janek-20 Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 muszę zrobić krawędź natarcia z depronu 6mm bo tylko go mam proszę o jakieś porady pomysły mam jeden pomysł żeby skleić kilka warstw depronu w postać piramidy i potem zeszlifować boki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidey Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Może zagiąć tak jak to robi Motylasty w swoich modelach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mushroom Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 muszę zrobić krawędź natarcia z depronu 6mm bo tylko go mam proszę o jakieś porady pomysły mam jeden pomysł żeby skleić kilka warstw depronu w postać piramidy i potem zeszlifować boki 1. natarcie z depronu to słaby pomysł, a jeszcze gorszy z klejeniem depronu: co miałoby dać sklejenie kilku jego warstw? dźwigary, natarcie i spływ powinny być wykonane z czegoś mocniejszego niż żeberka, przy czym natarcie narażone jest na urazy podczas lądowania. 2. zawijanie depronu na natarciu z depronu to psucie profilu i ogólnie dziwaczne rozwiązanie. niby da się ale jakoś nie profesjonalnie to wygląda. 3. skoro już ma być depronowe mimo wszystko to po prostu przyklej do konstrukcji listwę depronową 6x6, obrób to wstępnie nożykiem uważając żeby nie przedobrzyć a potem weź długą kostkę ścierną i z góry na dół szlifuj, szlifuj, szlifuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek-20 Opublikowano 11 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 dzięki za porady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 2. zawijanie depronu na natarciu z depronu to psucie profilu i ogólnie dziwaczne rozwiązanie. niby da się ale jakoś nie profesjonalnie to wygląda.Np takihttp://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7255 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mushroom Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 2. zawijanie depronu na natarciu z depronu to psucie profilu i ogólnie dziwaczne rozwiązanie. niby da się ale jakoś nie profesjonalnie to wygląda.Np takiObrazek dzięki za idealną ilustrację do mojego posta 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 tez uważam ,że najlepiej zawinąć w ten sposób ,w jaki pokazali koledzy u góry Sam tak robie zawsze i jest Ok,nawet w piperze 1.5m ,1kg wagi ,bez wzmocnien zadnych i lata ,a jak się postarasz ,to wcale nie wyjdzie źle ,nie zepsuje się profil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vadic Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Ważne jest dobranie odpowiedniego materiału w który będziemy "zawijać". Próbowałem z nieryflowanym izooflorem Arbiton, i marnie wyszło. Zdecydowanie lepiej spisują się podkłady ryflowane (co jest chyba oczywiste). Mamy dużo kolorowych podkładów pod panele i praktycznie każdy ma inne właściwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mushroom Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 a jak się postarasz ,to wcale nie wyjdzie źle ,nie zepsuje się profil kolego chyba się nie rozumiemy - mi nie chodzi o fizyczną destrukcję tylko o to, ze jeśli okleisz szkrzydło 3 mm depronem to zastosowany profil przestanie nim być. jeżeli ktoś zaprojektował okreslony profil to zwiekszanie go pooprzez oklejenie do depronem niejako go deformuje, jest ingerensją w projekt. zdaję sobie sprawę z tego, że w warunkach amatorskich nie ma to większego znaczenia ale sa to złe nawyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Dobry projektant określa w planach grubość poszycia i tak projektuje żeberka, żeby oklejenie ich założonym materiałem pozwoliło uzyskać profil docelowy. Nawet w programie Profilii jest taka opcja i można dobrać dowolną grubość depronu. Jeżeli robimy model sami - powinniśmy o grubości pokrycia pamiętać. Natomiast oklejenie docelowego profilu grubym materiałem, rzeczywiście zmienia jego charakterystykę. Ale nie koniecznie "psuje" profil. Po prostu powstaje inny profil o odmiennych własnościach. W rezultacie model będzie latał inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 W profili jest takie coś jak offset, gdzie można "pomniejszyć" profil o grubość pokrycia. Na moim zdjęciu jest NACA 2412 i takie jest - na zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mushroom Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Panowie, zgoda. Z tym, że kolega napisał, że musi zrobić tylko krawędź natarcia a nie pokrycie skrzydeł. Czyli wywnioskowałem, że ma już jakąś konstrukcję, ale pogubił się w wykonaniu samej tylko krawędzi natarcia. Dlatego napisałem o "psuciu" już gotowego profilu. Tak jak napisałem - od oklejenia tego natarcia depronem pewnie nic się nie stanie wielkiego ale żeby zachować kolej rzeczy najpierw należy coś takiego ująć w projekcie, żeby było metodycznie A co do samej techniki oklejania depronem - nie przekonuje mnie ona do końca ze względu właśnie na brak kontroli nad kształtem natarcia - listwę można dowolnie korygować i kształtować a oklejonego profilu nie bardzo. W przypadku ostrego natarcia oklejenie jest wręcz niemożliwe. Dlatego nadaje się ona do prostych konstrukcji a Janek-20 nie napisał niestety nad czym pracuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi