blackriver Opublikowano 23 Stycznia 2013 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Odświeżę temat. Kończę właśnie skrzydła w wersji hotliner i wkrótce czeka mnie połączenie obu połówek. I tu rodzą się wątpliwości bo w planach nie ma żadnych łączników czy bagnetów (zarówno wersja oryginal jak i hotliner). Czy po sklejeniu ze sobą obu połówek całe skrzydło nie złoży się w czasie lotu? Wiem, że model nie duży, ale mam tu spore obawy. Masz umiejscowienie bagnetu w wersji 2 motoszybowca. Ja u siebie robiłem gniazdo z rurki mosiężnej cienkościennej, bagnet z pręta węglowego 4 mm.
kr3cik Opublikowano 23 Stycznia 2013 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Po przelaminowaniu łączenia tkaniną szklaną nie złoży się
eocen Opublikowano 24 Stycznia 2013 Opublikowano 24 Stycznia 2013 (edytowane) Dziękuję za odpowiedzi. Na bagnet to już u mnie za późno więc pozostaje laminowanie. W sumie ten projekt zrodził się z potrzeby poćwiczenia laminowania właśnie bo czeka mnie to w większym modelu a jeszcze nigdy tego nie robiłem. Jeszcze jedno, macie Panowie jakiś pomysł jak uzyskać taki efekt: Kadłub zamierzałem porkyć tkaniną i lakierować, ale na skrzydła miał być oracover. Może da się gdzieś wydrukować grafikę na folii tak jak się to robi w przypadku reklam na samochodach? Edytowane 24 Stycznia 2013 przez eocen
blackriver Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Druk solwentowy, firmy z branży reklamowej często tego używają.
pyton Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Tomek po pokryciu tkaniną kadłuba uzyskasz porowatą powierzchnie którą potem musisz zeszlifować lub szpachlować a potem szlif. Już lepiej laminować od wewnątrz.
eocen Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Głupia sprawa, mam już kesony na obu połówkach i jak tu teraz je skleić razem? W sensie docisnąć do siebie. Co do laminowania to czytałem jeszcze o jedwabiu i lakierze z talkiem. Bartku, wiem, że jak na gupika to zbytnio kombinuję ale chodzi o to, że równolegle buduję Musgera MG19b (rozpiętość 3m) i na guppy'm chciałem poćwiczyć te techniki.
kret88 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Witam, dzisiaj również rozpocząłem budowę tego szybowca, z tymże chcę go zbudować w wersji moto. Problem mam z doborem odpowiedniego napędu. Chciałbym, aby był to inrunner. Znalazłem ten silnik (http://www.graupner.de/en/products/011d9fbf-1c6d-48d3-9e59-36145b92db13/6603/product.aspx), tylko nie wiem czy będzie odpowiedni.
blackriver Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Znalazłem ten silnik (http://www.graupner.de/en/products/011d9fbf-1c6d-48d3-9e59-36145b92db13/6603/product.aspx), tylko nie wiem czy będzie odpowiedni. INLINE 400 11,1V 6603 3 S CAM SLIM PROP 17x7,5 cm 6,6 A 450 p Dane z Graupnera, średnica jest ok, ok. 63 g to troszkę dużo, ale ogon jest łatwiej doważyć. W cyber-fly.pl jest za 59 zeta. Do tego cam folding prop 7x3". Kurde, fajny ten silnik, idę o nim poczytać... edit Hmmm... kv mogłoby być ciut niższe, no ale w sumie Guppy to HotLiner na modele max jest 46 zeta
eocen Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Z tym "hotliner" to sam autor projektu zaznaczał, że nazwa jest na wyrost, więc trzeba uważać. Ja mam inny problem - wg planów wznios hotlinera z lotkami to 10cm, co daje ok 7st (po 3,5-4 st na skrzydło). Przymierzyłem i wygląda to niefajnie (na awatarze widać RWD-5 z podobnym wzniosem bez lotek). Zostawić tak, czy zmniejszyć o połowę. A tak na przyszłość, kąt wzniosu (wznios) w domyśle podawany jest dla jednej połówki, prawda? Pytam bo w planach zaznaczono wznios między obiema połówkami i już nie wiedziałem jakie wartości mam podać. Wstrzymam się ze sklejeniem połówek i czekam na porady.
blackriver Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 To jest akurat II - 1700 rozpętości.
kr3cik Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Mój Guppy ze skrzydłem z lotkami latał ze wzniosem 50mm na stronę jak w planach.
eocen Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Dzięki za odpowiedzi, zostawiam wznios jak w planach, czyli 50mm na stronę. Sprawę druku solwentowego chyba będzie trzeba odpuścić bo agencje nie chcą drukować na ORACOVER ;(
Krzyś63 Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Witam Mam podobne pytanie dotyczące wzniosu skrzydeł ale wersji bez lotek. Proszę o info. Pozdrawiam
mgd4-2 Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Jest to zaznaczone na planach. Nie wiem czy będzie to zrozumiałe bez rysunku. Wznios jest podwójny. Końcówka (jej krawędź natarcia) powinna być uniesiona 75mm gdy centropłat, po stronie tejże końcówki leży płasko. Z kolei wznios jednej strony centropłata to 50mm (gdy druga strona centropłata jest płasko).
Krzyś63 Opublikowano 24 Września 2013 Opublikowano 24 Września 2013 Witam Odświeżę temat. Jak robicie zawiasy w wersji z lotkami. Może jakiś rysunek poglądowy. Pozdrawiam
kr3cik Opublikowano 24 Września 2013 Opublikowano 24 Września 2013 Jak robicie zawiasy w wersji z lotkami. Taśma samoprzylepna
Krzyś63 Opublikowano 24 Września 2013 Opublikowano 24 Września 2013 Zwykła taśma biurowa samoprzylepna ?????????????
Krzyś63 Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 Witam Tak kombinowałem ze sklejaniem połówek płata, że całkowity wznios skrzydeł jest 5 cm ( 2,5 cm na stronę) zamiast 10 cm. Jak myślicie będzie latał, czy rozciąć i zwiększyć wznios. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi