tikicaca Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 obrotow nie mierzylismy bo nie mielismy wtedy tacho, moze w ten wekend damy rade Smiglo to pelikan 22x10
olo Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 Pelikan to śmigło najtańsze i najsłabsze wg. mnie z drewniaków. No ale może ktoś ma DA i używa w nim też tych śmigieł a wtedy będzie można coś porównać
chiboogi Opublikowano 29 Stycznia 2008 Opublikowano 29 Stycznia 2008 szybciej Mejzlika niz "pawiana" ujzymy w DA
darkarll Opublikowano 29 Stycznia 2008 Opublikowano 29 Stycznia 2008 U mnie na śmigle 22/8 Bieli , DA wykręca 7200 , na tłumiku typu pitts. ZDZ50 kręci tyle samo
Paweł Rzedzicki Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 A tu pare slow do wszystkich, ktorzy uwierzyli w luzne gwinty na swiece w glowicy. Silnik ma gwint jak ta lala, za to dolaczana do zestawu swieca jest lipna. Po zastosowaniu NKG CM-6 luz znika. Cud :?: :rotfl:
Marek:D Opublikowano 9 Lutego 2008 Opublikowano 9 Lutego 2008 po przeczytaniu wszystkich postów i obejrzeniu filmików widzę że silnik przynajmniej na samym początku wydaje się rewelacyjny i jeszcze niska cena....... ale czy może ktoś kto użytkuje już ten silnik dłuższy okres czasu powiedzieć coś więcej czy silnik dalej pracuje tak rewelacyjnie jak na początku?? myślę że taka informacja byłaby jedną z ważniejszych, bo coś mi chodzi po głowie żeby kupić DLa......
Paweł Rzedzicki Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 Poczytaj na rcuniverse . Jest ogromny watek i wiele doswiadczen uzytkownikow.
tikicaca Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Opublikowano 7 Kwietnia 2008 pelikan 22x8, zwykly tlumik, 7200 rpm, paliwo jak na razie 1:30 mineralny, jak sprawdze na innych to dopisze, jak ktos nie wierzy to przy nastepnej mozliwosci postaram sie zrobic fotke. Zmieniam teraz olej na pelny syntetyk 1:40, moze bedzie jeszcze lepiej :wink:
Paweł Rzedzicki Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Lepiej nie będzie, ale czyściej napewno Więcej oleju- lepsze osiągi. Tylko że silnik sie szybciej zamula nagarem.
tikicaca Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Opublikowano 8 Kwietnia 2008 jak jest za duzo oleju to obniza sie zdolnosc do rozpylania, i zaplonu mieszanki, zmniejsza jej potencjal energetyczny. Bardziej niz o zawartosc oleju w mieszance chodzilo mi o zmiane na syntetyczny, ktory ma mniejsza lepkosc, co moze zmniejszy opory ruchu :wink: i nie bedzie nagarowac tak silnika
rabbitlkr Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Opublikowano 8 Kwietnia 2008 osiągi takie normalne dla 50 ze zwykłym tłumikiem. Ciekawi mnie jeszcze jaka jest różnica miedzy pelikanem a Bielą 22x8.
Paweł Rzedzicki Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Na bieli będzie gorzej z tego co u siebie zaobserwowałem. Fajne śmigiełka ale niestety duże obciążenie dla silnika dają. Chcociaż z tego co pamiętam najlepiej model szarpało w górę na bieli 23x8 D. Miałem ogromną ochotę przetestować Vess 22A (podobno nie ma lepszych śmigieł drewnianych do dl 50) ale pożegnałem się z benzyną i już nie planuję wracać.
Slawek_9000 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 ale pożegnałem się z benzyną i już nie planuję wracać. o a to dlaczego? ja tu myślałem że benzyna jest najwyższą formą tłokowych silników a tu taki news. A możesz powiedzieć czy przechodzisz na elektryki czy na metanol wracasz????
Paweł Rzedzicki Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Wróciłem do metanolku. Bóle głowy po zaciąganiu się oparami wachy podczas tankowania, smród w samochodzie podczas powrotu z lotniska, konieczność jeżdżenia w moim przypadku ponad 60 km żeby polatać, problem żeby model wziąć do pokoju i pogrzebać, nieporęczny do wnoszenia do piwnicy itd. Kupiłem od kolegi z forum chyba ostatni nowy egzemplarz Funtany s90 i saiciaka 125. Latam kiedy chcę, o dziwo ten silnik pali o połowę mniej niz mój poprzedni, funtanka wyszła lekuchna, nadwyżka mocy aż poraża, mimo bogatego ustawienia silnika, a lekkość i gracja z jaką ten sprzęcik kręci cuda na kiju to to czego mi potrzeba. Serwa które w nią wsadziłem pochodzą z mojego 50 ccm Yaka, więc jest wprost bosko. I na szczęście żyletka tym modelem wychodzi jak każdym innym- legendy o słabych lotach nożowych Funtany S90 można schowac do lamusa- mocne serwo i jazda :!:
Marek:D Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 Mam takie małe pytanko do użytkowników DLa.... Niedawno sam stałem się posiadaczem tego silniczka (ściągając go z Chin zapłaciłem jedyne 800zł :shock: ) i nie bardzo wiem ile celek można zastosować do zasilania zapłonu silnika.... Mam napisane że od 4.8 do 6v ale czy można zastosować 5 celek?? bo 4 po naładowaniu mają 6v... proszę o szybką odpowiedź
tikicaca Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 5cel spokojnie znosi, kwestia jak dlugo spokojnie chodzi na 4celach i tak jest zalecane w instrukcji
Marek:D Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 A czy sam używasz 4 czy 5 cel?? W takim razie jak nie ma różnicy w pracy silnika to lepiej by było mieć mniejszą ilość celek - mniejsza waga
rabbitlkr Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 Łukasz lata na 4 celach i nie narzeka wręcz przeciwnie;)
tikicaca Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 tak jak pisze Lukasz 4 celki starcza, nawet jak je bardzo rozladujesz to silnik chodzi nadal, tylko iskra jest slaba i przy dodawaniu gazu wypadaja zaplony
Kostek Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 Ostatecznie wyregulowałem i pomierzyłem swojego DLa . Śmigło 22/8 Bambula , tłumik od ZDZ 50 , kupiony w Modelpartner .Paliwo benzyna 98 ,olej BEL RAY 1/40 .Obroty - 6990 , ciąg 11,8 kg mierzony sprawdzoną wagą.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.