Skocz do zawartości

eXTRIM v2 by ARTEX - może spalina


marcel_Kaszëbë

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

coraz częściej myślę o extrimie z napędem spalinowym. Stąd założony wątek. Jak wszyscy wiemy jest to bardzo popularny model na forum i może ktoś już ma jakieś przemyslenia na ten temat.

 

Jaka pojemność, jaki silnik, zbiornik paliwa etc.

 

Jak można przerobić domek aby pasowała spalinka, jakie wzmocnienia byłyby wymagane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Mój plan byłby nastepujący:

wyrzucamy:

 

- welgarda - 50g

- regiel dynam - 25g

- pakiet Leon - 170g

- domek i półka pakietu - 30g

 

razem 275g

 

Dodajemy:

- ASP 15A - 179g

- Łoże - 25g

- Serwo gazu hs81 - 16g

- zbiornik 50ml - 80g zatankowany (strzelam nie wiem ile waży)

- zasilanie odbiornika 4,8V - 103g

- przewody - 30g

Razem 433g

 

Teraz waży 701g - 275g prądu + 433g spaliny daje nam 859g do lotu.

Czy to nie za wiele jak na jego powierzchnię nośną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zawita kurier z silnikiem i gratami :). Zastanawiam się jak wzmocnić wręgę silnikową. Planuję całkowite usunięcie "domka" elektrycznego i doklejenie w to miejsce sklejki 2-3 mm. Na tej sklejce łoże i silniczek. Czy to dobry plan?

 

Chcę usunąć też półkę pod pakiet, i tam kombinować umieszczenie zbiornika, pytanie czy uda sie wtedy wyważyć model samym pakietem odbiornika, bo najcięższe graty zostaną na dziobie :)

 

jaki wykłon silnika zastosować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy eXTRIM na tym forum w wersji spalinowej został dzisiaj oblatany.

To jest CUDO a nie samolot. Dzięki pomocy Pawła regulacja silnika poszła jak po maśle. Silniczek pali już od paluszka jednego :). Z miękkimi kolanami uruchomiliśmy silnik, sprawdzenie sterów... i start.

 

Poszedł jak rakieta, na 2/3 gazu idzie pionowo do góry bez wytracania prędkości. Nadal pozostał spory zakres prędkości. Można wolniutko przelatywać nad głowami, albo pruć niczym spit.

 

Zbiornik 55ml starczył niestety tylko na 8,5 min lotu. Jakie było nasze zdziwienie gdy po obcięciu silnika extrim zaczął spokojnie szybować lekko wytracając wysokość. Zdążyłem zawrócić w stronę lądowiska i posadzić maszynę.

 

Dane spalinowego extrimka:

Silnik: ASP .15A 2,5 cm3

Śmigło 8*4 APC

Masa do lotu z paliwem 859 gram

Serwo gazu: mini E-sky

Pakiet odbiornika: standard 4,8V 1300mAh z zestawu aparatury.

 

Oczywiście nie obyło się bez małego wypadku. Podczas 3 lotu obciął silnik i szybując przez własną głupotę wyladowałem w kląbie kwiatów. Uszkodzenia: wręga do poklejenia i podwozie do prostowania.

 

Jak porobię zdjecia przeróbki to wrzucę, ale mogę powiedzieć że naprawdę warto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam slowa Marcela. Przerobka w 100% udana. A najlepsze ze Extrim wazacy 850 gram lata na moj gust lepiej niz 650 gramowy elektryk. W powietrzu zachowuje sie bardzo spokojnie, wrecz majestatycznie jak wieksze modele. Nadal nie ma tendencji do zwalania sie na skrzydlo, robi to co robil- zyletki, bajery rowery, a szybuje o niebo lepiej. Ladowania bez paliwa wygladaly wrecz wzorowo, jakby to lecial szybowczyk.

 

Jesli ktos ma ochote na glosnego Exa to asp 2,5 ccm jest idealnym silnikiem. Nadwyzka mocy kolosalna, masa odpowiednia. Tylko czekac na kolejnych smialkow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może się skuszę?!.

Tylko ostatnio czasu totalnie brak.:(

Warto Tomku, warto. Fakt że to moja pierwsza jednostka spalinowa, ale zakochałem sie w smrodzie spalin i warkocie małego extrimka.

Wczoraj wykonałem 3 kolejne loty (musiałem skończyć bo grzałka się skończyła) już ze zbiornikiem 110ml. Paliwka teraz starcza na 12 min ze sporym zapasem i tak jest ok. Dodatkowa masa nieodczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie byłoby gdybyście postarali się o jakiś filmik

będzie filmik jak kamerzysta przestanie pić wódę i w końcu naładuje kamerę :)

 

I może jakieś fotki Czy silnik mieści sie pod maską

ok, fotki zapodam. Niestety z głowicą w pionie trzeba ciąć owiewkę. Ja u siebie tak zacząłem ciąć że poszło mi za dużo. Ale może w artexie zamówię nową i ładnie dopasuję. Tą traktuję jako roboczą, tymbardziej że jeszze z czasów elektryka była pęknięta :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.