d.a.r.o. Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Mam też takie pytanie, czy ogon powinien być ustawiony tak, że jeżeli dam drążek w lewo, to helik obraca się w lewo, czyli patrząc od ogona, ogon ucieka w prawą stronę?Teoretycznie tak powinno być ustawione sterowanie ogonem, tzn. większość pilotów tak ma. Ale jak zwykle jest "ale". Mam kolegę, z którym latamy od kilku lat i on to właśnie sterowanie ogonem ma ustawione odwrotnie. Lata świetnie, tak się przyzwyczaił i dlaczego mam twierdzić, że to jest źle?co mogę zrobić, bo mam strasznie wrażliwy ogon, a na dodatek, gdy drążek kierunki mam dopiero w połowie położenia wychylenie na serwie mam już maksymalne, i druga połowa zakresu już na nic nie wpływa?Wrażliwość ogona regulujesz EXP, ustaw na ok 035-040. Zakres pracy serwa wyreguluj E.POINT'ami jeśli masz ślizgacz ogona ustawiony niesymetrycznie lub tak jak radzi kolega eptita, na żyrku, jeśli ślizgacz ustawiony jest po środku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramzex Opublikowano 27 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Witam. Czy jest sens kupowac gotowe zestawy np Falcon 450 ze sklepu nitrotek czy lepiej cos innego czy hk 450? Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Bierz HK-450, te RTF-y nigdy nie są pewne. Mam HK-450 carbon+alu, złożonego przez doświadczonego modelarza i pilota, ale i tak trzeba było go rozebrać do ostatniej śrubki i ponownie skręcić wszystko na klej, bo podczas rozkręcania wirnika dostałem w bryle śrubką z ramki flybara (tak to się nazywa?) i wolałem przejrzeć wszystko. Pomyśl jakie wady może mieć RTF składany przez Chińczyka, jak model składany przez modelarza miał takie byki? HK-450 jest całkiem fajnym modelem jako pierwszy heli, przy ustawieniach tarczy (D/R) na 60% jest bardzo spokojny, nie reaguje nerwowo. To samo przy ognie, przy ustawieniach D/R na 40%. Chociaż mi osobiście, jako przyzwyczajonemu do nerwowych modeli (samolotów) przeszkadza trochę ta "mułowatość". Ale dla początkujących w helikach bardzo polecam, tylko trzeba dobrze ustawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramzex Opublikowano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 A jak HK-450 to którą wersję? Bo jest jakaś pro, v2... Chciałem kupić kita w hobbyking.com tylko zastanawiam się jaka wersja będzie najodpowiedniejsza, bo od razu zamówiłbym inne graty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Ja mam V2. Kup oczywiście KIT-a, wtedy jak złożysz to wiesz czego oczekiwać, czy się rozleci, czy nie. Zresztą nie wiem, czy jest jakaś inna wersja niż KIT. Co do wyposażenia, to na tym forum jest mnóstwo tematów co i jak, jedynie serwa bym zmienił na takie z metalowymi trybami, tutaj zalecają HXT900, ale ja wolę na metalowych trybach, bo plastiki do mnie nie przemawiają. Polecam np. TowerPro MG90S, sam takich używam i jest git Ale te serwa to tylko na głowicę. I fakt, jak je kupisz, będziesz miał 45zł drożej niż jakbyś kupił HXT900, ale zawsze to pewniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramzex Opublikowano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 No właśnie chyba wezme V2. A wgl czym różnią się te wszystkie? Bo jakbym zamawiał to od razu komplet i powiedzcie mi chlopaki jakie czesci najczesciej są do wymiany po kraksie, bo wiem że tego nie unikne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Flybar, wał główny, szpindel, zębatka główna, belka ogona, w wersji V2 przy mocniejszym krecie mogą pójść także miksery głowicy i okucia polecam wziąć odrazu aluminiowe. Aha, no i łopaty. Jakościowo lepszą wersją jest wersja GT PRO http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10902__HK_450GT_Pro_3D_Belt_Drive_Helicopter_Kit_Align_T_Rex_Compat_.html ew. GT http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=10900 No i myślę że lepszym rozwiązaniem dla początkującego jest napęd ogona na pasek, a nie na wałek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramzex Opublikowano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Właśnie z tym też słyszałem sporo mitów. a patrzcie znalazłem tutaj takie coś : http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?products_id=11095{5}11{4}9 Copterx 450 za ok 800 zł. Opłaca się to ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Jeśli to faktycznie KITz aparaturą i innymi elementami wyposażenia, jak na zdjęciach, to opłaca się, i to bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramzex Opublikowano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Chodzi mi głównie o to , czy to wyposarzenie co tam pokazali przyda się i do następnych modeli, czy to jest jednorazówka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Nie jednorazówka, ale sprzęt dedykowany do heli klasy 450, czyli m.in. T-Rex 450, CopterX 450, HK-450 itp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramzex Opublikowano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Chodzi mi ,czy to już jest pożądane do kręcenia w przyszłości 3D. Bo nie mam zamiaru kupować badziewia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Przy odpowiednich ustawieniach modelu się nada Ale najpierw trymowanie, nauka zawisów, powolne loty do przodu/tyłu/lewo/prawo, potem coraz szybsze i dopiero potem podstawy akrobacji. Gwarantuję Ci, że przez pierwsze 10 lotów nie odważysz się zrobić najprostszej akrobacji, ja się ograniczyłem na raze do szybkich lotów postępowych, akrobacja dopiero za dużaą ilość czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Ja latałem na Symach 838 s107 już nie wspomnę o takich dwu kanałowych 35-60 złotych. A jak wsiadłem dwa lata temu na HK-450 to sukcesywnie co jakiś czas paczuszka z HK przychodziła i się troszkę zapasów porobiło 4-5 pięć kompletów ramy, belki, wały, szpindle, etc. Zasada była jedna jeden zestaw za 27$ i jeden za 8,99$ teraz chyba już tych tańszych nie oferują. Troszkę także na forumowej giełdzie koledzy wspomogli i duzo po za nią. Na pólce ramy i wirniku ogonowym od Rafała Gruszki latam już rok z górką i jest idealnie. Podstawa to dobre serwo ogonowe i żyroskop, bo te najtańsze z HK troszkę mnie zawiodły i z 11 kretów 5 było ich winą. Reszta to juz kwestia finasowa oraz upodobań. I z Chin tylko jedną przesyłkę za 100zł nie opłaca się sciągać. Tylko po przesiadce na HK-450 nauka latania od początku, troszkę na symulatorze troszke małymi kroczkami na żywo i dziś latam juz komfortowo, bez wiekszych stresów. Tak że, gdybym zaczynał od nowa to ominoł bym te Symy i lamy i zmarnowane pieniądze zainwestował w lepsze wyposażenie do 450 tki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 do takie 450-tki jesli chcesz krecic 3d to silnik minimum 400W Ostatnio zamowilem dla EPTITA takiego fajnego potworka ;] regulator tp 40A H lub PLUSH 40A serwka .. jak kto woli.. ja uzywalem hxt 900 i nic nie grzebalem przy nich inni wolą metalowe trybiki gyro.. ja latalem na chinskim Dterumie gy48V a czasem na futabie gy401 i oba dawaly rade a na ogonie ( serwo) mialem gws hpx F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 No silniczek super, na indlu czy na plecki czy przewrotka, zębatka 12T i fajniutko furgoczą łopaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramzex Opublikowano 6 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 Mam pytanie. Czy po ćwiczeniach po symulatorze lub z ostrożnością dam radę uniknąć kreta? Na heli wydam ok 800 zł korzystając z części jakie mi podaliście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 Nie wiadomo. Ja np. latałem na symulatorze i dopiero po 7 lotach nie z mojej winy przykreciłem HK-450, a wcześniej jeszcze wyregulowalem i oblatalem Esky Honey Bee King4 koledze, który rozbijał go praktycznie co lot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 No ja bym mimo wszystko spróbował na początku z podwoziem treningowym, mi pomagało na starcie i przy lądowaniu. Można kupić gotowe lub wykonać samodzielnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 A jak HK-450 to którą wersję? Bo jest jakaś pro, v2... Chciałem kupić kita w hobbyking.com tylko zastanawiam się jaka wersja będzie najodpowiedniejsza, bo od razu zamówiłbym inne graty. BEZAPELACYJNIE wersja PRO ale na pasku nie na wałku...rafal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi