mateusz_mateusz Opublikowano 14 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Już sprawdzone. Przy pędzeniu go innym silniczkiem napiecie wynosi 0.25V a prąd to miliampery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Rozumiem, że podałeś namiary silniczka napędzającego, gdy napędzany jest nieobciążony? (tylko co to za 0.25V?) Jeśli tak, to próbuj czymś obciążać bieguny napędzanego, najlepiej na razie np. jakimiś trzema żarówkami o znanych parametrach. Nie podłączaj nic poważniejszego, zwłaszcza siebie, bo nie wiadomo jakie Duraki napięcia ten prąd jest w stanie osiągać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Ja trochę docinam, jednak nie chcę zniechęcać do doświadczeń itd. Wręcz przeciwnie. Ale chodzi mi o to, że w urządzeniach typu samochód, akumulator jest tzw. źródłem pomocniczym, a prądnica/alternator tzw. podstawowym. Innymi słowy, na samej prądnicy auto będzie działać 'ciągle', a na samym akumulatorze tylko jakiś czas. A to dlatego, że alternator z zapasem pokrywa całe zapotrzebowanie samochodu na prąd. I jest ono energetycznie znikome w porównaniu z tym, co produkuje silnik samochodu. Według mnie trochę źle kombinujesz. Model to nie samochód, którego silnik produkuje sto-kilkadziesiąt i więcej KM, a czy alternator waży 10 czy 20 kg nie jest zbyt istotne. W zasadzie wszystkie modele RC są konstrukcjami eksperymentalnymi, więc jeśli z czymś je porównywać - to z eksperymentalnymi samochodami (np. mocno tuningowanymi), a w tych stosuje się układy nawet z dwoma alternatorami, a dodatkowe akumulatory zasilające układy to praktycznie "must-have". Za to w autach wyścigowych (np. 1/4 mili) często nie stosuje się alternatorów w ogóle. To nie jest tak, że masz "darmowe" wspomaganie akumulatora - prądnica, a tym bardziej alternator odbiera moc z silnika. Jeśli zastosujesz prądnicę zasilaną śmigłem - będzie ono stawiało dodatkowy opór... Tak więc zysk na wadze akumulatora i czasie jego ładowania masz okupiony wagą dodatkowego układu, dużo wyższą zawodnością i dodatkowymi oporami aerodynamicznymi/odbieraniem mocy z silnika... Jeśli ma to być gra warta świeczki - rozważ rozwiązanie wykorzystania tego silnika 3F od razu jako rozrusznika (po uruchomieniu spalinowego mógłby robić za generator elektryczności) - wtedy przynajmniej będą to wymierne korzyści... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Rozrusznik nie produkuje, tylko zabiera elektryczność. Piszesz dokładnie to co ja, a twierdzisz na wstępie, że 'źle kombinuję'... :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 14 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Bezszczotkowy sinik wcale nie daje więcej prądu, ale sprawdzę to jeszcze z silnikami z napędów i dysku twardego, są tam dość mocne magnesy. A tak jak wcześniej pisałem silnik napędzany innym silniczkiem za oś daje tylko 0,25V, wraz ze wzrostem obrotoów zaczyna ta wartość dopiero wzrastać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Rozrusznik nie produkuje, tylko zabiera elektryczność. Piszesz dokładnie to co ja, a twierdzisz na wstępie, że 'źle kombinuję'... :devil: No i tu się mylisz. Rozrusznik to silnik prądu stałego i z powodzeniem może produkować elektryczność (niektóre stare samochody posiadały takie rozwiązanie). Po prostu napisałem, że jeśli to ma być gra warta świeczki - niech będzie to bardziej funkcjonalne. Ze złym kombinowaniem chodziło mi o podanie przykładu samochodów w których alternator gra rzekomo główne skrzypce jeśli chodzi o zasilanie ;] Należy też pamiętać, że alternator w samochodzie nie działa jeśli sam nie jest zasilany (prąd wzbudzania). A akumulator jest bardzo istotnym elementem układu elektrycznego - służy jako bufor i źródło zasilania o niskiej oporności wewnętrznej (uruchom auto i odłącz akumulator - pojeździj, przekonasz się, czy alternator uciągnie "samodzielnie" jego zapotrzebowanie na prąd i jak szybko zarżniesz układ elektryczny samochodu ;] ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Skoro ładuje, to ma zapas i uciągnie. Zresztą kiedyś akumulatorów nie było i często tak trzeba było robić. W ogóle odbiegamy od tematu. Czyżby to dzięki mnie? Mateusz, ale pisz jaki rodzaj silnika jakim rodzajem kręcisz oraz co, gdzie i czym mierzysz, bo się nigdy nie dogadamy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Silnik szcziokowy kręce silnikiem szczotkowym, to wtedy pokazuje się napiecie 0,25V. Jeżeli silnik szczotkowy przyłoże do innego napędu, np. wrzeciona, wtedy skręcę go za oś i wytworzy się napięcie nawet 15v. Tak widać żę przy obrotach 7000 powstaję 15V, a przy obrotach 2000 jest zaledwie 0.25V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 A spróbuj przy tych 2000 obr/min, w czasie mierzenia napięcia, przyłożyć równolegle kondensator elektrolityczny, proponuję na razie ze 100?F/16V. Czy to napięcie 0.25V wtedy wzrasta? (miernik ustawiamy oczywiście na prąd stały) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Dziś już nie zdążyłem, ale jutro spróbuję. Mogłbyś powiedzieć co to może zmieni c?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Czarku pamiętaj że przy silniku szczotkowym efektywność będzie silnie zależna od częstotliwości zmian pola magnetycznego gdyż tylko przez króciuteńki moment wirnik wytwarza energię . Dołożenie kondensatora zmagazynuje nieco impulsu ale w pewnym okresie obrotu też i obciąży ponownie uzwojenie .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Ok dzięki teraz widzę. Mostek chyba trzeba bo prad z silnika wychodzi zmienny, połówki sinusoidy. Przemyśł te wypowiedź i skoryguj.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Panie Bartku czy to oznacza, że kondensator wystarczy do wyprostowania tego prądu?? Nie znam się za bardzo na tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Bartku, wyatarczy. Dokładnie tak po tosilnik prądu stałego ma komutator, aby w wypadku pracy jako prądnica go wyprostować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 To może najpierw to: http://wwwnt.if.pwr.wroc.pl/kwazar/jaktopracuje/135463/b.htm Znalazłem jeszcze coś takiego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1187228-30.html Myśle że nie potrzebnie sobie komplikujesz ten model, jak dalej bedziesz wymyślał kolejne bajery to chyba nigdy go nie skończysz:). Jak prace nad modelem? Będą jakieś fotki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROTON Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Modelarski silnik 3-fazowy nadaje się na prądnice, trzeba zastosować 3-fazowy układ prostowniczy(6 diod) i kondensator. Następny blok to stabilizacja napięcia, np stabilizatorem LDO do np. 7V-7,2V i ładowanie nim malutkiego akumulatora buforującego 6-6,3V 400-600mAh. Kolejny moduł to stabilizacja napięcia na 5-6V do zasilania elektroniki i serw. I jeszcze jedno, trzeba dobrać silnik, im mniejsze KV wtedy mamy wyższe napięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 ... Mogłbyś powiedzieć co to może zmieni C?Poprawi nieco wskazania woltomierza prądu stałego... Patrz też resztę wpisów... ... Dołożenie kondensatora zmagazynuje nieco impulsu ale w pewnym okresie obrotu też i obciąży ponownie uzwojenie ....Masz rację Krzyś, proponuję więc dołożyć diodę, najlepiej Schottky'ego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 16 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Fotki może dziś wrzucę, jak się wyrobię. A tak w ogóle to muszę jeszcze podwozie skombinowć, serwa zamocować i prę innych drobaizgów. Czy diodę schotkyego mam równolegle do kondensatora, w kierunku zaporowym?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 A przyjrzyj się kolego temu http://www.sullivanproducts.com/GenesysMainFrame.htm http://www.sullivanuav.com/products/alternators.html http://www.sullivanuav.com/home.html (jednocześnie jako rozrusznik) dyskusje http://www.rc-cam.com/forum/index.php?/topic/575-brushless-motor-as-alternator/ http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=78078 http://www.rcauto.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=40525&view=previous http://pfmrc.eu/printview.php?t=5098&start=0&sid=bba9847e13d1d3847479fc73f669285f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 16 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Obiecane fotki. Silnik narazie z kołem zamachowym i iskrownikiem, a zaploń już prawie do niego zrobiłem. http://images38.fotosik.pl/1202/8821bb2ea04cdb79m.jpg[/img] http://images45.fotosik.pl/1213/a181f49294cfa17em.jpg[/img][/img] http://images49.fotosik.pl/1186/03703d46cfe8927dm.jpg[/img] http://images35.fotosik.pl/1025/f85fec6d3ceba0d6m.jpg[/img] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi