Skocz do zawartości

AT-6 Texan od Black Horse


ECO400

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na nowy sezon chcę zrobić sobie coś większego, półmakietowego. Mam na oku model Texana Black Horse: http://www.blackhorsemodel.com.vn/index.php?mod=pro&act=detail&pid=13

Czy ktoś z was miał do czynienia z tym modelem i może sie podzielić wrażeniami? Do modelu Chciałbym wsadzić DLE20 lub DLE30 jeśli sie zmieści.

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak mój kolega ma ten model ... ale podwozie w nim strasznie marnie wykonane z duralu musiał nad nim trochę popracować ...szczerze mówiąc jeszcze modelu nie oblatał kupił go w tym roku ...

 

silnik wsadził ASP 20 ccm moc 3,5 KM bodajże

 

Samolot prezentuje się ślicznie kadłub bardzo pękaty, a więc wygląda bardzo masywnie

 

 

może uda nam się go ulotnić w przyszłym roku na wiosnę to coś napiszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogli byście mnie jeszcze nakierować na regulamin zawodów półmakiet? Możliwe że na przyszły sezon uderzył bym w tym kierunku.

Najpierw sprawdź czy model trzyma odpowiednie wymiary i proporcje w stosunku do oryginału bo w stajni BH nie jest to wcale takie oczywiste.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie maiłem dokładnie tego modelu, ale miałem dwa inne Texany. Pierwszy to model firmy CM-Pro o podobnej rozpiętości i gabarytach http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=3355 oraz ostatnio Texana z The Word Models trochę mniejszy. http://riku.pl/produkt/5637/at-6-texan-1/7-scale/&id_kat=&kat=

Oba modele latały świetnie, ale. No właśnie to ale to problemy przy lądowaniu. Z moich doświadczeń wynika, że modele tego samolotu są dość trudne w tej kluczowej fazie lotu. Tą teorię zdaje się potwierdzać wiele filmików dostępnych na Youtubie gdzie, jeżeli się dobrze przyjrzeć to problemy z lądowaniem, Texana występują praktycznie w przypadku dowolnego modelu dowolnej firmy. Oczywiście należy pominąć małe styropiany i tp. Jeżeli skupimy się na modelach o rozpiętości 1.8m i w górę to łatwo zauważyć, że bez klap to jest już ciężko a generalnie kangur przy zetknięciu się kół z pasem to prawie standard.

Właśnie identyczne problemy z lądowaniem trapiły również i moje modele, choć ten mniejszy zdecydowanie lepiej sobie radził w tej kwestii. Większy Texan niestety po kolejnym lądowaniu z kangurkiem skończył lot uderzając o pas lewym skrzydłem a następnie uderzył maską, co zakończyło się wyłamaniem fire Walla.

Nie wiem czy moja teza znajdzie szersze uznanie wśród kolegów ale moim zdaniem coś jest nie tak w przypadku modeli tego pięknego samolotu. W moim przypadku dwa modele i podobne zachowanie dały mi wiele do myślenia i na razie odpuściłem sobie ten naprawdę ładny samolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mialem tylko jednego texana z CM-Pro, ale zgadzam sie z przedmówcą Lądowanie zwykle konczyło sie nie ksiązkowo. Dopełnił zywota gdy przy kolejnej próbie ladowania za mała predkosć , za duża wysokosć i destrukcyjny kret. Ogólnie ładny model ale trudny do przewidzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to niefajnie :D

biorę jeszcze pod uwagę tego byczka: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=15755 ale nie wiem czy dle-20 będzie odpowiedni do niego?

Nie chciał bym wsadzać do takiego modelu jakiejś popierdziawki ale nie za bardzo uśmiecha mi się też wstawiać silnik żarowy. Moja uwagę zwrócił też CRRC Pro GF26i V2 ma bardzo fajne brzmienie z tego co się osłuchałem na youtube.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to niefajnie :D

biorę jeszcze pod uwagę tego byczka: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=15755 ale nie wiem czy dle-20 będzie odpowiedni do niego?

 

Obawiam się że tego byczka nie da się kupić. Model jest już nie produkowany. Zainteresuj się tym modelem http://www.model-fan.com.pl/index.php?p1439,p-47d-thunderbolt-1-50-arf-wraz-z-chowanym-podwoziem. To dobra i chwalona konstrukcja choć też już nie produkowana. Zaleta to podwozie w zestawie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego akurat to co mi się podoba jest niedostępne :evil:

pogadam z importerem, możne jeszcze coś sie uda załatwić. Co do p-47 to nie podoba mi się cena tego zestawu jak i sama konstrukcja nie za bardzo mi leży.

Może coś jeszcze polecicie w przedziale cenowym do 1500zł za arf :?:

 

edit: zwróciłem jeszcze uwage na ten model: http://www.modelarski.com/produkt-Model_DH-88_COMET_ARF,1969.html ale raczej z napędem raczej elektrycznym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc i coś dorzucę. Jeśli chodzi o texana z CMpro, to faktycznie z lądowaniem był problem, lądował po prostu szybko. Mam obecnie AT6 z Top Flite i tu już zupełnie inaczej. Z klapami ląduje i startuje jak oryginał. Podwozie wymieniłem na Robart'a i po kłopocie. Texany latają za ręką i w mojej ocenie bardzo skalowo. Jeśli chodzi o P6E to mój latał na FG 20 i dawał radę, więc DLE 20 też powinien go pociągnąć. Curtiss jest ponownie produkowany. Great Planes wypuścił serię limitowaną, za to P47 z Hangara jest już nie do zdobycia. Bierz Texana, jeśli ma klapy. Mój ma 1.80 rozpiętości i napędzany jest Saito FA115, ale 91 by wystarczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.