ppompka Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Przymierzam się do kupienia sobie jakiegoś modelu do akrobacji, i byc może taj 3D. Mam na oku takich kandydatów: http://www.abc-rc.pl/p/37/1734/model-blast-1000mm-3d-free-air-epp--modele-akrobacyjne-i-3d-samoloty-i-szybowce.html http://www.abc-rc.pl/p/37/1355/model-handyman-3d-arf-the-wings-maker--modele-akrobacyjne-i-3d-samoloty-i-szybowce.html http://www.abc-rc.pl/p/54/2560/model-unique-airbrush-3d-940mm-epp-ms-composit-dla-zawansowanych-samoloty-i-szybowce.html Zależy mi na tym, żeby model był wolny wiec z tych najbardziej podchodzi mi blast, tylko czy nie będzie on miał "gumowego ogona", ponieważ miałem yaka-54 z epp, fakt że był z cieniutkiego 3mmm epp z konstrukcją chyba z 6mm epp, ale przy zakrętach skrzydła były pod kątem 20* do ziemi, a statecznik poziomy równolegle, to samo w beczkach, Stery "zostawały". Co wy powiecie, może jeszcze jakieś inne propozycje w cenie około 200zł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Blast nie jest zbyt wolny, wolno lata tylko Harrierem, 3D też za bardzo nie pokręcisz, umiałem nim zrobić tylko coś w stylu Rolling Harriera i zwykły Harrier, ja nim robiłem głównie akrobacje z programów F3A, zresztą proporcje modelu są jak z akrobatek F3A. Co do ogona, to jak wstawisz mu odpowiednio pręty węglowe 1,5mm to nie będzie się skręcał. Trzeba jeszcze wzmocnić dziób przed kraksami, ja zrobiłem to doklejając okładziny z EPP 6mm na dziób i już nie ma problemu z łamaniem się dziobu. Skrzydła również polecam wzmocnić prętami 1,5mm. EPP w tym modelu jest nienajlepszej jakości, ale tragedii nie ma, kiedyś miałem porządnego kreta, model zwalił się na skrzydło i tylko trzeba było podkleić przejście skrzydło-kadłub. Co do Unique, też zbyt wolny nie jest i też bardziej nim latam jakby akrobatką F3A, ale ten model już bardziej podchodzi pod 3D, zawisy, harriery, beczki po okręgu, snapy itp. W tym modelu EPP ma bardzo dobrą jakość, najlepszą jaką widziałem w życiu na oczy. Fabryczne wzmocnienia wystarczą, nie będzie się zginał, chociaż jak dasz silnik o dwukrotnym nadmiarze mocy i będziesz latał na pełnym gazie, to może być nieciekawie. Co do Handymana to nie miałem go w rękach. P.S. Dopisz "l" na końcu ostatniego linku to będzie działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 5 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Dzięki za odpowiedź może jeszcze ktoś mógłby coś powiedzieć/podpowiedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntekS Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Blast ma dosyć słaby materiał. Nie polecam go za bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepen02 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 No to ja mialem jakiegos innego blasta, potrafi wykręcić praktycznie wszystko (chyba, że pilot :ass: ) Ważne jest to, ażeby nie zrobić go za ciężkiego i dobrze wyregulować. A co do materiału, to przeżył niejednego kreta, chociażby pionowo w dół z 20m. EPP jak każde inne, w dodatku niecienkie ;p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Latałem blastem robi wszystko tylko wyważyć go trzeba odpowiednio :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Fakt, u nas było w 40% i było za mało do tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Reda Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Może i nie latałem tym modelem i trochę odstaje od twojej kwoty ale widziałem z bliska i mogę powiedzieć że epp jest dobrej jakości, a jak będzie lekki i dobrze wyważony to można nim naprawdę super polatać.Widziałem jak lata i naprawdę da się nim latać bardzo wolno Tu masz link - http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p3552,flash-epp-rc-factory Teraz jest w promocji to warto się zastanowić :wink: Może ktoś z forum kto go miał w rękach powie coś więcej. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 A do blasta taki silnik ze śmigłem 10x5e lub 10x4,7SF byłby ok? http://www.abc-rc.pl/p/118/2470/silnik-emax-gf2215-25-kv950-190w-silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 a ja polecam model Rainbow (http://www.abc-rc.pl/p/2/523/-model-rainbow-epp-techone--modele-z-epp-samoloty-i-szybowce.html) widziałem w akcji ten model i latał świetnie ale też widziałem jak zaliczył kreta konkretnego i mu nic nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 spad, miałem coś podobnego, yaka-54 i był dla mnie za gumowy, taki latawiec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Panowie, jeżeli ktoś kupuje model z założeniem na konkretne krety, to nie dane jest mu jeszcze latać 3D, kolego ppompka jak chcesz kupic dobry model nie nastawiając się na kretobójstwo, to zainwestuj trochę więcej i kup taki modelik:http://www.modelarski.com/produkt-Model_Mini_Bossanova_ARF,4702.html - ja latałem tym modelem przez dokładnie 14 msc - jak pilot domaga to tym modelem wszytko wykręcisz, i do lotu można zejsc na 500g przy lekkim wyposażeniu, moja ważyła nieco ponad 600g, ale ja latałem na ciężkim pakiecie bo aż 3S 2200 mah, i jak mi zręcznie zaczynało iść: także zastanów się czy warto brnąć w epp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Może nie tyle, ze nastawiam się na jakieś masowe kretobójstwo, ale nie czuje się jeszcze wystarczająco pewnie aby wejść w drewno. Modelami spokojnymi, czy też tymi troszkę szybszymi jakoś tam idzie, ale w akrobacji nie mam jeszcze doświadczenia więc uważam że jednak jakiś kret może się zdarzyć, w epp będzie to tylko wymagało kropli kleju, a w balsie może być pracą na tydzień. Ponawiam jeszcze pytanie o silnik do blasta A do blasta taki silnik ze śmigłem 10x5e lub 10x4,7SF byłby ok? http://www.abc-rc.pl/p/118/2470/silnik-emax-gf2215-25-kv950-190w-silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 No przecież masz 2 tyle ciągu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 wykombinowałem sobie kadłub ze styro, zrobiłem praktycznie go na oko, żadnych tam ustawień kątów itp. i dołożyłem do niego skrzydła i stery od starego yaka 54 z epp i wyszedł mi super model. Dużo lepiej lata mi się nim niż oryginalnym modelem, muszę dodać tylko jeszcze podkładkę żeby zrobić wykłon. Mam tylko jeden problem z silnikiem, pracuje jak traktor wpada w straszne wibracje, co może być przyczyną, silnik e-max 2822, przedtem pracował normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł R Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Krzywy wał, walnięta piasta, walnięte śmigło, łozyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Wał prosty, prop saver ok, łożyska też nioe wydają niepokojących dźwięków więc ... śmigło, a jak! Założyłem inne śmigło-GWS te pomarańczowe i problem znikł, poprzednie to było te tower pro SF, teraz je wyważyłem, ale musiałem dać masakrycznie dużo taśmy, jak na wyważanie śmigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obsydian1000 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Witaj ppompka Właśnie dla rozrywki i z ciekawości projektuje takiego akrobata : Model będzie wykonywany z XPS Rozpiętość skrzydeł - 131 cm Długość -113cm Waga pewnie jak zwykle w moich konstrukcjach niezwykle niska. Model do sklejenia na weekend. Skrzydła z uwagi na lekką nietypową konstrukcję, które przy produkcji wymagają odpowiedniej formy, będą sprzedawane gotowe. Niedługo będę miał kilka sztuk do sprzedania . 200zł na pewno ci starczy. Acha zapomniałem że model tej konstrukcji może wyglądać znacznie lepiej niż niejeden drewniak obciągnięty folją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 Widzę że rozrysowałeś CAP-a 232. Żebyś czasem się nie rozczarował jego włściwościami lotnymi, szczególnie przy niskich prędkościach. Wygląd to nie wszystko. Profil Naca 0012 do szałowych nie należy. Osobiście wykorzystuję go do usterzenia (taki zastosowałem w mojej Katanie 1,8m pod saito 125 właśnie w usterzeniu) Nie zastanowił Cię fakt dlaczego CAP-ów jest tak mało? Zdumiewa mnie fakt rozpoczęcia sprzedaży bez jakichkolwiek prób w locie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obsydian1000 Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 Oczywiście że nie będę sprzedawał samolotu bez wcześniejszego oblotu nie wiem jak będzie latał zobaczmy. jeśli będzie natomiast tak jak zawsze z moimi konstrukcjami to będzie latał dobrze. No na pewno właściwości lotne będą się różniły od centropłata czy górnopłata. Jednak duże powierzchnie sterów , lotek oraz jego bardzo niska waga spowodują że model będzie łatwy w pilotażu (ogulnie akrobaty są łatwe w pilotażu) . Tak wogóle Nie jest to mój typ samolotu zaprojektowałem go dla kolegi który mnie oto poprosił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi