pawel66 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 taki mały OT: Na pełnym gazie rozciapała się plecami o ziemie, ale jak na takie uderzenie to niewiele się stało - połamany statecznik i ukręcone kesony obu skrzydeł. Miałem zamontowane generatory i to przez nie keson sie uszkodził, gdyby były z balsy a nie sklejki to prawdopodobnie skrzydłom nic by się nie stało. :roll:
Gość Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Spoko, następne stateczniki będą zrobione z drewna bukowego :wink: Dadzą radę.
pawel66 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Same z siebie nie odpadły ale nie lubię widoku zastrzałów a bez nich by nie wytrzymały.
Gość Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 W najnowszej wersji są poszerzone natarcia i spływy w statecznikach tak że powinno być ok. PS: myślę nad przerobieniem stateczników ale to chyba zbędna praca, i tak nikt tego nie kupuje.
Michal G Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2012 Kiedyś widziałem kesony wykonane z laminatu bodajże Cofalika (do spalinówek swobodnielatających)
Gość Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Myślałem kiedyś o kesonach z tkaniny 2x 20g/m2 ale za dużo roboty a efekt za mały.
Michal G Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2012 Zależy od długości skrzydła... Można wykonać segmentowe (mała forma) więcej zabawy
Michal G Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2012 Jak mój awatar - ten zielony ludek to mój ryjek
Gość Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Avatar masz full wypas. Co do kesony to myslałem o zrobieniu formy do Funtany ale tak jak wspomniałem wcześniej, bez sensu. Zyskał bym może 10 g na całości. Gra nie warta świeczki. Wracając do Funtany i odchudzania jej konstrukcji to Pawle nie ma problemu jak ktoś kupuje KIT, włosówka w dłoń i banzai.
Michal G Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2012 Pawle duże masz wymagania... u mnie owiewka kwadratowa , Sławkowa funtana mało ażurowana !? Proponuję zostawić sam silnik, serwa, folię; po co kontrukcja skrzydeł; statecznika; kadłuba... Folię należy pozginać jak origami i będzie funtana odchudzona... + silnik + serwa (ale też chyba sporo warzą całe 16g.... )
Gość Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Ogólnie chodzi mi po głowie Ultimate 20-300 w rozpiętości 1400mm jako elektryk. Konstrukcyjnie to mam już ten model w głowie od jakiegoś czasu. Generalnie to ze 30% tego modelu to byłby węgiel ale tylko jako elementy kratownicy kadłuba , i wszelakiego rodzaju usztywnienia Niestety ale po przeliczeniu napędu do Ultimate 1400 prawie zasłabłem. To nie na moją kieszeń. 1200-1250mm wydaje się być najlepszą rozpiętością z punktu widzenia kosztów napędu. Taką więc rozpietość przyjąłem w tym ultimate. Model ma być ultralekki z profilowanym usterzeniem ( nie będzie marudzenia o pierdołach że ciężko itp) . Nie będzie też prosty do złożenia ale dla mnie nie jest to żaden argument przeciw. Cięciwa 218mm co przy rozpiętości 1250mm powinno dać pow nośną około 53dm2 - 4dm2 (centropłat w kadłubie) czyli 49dm2. Przy teoretycznej masie startowej 1500g da to jakieś 30g/dm2. Nawet jak będzie to 1700g to i tak będzie nieźle. Konstrukcję kadłuba oprę na sklejce balsowolipowej 2,6 a wszystkie rozpórki i wzmocnienia z węgla 2,5x1,5mm, podłużnice wzmacniające kadłub to węgiel fi2mm. Skrzydła niedzielone, podobnie jak stateczniki. Serwo SK w okolicach centropłata. Usterzenie profilowane całobalsowe. Takie są załozenia co będzie życie pokaże. Tym razem nie będzie raczej żadnej relacji pokazującej poszczególne etapy rysowania projektu, mało kogo to interesuje a ja ostatnio nie mam czasu na takie akcje.
leszek-bart Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Moja Ultimate przy rozpiętości 125 cm i cięciwie płata 225 mm wyszła pusta 1300 gram . Pilnuj wagi Sławku od początku . Tak wyglądała przed oklejeniem . :
Gość Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Dzięki Leszek za zwrócenie uwagi i podanie wagi Twojego modelu, u mnie będzie to skrajne odchudzanie ale nie dla tego że mam "zwichrowany mózg" w kierunku bezsensownego odchudzania konstrukcji w miejscach gdzie odchudzana być nie powinna ale dlatego że chcę uniknąć doważania przodu.
Michal G Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2012 Tym razem nie będzie raczej żadnej relacji pokazującej poszczególne etapy rysowania projektu, mało kogo to interesuje a ja ostatnio nie mam czasu na takie akcje. Szkoda Zawsze warto coś wrzucić - wiadomo, nie każdy z tego skorzysta, bo raczej nie każdy ma nawet jako - takie pojęcie o cadz''e, ale zawsze może się komuś przydać. Co do czasu.... to fakt nieraz jest go mało. Sławku, a projekt pitts'a idzie w odstawkę?
Gość Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Pitts nie idzie w odstawkę, absolutnie nie ma takiej opcji. Zastawiam się czy nie zrobić cięcia próbnego skrzydeł do Pittsa.
pawel66 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Bardzo szkoda, fajnie się takie relacje czyta...
Gość Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Bardzo szkoda, fajnie się takie relacje czyta... Przecież nie tylko ja takie robię/robiłem :wink:
Michal G Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2012 Pitts nie idzie w odstawkę, absolutnie nie ma takiej opcji. Zastawiam się czy nie zrobić cięcia próbnego skrzydeł do Pittsa. A kadłub jeszcze b.z. od ostatniej relacji
Gość Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Pitts nie idzie w odstawkę, absolutnie nie ma takiej opcji. Zastawiam się czy nie zrobić cięcia próbnego skrzydeł do Pittsa. A kadłub jeszcze b.z. od ostatniej relacji W tym tygodniu zobaczysz postępy w Pittsie na aerodesign
Michal G Opublikowano 26 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2012 Brakuje tylko owiewek. Czekam na dostawę mdf'u
Rekomendowane odpowiedzi