dlugi1974 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Witam szanownych kolegów. Tego roku zakupiłem model a raczej zabawkę motoszybowca TW-738 Soring Eagle , trochę się pobawiłem i nawet nadal lata trochę posklejany i przerobiony ale nadal lata. Parę dni zakupiłem następną zabawkę ponieważ była w atrakcyjnej cenie ale niestety niekompletna jest to GeeBee TW-751. Dokładnie z tego Moje pytanie brzmi : czy posiada ktoś do tego podwozie z osłonami kół ewentualnie same osłony bo podwozie raczej dorobię, a może ktoś wie gdzie można takie rzeczy dokupić , ja sprawdzałem i nie znalazłem. Następne pytanie to czy mógłby ktoś zidentyfikować ten silniczek który jest przedstawiony na filmie? Następne pytanie to czy dobrym rozwiązaniem będzie ten SILNIK jeśli tak to czy mogą być do niego tańsze śmigła np.?TAKIE Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Może ktoś mógłby mi cokolwiek powiedzieć podsunąć jakieś wskazówki w związku z tą zabawką
robertus Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Osłony tez możesz dorobić np z depronu. Hubert_tata miał Gee Bee i nie należy on do łatwych w pilotażu. http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=44746
dlugi1974 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2012 Cześć , jeśli nie znajdę będę zmuszony dorobić i osłony ale nigdy tego nie robiłem więc będzie śmiesznie, podobnie jak z lataniem ale jak to mówią "jak się nie przewrócis to sie nie naucys" :jupi: Niestety link który podałeś jest do modelu o parę klas wyższego ja mam zabawkę.
f-150 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Mogę zapytać dystrybutora ,czy ma części do tego modelu.Maskę kiedyś ściągałem.
KaliN Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Silnik to chyba ten : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6247__hexTronik_DT750_Brushless_Outrunner_750kv.html
dlugi1974 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2012 Dziękuję koledzy za odpowiedź, byłbym wdzięczny za info o częściach na marginesie kabinki też mi brakuje. Jeszcze może ktoś coś wspomni o tym silniku C2822/25 KV1400 - 160W - SilverBlue i śmigłach , czy to dobre rozwiązanie? A może miałbym na tyle szczęścia że ktoś będzie robił zakupy w Hobbyking i mógłbym się podczepić?
dlugi1974 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2012 Witam szanownych kolegów, dzisiaj napotkałem kolejny problem i mam nadzieję że ktoś pomoże go rozwiązać . Mam już wszystkie części potrzebne do pierwszego lotu w dniu wczorajszym dostałem regulator ten http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15205__Hobby_King_30A_ESC_3A_UBEC.html zarobiłem końcówki podłączam słychać 3 piknięcia i nic poza tym się nie dzieje??? Silnik ani drgnie! I nie wiem co dalej??
robertus Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Pewnie trzeba go zaprogramować. Włącz zasilanie regulatora przy ustawionym drążku gazu na max. Poczekaj na piknięcie. Opuść drążek gazu do zera. Regulator jeszcze po pika. Zobacz teraz.
CoolSky Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Hubert_tata miał Gee Bee i nie należy on do łatwych w pilotażu.Ręce opadają.....Model Huberta i ten to zupełnie inna bajka. Ten jest banalny w pilotażu. Wiem bo latałem. Lata się nim prawie jak trenerkiem.
dlugi1974 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zrobiłem tak jak napisałeś włączyłem przy max gazu , to się dopiero symfonia odezwała , gra to cały czas już parę minut. Coś pokombinowałem i teraz gdy "dodam gazu" silnik szarpie i piszczy i mocno się grzeje ? Silnik dostałem używany a regler jest nowy czy może to być uszkodzony silnik? oto efekty- http://youtu.be/Qlp3FJm7GJI
dlugi1974 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2012 A może jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie regulatora i silnika??
robertus Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Pierwsze piki są ok, natomiast silnik nie zachowuje się poprawnie. Czy jak programowałeś max gazu to od razu po piknięciu zjechałeś na dół, czy coś tam wachlowałeś? Regulator ma kilka parametrów, które programuje się ruszając drążkiem gazu. Być może poustawiałeś coś niechcący. Można spróbować wrócić do domyślnych ustawień. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/811103388X7478X20.pdf Silnik można sprawdzić omomierzem, być może zwoje są przerwane, więcej o tym znajdziesz w dziale o silnikach.
dlugi1974 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2012 Nie wiem czy dobrze to robie ale robie tak: aparatura włączona gaz max do góry podpinam zasilanie i zaczyna się to pikanie , przy interesującej mnie opcji czyli nr8 (przywrócenie domyślne) daje w dół gaz znowu coś zapika to daje do maxa gaz i wtedy już nic się nie dzieje.
robertus Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Z tego co piszesz to robisz dobrze, choć to ostatnie gaz na max jest nie potrzebne. Wystarczy zaakceptować ustawienie gazem na dól i poczekać aż regulator przyjmie ustawienie pikaniem. Później jest już w normalnym trybie. Czy teraz też silnik tak się zachowuje? Obejrzyj dokładnie jego uzwojenia i mocowania drucików. Być może masz coś pourywane.
dlugi1974 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2012 Niestety silnik cały czas tak samo się zachowuje, do tego mocno się grzeje tak że czuć spaleniznę więc chyba sobie odpuszczę. Nowy silnik zamówiony , zobaczymy czy będzie dobrze czy to regulator i znowu kasa w plecy !!
dlugi1974 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2012 Witam serdecznie kolegów, dzisiaj dostałem nowy silnik i sprawa się wyjaśniła. Na nowym silniku wszystko śmiga , tak więc uszkodzony silnik chyba pujdzie do kosza? No i nowy problem. stary zepsuty silnik mocowany był do listewki 10x10 mm nowy sprawny mocowany jest (nie wiem jak to napisać na krzyżak). Kupiłem takie powiedzmy przejście z listwy na krzyżak ale teraz silnik nie jest w osi. I znowu parę dni przestoju zanim jakoś sensownie to przerobie. Doszły też koła i niestety owiewki które zrobiłem są za wąskie , znowu parę dni pracy nad nowymi owiewkami. Dodatkowo zawieszenie zrobiłem z drutu o średnicy 2mm a w nowych kołach otwór jest prawie 3mm, trzeba będzie jakoś dorobić milimetr na średnicy. Cały czas pod górkę ale mam nadzieję że to zły początek dobrego.
RobUK Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Nie martw się, wszyscy tak mają Zarzuć jakieś zdjęcia może ktoś podpowie ci co i jak przerobić, widząc łatwiej wpaść na jakiś pomysł. Jeśli chodzi o średnicę osi, ja w tym wypadku biorę folię alu samoprzylepną i nawijam ile trzeba na oś do uzyskania odpowiedniej grubości. Oczywiście tak nawijam żeby kółko obracając się nie miało oporów czyli zawsze koniec folii górą i do przodu , dodatkowo odrobina smaru silikonowego albo wazelina techniczna i jest dobrze.
dlugi1974 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2012 Witam kolegów problem podwozia rozwiązany, niestety nie wiem jak zrobić mocowanie silnika . Zapodaje fotkę w czym problem linia czarna to prawidłowa oś spalonego silnika , linia czerwona to oś nowego sprawnego silnika , czy istnieje w miarę prosty sposób aby obie linie się pokrywały ??
bartolomeo Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 W jakimś modelu miałem podobny problem, chyba w Piperku. Proponuję obciąć część listwy i dokleić odpowiedni kawałek od góry (ja dla pewności owijałem takie łączenie nitką szklaną i nasączałem żywicą). Ewentualnie można użyć kawałek sklejki dla wyrównania poziomów. Sporo krótszą masz oś w tyn nowym silniku.
dlugi1974 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2012 Sorki źle fotkę zrobiłem, oś nie jest krótsza a przesunięta w dół i o to mi chodzi . Silnik jest przesunięty tylko dla tego aby było można dwa zamontować na jednej listwie i pokazać przesunięcie w dół . Jeśli chodzi o długość to wszystko jest oki. Ale podsunąłeś mi szybszy prostszy i bardziej precyzyjny sposób, dziękuję.
Rekomendowane odpowiedzi