Mellon-68 Opublikowano 16 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Tak jak napisał Boogie śmigło no i jeszcze na podwoziu możesz trochę zrzucić. Jak zejdziesz do 12,5kg to chyba tragedii z wagą nie będzie. Racja. Wszystko wyjdzie podczas składania. Najpier złożę to co mam, zobaczę jak model będzie sie zachowywał i wtedy dopiero decyzja, czy wymienić parę części z duralu na węgiel (rurę, podwozie i kołpak). Rezerwa w gramach wszakże jest tylko będzie sporo kosztować :evil: . Na instalację dymu raczej nie będę się nastawiał bo: 1 waga a 2 to nie będę mial wolnych kanałów w radiu :cry: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZARZU Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Jest jeszcze inna możliwość, niestety trochę droższa Mianowicie, DA-85 z Canistrem lub rezonansem, wszystkie "bebechy" do przodu i możesz urwać 1kg wagi. Zobacz co napisał o tej konfiguracji W. Chmielewski: http://www.wieslawchmielewski.com/pl-13-yak_55sp.html Na youtube znajdziesz wiele takich modeli w akcji tu masz np. Edge 540 105"od PAU http://www.flypau.com/html/videos.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 No nie bardzo , bo DA 85 z carnistrem lub rezonansem bedzie ważył coś około 2,5 kg a DLE z puszkami ( bo taki ma być założony) około 2,7 kg i jeszcze trzeba będzie dorobić jakieś mocowanie do canistra . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 A ZDZ 80ccm RV-J ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mellon-68 Opublikowano 16 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Panowwie, silnik juz jest - DLA112. Wazy on z puszkami zaplonem, mocowaniem i srrubami ok. 3,2kg. Z tego co poczytalem wczesniej o tym modelu to lekki silnik 80-tka czy lekka 100-ka BME sprawiiaa duze problemy z wywazeniem modelu (podobno 0,5kg olowiu ww domku. Dlatego zdecydowalem sie na ciezszy ale mocniejszy silnik i tego juz nie zmnienie. Jak widzac z zestawienia platowiec nie jest zbyt lekki sam w sobie i wymaga kompromisu od napedu waga i moc. Sorry za brak "ogonkow" POZDR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Ja sie decyduje na cos takiego: http://www.planebenderproducts.com/index.html Ma swietne opinie, wiec czemu nie sprobowac? Jesli nie bralbym tych zostalbym przy Zimmermannie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Katana kompozytowa krilla 2,6m z silnikiem DA 100L i canistrami KS wychodzi między 13 a 13.5kg Przy taj masie model lata dosyć lekko i nie przypomina cegły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Ale zobacz jaką powierzchnię skrzydeł ma krillowa- prawie jak funtana. A tu skrzydełka cienkie jak w szybowcu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Ale zobacz jaką powierzchnię skrzydeł ma krillowa- prawie jak funtana. A tu skrzydełka cienkie jak w szybowcu. Dlatego nawet na temat tej drugiej nic nie mówię, ale widzę co jest Nie chcę wywołać dyskusji, że ten model się nie nadaje do tego działu ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mellon-68 Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Ostanio dość zimno się zrobiło więc lata się mniej - czyli jest więcej czasu na składanie nowego. Przytargałem model do domu i zacząłem od poprawek jego wyglądu. Zgadzam się też z Łukaszem - tikicaca , że folia nie jest HiEnd'owa, a prawie całe pokrycie wymaga doprasowania. Ponieważ kroiło mi się długie siedzenie i prasowanie to zakupiłem dość fajne żelazko, super działa - może tylko troszkę małe jest, ale za to wszędzie wejdzie! Postanowiłem też dodać trochę od siebie do wzoru oklejenia modelu bo wydawał mi się "za spokojny" - oryginał skrzydła: A teraz skrzydło, statecznik poziomy i wysokość z dodatkami: Zabrałem się też za kokpit i postanowiłem zrobić srebrną kabinę, bo z oryginalną przeźroczystą owiewką model by wyglądał jakby leciał tylko "kadłub" bez kabiny. Oryginał kabiny: Mocowanie owiewki - trzeba znaleźć wklejone w kokpit sosnowe klocki (zaznaczone czarnymi prostokątami): Owiewka pomalowana od środka i zamocowana do kokpitu: Na tym na razie koniec... POZDR.> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Fajnie, ze cos ruszyles. Moja Katanka lezy, albo raczej stoi w kacie.... no jeszcze troche polezy. Rozmawialismy o listwach, a w miedzyczasie natrafilem na to: http://www.sdshobby.net/mini-servo-sectionboard-power-box-for-gas-plane-with-kill-switch-p-5356.html Wyglada ciekawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Właśnie będę zakładać koledze takie coś do Yaczka 2,2 m Na "żywo" wygląda na solidne ,dość spore,ale wzbudza zaufanie :cry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mellon-68 Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Fajnie, ze cos ruszyles. WITAJ! Postanowiłem wreszcie zacząć - do wiosny niby daleko, choć może to mnie się tylko tak wydaje. Manager z SDS'u jest OK (może poza złączkami typu "T" - jakoś ich nie lubię). Ja jednak tak ja mówiłem wcześniej zrobię ten model bez dodatkowej elektroniki, jedynie na własnej płytce z 4-ema MPX'ami. Jeden MPX na dwa kanały (serwa) na wspólnym zasilaniu. I wszystko własnoręcznie polutowane bez dodatkowych wtyczek i złączy. W ten sposób będę miał po jednej wtyczce na skrzydło i dwie wtyczki na ogon. Serwa do napędu steru kierunku dam na ogonie po jednym na stronę - na sztywnych popychaczach. Z racji ciężkiego silnika nie będzie problemu z wyważeniem a zlikwiduję pull-pull. Ale to później, na razie zabiorę się za wklejanie domku. POZDR.> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Krzysiek ta listwa wygląda na porządną. Na "żywo" wygląda na solidne ,dość spore,ale wzbudza zaufanie :cry:Czy chodziło ci o to że nie wzbudza zaufania na żywo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Tzn. być może nieprecyzyjnie się wyraziłem..Listwa sprawia dobre wrażenie wizualne.. Jak z jej "pracą" się okaże,zakupiona w celach testowych,rozpoznawczych .. Fajnie bo dzięki niej można uniknąć plątaniny kabli,odbiornik siedzi pośrodku,w zestawie całe okablowanie.Zdam relację foto/opis jak będziemy to podpinać.. Na razie kolega skupuje elementy do uzbrojenia modelu (praktycznie ma wszystko oprócz pakietów do zasilania ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mellon-68 Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 W tym tygodniu trochę się zmobilizowalem. Efekty tej mobilizacji to: 1. Doklejone /"winglety"/ - "rozszerzenia skrzydeł": 2. Zrobiony układ zasilania i sterowania (9-serw) bez menagera i wyłączników. Zdecydowałem, że zrobię (opcjonalnie) drugie wejście na pakiet zapasowy.: POZDR.> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Ładna robota, kibicuję :-). Ale przyczepię się: Doklejone do skrzydeł "winglety": czy winglety to nie skrzydełko aerodynamiczne ustawione pod kątem na końcu skrzydła?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mellon-68 Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Ale przyczepię się: I dobrze! - Napisałem (winglety) bo tak w gronie moich Kolegów mówimy o ("specyficznym rozszerzeniu skrzydła") w Katanach - tak się poprostu przyjęło. Faktycznie nie jest to najszczęśliwsze określenie bo winglety to raczej tak jak napisał Marcel dodatkowy element aerodynamiczny na końcówce skrzydła. Dzięki - sprostuję powyżej, ale aby nie "prostować" dwa razy to może Ktoś zna "fachową" lub "poprawną slangowo" nazwę na tę część skrzydła w Katanach? POZDR.> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rewia2006 Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Ale zobacz jaką powierzchnię skrzydeł ma krillowa- prawie jak funtana. A tu skrzydełka cienkie jak w szybowcu. Dlatego nawet na temat tej drugiej nic nie mówię, ale widzę co jest Nie chcę wywołać dyskusji, że ten model się nie nadaje do tego działu ;D Katana Krilla ma powierzchnię nośną 134 dm2, a prezentowana tutaj Katana firmy World Models 135,5 dm2 (dane ze stron producentów), więc nie rozumiem dlaczego tak dyskryminujecie ten model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 Wystarczy spojrzeć. Pewnie World Models podaje powierzchnię razem ze statecznikiem poziomym. Dość częsta praktyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi