Skocz do zawartości

CAP 232 .46 od World Models czy od Wings Maker?


pauletto007

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Powolutku myślę o jakimś akrobacyjnym modelu ale do gustu przypadł mi CAP 232, przeczytałem już wszystko o tych modelach co jest na forum.

Nie ukrywam, że bardziej podoba mi się malowanie Capa od The Wings Maker. W abc-rc jest on za 389zł natomiast cap od World Models mogę mieć za 480zł:

 

http://www.abc-rc.pl/p/37/2510/model-cap-232-40-1440mm-arf-the-wings-maker-modele-akrobacyjne-i-3d-samoloty-i-szybowce.html

 

http://www.abc-rc.pl/p/54/2486/model-cap-232-46n-arf-1440mm-twa198n-dla-zawansowanych-samoloty-i-szybowce.html

Podpowiedzcie z czego może wynikać różnica cenowa skoro wymiary tych modeli są takie same?

Mile widziane opinie od użytkowników ww modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Podpowiedzcie z czego może wynikać różnica cenowa skoro wymiary tych modeli są takie same?

Mile widziane opinie od użytkowników ww modeli.

Różnica cenowa wynika z narzutów dystrybucji, marki, pozycjonowania marketingowego, malowania itp.

Poza tym zaryzykuję stwierdzenie że to jest jeden i ten sam model od różnych dostawców:

http://www.thewingsmaker.com/products/airplanes/manuals/GA012.pdf

http://www.theworldmodels.com/para/instruction/pdf/A198.pdf

 

Rozumiem że do akro klasycznej, bez 3d?

Jaki silnik chcesz tam wpakować?

 

Pozdr.

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podpowiedzcie z czego może wynikać różnica cenowa skoro wymiary tych modeli są takie same?

Mile widziane opinie od użytkowników ww modeli.

Różnica cenowa wynika z narzutów dystrybucji, marki, pozycjonowania marketingowego, malowania itp.

Poza tym zaryzykuję stwierdzenie że to jest jeden i ten sam model od różnych dostawców:

http://www.thewingsmaker.com/products/airplanes/manuals/GA012.pdf

http://www.theworldmodels.com/para/instruction/pdf/A198.pdf

 

Rozumiem że do akro klasycznej, bez 3d?

Jaki silnik chcesz tam wpakować?

 

Pozdr.

Michał

Dzięki za odp. Myślę o klasycznej akrobacji, bo ta jest dla mnie b. naturalna i rzeczywista. Jakieś beczki i pętle już nawet mi wychodzą moim Kastorem ale powoli przymierzam się do jakiegoś akrobacika stąd pomysł na tego CAPa. Na razie pytam orientacyjnie z uwagi na moje obecne finanse ale w przypływie gotówki się zdecyduje na któryś. Docelowo to myślę, żeby wrzucić tak OS 46LA choć doradzono mi że lepiej będzie dać takiego w wersji FX, bo jest mocniejszy i na zwykłych kulkowych łożyskach, a nie na panewkach i podobno sporo przez to trwalszy. A OS 40FX?? za słaby byłby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docelowo to myślę, żeby wrzucić tak OS 46LA choć doradzono mi że lepiej będzie dać takiego w wersji FX, bo jest mocniejszy i na zwykłych kulkowych łożyskach, a nie na panewkach i podobno sporo przez to trwalszy. A OS 40FX?? za słaby byłby?

Jeżeli chcesz ten model zrobić możliwie tanio, to zainteresuj się ASP 52. To jest przyzwoity silnik o niezłych osiągach (mocniejszy od 46AX), a można go kupić dość tanio.

Pamiętaj tylko o tym że w porównaniu z 46LA, ten ASP będzie wymagać dokładniejszej regulacji - za to odwdzięczy się mocą.

Będzie w sam raz do tego CAP-a, mam takiego ASP w podobnej wielkości Revolverze i jestem zadowolony :)

 

No chyba że zechcesz pójść w 4t, wtedy proponowałbym ASP .61FS (tutaj też przyzwoity stosunek możliwości do ceny, ale jest cięższy od porównywalnego mocą Saito).

 

Pozdr.,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docelowo to myślę, żeby wrzucić tak OS 46LA choć doradzono mi że lepiej będzie dać takiego w wersji FX, bo jest mocniejszy i na zwykłych kulkowych łożyskach, a nie na panewkach i podobno sporo przez to trwalszy. A OS 40FX?? za słaby byłby?

Jeżeli chcesz ten model zrobić możliwie tanio, to zainteresuj się ASP 52. To jest przyzwoity silnik o niezłych osiągach (mocniejszy od 46AX), a można go kupić dość tanio.

Pamiętaj tylko o tym że w porównaniu z 46LA, ten ASP będzie wymagać dokładniejszej regulacji - za to odwdzięczy się mocą.

Będzie w sam raz do tego CAP-a, mam takiego ASP w podobnej wielkości Revolverze i jestem zadowolony :)

 

No chyba że zechcesz pójść w 4t, wtedy proponowałbym ASP .61FS (tutaj też przyzwoity stosunek możliwości do ceny, ale jest cięższy od porównywalnego mocą Saito).

 

Pozdr.,

Michał

odn. asp 52 to tez biorę pod uwagę ale troszkę zniechęcają mogę opinie o trudnej regulacj stąd bardziej bym sie skłaniałi do OS 46Fx a wracając do Capa to czy duża bedzie różnica w lataniu jeśli obciążenie powierzchni bede nick podobne jak teraz w trenerku? Teraz mam 63g/dm2 podobno cap w tych wymiarach na stosunków wojnę podejście i odejście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odn. asp 52 to tez biorę pod uwagę ale troszkę zniechęcają mogę opinie o trudnej regulacj stąd bardziej bym sie skłaniałi do OS 46Fx a wracając do Capa to czy duża bedzie różnica w lataniu jeśli obciążenie powierzchni bede nick podobne jak teraz w trenerku? Teraz mam 63g/dm2 podobno cap w tych wymiarach na stosunków wojnę podejście i odejście.

Trudność regulacji ASP polega na jego "wrażliwości" na kręcenie igłą (zwłaszcza "małą"). Robiąc to odpowiednio precyzyjnie, można sobie z tym poradzić.

Co do 46fx-a, oczywiście nada się. Pytanie skąd wziąć obecnie taki silnik, zostaje chyba opcja giełda/allegro (uwaga - część fxów miała problem z pokryciem tulei cylindra, z której złuszczał się nikiel).

 

Nie znam tego Capa, na pewno będzie bardziej nerwowy od trenerka - nie tylko kwestia wielkości powierzchni sterowych, ale też zwężającego się ku końcom skrzydła przez co łatwiej będzie o przeciągnięcie (i będzie ono gwałtowniejsze). Na pocieszenie powiem że mój revolver do lotu waży ponad 3kg , podchodzę nim szybko ale leci stabilnie. Dzięki temu nie muszę się bać wiatru :)

 

Pozdr.

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam capa firmy World Models , ma juz sporo wylatane ogólnie konstrukcja fajna uczylem sie na nim podstaw akrobacji . Podejscie do ladowania ma wolne nie trzeba miksowac klap . Na poczatku napedzal go os 46 ax , kombinowalem z smiglami ale brakowalo mi troszke mocy no i problem z dowazaniem przodu , silnikiem Os 65 la zrobił sie potwór przy odejsciu z zawisu , ale puki co czeka na odbudowe z dosc powaznego krashu po utracie kontroli (padl odbiornik )

Jak najbardziej polecam bedziesz zadowolony z zakupu , a i nie sluchaj opini o zrywaniu strug po zaciaganiu draga wysokosci ( bolaczka CAP'ow ale akurat nie tego )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam capa firmy World Models , ma juz sporo wylatane ogólnie konstrukcja fajna uczylem sie na nim podstaw akrobacji . Podejscie do ladowania ma wolne nie trzeba miksowac klap . Na poczatku napedzal go os 46 ax , kombinowalem z smiglami ale brakowalo mi troszke mocy no i problem z dowazaniem przodu , silnikiem Os 65 la zrobił sie potwór przy odejsciu z zawisu , ale puki co czeka na odbudowe z dosc powaznego krashu po utracie kontroli (padl odbiornik )

Jak najbardziej polecam bedziesz zadowolony z zakupu , a i nie sluchaj opini o zrywaniu strug po zaciaganiu draga wysokosci ( bolaczka CAP'ow ale akurat nie tego )

Czaję a o tym korkociągu tez czytałem. Może asp52 to dobre rozwiązanie bo tez nie chce wydawać majątku na silnik. A Capa world models mogę kupić w lublinie tylko to malowanie strasznie mi sie nie podoba ale tez nie widziałem go na żywo. Póki co dzieki bardzo za Wasza pomoc:-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oglądałem CAPa na żywo i jak dla mnie jest świetny a zacząłem sie zastanawiać czy zamiast żarowego może go napędzać benzyna 15-17cm3? (Szczególnie interesuje mnie SV- 17 bo jest info że zastępuje silniki 2-taktowe żarówe 10-13cm3). Model do lotu wg producenta na ważyć ok. 2.7kg tymczasem sam taki silnik ważyłby o ok. 400g więcej niż zakładane żarówe .46. Chodziłoby jedynie o mniejsze koszty latania. Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, jak chcesz to ci dam gratis do treningu akrobata z epp taki ok 1 m rozpiętości. Wstaw sobie małe serwa, silnik z reglem i potrenuj. U mnie leży w garażu a tobie może posłużyć do ćwiczeń.

Pozdrawiam

Piotr

Dzięki za propozycję, ale na razie i tak nie mam za bardzo czasu na latanie a zanim dozbieram na CAPa to ruski rok pewnie minie :? Ale i tak będę latał w AeroFly i ćwiczył latanie akrobatkami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak powiedział pewien kolega z pewnego sklepu modelarskiego - model musi pierdzieć :wink:

Najładniej pierdzą 4-takty :D
A wracając do tematu. Producent podaje, że można wstawić do tego CAPa 0.70 4t. Zainteresował mnie ASP FS 70 i 80. Sugerując się kosztami najlepiej by było, abym kupił go w HobbyKing, ale te silniki tam są niedostępne. A co myślicie o .91?? Myślę, że do tego modeliku byłby za duży sam z siebie, waga podobna jak .70 i .80 jednak sporo większa moc.

A inne pytanko: czy nie mając żadnego doświadczenia ze spalinami jest sens brać się od razu za silniki 4t?

A jakie serwa? Doradzono, mi Hitec HS-485 na cały model oprócz gazu bp tam można coś mniejszego dać. Mimo wszystko trochę mnie przerażają ceny, czy jednak warto dozbierać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.