roz...tegowac.

dzięki za praktyczną rade, oby takich więcej. teraz pytanie jak to się robi :D

 

 

horn3t -super, mogę prosić o więcej szczegółowych zdjęć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj tkanine 25-50g/m? na koncowkach od strony natarcia, ukosnie. Po prostu dotnij odpowiedni fragment tkaniny, tak aby zakryl koncowke od strony natacia. Nasacz to co wycioles zywica (najlepiej waleczkiem na koszulce przezroczystej od dokumentow),nastepnie przenies ten kawalek na skrzydelko. Jak za duzo bedzie na skrzydle zywicy to ja odsacz papierem toaletowym.Ot wszystko.

...sorry za brak czcionki polskiej :oops: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

horn3t, czy ta folia nie deformuje się podczas latania od temperatur, czy coś się z nią dzieje, czy stosujesz ORACAL 651, 641

Stosuje 651, nic się nie dzieje z tą folią. Zdjęcia które pokazałem to stary zmęczony ponad 25 letni model który odświeżyłem jakiś czas temu. Skrzydła w tym modelu to fornir malowany starym lakierem do parkietów, lekko przeszlifowałem potem nakleiłem folię w dwóch kolorach według pierwowzoru. Takim modelem po tej kosmetyce latam od 1,5 roku także na zboczach. Wole tą folię od innych nakładanych na gorąco, które co jakiś czas muszę zaprasowywać na innych modelach. Składam teraz szybowiec Cobra, gdzie zamierzam także ta folią pokryć skrzydła.

Czasami jak nie mam do czegoś przekonania to robie sobie jakąś testowa próbę, np. w tym przypadku lakieruje jakiś odpad sklejki szlifuje i naklejam kawałek folii zostawiając na jakiś czas w zimnej piwnicy na kilkanaście dni potem na kaloryfer trochę to wyginam i patrzę co się dzieje.

Folie tą też stosowałem w modelach piankowych jako element ozdobny i zabezpieczający.

 

http://www.media.lambda.pl/nowa/uploads/userfiles/file/651.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się podepnę i zadam Hornetowi dwa pytania.

 

- Mówisz, że zaokrąglenia podgrzewa się suszarką przy oklejaniu Oracalem, czy w piankowych modelach nie grozi to zwichrowaniem elementów?

 

- Jak wygląda dokładnie oklejanie przodu kadłuba w tym szybowcu? Chodzi mi głównie o stożek, ile tam jest kawałków folii i w jaki sposób się ją kładzie, aby wyszło tak ładnie i nie było widać łączeń? Zwłaszcza szpic stożka mnie intryguje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się podepnę i zadam Hornetowi dwa pytania.

 

- Mówisz, że zaokrąglenia podgrzewa się suszarką przy oklejaniu Oracalem, czy w piankowych modelach nie grozi to zwichrowaniem elementów?

 

- Jak wygląda dokładnie oklejanie przodu kadłuba w tym szybowcu? Chodzi mi głównie o stożek, ile tam jest kawałków folii i w jaki sposób się ją kładzie, aby wyszło tak ładnie i nie było widać łączeń? Zwłaszcza szpic stożka mnie intryguje.

Wszysko można zniszczyć mnie się jednak pianki nie udało. :( Robiłem to w modelu np. Xeno gdzieś jest w tym wątku: http://www.pfmrc.eu/viewtopic.php?t=22775&postdays=0&postorder=asc&highlight=xeno&start=105

 

Kadłub w tym szybowcu jak i w innych moich modelach jest lakierowany a jedynie od spodu nakleiłem folię jako wzmocnienie przy lądowaniach w przygodnym terenie. Nie mam gotowej recepty ile kawałków na co nakleiać poprostu trzeba droga prób i przymiarek trochę pokombinować. :)

 

Ps. Moim skromnym zdaniem najbardziej elegancka, efektowna, dobra i trwała metoda wykończenia skrzydeł fornirowych to ich POLAKIEROWANIE wymaga jednak więcej pracy i zachodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie temat na czasie...właśnie mam do barakudy płaty w stanie surowym...i co tu robić ...? Przekonuje mnie sposob-doświadczenie Horneta. Latam / prawie co dzień zima -nie zima/ SIRIUSEM po zboczach i termikach mam skrzydla oklejane folią - sprawuje sie znakomicie =walory estetyczne-drobne naprawy -nie problem-to mnie przekonuje. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.