pauletto007 Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Z uwagi na moje udane wejście w modelarstwo lotnicze wróciły marzenia ojca o powrocie do modelarstwa, jednak wodnego. W latach 90-tych ojciec zbudował łódź F3V, F4pod silnik spalinowy 2,5-3,5cm3 wg planów p. Janusza Pietrzaka zamieszczonych w piśmie MODELARZ, nr 11(186), listopad 1970. Ponieważ dysponowaliśmy tylko silnikiem Raduga 3,5cm3, który był b. kapryśny wręcz niemożliwy do uruchomienia w tym modelu z racji przeznaczenia (silnik lotniczy a nie wodny) zrezygnowaliśmy na wiele lat. Łódź leżała przez ponad 15 lat nieruchoma. Cała Elektronika w postaci serw, zasilania, odbiornika i nadajnika jest sprawna. Dziś przyszedł ojciec i prosił, żebym się zorientował odn. możliwości elektryfikacji modelu. Jak wspomniałem brakuje silnika (konieczny jest silnik z chłodzeniem poprzez płaszcz wodny) i regulatora. Parametry samego modelu: - konstrukcja sklejkowa - długość-60cm - szerokość -24cm Zdjęcia łodzi (po kliknięciu się powiększą): Na ostatnim zdjęciu pozostałości po "przystosowaniu spalinowym" i to w modelu pozostanie, bo zbiornik paliwa jest umiejscowiony w zabudowanej, niedostępnej części nosowej. Prośba do doświadczonych kolegów : pomóżcie skompletować napęd elektryczny do uruchomienia łodzi, tj. silnik z płaszczem wodnym i regulator obrotów.
mike217 Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Proponuje silnik Feigao 540L, 12 zwojowy zasilany z 4 cel Li-po , do tego regulator minimum 90A Turnigy aquastar. Zamiennie tani silnik możesz kupić w hobbycity, byleby miał minimum 36mm średnicy i te 60mm długości, obroty celuj od 1800 do 2200 na 1 V. Śruba do takiego zestawu od 32 do 36 , metalowa.
pauletto007 Opublikowano 18 Listopada 2011 Autor Opublikowano 18 Listopada 2011 Proponuje silnik Feigao 540L, 12 zwojowy zasilany z 4 cel Li-po , do tego regulator minimum 90A Turnigy aquastar. Zamiennie tani silnik możesz kupić w hobbycity, byleby miał minimum 36mm średnicy i te 60mm długości, obroty celuj od 1800 do 2200 na 1 V. Śruba do takiego zestawu od 32 do 36 , metalowa.A gdzie taki silnik można nabyć i jaka może być cena czy uda mi się z tym wszytskim zmieścić w 250-300zł??
mike217 Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Jeżeli zamówisz z hobbycity silnik o parametrach jakie podałem wyżej , to może. Ale to ciut mała kwota jak na napęd który podałem. Bywają uzywane Feigao na Allegro, regulator można zaadoptować lotniczy, wykonuje do nich profesjonalne chłodzenia.
pauletto007 Opublikowano 19 Listopada 2011 Autor Opublikowano 19 Listopada 2011 Jeżeli zamówisz z hobbycity silnik o parametrach jakie podałem wyżej , to może. Ale to ciut mała kwota jak na napęd który podałem. Bywają uzywane Feigao na Allegro, regulator można zaadoptować lotniczy, wykonuje do nich profesjonalne chłodzenia.W tej chwili nie ma silnika Feigao ale wstępnie sobie wymyśliłem coś takiego:1. Silnik chłodzony wodą (płaszcz wodny): http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17153__ADS400XLWater_Cooled_Motor_Boat_.html 2. regulator Turnigy 55A http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12190__TURNIGY_TRUST_55A_SBEC_Brushless_Speed_Controller.html Czy to by się nadawało, żeby model przy wspomnianych wcześniej wymiarach szybko i efektownie pływał?? I ew. jaki pakiet zastosować żeby było te 8-10 min. szybkiego pływania?
mike217 Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 ten silniczek jest za mały. Nie wyważaj otwartych drzwi i kup silnik o parametrach jakie podałem, Potrzebujesz oprócz obrotów, momentu obrotowego. Na 10 minut pływania szybkiego takim modelem potrzebujesz 10Ah pojemności. Tu się nic nie oszuka, to nie depronowy samolocik. A uwierz mi, wiem co gadam. Silnik, który pokazałeś to ma chłodzony tylko przedni dekiel. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6678__KD36_74_09XL_1900kv_Brushless_Inrunner.html http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6676__KD36_60_11L_2200kv_Brushless_Inrunner.html http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17717__XK3665_B_2100KV_Brushless_Inrunner.html i do tego regulator od 90 A w górę. lżej się nie da jak ma być szybko.
pauletto007 Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Opublikowano 21 Listopada 2011 ten silniczek jest za mały. Nie wyważaj otwartych drzwi i kup silnik o parametrach jakie podałem, Potrzebujesz oprócz obrotów, momentu obrotowego. Na 10 minut pływania szybkiego takim modelem potrzebujesz 10Ah pojemności. Tu się nic nie oszuka, to nie depronowy samolocik. A uwierz mi, wiem co gadam. Silnik, który pokazałeś to ma chłodzony tylko przedni dekiel. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6678__KD36_74_09XL_1900kv_Brushless_Inrunner.html http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6676__KD36_60_11L_2200kv_Brushless_Inrunner.html http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17717__XK3665_B_2100KV_Brushless_Inrunner.html i do tego regulator od 90 A w górę. lżej się nie da jak ma być szybko. Dzięki, powiem ojcu, żeby zbierał fundusze, bo to ma być zabawka dla niego
pauletto007 Opublikowano 31 Maja 2013 Autor Opublikowano 31 Maja 2013 Odświeżam temat. Łódka nie doczekała się napędu elektrycznego z uwagi na koszty zzakupu wyposażenia - zostajemy prz napędzie spalinowym.\ Wstępnoie umyślilismy wyposażenie: 1. Silnik ASP. 15 (2.5cm3) z chłodzeniem wodnym: http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ZAROWE/Zarowe-wodne/ASP-15-MX.html 2. Zasilanie Ni-Mh 4.8V Graupner 2000mAh: http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/AKUMULATORY-I-PAKIETY/Pakiety-NiMh-i-NiCd/Pakiet-Graupner-4NH-2000-RX-48V-NiMH-2000-mAh-plaski-BEC.html A teraz jakie sprzęgło do tego zestawu? Może taki komplet: 1. Dwa elementy "kłowe" typu JUMBO: http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/LODZIE/Akcesoria-do-budowy-lodzi/Sprzegla-jumbo/Sprzeglo-JUMBO-otwor-3-mm.html 2. Łącznik gumowy: http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/LODZIE/Akcesoria-do-budowy-lodzi/Sprzegla-jumbo/Sprzeglo-JUMBO-Lacznik-gumowy.html Jeszcze interesuje mnie kwestia sposobu docierania silnika wodnego, jak to powinno przebiegać?
mike217 Opublikowano 31 Maja 2013 Opublikowano 31 Maja 2013 Silnik szybko sobie poradzi i ukręci to sprzęgło. Zakup sprzęgło produkcji Bogdana Ludkowskiego z Firmy Profil Service.
AndrzejC Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 A ja się bardzo cieszę,że pozostaliście przy napędzie spalinowym Co do sprzęgła, to wiele bym dał, żeby nadal wykonywał je ŚP BOHDAN LUDKOWSKI... Ale jak mi solennie obiecasz ,że ta łódka popłynie to otrzymasz ode mnie sprzęgło ,które na pewno będzie działać i nic się z nim nie stanie. Takie jak to: http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/download/file.php?id=2408&t=1 Sprzęgło jest już po testach i używane jest w "wyczynowym" AJAKSIE . I jakby co to, kontakt na priv Co do silnika, to ten ASP będzie dobry, ale ja bym rozważył zakup tańszego silnika. Tego bez końcówki MX. Z doświadczenia wiem, że lepszym rozwiązaniem jest uruchamianie silnika za pomocą rozrusznika elektrycznego. a te "wynalazki" do uruchamiania silnika dołączane do silnika ,są bardzo zawodne i psują się w najmniej odpowiednim momencie. No i silnik powinien być zamontowany na gumowych "lordach'' ponieważ nawet taki mały motorek podczas pracy może spowodować ,że łódka rozleci Ci się od drgań . A.C.
pauletto007 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2013 Co do silnika, to ten ASP będzie dobry, ale ja bym rozważył zakup tańszego silnika. Tego bez końcówki MX. Z doświadczenia wiem, że lepszym rozwiązaniem jest uruchamianie silnika za pomocą rozrusznika elektrycznego. To znaczy, że bardziej trwały silnik będzie bez szarpanki? Z tego co widzę w modele.sklep.pl to tylko ASP 21M ma normalne koło zamachowe bez szarpanki i nawet jakiś przegub ma kardanowy nakręcony na wał. Mam rozrusznik, ale jak uruchomić silnik rozrusznikiem z kołem jeśli po przełożeniu linki-pasa klinowego (nie wiem jak to się nazywa) nie można go wyjąć z łódki i trzeba by go jakoś unieruchomić. Dobrze myślę? No i silnik powinien być zamontowany na gumowych "lordach'', ponieważ nawet taki mały motorek podczas pracy może spowodować ,że łódka rozleci Ci się od drgań . Te lordy to można gdzieś oddzielnie nabyć?
AndrzejC Opublikowano 5 Czerwca 2013 Opublikowano 5 Czerwca 2013 Silnik jest tak samo trwały z "szarpanką", jak i bez niej. Tyle ,że do Twojej łódki motorek 3,5cm3 może być za mocny. Silnik o pojemności max 3cm3 w zupełności wystarczy. Co do uruchamiania silnika za pomocą paska, to pasek zostaje w modelu na stałe i nie musisz się nim przejmować, Znajdzie sobie miejsce w modelu bez Twojej pomocy. Dosyć dobre i tanie są paski od maszyn do szycia "Łucznik" . W ostateczności możesz kupić silnik z ''szarpanką", ale używaj jej rzadko. Częściej używaj rozrusznika. W tych mniejszych silnikach sprzęgła chyba nie ma komplecie, więc musisz postarać się o jakieś inne (moja oferta jest aktualna). Gumilordy są do nabycia w sklepach modelarskich. Najlepsze są te od firmy KAVAN. Można też poszukać w internecie. Dość łatwo można je kupić. Ten modelik konstrukcji P. Pietrzaka, sam kiedyś zbudowałem i była to pierwsza łódka , która mi popłynęła. Moja była napędzana silnikiem METEOR. Z tego modelu pozostały mi tylko dwa urwane korbowody . Łódkę niestety zabrała powódź w 1997r. A.C.
pauletto007 Opublikowano 6 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2013 Andrzeju: 1. Odn. gumilordów: http://www.modele.sk...ZE-FSR-ASP.html czy takie gotowe rozwiązanie "zawieszenia" silnika w kadłubie się sprawdzi? 2. I odn. sprzęgła: to oferowane przez Ciebie wymaga 100% wyosiowania wału i silnika. W naszej łódce wał jest wklejony w kadłub więc teoretycznie jest już niemożliwy do zmiany pochylenia bez "wyrywania" go z kadłuba. Jeśli chciałbym wykorzystać Twoje sprzęgło to trzeba by tak ustawić silnik aby był osiowo. Pamiętam, że do Radugi daaawno temu mieliśmy sprzęgło kuliste typu "U" (http://www.modele.sk...zeglo-U-34.html) i ono eliminowało brak współosiowości. Generalnie wczoraj śmiło mi się moje pływające FSR aż się napaliłem na uruchomienie łodzi
Rekomendowane odpowiedzi