Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

taki mały OT:

 

Na pełnym gazie rozciapała się plecami o ziemie, ale jak na takie uderzenie to niewiele się stało - połamany statecznik i ukręcone kesony obu skrzydeł. Miałem zamontowane generatory i to przez nie keson sie uszkodził, gdyby były z balsy a nie sklejki to prawdopodobnie skrzydłom nic by się nie stało. :roll:

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Spoko, następne stateczniki będą zrobione z drewna bukowego :wink: Dadzą radę.

Opublikowano

W najnowszej wersji są poszerzone natarcia i spływy w statecznikach tak że powinno być ok.

 

PS: myślę nad przerobieniem stateczników ale to chyba zbędna praca, i tak nikt tego nie kupuje.

Opublikowano

Myślałem kiedyś o kesonach z tkaniny 2x 20g/m2 ale za dużo roboty a efekt za mały.

Opublikowano

Avatar masz full wypas. Co do kesony to myslałem o zrobieniu formy do Funtany ale tak jak wspomniałem wcześniej, bez sensu. Zyskał bym może 10 g na całości. Gra nie warta świeczki.

Wracając do Funtany i odchudzania jej konstrukcji to Pawle nie ma problemu jak ktoś kupuje KIT, włosówka w dłoń i banzai.

Opublikowano

Pawle duże masz wymagania... u mnie owiewka kwadratowa :D, Sławkowa funtana mało ażurowana !?

Proponuję zostawić sam silnik, serwa, folię; po co kontrukcja skrzydeł; statecznika; kadłuba...

Folię należy pozginać jak origami i będzie funtana odchudzona... + silnik + serwa (ale też chyba sporo warzą całe 16g.... )

Opublikowano

Ogólnie chodzi mi po głowie Ultimate 20-300 w rozpiętości 1400mm jako elektryk. Konstrukcyjnie to mam już ten model w głowie od jakiegoś czasu. Generalnie to ze 30% tego modelu to byłby węgiel ale tylko jako elementy kratownicy kadłuba , i wszelakiego rodzaju usztywnienia

Niestety ale po przeliczeniu napędu do Ultimate 1400 prawie zasłabłem. To nie na moją kieszeń. 1200-1250mm wydaje się być najlepszą rozpiętością z punktu widzenia kosztów napędu. Taką więc rozpietość przyjąłem w tym ultimate. Model ma być ultralekki z profilowanym usterzeniem ( nie będzie marudzenia o pierdołach że ciężko itp) . Nie będzie też prosty do złożenia ale dla mnie nie jest to żaden argument przeciw. Cięciwa 218mm co przy rozpiętości 1250mm powinno dać pow nośną około 53dm2 - 4dm2 (centropłat w kadłubie) czyli 49dm2. Przy teoretycznej masie startowej 1500g da to jakieś 30g/dm2. Nawet jak będzie to 1700g to i tak będzie nieźle. Konstrukcję kadłuba oprę na sklejce balsowolipowej 2,6 a wszystkie rozpórki i wzmocnienia z węgla 2,5x1,5mm, podłużnice wzmacniające kadłub to węgiel fi2mm. Skrzydła niedzielone, podobnie jak stateczniki. Serwo SK w okolicach centropłata. Usterzenie profilowane całobalsowe. Takie są załozenia co będzie życie pokaże. Tym razem nie będzie raczej żadnej relacji pokazującej poszczególne etapy rysowania projektu, mało kogo to interesuje a ja ostatnio nie mam czasu na takie akcje.

Opublikowano

Dzięki Leszek za zwrócenie uwagi i podanie wagi Twojego modelu, u mnie będzie to skrajne odchudzanie ale nie dla tego że mam "zwichrowany mózg" w kierunku bezsensownego odchudzania konstrukcji w miejscach gdzie odchudzana być nie powinna ale dlatego że chcę uniknąć doważania przodu.

Opublikowano

Tym razem nie będzie raczej żadnej relacji pokazującej poszczególne etapy rysowania projektu, mało kogo to interesuje a ja ostatnio nie mam czasu na takie akcje.

Szkoda :(

Zawsze warto coś wrzucić - wiadomo, nie każdy z tego skorzysta, bo raczej nie każdy ma nawet jako - takie pojęcie o cadz''e, ale zawsze może się komuś przydać.

Co do czasu.... to fakt nieraz jest go mało.

 

Sławku, a projekt pitts'a idzie w odstawkę?

Opublikowano

Pitts nie idzie w odstawkę, absolutnie nie ma takiej opcji. Zastawiam się czy nie zrobić cięcia próbnego skrzydeł do Pittsa.

Opublikowano

Bardzo szkoda, fajnie się takie relacje czyta...

Przecież nie tylko ja takie robię/robiłem :wink:

Opublikowano

Pitts nie idzie w odstawkę, absolutnie nie ma takiej opcji. Zastawiam się czy nie zrobić cięcia próbnego skrzydeł do Pittsa.

A kadłub jeszcze b.z. od ostatniej relacji

Opublikowano

Pitts nie idzie w odstawkę, absolutnie nie ma takiej opcji. Zastawiam się czy nie zrobić cięcia próbnego skrzydeł do Pittsa.

A kadłub jeszcze b.z. od ostatniej relacji

W tym tygodniu zobaczysz postępy w Pittsie na aerodesign :(

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.