Skocz do zawartości

Budowa szybowca GUPPY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odświeżę temat. Kończę właśnie skrzydła w wersji hotliner i wkrótce czeka mnie połączenie obu połówek. I tu rodzą się wątpliwości bo w planach nie ma żadnych łączników czy bagnetów (zarówno wersja oryginal jak i hotliner). Czy po sklejeniu ze sobą obu połówek całe skrzydło nie złoży się w czasie lotu? Wiem, że model nie duży, ale mam tu spore obawy.

 

Masz umiejscowienie bagnetu w wersji 2 motoszybowca. Ja u siebie robiłem gniazdo z rurki mosiężnej cienkościennej, bagnet z pręta węglowego 4 mm.

post-1200-0-02384600-1358965024.jpg

post-1200-0-14678400-1358965289_thumb.jpg

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję za odpowiedzi. Na bagnet to już u mnie za późno więc pozostaje laminowanie. W sumie ten projekt zrodził się z potrzeby poćwiczenia laminowania właśnie bo czeka mnie to w większym modelu a jeszcze nigdy tego nie robiłem.

Jeszcze jedno, macie Panowie jakiś pomysł jak uzyskać taki efekt: Dołączona grafika

Kadłub zamierzałem porkyć tkaniną i lakierować, ale na skrzydła miał być oracover. Może da się gdzieś wydrukować grafikę na folii tak jak się to robi w przypadku reklam na samochodach?

Edytowane przez eocen
Opublikowano

Tomek po pokryciu tkaniną kadłuba uzyskasz porowatą powierzchnie którą potem musisz zeszlifować lub szpachlować a potem szlif. Już lepiej laminować od wewnątrz.

Opublikowano

Głupia sprawa, mam już kesony na obu połówkach i jak tu teraz je skleić razem? W sensie docisnąć do siebie.

Co do laminowania to czytałem jeszcze o jedwabiu i lakierze z talkiem. Bartku, wiem, że jak na gupika to zbytnio kombinuję ale chodzi o to, że równolegle buduję Musgera MG19b (rozpiętość 3m) i na guppy'm chciałem poćwiczyć te techniki.

Opublikowano

Znalazłem ten silnik (http://www.graupner.de/en/products/011d9fbf-1c6d-48d3-9e59-36145b92db13/6603/product.aspx), tylko nie wiem czy będzie odpowiedni.

 

INLINE 400 11,1V 6603 3 S CAM SLIM PROP 17x7,5 cm 6,6 A 450 p

Dane z Graupnera, średnica jest ok, ok. 63 g to troszkę dużo, ale ogon jest łatwiej doważyć. W cyber-fly.pl jest za 59 zeta. Do tego cam folding prop 7x3". Kurde, fajny ten silnik, idę o nim poczytać...

 

edit

Hmmm... kv mogłoby być ciut niższe, no ale w sumie Guppy to HotLiner :)

na modele max jest 46 zeta :)

Opublikowano

Z tym "hotliner" to sam autor projektu zaznaczał, że nazwa jest na wyrost, więc trzeba uważać.

Ja mam inny problem - wg planów wznios hotlinera z lotkami to 10cm, co daje ok 7st (po 3,5-4 st na skrzydło). Przymierzyłem i wygląda to niefajnie (na awatarze widać RWD-5 z podobnym wzniosem bez lotek). Zostawić tak, czy zmniejszyć o połowę.

A tak na przyszłość, kąt wzniosu (wznios) w domyśle podawany jest dla jednej połówki, prawda? Pytam bo w planach zaznaczono wznios między obiema połówkami i już nie wiedziałem jakie wartości mam podać.

Wstrzymam się ze sklejeniem połówek i czekam na porady.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi, zostawiam wznios jak w planach, czyli 50mm na stronę. Sprawę druku solwentowego chyba będzie trzeba odpuścić bo agencje nie chcą drukować na ORACOVER ;(

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jest to zaznaczone na planach. Nie wiem czy będzie to zrozumiałe bez rysunku. Wznios jest podwójny. Końcówka (jej krawędź natarcia) powinna być uniesiona 75mm gdy centropłat, po stronie tejże końcówki leży płasko. Z kolei wznios jednej strony centropłata to 50mm (gdy druga strona centropłata jest płasko).

  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Tak kombinowałem ze sklejaniem połówek płata, że całkowity wznios skrzydeł jest 5 cm ( 2,5 cm na stronę) zamiast 10 cm. Jak myślicie będzie latał, czy rozciąć i zwiększyć wznios. Pozdrawiam

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.