Skocz do zawartości

Helikopter coaxial (dwu-wirnikowy) + dwa żyroskopy


Fiskusmati
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam bardzo fajny, duży model helikopterka. Wiadomo, że nie jest to profesjolany sprzęt, ale nie chciałbym aby było to podmiotem dyskusj, i proszę nie pisać mi czy warto czy nie warto. Aby helikopter zachował stabilność, należy użyć żyroskopów. Moje pytanie jest następujące. Czy wpięte żyroskopy pomiędzy odbiornik a regulator będzie dało się ustawić tak, aby helikopter zachował stabilność?

Chciałbym użyć żyroskopu HK401B (bardzo dobry klon znanej Futaby GY- 401)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby helikopter zachował stabilność, musi być mechanicznie i elektrycznie doprowadzony do kultury. Nic nie może być pogięte, źle wyważone, ustawione, zmiksowane i o różnych parametrach elektrycznych (w przypadku napędów). Bez tego, możesz dać i dziesięć żyroskopów, a efektu nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie pewniejszym od dokładania żyroskopów rozwiązaiem, będzie wymiana elektroniki na taką która właściwie spełnia swoje zadanie (jakiś coaxial o podobnej średnicy wirników).

Problem w tym, że standardowo żyro steruje jednym serwem a Ty oczekujesz sterowania jednocześnie dwoma regulatorami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy żyroskopy wykryją obrót helikoptera np. w lewo, zwalniają obroty silnika który kręci się w lewo, tak aby helikopter nie obracał się wokół własnej osi.

Przy wirnikach wspolbieznych powino wystarczy sterowanie tylko jednym wirnikiem poprzez zwiekszanie lub zmniejszanie obrotow jednego tylko wirnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy żyroskopy wykryją obrót helikoptera np. w lewo, zwalniają obroty silnika który kręci się w lewo, tak aby helikopter nie obracał się wokół własnej osi.

Przy wirnikach wspolbieznych powino wystarczy sterowanie tylko jednym wirnikiem poprzez zwiekszanie lub zmniejszanie obrotow jednego tylko wirnika

Dziękuje za pomoc. Ale czy jesteście pewni, że uda sie ustawić żyroskop aby współpracował w ten sposób? Słyszałem że żyroskopy zsłużą tylko do sterowania serwami.

 

PS. Pomimo tego iż jest to zabawka, zbudowany jest profesjonalnie (poza elektroniką), cena nowego wacha sie od 390 do 450zł. Jest w nim jedno stabilne miejsce na umieszczenie żyroskopu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie pewniejszym od dokładania żyroskopów rozwiązaiem, będzie wymiana elektroniki na taką która właściwie spełnia swoje zadanie (jakiś coaxial o podobnej średnicy wirników).

Problem w tym, że standardowo żyro steruje jednym serwem a Ty oczekujesz sterowania jednocześnie dwoma regulatorami.

Wolałbym uniknąć kupowania tych modułów po pierwsze, po drugie posiadam juz dobrą aparaturę wraz z odbiornikiem, posiadam 2 regulatory tej samej firmy i serii, brakuje mi tylko dwukierunkowego regulatora silnika na ogonie (pochyla on helika). Wiem że rozwiązanie to nie jest uznawane przez większosć modelarzy za dobre, ale mam mniejszy model, sprawny, którego zasda działania jest identyczna i lata sie mi nim łatwo i przyjemnie. Jedyne co potrzebuje to wznieść się na ok 30-50m w górę i praktycznie tyle. Potem wylądować po kilku minutach, ew polatać troche w powietrzu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak by idealnie wyregulować (prezycyjne trymery elektronicznie, bo mam aparaturę hk programowaną przezm komputer), oba regulatory tak aby zniwelowac różnicę obrotów pomiędzy nimi? dam gazu na tyle zeby helikopter sie podiósł lekko nad podłogę, i będe sprawdzać w którą stronę zaczyna się obracać, aż wkońcu nie będzie obracać się wcale.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy żyroskopy wykryją obrót helikoptera np. w lewo, zwalniają obroty silnika który kręci się w lewo, tak aby helikopter nie obracał się wokół własnej osi.

Przy wirnikach wspolbieznych powino wystarczy sterowanie tylko jednym wirnikiem poprzez zwiekszanie lub zmniejszanie obrotow jednego tylko wirnika

1 silnikiem (ogonowym)) steruje się przy klasycznym układzie wirników. W qoaxialu trzeba na raz obydwoma bo inaczej helikopter po reakcji zyroskopu będzie się wznosił/opadał.

 

Fikus nie przyjmuj uwag bezkrytycznie, najlepiej jest poczekać/poprosić innych o wypowiedź i jak najdokładniej sprawdzić wiarygodność/doświadczenie odpowiadających. Samemu też poszukaj, gdybyś się mnie posłuchał i dokładnie przestudiował przeróbki lam v4 na silniki bezszczotkowe nie zadawałbyś więcej pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 silnikiem (ogonowym)) steruje się przy klasycznym układzie wirników. W qoaxialu trzeba na raz obydwoma bo inaczej helikopter po reakcji zyroskopu będzie się wznosił/opadał.

 

Zgadza sie w wspolbieznym ukladzie trzeba zrekompensowac jakos spadek sily nosnej po spadku obrotow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam cytat na ten sam temat, z forum elektroda.pl

 

Jeżeli Twój to jest coś takiego

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=0v1kOhKgvHo&feature=player_embedded

to jedyny żyroskop którego potrzebuje to na osi pionowej (kierunek), taki już ma (steruje silnikami głównymi).

Tarcza w ogóle nie jest sterowana. Na wirnik ogonowy nie potrzeba żyra.

Generalnie sam wisi. Stabilność zawdzięcza prętowi z ciężarkami, taki mechaniczny żyroskop.

Mój helikopter jest zbudowany podobnie, nie ma tylko tych diod oraz jest większy.

Co powiecie na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni doradcy.

Ten typ śmiglaka(coaxial) posiada żyroskop który steruje tylko regulatorem dolnego wirnika,natomiast śmigło ogonowe ustawione jest w poziomie i służy do pochylania śmigłowca i lotu poziomego.(brak regulowanej tarczy tak jak np.w Lamie)

Nie ma możliwości zaadaptowania klasycznego żyra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dzisiejszej próbie śmiem twierdzić, że helikopterowi nie potrzebny jest elektroniczny żyroskop, gdyż zachowuje oczekiwaną stabilność.

Wydaje mi się, że ten helikopter nie jest zły skoro unosi dwa pakiety akumulatorów oraz kompletny zestaw FPV z głowicą obrotową. A jego ciąg dalej jest ogromny (helikopter leci bardzo szybko w górę). Jedyny problem jaki pewnie wyniknie w przyszłości to wymiana silników na bezszczotkowe, a co za tym idzie zmiana regulatorów, ale mam nadzieje że na kilkanaście lotów jeszcze wystarczą.

 

Tak jak przypuszczałem wystarczyło zmienić zębatki na lepsze oraz wymienić elektronikę wraz z regulatorami, akumulator na lepszej firmy i o większej pojemności, ładowarkę na profesjonalną z balancerem i helikopter zaczyna latać bardzo przyjemnie. Napewno daleko mu do lotu prawdziwym helikiem takim posiada większosć profesjonalistów, ale sterowanie nim jest dość łatwe.

 

Teraz pozostało mi tylko zbudować regulator dwukierunkowy, ale nie powinno być z tym żadnych problemów.

 

Jeszcze pytanie odnośnie pakietu Li-Po, czy trzeba je rozładowywać, czy można wsadzić do ładowania lekko tylko rozładowany pakiet? Pakiet firmy DUALSKY 1300mAh 11,1V 20C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.