marcel_Kaszëbë Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Witam, coraz częściej myślę o extrimie z napędem spalinowym. Stąd założony wątek. Jak wszyscy wiemy jest to bardzo popularny model na forum i może ktoś już ma jakieś przemyslenia na ten temat. Jaka pojemność, jaki silnik, zbiornik paliwa etc. Jak można przerobić domek aby pasowała spalinka, jakie wzmocnienia byłyby wymagane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TEQ Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Wiem że to nie do końca w temacie ,ale jeśli robił bym taki model zrobił bym mu instalację dymotwórczą. Dlaczego ? Otóż taki model robiący zawis ,beczki ,pętle zostawiający smugi dymu na niebie będzie wyglądał ślicznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Gdybys powiekszyl Extrima o dodatkowy metr to taka instalacja mialaby sens... instalacje do tak malych modeli sa drogi o ile wogole moza je dostac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 instalacja do dymu przedewszystkim przy malym zarowym silniku sie nie sprawdzi, za mala temperatura spalin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Zostawmy już dym w spokoju. Ale Extrim na spalinę był ulotniony, nie pamiętam gdzie to czytałem,jak znajdę to dam link. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 20 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Ale Extrim na spalinę był ulotniony uuu... no ciekawe co ktoś zastosował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 21 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Mój plan byłby nastepujący: wyrzucamy: - welgarda - 50g - regiel dynam - 25g - pakiet Leon - 170g - domek i półka pakietu - 30g razem 275g Dodajemy: - ASP 15A - 179g - Łoże - 25g - Serwo gazu hs81 - 16g - zbiornik 50ml - 80g zatankowany (strzelam nie wiem ile waży) - zasilanie odbiornika 4,8V - 103g - przewody - 30g Razem 433g Teraz waży 701g - 275g prądu + 433g spaliny daje nam 859g do lotu. Czy to nie za wiele jak na jego powierzchnię nośną ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 na gaz możesz dać serwo mikro - lżejsze - żadnych trybów i innych cudów ten silnik Ci nie wyrypie - nie ma co panikować. Pakiet odbiornika z ogniw AAA a nie AA - sporo gram da się urwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 21 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Pakiet odbiornika z ogniw AAA a nie AA - sporo gram da się urwać. Może zakupię pakiecik 2s 600mAh - 36g, mam do tego regielek do szczotki Jeti 020 z bec-em - 20g. Urwałbym 50g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Wszystko odnośnie osobnego bec-a jest teraz tu . http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=3459&start=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 24 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 Dzisiaj zawita kurier z silnikiem i gratami . Zastanawiam się jak wzmocnić wręgę silnikową. Planuję całkowite usunięcie "domka" elektrycznego i doklejenie w to miejsce sklejki 2-3 mm. Na tej sklejce łoże i silniczek. Czy to dobry plan? Chcę usunąć też półkę pod pakiet, i tam kombinować umieszczenie zbiornika, pytanie czy uda sie wtedy wyważyć model samym pakietem odbiornika, bo najcięższe graty zostaną na dziobie jaki wykłon silnika zastosować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 26 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Pierwszy eXTRIM na tym forum w wersji spalinowej został dzisiaj oblatany. To jest CUDO a nie samolot. Dzięki pomocy Pawła regulacja silnika poszła jak po maśle. Silniczek pali już od paluszka jednego . Z miękkimi kolanami uruchomiliśmy silnik, sprawdzenie sterów... i start. Poszedł jak rakieta, na 2/3 gazu idzie pionowo do góry bez wytracania prędkości. Nadal pozostał spory zakres prędkości. Można wolniutko przelatywać nad głowami, albo pruć niczym spit. Zbiornik 55ml starczył niestety tylko na 8,5 min lotu. Jakie było nasze zdziwienie gdy po obcięciu silnika extrim zaczął spokojnie szybować lekko wytracając wysokość. Zdążyłem zawrócić w stronę lądowiska i posadzić maszynę. Dane spalinowego extrimka: Silnik: ASP .15A 2,5 cm3 Śmigło 8*4 APC Masa do lotu z paliwem 859 gram Serwo gazu: mini E-sky Pakiet odbiornika: standard 4,8V 1300mAh z zestawu aparatury. Oczywiście nie obyło się bez małego wypadku. Podczas 3 lotu obciął silnik i szybując przez własną głupotę wyladowałem w kląbie kwiatów. Uszkodzenia: wręga do poklejenia i podwozie do prostowania. Jak porobię zdjecia przeróbki to wrzucę, ale mogę powiedzieć że naprawdę warto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 27 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2007 Potwierdzam slowa Marcela. Przerobka w 100% udana. A najlepsze ze Extrim wazacy 850 gram lata na moj gust lepiej niz 650 gramowy elektryk. W powietrzu zachowuje sie bardzo spokojnie, wrecz majestatycznie jak wieksze modele. Nadal nie ma tendencji do zwalania sie na skrzydlo, robi to co robil- zyletki, bajery rowery, a szybuje o niebo lepiej. Ladowania bez paliwa wygladaly wrecz wzorowo, jakby to lecial szybowczyk. Jesli ktos ma ochote na glosnego Exa to asp 2,5 ccm jest idealnym silnikiem. Nadwyzka mocy kolosalna, masa odpowiednia. Tylko czekac na kolejnych smialkow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 27 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2007 No to może się skuszę?!. Tylko ostatnio czasu totalnie brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 No to może się skuszę?!. Tylko ostatnio czasu totalnie brak. Warto Tomku, warto. Fakt że to moja pierwsza jednostka spalinowa, ale zakochałem sie w smrodzie spalin i warkocie małego extrimka. Wczoraj wykonałem 3 kolejne loty (musiałem skończyć bo grzałka się skończyła) już ze zbiornikiem 110ml. Paliwka teraz starcza na 12 min ze sporym zapasem i tak jest ok. Dodatkowa masa nieodczuwalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghandi Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 Prawdopodobnie będę to ja Witam po dluuugiej przerwie. Mam nadzieje ze w zime nadrobie zaległosci i forumowe i modelarskie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 29 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 Polecam taką modyfikację. Dzisiaj lataliśmy w linowcu, wiało jak diabli, pomimo to extrim spalinowy dzięki swojej masie świetnie dawał sobie radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 Fajnie byłoby gdybyście postarali się o jakiś filmik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostry Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 I może jakieś fotki :?: Czy silnik mieści sie pod maską :?: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 29 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 Fajnie byłoby gdybyście postarali się o jakiś filmik będzie filmik jak kamerzysta przestanie pić wódę i w końcu naładuje kamerę I może jakieś fotki Czy silnik mieści sie pod maską ok, fotki zapodam. Niestety z głowicą w pionie trzeba ciąć owiewkę. Ja u siebie tak zacząłem ciąć że poszło mi za dużo. Ale może w artexie zamówię nową i ładnie dopasuję. Tą traktuję jako roboczą, tymbardziej że jeszze z czasów elektryka była pęknięta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.