Skocz do zawartości

Dyskusje o "odkurzaczach"


f-150
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

No piękna rzecz..! :D A jak z wykonaniem? Po zdjęciach widzę, że jest ok.. Jakie wrażenia..? Też zamierzam kupic ten napęd.. Dla miecia :lol:

No cóż ,Schubeler to nie jest :? ,ale za takie pieniadze... :mrgreen: Więcej napisze jak przejdzie próby na stanowisku. O ile przejdzie :twisted:

EDIT

Wirnik CS 90 nie jest wyważony :evil: Odnośnie wyważania dynamicznego:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1267814

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odnośnie wyważania dynamicznego:

http://www.rcgroups.com/f...d.php?t=1267814

Jak się czyta, to bardzo proste.

Zwłaszcza metoda 4 okręgów, tylko czym pomierzyć drgania.

Coś mało wypowiadają się na temat tych piezo sensorów za 3$, bo byłoby łatwo i taniutko.

 

Edit

http://conradhoffman.com/Balancing.xls ta wersja jest najprostsza - stary głośniczek podłączony do wejścia mikrofonowego w kompie z programowym analizatorem spektrum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej napisze jak przejdzie próby na stanowisku

Coś czuję, że może nie przejść :evil:

 

Dostałem to cudo - moje pierwsze wrażenie bardzo złe.

Mocowanie piasty na wał silnika na 4 śrubki "robaczkowe", oczywiście gwintowanie jakieś takie kiepskie, gołym okiem widoczne zadziory nie pozwalają nasunąć piasty na wał.

Dopasowałem, ale materiał piasty nie wydawał się twardy.

Następnie trochę przypadkowo rozleciało mi się to wszystko w rękach => przyjrzałem się poszczególnym elementom metalowym i znowu gołym okiem widać niedoróbki.

Złożyłem w przypadkowej kolejności, chyba nie było to wyważane :devil:

 

Robert, jak Twoje wrażenia; jak to mocujesz na wał bez rozbierania wirnika (otwór w statorze ? ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, jak Twoje wrażenia; jak to mocujesz na wał bez rozbierania wirnika (otwór w statorze ? ).

Cześć Hubert, ten który ja otrzymałem (zakupiony był wraz z zamontowanym silnikiem 1600) ma wyrąbany w statorze otwór średnicy ok 8mm :evil: właśnie na wysokości wkretów. Póki co odpusiciłem próby ,kontynuuję zaś pracę przy Dynamaxie i konwersji na elektryczny z silnikiem Scorpion 4035

Mocowanie silnika Scorpion wykonane przez mojego kolegę MZ

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Więcej o CS 90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Konwersja dynamaxa zakończona. :D Trochę się zeszło z wyważeniem wentylatora... Pierwsze próby (z pożyczonym regulatorem Castle) wypadły bardzo obiecująco. Przy bardzo słabych (duży spadek napięcia) Lipo 10S/30C uzyskałem obroty wyższe niż w przypadku napędu spalinowego w dobrej kondycji OS 91VRDF ! Docelowo mam zamiar zastosować 12S/65C Ponieważ obecnie nie posiadam regulatora HV jak i odpowiednich akumulatorów nie mogę wykonać dokładnych pomiarów. Kilka słów o samym silniku,który wykonany jest bardzo solidnie ponadto sprawia wrażenie wyważonego.Póki co napęd nie emituje drgań :rotfl:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Waga zespołu 920g w porównaniu z wersją spalinową waga 1200g

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie napędu CS 90/12 zespół zabudowany w modelu generuje ok. 2,3 kg ciągu przy 6S/25C i 94 A ! Pomiary ciągu mogą być obarczone niewielkim błędem.

No właśnie, ładny dźwięk, ale sprawność raczej kiepściutka.

Mam na myśli te 94A przy 6S i tylko 2,3kg => Midifanek robi taki sam ciąg przy około 65A poboru (oczywiście też 6S i silnik Ammo z fotki ponizej).

Poczytałem o tych CS90/12 i mojej nawet nie odpalam; poczekam na jakąś siłę wyższą.

 

Na razie zrobię próby dla CS70/10 z silniczkiem Cyclon Power 480/3300kv i zasilaniem 4S.

Dołączona grafika

Na fotce uwieczniłem też mój wirnik z CS90/12 (piękny :jupi: ) i trochę juz wysłużony silniczek stosowany w moich Midifanach.

 

PS

Na samym dole srebrnej kopułkowej części silnika CS, blisko krawędzi czarnego płaszcza, widać otworek po wyważaniu (ten egzemplarz ma dwa takie ulżenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pospiesz się z testami,ponieważ mam zamówić cztery takie motorki do tej turbiny. ;D

Skoro obstawiasz te silniczki, to pewnie jesteś już zorientowany i nie musisz czekać na moje wyniki :)

 

Ja akurat czekam na naprawiany regulator i jednocześnie na nowy regulator z HC => co dotrze pierwsze nie wiem, ale pewnie podam tu moje wyniki pomiarów dla tej turbinki za jakiś dłuższy czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Próbowałem niedawno CS70/10 z silniczkiem Cyclon Power 480/3300kv i zasilaniem 4S2650 i regulatorem Turnigy 80A.

Pierwsze wnioski w kolejności

1. gładko śmiga bez potrzeby wyważenia :) :) :)

2. faktycznie cichy, albo raczej nie wyje jak potępieniec, zwłaszcza z fabrycznym pierścieniem wlotowym

3. moja wersja z doklejoną "półwargą" pobiera do 80A (nie zamocowany pierścień wlotowy odskakuje przy wyższych obrotach), silnik robi się mocno ciepły po 120s (na więcej nie starcza prądu), ale nie gorący, grzeją się natomiast 3,5mm goldy regulator-silnik

Niebawem powtórzę pomiary lutując kabelki na stałe i wtedy zmierzę też ciąg.

 

Ogólnie => podoba mi się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Czy jest takie pojęcie jak skłon i wykłon przy napędach EDF? Jakieś wytyczne do kątów wlotów, wylotów?

Może ktoś nakieruje mnie na materiały o projektowaniu samolotu z zastosowaniem edf.

Mowa o parkflajerze do 1kg wagi, wymiarach ok 1m.

 

Artykuł: Wpływ tunelu wylotowego na ciąg statyczny w napędach EDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.