Mirek z Lublina Opublikowano 23 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2012 Witam. Bardzo się cieszę , że mogłem pomóc. Najważniejsze , że jesteś zadowolony z tego modelu , to dla mnie jest największa satysfakcja. Na marginesie jestem Mirek a nie " pan" . Czekamy na film z oblotu tego modelu.
Mirek z Lublina Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2012 Witam.Przepraszam , że trochę nie na temat , ale spieszę zawiadomić , że właśnie skończyłem budowę nowego modelu - latającego skrzydła o rozpiętości 2000mm.Szczegółowy opis jest tu: http://mirekgal.pl/portfolio-posts/latajace-skrzydlo/Założyłem też wątek do dyskusji: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/29527-latajace-skrzydlo-o-rozp-2000mm/
Tytan Opublikowano 6 Lipca 2012 Opublikowano 6 Lipca 2012 Witam Też składam tego elektroszybowca,jest to pierwszy model który od podstaw buduję. Bardzo precyzyjnie wycięty,fajnie się go składa. Kilka fotek:
bart07 Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 (...) Model do rekreacyjnego polatania w termice z możliwością przetestowania klap. (...) Witam. Czy model posiada klapy? Na zdjęciach nie widać...
Mirek z Lublina Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Opublikowano 12 Lipca 2012 Witam. W podstawowej wersji model nie posiada klap, ale składając centropłat, wystarczy odciąć elementy klapy i zamontować do nich zawiasy. Klap nie robiłem , gdyż jest to dodatkowe dwa serwa . Można też zrobić klapolotki i będzie to samo.
Tytan Opublikowano 12 Lipca 2012 Opublikowano 12 Lipca 2012 Kilka nowych zdjęć z postępów prac przy elektroszybowcu. Zostały do ukończenia tylko uszy skrzydła.
Tytan Opublikowano 26 Lipca 2012 Opublikowano 26 Lipca 2012 Witam ponownie. Dziś odbył się oblot mojego moskito. Lata pięknie,fajnie łapie termikę. Moje wyposażenie to: silnik Ray C3548/06 łopaty 12x8 Regulator 60A Pakiet 4S 2650 ma/h c35 Serwa lotki Corona 939 mg Serwa na ogon Hitec hs 84 mg Pakiet odbiornika 2000ma/h Waga,gotowy do lotu 1740gr. Wysokość 200 metrów w 15 s.osiąga na tym silniku. Kilka fotek:
jarro_1 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Witam, dzięki uprzejmości Krzysztofa z Katowic i miejscowych modelarzy byłem świadkiem dokonań tego modelu w termice. Dzień 4 sierpnia godzina około 11 okolice Tych, start i winda na silniku pod chmure i .....pierwsze noszenia w których Moskito zachowuje sie stabilnie jak przystało na mistrza wkreca sie w komin. Kilka minut ...powoli tracimy go z oczu, trzeba wytracić wysokość by nie doszło do tragedii i co sie okazuje nie jest to takie proste. Moskito chce latać, latać jak najwyżej. Został stworzony do termicznych lotów i doskonale wywiązuje się z swoich zadań. Polecam go jako wielkiego (2,6m rozpietości) mistrza lotów termicznych. Aktualnie jestem w fazie wstępnej budowy tego orła ale mam nadzieje przy pomocy fachowców już niebawem pokaże jak wygląda owa majestatyczna podróż po niebie Moskita 260. Pozdrawiam Jarek - zauroczony Moskitem 260. Wielkie dzięki Krzyśku za możliwość pooglądania i popodglądania
Mirek z Lublina Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Witam. Jak tam postępy w budowie elektroszybowca -proszę zamieścić zdjęcia z budowy. Jeśli są jakieś pytania to chętnie odpowiem.
jarro_1 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Witam, wszystko wymaga czasu i .... Z tym pierwszym ostatnio kłopoty mam bo na dworze warun - muszę dzielić pomiędzy paralotnią ,lataniem modelem, składaniem moskita. Dziś postaram się udokumentować aktualną pozycję
jarro_1 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Tak to wygląda na dzień dzisiejszy
marcin82at Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Moj Mosqito jest tez gotowy. co do wyposarzenia Silnik: Mega 22/10/8 Smiglo: 11x6 Regulator: Kontronik Slim 40A Akkumulator: 3S 2300mAh Serwa: Lotki: MEX 55 MG digi; Wysokosc: MEX 55 MG digi; Kierunek; Towerpro 90 W Niedziele bedzie oblot ... Pozdrawiam Marcin
jarro_1 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 A gdzie foto? chętnie obejrzę twoje dzieło
marcin82at Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 Niestety w weekend pogoda nie pasowala ale za to jeszcze kilka fotek Pozdrawiam Marcin PS: pracuje juz nad nowym samolocikiem pana Mirka :-)
jarro_1 Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 ładnie to wygląda . Ja czekam na wyposażenie i całą resztę maneli , jak wszystko będzie ok to może w przyszłym tygodniu coś zalatam Powodzenia
marcin82at Opublikowano 8 Września 2012 Opublikowano 8 Września 2012 Dzis oblot sie udal. Srodek ciezkosci jest u mnie na 76mm. Jako mixer ustawilem kierunek do lotek. Lata idealnie i nie chce londowac. ;-) Pozdrowienia Marcin PS: Akukrat dostalem wage i zwazylem model: Gotowy do lot ma 1385g!
marcin82at Opublikowano 16 Września 2012 Opublikowano 16 Września 2012 Dzis znow pogoda pasowala. Wialo jakos 4 Bft i model latal bardzo ladnie i naprawde musialem go zmusic do londowania. Prawda na drugim wsniosie spalil mi sie silnik ale model wylondowal bez problemu. Jestem bardzo zadowolony z tego zakupu ! Pozdrawiam Marcin
jarro_1 Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 Witam ponownie, Powiem tak - DOKONAŁO SIĘ !!!! Trochę to trwało ale jak powiedział mój "guru" wczorajszy oblot zrekompensował wszystkie męki , szlochy i płacze związane z pierwszym konstrukcyjnym modelem. Nie było łatwo choć patrząc z perespektywy czasu nie nie możliwe (Cuda się zdarzają ) Wczorajszy wieczór był idealnym dniem do oblotu modelu. Kompletna flauta pozwalała na starty i lądowania we wszystkich możliwych kierunkach . Start i winda do nieba .W parę sekund Moskito osiąga wysokość bezpieczną do trymowania, parę regulacji i w końcu MÓJ książę płynie po niebie...Majestatyczna podróż trwa i trwa bez końca wydawałoby sie. Kolejny wyciąg ...i zabawa ponownie doładowuje organizm pozytywnymi doznaniami adrenaliny Potwierdzam w 100% że ten model konstrukcyjnie jest perfekcyjny jego doskonałość jest widoczna i zadziwiająca. Pozostało czekać na odpowiedni warun.... DANE : SILNIK RAY C3548/06 (3EA1200) KOŁPAK ALU. 40/4/M3 TURBO SPECIAL AERO ŁOPATKI SKŁ.CARB.12* 8 HITEC SERWO HS 82MG - STERY CORONA 939MG - LOTKI REGULATOR TURNIGY PLUSH 60A PAKIET LI POL 4S 2650 PAKIET 1500 ma/h REGULATOR ORANGE 9ch +SATELITA W tym miejscu chciałem podziękować wszystkim a przede wszystkim Krzyśkowi ,który przyczynił się do powstania tego dzieła, bez którego wiedzy i doświadczenia, czasu i cierpliwości nie było by możliwe wiele spraw związanych z modelem jak i wyposażeniem. WIELKIE DZIĘKI !!!! Filmik z oblotów zamieszczę niebawem.
Mirek z Lublina Opublikowano 18 Września 2012 Autor Opublikowano 18 Września 2012 Witam. Bardzo się cieszę , że model spełnia swoje oczekiwania i pilot jest bardzo zadowolony. Czekamy na film z lotów. Proszę podać całkowita wagę modelu do lotu , o ile to możliwe.
jarro_1 Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 Witam, wiem , wiem miałem podać wagę, załączyć film itd. ale latanie było najważniejsze i tak wczoraj ok godziny 12:00 czasu lokalnego wraz z kolegą udaliśmy się na pole celem termicznego przeorania nieba. Kolega przyjechał z jednym ze swoich rumaków a mianowicie Falconem (w temacie o nim są logi z tego dnia) ja z moskito. Falcon jako pierwszy pokazał klasę i noszenia, nie było czasu na gadanie zbroję mojego i winda......winda i winda i winda pod dużego cumulusa , tam działo się ohohohho ostro i jak się okazało za ostro gdyż w okolicy pojawiła się druga taka i zaczęły się zasysać. Wiedziałem ...ucieczka i to daleko jest ratunkiem.Stery oddane( prawdopodobnie za mocno) samolot zaczął wyprawiać dziwne figury, raz była kontrola raz nie , widziałem jak opada płasko, potem coś kombinuje i opada opada. Został czas na zdrowaśkę i widzę jak daleko przedziera się przez konary drzew i....opada gdzieś za nimi bezwładnie do końca. Wycieczka trwała z dobre 10minut, wszedłem za drzewa i ku mojemu zdziwieniu kolejne 30 m dalej na polu świeżo zaoranym leżał....on . Uszy powysuwane na około 3cm z centropłatu( a były dodatkowo zabezpieczone taśmą) w jednym złamany pręcik i...ster kierunku dynda ochoczo na druciku oderwany od kadłuba.....reszta nietknięta.Otrzepałem kalekę wziąłem pod pachę i jazda w drogę powrotną. Po oględzinach doszliśmy do wniosku z kolegą , iż przyczyną utraty kontroli było zerwanie steru kierunku na ogonie .Prawdopodobnie podniebne wojaże w ostrym szkwalistym powietrzu i dodatkowo zbyt mocne oddanie wysokości było przyczyną tragedii która zakończyła się trzeba przyznać dosyć szczęśliwie. Dziś klejenie i wzmacnianie
Rekomendowane odpowiedzi