Skocz do zawartości

Su 29 Monster 3D od Sebarta


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !
Rozpoczynam składanie nowego nabytku, poniżej kilka zdjęć po rozpakowaniu pudła.
Dołączona grafika

 

Planowany napęd do Hacker A60-5S V2 28-Pole, 8S, serwa wysokość i kierunek, JR DS8911, na lotki te same lub coś szybszego (ale i słabszego) np. JR 8915, co sądzicie ?

Pozdrawiam,
Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja takie "cuś" widziałem w kilku akrobatkach F3A jak hamulce czy coś podobnego

Hamuje samochód , rower czy traktor, a akrobatki występują na macie :D akurat w tym przypadku chodzi o zwiększenie skuteczności szczególnie przy małej prędkości. Nie pisz czegoś co Ci się wydaje lub ktoś mówił, to w tym dziale nie wskazane i nic nie wnosi.

 

Model na pewno rewelacja zostały poprawione mankamenty i wszystko to co było do przeróbki teraz jest w standardzie. Węglowe podwozie, komora na serwo wysokości w kadłubie, mocowanie kabiny no i najważniejsze skuteczniejsze stery, które i tak w su 29 są z zapasem.Na pewno po kilku sezonach znajdzie się jeszcze coś do poprawy tak jak z poprzednią wersją 140E.

 

Serwa jak najszybsze lub mocne ale z długimi orczykami żeby zmienić przełożenie na szybkość kosztem siły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei, dziękuję za uwagi.

Model kupiłem w sklepie mix-model. (http://mixmodel.pl/), cena, niestety, europejska (zainteresowanych odsyłam do cennika na stronie sebarta'a).

Odnośnie serw miałem największą zagwozdkę, normalnie, w tej wielkości modelu, powinny wystarczyć 10kg, ale w instrukcji, i w innych mat. widziałem dużo mocniejsze. Zdecydowałem więc na JR DS 8911 w kadłubie i tylko zastanawiam się jeszcze czy dać takie same na lotki, czy szybsze, ale słabsze, DS 8915.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dotarł silnik :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

i problem, jest to silnik z tylnym mocowaniem, a model przystosowany do silnika C 50 z przednim mocowaniem.

Dołączona grafika

Niestety, cena C50 (ponad 500 euro) zmusza do kombinowania, widzę dwie opcje :

1 - przeróbka domku silnika, czego wolałbym uniknąć, '

2 - przeróbka silnika na przednie mocowanie, może się udać.

Zacząłem od rozbiórki silnika

Wał jest zabezpieczony z tyłu śrubą

Dołączona grafika

druga śruba blokuje płaszcz :

Dołączona grafika

Po ich wykręceniu silnik rozbiera się lekko i bez problemu

Dołączona grafika

Generalnie, nie widzę przeszkód, żeby wał włożyć odwrotnie. Mam tylko jedną obawę, w normalnym położeniu, siły osiowe przenosi ostatnie łożysko, wał przed wysunięciem zabezpiecza zabezpiecza śruba z podkładką, teraz też siły te przenosić będzie to samo łożysko, ale w drugą stronę, , to co widać na zdjęciu powyżej może trzeć o siebie, tak by to wyglądało po złożeniu:

Dołączona grafika

(oczywiście, ta śruba na wale byłaby dokręcona)

Będę wdzięczny za Wasze uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i :ass: stało się tak jak ci mówiłem. Nie kombinuj z przekładką ośki, jak by można było tak zrobić to by przewidzieli taką opcje. Spie...ysz silnik i tak to się skończy. Lepiej go zostaw może przyda się do innego projektu.

A zdjęcia teraz są super nareszcie coś widać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeróbka domku silnika, czego wolałbym uniknąć

Rozumiem, że fizyczna wielkość silnika nie pozwala na umieszczenie go we wnętrzu domku po wklejeniu dodatkowej wręgi /silnikowej/. Chociaż Ty widzisz faktyczny jego wygląd, a na zdjęciach perspektywa jest sfałszowana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeróbka domku silnika, czego wolałbym uniknąć

Rozumiem, że fizyczna wielkość silnika nie pozwala na umieszczenie go we wnętrzu domku po wklejeniu dodatkowej wręgi /silnikowej/. Chociaż Ty widzisz faktyczny jego wygląd, a na zdjęciach perspektywa jest sfałszowana.
Kurcze, to jest 3 opcja..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytałem u źródła, oto odpowiedź :

 

Thank you very much for your mail. This will be no problem. Please mount tghe shaft as you do at the picture. Please note: make a smale flt area at the shaft for the hexscrews that will hold the shaft.

 

Tak więc wygrywa opcja nr 2, niebawem dalszy ciąg relacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oszczędzasz na najważniejszym

Do takiego modelu? Kup dobry regulator opto np. Jeti czy Castle Creations i do tego regulator napięcia np. Jeti Max Bec 2 i zasil odrębnym pojedyńczym lub zdublowanym źródłem. Prosisz o kłopoty zasilając odbiornik i serwa z akumulatora napędowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jaki masz regulator do silnika?

A co do zasilania to jak ma być Jeti max bec 2 to i dwa pakiety, szkoda tego nie wykorzystać, tylko wtedy robi się już spora waga tego zasilania. Natomiast z jednym pakietem lepiej chyba Jeti s-bec albo Max bec a najlepiej to nie kombinować z regulatorami, tylko dać dobry przełącznik i do tego pakiet Li-Fe. Jak już chcesz zasilać serwa z pakietu napędowego to bierz Castla bec-pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, panowie, założenia było takie, coby to lekkie było, więc żadnego dodatkowego pakietu, tylko bec, miał byc castle, ale jak kupowałem silnik, to akurat "wyszły", a że nie chciałem czekać, poprosiłem o wysłanie samego silnika. Tego beca turnigy używam od 2 lat w mniejszym su i jak dotąd zero problemów ( z resztą z innymi becami turnigy też nie). Na pewno nie będę się pakował w żadne jeti itp, szkoda zachodu, w tym modelu są 4 serwa i odbiornik, pewnie włożę ar 8000 z telemetrią.

No , a na deser parę zdjęć zmontowanego "odwrotnie" silnika.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.