Skocz do zawartości

Throttle hold w MX16s


Chriss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Potrzebuję wiedzieć jak ustawić holder silnika w aparaturze Graupner MX-16s. Chcę poprostu na kneflu mieć opcję, że jakkolwiek bym nie ruszył przepustnicą to silnik się nie włączy. Jak mogę to zrobić, najlepiej na trybie heli. Prosiłbym o wytłumaczenie krok po kroku, czyli to robisz, a potem to i teraz to. Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie mam tej aparatury , ale jak widzę jest ona zwyczajnie programowana z komputera , więc w programie w którym programujesz apke , powinieneś mieć opcje ustawienia co daje każdy z przełączników , np. żeby włączały one dual rate , albo włączały określony mix , i również powinna być opcja throttle cut . Ja używam programu digital radio ale niestety nie obsługuje on twojej apki . No ale cóż poszukaj a myślę że znajdziesz

 

pozdr :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę poprostu na kneflu mieć opcję, że jakkolwiek bym nie ruszył przepustnicą to silnik się nie włączy.

Chcesz sobie niechcący wyłączyć silnik podczas lotu? :mrgreen:

No dobra - knefel w zasadzie masz jeden do dyspozycji - SW4. Można mu przypisać działanie jako przycisk chwilowy i jako przełącznik. Trzeba tylko dłużej lub krócej go przycisnąć podczas przypisywania do miksera. Trzeba więc wybrać jeden z wolnych mikserów i zmiksować kanał gazu z kanałem gazu. Głupio brzmi ale działa. Teraz trzeba przypisać do tego miksera SW4. Po włączeniu tym przyciskiem miksera ustawiasz zakres wychyleń na zero i w zasadzie powinno być po robocie. Możesz tylko sprawdzić czy to działa w każdym położeniu drążka bo ja ustawiałem sobie tylko od połowy zakresu (gaszenie silnika w locie). Pewną niedogodnością jest każdorazowe włączanie takiej blokady po włączeniu nadajnika (mikser wyłącza się razem z nadajnikiem). Nie ma tego przy wykorzystaniu przełącznika ale jak na początku wspomniałem, jak nie masz opanowanej autorotacji.....

Możesz też zaczekać, aż odezwie się ktoś, kto ma to radio i zna prostszy sposób. Mnie taka funkcja nie była potrzebna w całym zakresie ruchu drążka więc nic więcej z tym nie kombinowałem. Krok po kroku też nie pisałem, bo menu w tym nadajniku samo prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W helikopterze? Podczas trymowania muszę mieć wyłączony, ale musi być zasilanie, a niechce cały czas podłączać koszyczka do odbiornika. Gdy jest gaz na 100% to nie tylko silnik się kręci, ale serwa też podnoszą głowicę. Po to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam MX-12 i u mnie w menu jest opcja THROTTLE HOLD

Chyba Throttle Cut - odcięcie gazu w dolnym zakresie obrotów przyciskiem jednopozycyjnym. Throttle Hold blokuje regulację i obroty zostają na takim poziomie, na jakim były w momencie naciśnięcia przycisku. Throttle Hold działa w całym zakresie ale MX12 i 16 tej funkcji nie mają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę i tak robię, ale nie będę zawsze nosił że sobą koszyczka dodatkowego. Po drugie na hali czy na lotnisku jak heli stoi albo coś się przy nim robi to też fajnie byłoby mieć tą funkcję włączoną. Po trzecie juz sobie to ustawilem. Dzięki za zaangażowanie i pomoc. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.