Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie o nich myślę,ale muszę poczekać aż mi się karta zasili.Poszedłem ostro po bandzie i ostatnio jak sobie podliczyłem to wydałem 5,5 tyś na modele :oops:

Dobrze że ciężkie,można będzie włożyć większy pakiet.

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

.Poszedłem ostro po bandzie i ostatnio jak sobie podliczyłem to wydałem 5,5 tyś na modele.

W skali roku - do przełknięcia.. Hobby musi kosztować :P Ja siedzę cicho i nawet nie liczę..

Opublikowano

Kalkulator w łapkę,parę cyferek i okazuje się że turbinka kręciła się 58600 obr/min.Co najmniej o 6500 za szybko i materiał zaczął się rozciągać.Jutro znowu rozmontowanie ,powtórne ważenie.

Mhm ... Jak to policzyłeś? 58600 obr/min. to dużo... Na oko jakieś 1.5-1.8 kW

Nie da się wyważyć rotorka na wyważarce do smigieł itp. Szczególnie pod taaaakie obroty Potrzebne jest jednak wyważanie dynamiczne. Potwierdzają to "nowe rotory" z Wemoteca i Vasy. Chodzą jak trzeba. Za 17 Euro można kupić rotor od mini fan Pro - skończą się problemy z łożyskami. Gruby wał nie zawsze jest rozwiązaniem :wink:

 

a miałem ciekawy przypadek z C/S czterołopatowym: W około 75% gazu - ciąg niecałe 1200g, ale po dołożeniu 100% ciąg spadł do około 900g. I to jest chyba przeciągnięcie łopatek wentylatora.. (Na silnikach odrzutowych, przeciągnięcie łopatek sprężarki to nic innego jak pompaż. A wtym przypadku..? :mrgreen: )

Co do sprawności takiej turbiny to nie zależy ona tylko od kąta łopat - Prawidłowy wlot powietrza to 90 % sukcesu. Inny jest pierścień wlotowy dla małych mocy a inny dla dużych (coraz bardziej ostry). Powodu spadku ciągu doszukiwałbym się jednak gdzie indziej.

 

I jeszcze jedno. Co to za modele które potrzebują turbinek "High Speed". To znaczy że zwykłe są za wolne? Czy 200 -300 km/h strumienia to za mało? Wydaje mi się, że jest to zwykły chłyt martekingowy. Na pakiecie 4 s z turbinką Minifan, silnik 600W (inrunner) prędkość (z kalkulatora ) to ~220km/h.

Opublikowano

Nareszcie fachowa pomoc się pojawiła.

Paweł liczyłem tylko tą czterołopatową .Na tym silniku 3000 kv wychodzi prędkość 93 mile czyli ok.150 km/h.Trochę mało.Jutro założę mocniejszy silnik,ale wolniejszy o 200kv.Mam mocniejszy silnik ale kv jest 2800.

Zrobiłem stanowisko do pomiaru ciągu

Dołączona grafika

Opublikowano

Co do sprawności takiej turbiny to nie zależy ona tylko od kąta łopat - Prawidłowy wlot powietrza to 90 % sukcesu.

Ależ oczywiście zgadzam się w 100%. Czynników decydujących o sprawności turbiny jest mnóstwo. Jednak jeśli miało miejsce takie zjawisko jak opisałem, to jedyne co przychodzi mi do głowy, to właśnie przeciągnięcie łopatek. Czyli napęd powinien być sprawniejszy przy pewnej już prędkości.

Opublikowano

Nie da się wyważyć rotorka na wyważarce do smigieł itp. Szczególnie pod taaaakie obroty Potrzebne jest jednak wyważanie dynamiczne.

 

Dodam jeszcze że czasem mimo prawidłowego wyważenia łopatki wentylatora z racji asymetrii bądz różnicy w jednorodnosci materiału odkształcają się różnie i wówczas drgania będą wystepowały.
Opublikowano

Skoro luźna dyskusja, to podpowiedzcie niewysilony i SPRAWDZONY zestaw 90mm.

Potrzebuję coś na 6s.

 

Mam sprawdzone dwie udane kombinacje 90mm:

1. Ammo 36-56-1800 z Midifanem i 6S4000 => 60A i 2,1kg ciągu statycznego w modelu (z pobieranej mocy wynika 0,62W/1g)

2. Ammo 36-40-2250 z Midifanem i 4S2250 => 34A i 1kg ciągu statycznego w modelu (0,54W/1g)

 

Chciałbym zrobić nowego Mirage FlyFly, czyli szukam czegoś zamiast zestawu 1; fajnie byłoby mieć większy ciąg, ale zawsze zwracam uwagę na swego rodzaju sprawność, stąd moje porównanie (moc włożona)/(ciąg statyczny).

 

Podzielcie się doświadczeniami, w zasadzie interesują mnie tanie rozwiązania, czyli: nowe turbinki Change Sun 12 łopatowe; całometalowe zestawy Lander... a zwłaszcza Midifany z konkretnymi silnikami.

Opublikowano

Hubert myślę że zastaw nr.1 to całkiem niezła konfiguracja. Czy ten ciąg uzyskałeś z pierścieniem ? Jak chcesz kręcić Midifana (wyważonego) wyżej to wzrośnie Ci masa zespołu napędowego i / lub prąd :roll: Pewnie wiziałeś że Wemotec sprzedaje Midifany z tymi silnikami są nawet 3500W, niestety ceny... o_O Odnośnie wentylatorów wielołopatowych "propfan" dają niesamowity dziwięk. :)

Natomiast CS 12 90 (podobno kopia Stumaxa) o którym piszesz zakupił w X-flight RC mój syn, paczka w jest drodze do polski, jak dojdzie będę mógł napisać coś więcej na jego temat. Osobiście potrzebuję ciut więcej ciągu, planuje zastosować konwersję mojego Dynamaxa pod OS z silnikiem Scorpion 5035 lub 4035 myślałem też o gotowym DynEmax-ie ponoć precyzyjnie wyważony Niestety pięknie brzmiący DS-94 HST jest zbyt drogi :wall:

Opublikowano

Czy ten ciąg uzyskałeś z pierścieniem ?

To 2,1kg opisane powyżej to wartości mierzone w Mirage, bez pierścienia, przy pobieranej mocy 1320W

Dokładnie ten sam zestaw, ale z pierścieniem wlotowym i poza modelem dawał 2,1kg już przy 21V i 51,5A, czyli z 1080W (0,52W/g).

 

jak dojdzie będę mógł napisać coś więcej na jego temat

Super, czekam na jakieś informacje, bo kusi strasznie tymi 12 łopatkami.

Wolałbym też nie eksperymentować sam z silnikami, a raczej podeprzeć się sprawdzonymi danymi :)

Opublikowano

No właśnie Hubert. Z tego co widać masz chyba największe doświadczenie w 90-tkach.

Wemotec Midi + 250gramów z kv 1600-1800 to bodaj najpopularniejszy zestaw na 6 s. Silnik sprawa drugorzędna - na forach polecają silniki HYK - ponoć składane przez konkretnego gościa z Honkongu lub Taiwanu. Ja poluje na dwa zestawy: właśnie do Mirage (flyfly) - turbinka HET pod silnik 700 (średnica 39 mm-moze być też HET na 8 s) - wykonanie podobne do Teenschocków tj. bardzo dobre , silniki głównie 4 polowe. Na tych korpusach jedzie parę firm . Polecam - zakupiłem 2 silniki okazyjnie od "łódkowców" 1000 i 1200 W (480-tki) Jeden (TS 1530/7) siedzi już w Vasa 65 i migu 21. Drugi czeka na swoją kolej.

Chyba "odstawię" outrunnery - większość sama w sobie nie jest wyważona co daje taki efekt że mimo wyważonej turbiny robi się nieciekawie przy konkretnych obrotach (25000 około). Potem jest ok ale się w końcu rozwali na cały zakres obrotów.

190 gramowy outrunner o kv 1900 kręci 33000 rpm przy 1400W. Zestaw od JEPE przy 1400 W kręci aż 36000 rpm zakładka fan units

Drugi zestaw to ta turbinka + ten silnik. 237Euro + 150$ - na razie nie wiem ile to jest. Poza tym zestaw chcę na razie dla samego "mania". Spodziewam się 8 kG ciągu przy 12 S. To będzie coś podobnego do Dynamaxa + scorpion.

Opublikowano

No i wcięło 70 dziesięciołopatowe.Nie ma nigdzie :evil: .A jest mi potrzebna jeszcze jedna.

No faktycznie.. Rozeszły się ja świeże bułeczki :evil:

 

Napisz do Philip'a z pw-rc.com z pytaniem kiedy będą. Gość jest niezwykle szybki w kontaktach i wysyłce..

 

jest mi potrzebna jeszcze jedna.

Jakiś nowy projekt :?:
Opublikowano

Nie.Potrzebuję do Alphajet.Wiem skąd wziąć,ale cena 18$ i przesyłka większa.Do nowego projektu też by się przydała,więc pasowały by dwie.

Opublikowano

Zapasy poczynione. :mrgreen: .Starczy na nowe projekty.

Wymieniłem już silnik w F-35.Nie ruszałem turbiny.Model rozciąłem z tyłu z chirurgiczną precyzją,robiąc sobie tym samym dostęp serwisowy w razie" W". Silnik pobrał ok.680W.Ciąg mierzony na szybko już w modelu ok.1400g.Będzie żył,zobaczymy jak długo.Może dłużej niż 2 minuty.

Opublikowano

Być może wkrótce sprawdzę obie wielołopatowe Change Sun.

Kupiłem 70 i 90 - nie wiem konkretnie do czego, ale skoro tak szybko schodzą, to może faktycznie lepiej mieć zapas.

Opublikowano

Silnik pobrał ok.680W.Ciąg mierzony na szybko już w modelu ok.1400g.Będzie żył,zobaczymy jak długo.Może dłużej niż 2 minuty.

To ja się cieszyłem jak miałem 1000g ciągu i 800W. Na turbince z HK.

Jak bym zmienił na CS, to mogło by być 1500g ?

Opublikowano

Oczywiście czeski błąd 860W i prąd w granicach 60A.Napisałem że na szybko mierzyłem ,oparłem o wagę do turbin,Wskazał ponad 1400 ale podejrzewam że błąd może być spory.Na pewno ciągu jest ponad kilogram.Wszystko wyjdzie w praniu.Najważniejsze jest zachowanie modelu w locie i odczucie podczas lotu.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.