Ramzex Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Witam.Posiadam silnik od samochodu spalinowego G18 2.5 ccm3. Czy po odpowiedniej przeróbce da się go zrobić pod samolot? Niestety samochodzik bardzo ucierpiał a silnik jest w doskonałym stanie. Doradzali mi żeby kupić inny silnik lub odciąć cylinder ,tak aby świeca była na wierzchu. Mam kilka pytań: Silnik taki od razu wyjęty waży ok 200g.Po zdjęciu bagażu mogę otrzymać ok 100g. Da rade? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Rade da, tylko musisz sie zmierzyc z dorobieniem lub dokupieniem odpowiedniej piasty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Ja bym nie eksperymentował. Silniki spalinowe do samochodów i do samolotów się dość różnią, inaczej produkowali by wszystkie bez kategorii samochód/ samolot. Samochód ma na wale sprzęgło i musiał byś je zdejmować i jakoś przerabiać chyba wał, by śmigło tam weszło. Zakres obrotów jest wyższy trochę w silnikach samochodowych, są cięższe i mocowanie nie jest zbyt przewidziane do samolotów. Filtr powietrza musiałbyś usunąć, bo niewygodnie latać z takim czymś, a jak zdejmiesz to może się silnik zatrzeć jak coś wpadnie. W samolotowych silnikach jest tylko 1 śruba regulacyjna, a w samochodowych 3 (wolne obroty, szybkie obroty i szybkość ogólna obrotów). Po 2 jak go odpalisz? Z szarpanki samolot? Z roto samolot ? No trudne to będzie i komiczne raczej. Bak byś musiał inny kupować, radiator w samochodowych jest duży i ciężki. No ale jak chcesz rób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gignasiak Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 witam głowicy nie musisz obcinać klipsy są długie problem to jest z obrotami samochodowe mają ok 30 000 a lotnicze 16 000 zwłaszcza minimalnymi wolnymi zapalać można ze śmigła (rozrusznik) trzeba założy piastę na stałe bo śmigło będzie kołem zamachowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razor Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 silniki w samochodach mają często maksymalne obroty w okolicach 30000-40000rpm podczas gdy w samolotach mają max 10000-18000rpm. (mówimy o bezpośrednim montażu śmigła) ciężko byłoby dobrać odpowiednie śmigło. musiałoby być małe - a to byłoby mało wydajne. (jedynie dużą prędkość strumienia powietrza za śmigłowego byś uzyskał) no i sposób montażu, w silnikach samochodowych jest od spodu (chociaż to nie taka duża przeszkoda) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 W samolotowych silnikach jest tylko 1 śruba regulacyjna, a w samochodowych 3 (wolne obroty, niskie obroty i szybkość ogólna obrotów). hmm w moim asp .46 tez mam 3 śruby... Skłąd mieszanki, przejścia oraz minimalnych obrotów. asp .46 jest anormalny? Coś mi się wydaje że wszystkie silniki, czy samochodowe czy lotnicze, mają identyczną budowę. Poza tym wszystkim nie ten dział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi