Skocz do zawartości

Jaki heli na początek?


Ramzex

Rekomendowane odpowiedzi

Mam też takie pytanie, czy ogon powinien być ustawiony tak, że jeżeli dam drążek w lewo, to helik obraca się w lewo, czyli patrząc od ogona, ogon ucieka w prawą stronę?

Teoretycznie tak powinno być ustawione sterowanie ogonem, tzn. większość pilotów tak ma. Ale jak zwykle jest "ale". Mam kolegę, z którym latamy od kilku lat i on to właśnie sterowanie ogonem ma ustawione odwrotnie. Lata świetnie, tak się przyzwyczaił i dlaczego mam twierdzić, że to jest źle?

co mogę zrobić, bo mam strasznie wrażliwy ogon, a na dodatek, gdy drążek kierunki mam dopiero w połowie położenia wychylenie na serwie mam już maksymalne, i druga połowa zakresu już na nic nie wpływa?

Wrażliwość ogona regulujesz EXP, ustaw na ok 035-040. Zakres pracy serwa wyreguluj E.POINT'ami jeśli masz ślizgacz ogona ustawiony niesymetrycznie lub tak jak radzi kolega

eptita, na żyrku, jeśli ślizgacz ustawiony jest po środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 206
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Bierz HK-450, te RTF-y nigdy nie są pewne. Mam HK-450 carbon+alu, złożonego przez doświadczonego modelarza i pilota, ale i tak trzeba było go rozebrać do ostatniej śrubki i ponownie skręcić wszystko na klej, bo podczas rozkręcania wirnika dostałem w bryle śrubką z ramki flybara (tak to się nazywa?) i wolałem przejrzeć wszystko. Pomyśl jakie wady może mieć RTF składany przez Chińczyka, jak model składany przez modelarza miał takie byki? HK-450 jest całkiem fajnym modelem jako pierwszy heli, przy ustawieniach tarczy (D/R) na 60% jest bardzo spokojny, nie reaguje nerwowo. To samo przy ognie, przy ustawieniach D/R na 40%. Chociaż mi osobiście, jako przyzwyczajonemu do nerwowych modeli (samolotów) przeszkadza trochę ta "mułowatość". Ale dla początkujących w helikach bardzo polecam, tylko trzeba dobrze ustawić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak HK-450 to którą wersję?

 

Bo jest jakaś pro, v2...

 

 

Chciałem kupić kita w hobbyking.com tylko zastanawiam się jaka wersja będzie najodpowiedniejsza, bo od razu zamówiłbym inne graty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam V2. Kup oczywiście KIT-a, wtedy jak złożysz to wiesz czego oczekiwać, czy się rozleci, czy nie. Zresztą nie wiem, czy jest jakaś inna wersja niż KIT. Co do wyposażenia, to na tym forum jest mnóstwo tematów co i jak, jedynie serwa bym zmienił na takie z metalowymi trybami, tutaj zalecają HXT900, ale ja wolę na metalowych trybach, bo plastiki do mnie nie przemawiają. Polecam np. TowerPro MG90S, sam takich używam i jest git :D Ale te serwa to tylko na głowicę. I fakt, jak je kupisz, będziesz miał 45zł drożej niż jakbyś kupił HXT900, ale zawsze to pewniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chyba wezme V2.

 

A wgl czym różnią się te wszystkie?

 

Bo jakbym zamawiał to od razu komplet i powiedzcie mi chlopaki jakie czesci najczesciej są do wymiany po kraksie, bo wiem że tego nie unikne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flybar, wał główny, szpindel, zębatka główna, belka ogona, w wersji V2 przy mocniejszym krecie mogą pójść także miksery głowicy i okucia polecam wziąć odrazu aluminiowe. Aha, no i łopaty.

Jakościowo lepszą wersją jest wersja GT PRO http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10902__HK_450GT_Pro_3D_Belt_Drive_Helicopter_Kit_Align_T_Rex_Compat_.html ew. GT http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=10900

No i myślę że lepszym rozwiązaniem dla początkującego jest napęd ogona na pasek, a nie na wałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpowiednich ustawieniach modelu się nada :D Ale najpierw trymowanie, nauka zawisów, powolne loty do przodu/tyłu/lewo/prawo, potem coraz szybsze i dopiero potem podstawy akrobacji. Gwarantuję Ci, że przez pierwsze 10 lotów nie odważysz się zrobić najprostszej akrobacji, ja się ograniczyłem na raze do szybkich lotów postępowych, akrobacja dopiero za dużaą ilość czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja latałem na Symach 838 s107 już nie wspomnę o takich dwu kanałowych 35-60 złotych. A jak wsiadłem dwa lata temu na HK-450 to sukcesywnie co jakiś czas paczuszka z HK przychodziła i się troszkę zapasów porobiło 4-5 pięć kompletów ramy, belki, wały, szpindle, etc. Zasada była jedna jeden zestaw za 27$ i jeden za 8,99$ teraz chyba już tych tańszych nie oferują.

Troszkę także na forumowej giełdzie koledzy wspomogli i duzo po za nią. Na pólce ramy i wirniku ogonowym od Rafała Gruszki latam już rok z górką i jest idealnie.

Podstawa to dobre serwo ogonowe i żyroskop, bo te najtańsze z HK troszkę mnie zawiodły i z 11 kretów 5 było ich winą. Reszta to juz kwestia finasowa oraz upodobań.

I z Chin tylko jedną przesyłkę za 100zł nie opłaca się sciągać.

Tylko po przesiadce na HK-450 nauka latania od początku, troszkę na symulatorze troszke małymi kroczkami na żywo i dziś latam juz komfortowo, bez wiekszych stresów.

Tak że, gdybym zaczynał od nowa to ominoł bym te Symy i lamy i zmarnowane pieniądze zainwestował w lepsze wyposażenie do 450 tki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do takie 450-tki jesli chcesz krecic 3d to silnik minimum 400W

Ostatnio zamowilem dla EPTITA takiego fajnego potworka ;]

regulator tp 40A H lub PLUSH 40A

serwka .. jak kto woli.. ja uzywalem hxt 900 i nic nie grzebalem przy nich inni wolą metalowe trybiki

 

gyro.. ja latalem na chinskim Dterumie gy48V a czasem na futabie gy401 i oba dawaly rade

a na ogonie ( serwo) mialem gws hpx F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.