waldi1973 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Ja zbieram na to http://www.ready2fly.com/shop/USER_ARTIKEL_HANDLING_AUFRUF.php?javascript_enabled=true&lang=en&darstellen=1&Kategorie_ID=198&Ziel_ID=1245&anzeigen_ab=0& Łoo.. Piękny.. Czyżby się pogarszał wzrok..? M ;D
RobertK Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 No piękna rzecz..! A jak z wykonaniem? Po zdjęciach widzę, że jest ok.. Jakie wrażenia..? Też zamierzam kupic ten napęd.. Dla miecia No cóż ,Schubeler to nie jest :? ,ale za takie pieniadze... :mrgreen: Więcej napisze jak przejdzie próby na stanowisku. O ile przejdzie :twisted:EDIT Wirnik CS 90 nie jest wyważony :evil: Odnośnie wyważania dynamicznego: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1267814
f-150 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2012 Pojawiły się znowu CS ale mają inne mocowania stożków http://rc-castle.com/shop/product_info.php?products_id=2171
hubert_tata Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Odnośnie wyważania dynamicznego: http://www.rcgroups.com/f...d.php?t=1267814 Jak się czyta, to bardzo proste.Zwłaszcza metoda 4 okręgów, tylko czym pomierzyć drgania. Coś mało wypowiadają się na temat tych piezo sensorów za 3$, bo byłoby łatwo i taniutko. Edit http://conradhoffman.com/Balancing.xls ta wersja jest najprostsza - stary głośniczek podłączony do wejścia mikrofonowego w kompie z programowym analizatorem spektrum.
hubert_tata Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Więcej napisze jak przejdzie próby na stanowiskuCoś czuję, że może nie przejść :evil: Dostałem to cudo - moje pierwsze wrażenie bardzo złe. Mocowanie piasty na wał silnika na 4 śrubki "robaczkowe", oczywiście gwintowanie jakieś takie kiepskie, gołym okiem widoczne zadziory nie pozwalają nasunąć piasty na wał. Dopasowałem, ale materiał piasty nie wydawał się twardy. Następnie trochę przypadkowo rozleciało mi się to wszystko w rękach => przyjrzałem się poszczególnym elementom metalowym i znowu gołym okiem widać niedoróbki. Złożyłem w przypadkowej kolejności, chyba nie było to wyważane :devil: Robert, jak Twoje wrażenia; jak to mocujesz na wał bez rozbierania wirnika (otwór w statorze ? ).
RobertK Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Robert, jak Twoje wrażenia; jak to mocujesz na wał bez rozbierania wirnika (otwór w statorze ? ).Cześć Hubert, ten który ja otrzymałem (zakupiony był wraz z zamontowanym silnikiem 1600) ma wyrąbany w statorze otwór średnicy ok 8mm :evil: właśnie na wysokości wkretów. Póki co odpusiciłem próby ,kontynuuję zaś pracę przy Dynamaxie i konwersji na elektryczny z silnikiem Scorpion 4035Mocowanie silnika Scorpion wykonane przez mojego kolegę MZ Więcej o CS 90
RobertK Opublikowano 26 Lutego 2012 Opublikowano 26 Lutego 2012 Konwersja dynamaxa zakończona. Trochę się zeszło z wyważeniem wentylatora... Pierwsze próby (z pożyczonym regulatorem Castle) wypadły bardzo obiecująco. Przy bardzo słabych (duży spadek napięcia) Lipo 10S/30C uzyskałem obroty wyższe niż w przypadku napędu spalinowego w dobrej kondycji OS 91VRDF ! Docelowo mam zamiar zastosować 12S/65C Ponieważ obecnie nie posiadam regulatora HV jak i odpowiednich akumulatorów nie mogę wykonać dokładnych pomiarów. Kilka słów o samym silniku,który wykonany jest bardzo solidnie ponadto sprawia wrażenie wyważonego.Póki co napęd nie emituje drgań :rotfl: Waga zespołu 920g w porównaniu z wersją spalinową waga 1200g
robas69 Opublikowano 26 Lutego 2012 Opublikowano 26 Lutego 2012 Tyle lądowań ile startów z okazji urodzin dla imiennika
RobertK Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Tyle lądowań ile startów z okazji urodzin dla imiennika Wielkie dzięki... Odnośnie napędu CS 90/12 zespół zabudowany w modelu generuje ok. 2,3 kg ciągu przy 6S/25C i 94 A ! Pomiary ciągu mogą być obarczone niewielkim błędem.
hubert_tata Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Odnośnie napędu CS 90/12 zespół zabudowany w modelu generuje ok. 2,3 kg ciągu przy 6S/25C i 94 A ! Pomiary ciągu mogą być obarczone niewielkim błędem.No właśnie, ładny dźwięk, ale sprawność raczej kiepściutka. Mam na myśli te 94A przy 6S i tylko 2,3kg => Midifanek robi taki sam ciąg przy około 65A poboru (oczywiście też 6S i silnik Ammo z fotki ponizej). Poczytałem o tych CS90/12 i mojej nawet nie odpalam; poczekam na jakąś siłę wyższą. Na razie zrobię próby dla CS70/10 z silniczkiem Cyclon Power 480/3300kv i zasilaniem 4S. Na fotce uwieczniłem też mój wirnik z CS90/12 (piękny :jupi: ) i trochę juz wysłużony silniczek stosowany w moich Midifanach. PS Na samym dole srebrnej kopułkowej części silnika CS, blisko krawędzi czarnego płaszcza, widać otworek po wyważaniu (ten egzemplarz ma dwa takie ulżenia).
f-150 Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 Pospiesz się z testami,ponieważ mam zamówić cztery takie motorki do tej turbiny. ;D
hubert_tata Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Pospiesz się z testami,ponieważ mam zamówić cztery takie motorki do tej turbiny. ;DSkoro obstawiasz te silniczki, to pewnie jesteś już zorientowany i nie musisz czekać na moje wyniki Ja akurat czekam na naprawiany regulator i jednocześnie na nowy regulator z HC => co dotrze pierwsze nie wiem, ale pewnie podam tu moje wyniki pomiarów dla tej turbinki za jakiś dłuższy czas.
f-150 Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 Wolałbym mieć pewność za 200$ .Mnie wystarczy ciąg 1100-1300g
hubert_tata Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Próbowałem niedawno CS70/10 z silniczkiem Cyclon Power 480/3300kv i zasilaniem 4S2650 i regulatorem Turnigy 80A. Pierwsze wnioski w kolejności 1. gładko śmiga bez potrzeby wyważenia :) 2. faktycznie cichy, albo raczej nie wyje jak potępieniec, zwłaszcza z fabrycznym pierścieniem wlotowym 3. moja wersja z doklejoną "półwargą" pobiera do 80A (nie zamocowany pierścień wlotowy odskakuje przy wyższych obrotach), silnik robi się mocno ciepły po 120s (na więcej nie starcza prądu), ale nie gorący, grzeją się natomiast 3,5mm goldy regulator-silnik Niebawem powtórzę pomiary lutując kabelki na stałe i wtedy zmierzę też ciąg. Ogólnie => podoba mi się
f-150 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 To mnie pocieszyłeś,ponieważ już zamówiłem w ciemno.
robertus Opublikowano 21 Listopada 2012 Opublikowano 21 Listopada 2012 Bardzo interesujące porównanie edf 5łopatowego z 10 łopatowym. jedna zmiana w modelu a micha sama się cieszy
robertus Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Czy jest takie pojęcie jak skłon i wykłon przy napędach EDF? Jakieś wytyczne do kątów wlotów, wylotów? Może ktoś nakieruje mnie na materiały o projektowaniu samolotu z zastosowaniem edf. Mowa o parkflajerze do 1kg wagi, wymiarach ok 1m. Artykuł: Wpływ tunelu wylotowego na ciąg statyczny w napędach EDF
f-150 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2013 Dynamax nie przeżył konwersji?
Rekomendowane odpowiedzi