Jump to content

Zlin 50L 2m krok po kroku .... :)


tikicaca

Recommended Posts

Zgodnie z zapowiedziami udalo mi sie nabyc model 2metrowego zlina 50L. W wątku tym postaram sie krok po kroku opisywac to co przy nim bede robil, co do niego wloze, i to ile to bedzie kosztowac. Zaczne od samego platowca. Model kosztowal troche ponad 300zl, praktycznie mozna zakladac wyposazenie i leciec, ale pierw wymaga troche kosmetyki :) kadlub nie jest pekniety, odpadla z niego tylko farba z podkladem. Ogolnie troche szpachlowania i poprawki lakierem w koniecznych miesjcach, mysle ze dwa dni zalatwia sprawe. Troche jest zabawy zeby go dopiescic i wyszykowac, ale zawsze mazylem o zlinie, tak jak moj tata o piperku :)

 

Planowany silnik jakas beznzyna 40-50cm, jeszcze nie wiem jaka, do wiosny troche czasu zeby sie zastanowic i dopelnic świnke skarbonke :) lotki napedzane sa jednym serwem, pewnie siądzie jakas futaba albo hitec do gigantow. Zastanawiam sie nad rozbiciem lotek na dwa serwa, bylaby mozliwosc ustawienia klapolotek.

 

zlin1gy0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Powodzenia! Będę obserwował temat. Lotki na 2 serwa zeby klapolotki zrobić... Czy wtedy nie stracisz efektywności lotek? No chyba, ze masz aparaturę, w której klapy z lotkami zmiksujesz do równoległego wychylania, a do lądowania puscisz klapy w dół?

Link to comment
Share on other sites

moze ktos latal podobnym modelem, i moglby doradzic czy warto uzywac przy nim klapolotek?? o predkosci podejscia na razie ciezko mowic, bo niewiadomo jak wyjdzie z waga, ale tak z doswiadzenia jak go wzialem w reke to ciezki nie jest jak na te wielkosc. Jutro wroce z wyjazdu, model powedruje na wage bedziemy wiedziec cos wiecej :)

Link to comment
Share on other sites

rozpietosc to dokladnie 1960mm, waga tak na oko :) tego co jest z 4kg, jutro wrzuce na wage to bedzie dokladniej. Skrzydla styropian kryty fornirem, kadlub laminat, caly model jest lakierowany. Silnik najpredzej dl50, chociaz ten model jest makieta i pionowo gory rwac nie musi, ale zaleta tego silnika jest niska masa, no i moc ktora jednak czesto sie przydaje. Serwo do lotek 14kg futaba klasy gigant nie pamietam dokladnie typu. Zobacze jak wyjdzie z waga, jak bedzie zapas to na wysokosci i kierunek tez pojdzie taka futaba, lub w lzejszej wersjii 10kg bluebird. dwa pakiety do radia, plus zaplonu, mysle ze wyjdzie w sumie do lotu ok 7kg.

Link to comment
Share on other sites

7kg mysle ze bedzie do osiagniecia, ok 8kg wazy zatankowany (0,5L) 2,8m piper, przy tym ze silnik przy piperze jest ciezszy bo wazy ok 1650g z zaplonem i tlumikiem. Edge 1,8m wazy niecale 5kg, no ale jak wyjdzie to zobaczymy :)

Link to comment
Share on other sites

Już komus to mówiłem, ale teraz powiem wszystkim.

 

Od początku wakacji z kolegą ( nie z forum) przymierzamy sie do ZLINA 50. Chcieliśmy wykonać 2szt i pomalować jak ŻELAZNY. Od wypadku zaczęliśmy rozkminiać temat i pewnienikt jużnie uwieży że chcieliśmy to zrobić wcześniej,każdy powie że zrobiliśmy to ku czci dwóch pilotów. Niech mówią co chcą jak tylko rozkminimy temat planów i rodzaju napędu do wiosny może się uda wykonać. Najpierw musze skończyć swój MEGA-bIG- MODEL czyt.remont :P

Link to comment
Share on other sites

wszystko zależy od wyposażenia. Jeżeli szacować wagę z silnikiem 50ccm to trzeba założyć, że model przybierze na wadze jakieś 3.5 kg czyli jeżeli teraz wazy 4 to z wyposażeniem wyjdzie koło 7,5kg. Wtedy zapas mocy był by wystarczający do 3d ale skoro ma to być makieta i raczej nie do zawisków to proponowałbym poszukać jakiegoś lżejszego silnika.

Link to comment
Share on other sites

uwazam ze nie przybedzie mu az 3,5kg. Z doswiadczenia wiem ze wyposazenie typu serwa, wszystkie pakiety (lacznie z zaplonem) beda wazyc ok 1kg, albo i mniej i do tego waga silnika 1,5kg to daje w sumie 2,5kg. jest tez mozliwe ze w modelu wyladuje jakas przerobka z podkaszarki 35cm, a 50 pojdzie do superstara.

 

Jezeli chodzi i silniki ze sprzetow ogrodniczych mam jak na razie dobre doswiadczenia. Wiekszosc silnikow sprzedawanych jako modelarskie, niewiele sie od nich rozni. Zmieniony jest tylko karter, wytoczona piasta pod smiglo. Cylindy w wiekszosci przyopadkow sa niemal identyczne. Roznica w podawanej mocy pochodzi przedewszystkim z faktu zastosowania innego wydechu. W modelarskich silnikach wydech posiada duzy i swobodny przelot, zas w przypadku zastosowan ogrodniczych chodzi o redukcje hałasu, stopnia zużycia silnika, oraz zmniejszenie spalania poprzez zdławienie go na tłumiku. Silnik taki jest slabszy i ma mniejsze drgania. Przerabiajac silnik z podkaszarki solo 40cm3 poprzez usuniecie kola, zmiane zaplonu na elektroniczny, wytoczenie piasty pod smiglo i pospawanie aluminiowego tlumika na wymiar udalo sie uzyskac silnik o kompletnej masie z zaplonem ok 1700g. Jezeli wiec trafi gdzies mi w rece mniejszy benzyniaczek, ktory bedzie sie dobrze nadawal do przerobki (bedzie ogolnie lekko wykonany, bez przesadnych nadlewow) to mozliwe ze trafi do zlina.

Link to comment
Share on other sites

tez, zgadzam sie, ale zastosowanie modulu z wyprzedzeniem zaplonu poprawia osiagi takiego silniczka. Mysle ze warto bo koszt takiego przerobionego silnika razem z zaplonem nie przekracza 300zl, trzeba wlozyc tylko troche pracy, miec dojscie do tokarki, i kogos kto zna sie na spawaniu aluminium.

Link to comment
Share on other sites

tak 300zl, zaplon 150zl z nastika (mozna wziasc za 200zl odrazu z ekranowana caloscia), metalowa fajka 15zl, silnik kupilem w idealnym stanie za 70zl na alledrogo kompletny z szarpanka magentem i oryginalnym tlumikiem, spawanie tlumika 30zl, cala reszte zrobil tata, to w sumie wyszlo z przesylkami niecale 300zl. Dlatego tez uwazam ze temat przerobek silnikow jest wart uwagi. Wieczorem lub jutro zrobie troche fotek i opisze ten silnik w watku piperka, bo juz siedzi na modelu

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.