Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,miał być SE 5A ale po przestudiowaniu planów stwierdziłem że jeszcze za wysokie progi na moje nogi ;D i dla tego będzie cessna.Założenia są take.Rozpiętość 1150mm,długość 820mm,waga do lotu :?: To się okaże.A poniżej to co pierwsze elementy modelu Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us.

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Na razie prawie idealnie, ale mam 2 uwagi...

Listewki mogłeś pociagnąć jednak do samego końca, bo tak to ogon możę sobie odmaszerować z czasem, a przednią wręgę też mogłeś od razu zrobić ze sklejki zamiast tego depronu...

Opublikowano

Dużą zasługę trzeba przypisać mojemu przyrządowi do zaginania,jak widać jest to blat kuchenny i ściana.Podginam lekko na ścianę płytę depronu i dopycham płat do ściany później domykam płat i przyduszam panelem podłogowym obciążając go butelkami z wodą.Wszystko wyginam na zimno z naklejoną taśm a pakową na natarciu.Co do ogona nasz rację pomyśle nad wzmocnieniem.A na tą wręgę dojdzie jeszcze sklejka wklejona na żywicę.

Opublikowano

Krawędź natarcia sosna 3x3. Takie rozwiązanie w moim ZEFIRZE mimo bliskich

spotkań z bramką do piłki ręcznej, ławką parkową i kilku cyrkli żyje nadal.

ZEFIR z nowym kadłubem lata 4 lata.

Opublikowano

Trochę na pewno model maksymalnie ważył będzie 700g to ze sporą przesadą,a takie klejenie stosowałem już i dwóch moich depronowcach i zapewniam cie że wytrzyma bez najmniejszego problemu.

Opublikowano

Tak z autopsji podpowiem wam ,że stosowanie listew sosnowych wzdłuż kadłuba w modelu tej wielkości mija się z celem.Jedynie spowoduje totalną destrukcję kadłuba przy krecie.Miałem kiedyś DHC Beawer o rozpiętości 130 i jedynymi elementami drewnianymi w tym modelu były dwie wręgi(silnikowa i trzymająca podwozie)oraz dźwigar skrzydła z listwy sosnowej.Jedynie przód kadłuba pomiędzy tymi wręgami miałem wypełniony styropianem i to stanowiło świetną strefę zgniotu.

Drugi wzorowany na Cessnie 177 Cardinal(jedyne "drewno" to wręga silnikowa trzymająca też przednie podwozie) lata już 4 lub 5 sezon i przechodzi z ucznia na ucznia.Zaliczył już kilkanaście kretów (włącznie z tym że kiedyś walnąłem centralnie na znaczek pocztowy w betonowy pas i z przodu modelu zrobił się tulipan.) i jedyną rzeczą jaką się robi to odcina przód,dokleja nowy i model lata dalej.

Opublikowano

I tu akurat zgodzę się z tobą miałem Rwd i własnie przy drugim czy trzecim krecie model rozpruł się niemal do ogona i od tamtej pory naklejam przednią wręgę sklejkową na wręgę depronowo i listewki.Takie rozwiązanie w dużym stopniu chroni kadłub przed totalną destrukcją,sprawdzone wiele razy.

Opublikowano

Cessna na dzień dzisiejszy wygląda tak

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Będzie jeszcze dodany jeden kolor.Zostało już do zrobienia niewiele,a najgorzej jest mi zrobić osłonę silnika już czwartą z kolei robię i jak na razie z żadnej nie jestem zadowolony :evil: .

Opublikowano

Bardzo ładnie to wyszło :wink: a co do taśmy to Tomek Reda, wydaje mi sie że to zwykła żółta tylko z zielonym depronem się "zlała";]

Opublikowano

Witam,prace powoli zbliżają się ku końcowi,pozostało jeszcze wkleić orczyki w ster wysokości i kierunku, serwa są już na swoim miejscu,odbiornik i regulator, brak tylko silnika( już zamówiony).Teraz kilka fotek.

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Wstępne wyważenie wykazało że trzeba będzie dołożyć ołów na dziób :? .Oczywiście jak dojdzie większy pakiet ołowiu odejdzie,ale trochę nadal zostanie. i tu nasuwa się pytani z czego zrobić podwozie żeby było lekkie i wytrzymałe?.

Opublikowano

Witam,prace powoli zbliżają się ku końcowi,pozostało jeszcze wkleić orczyki w ster wysokości i kierunku, serwa są już na swoim miejscu,odbiornik i regulator, brak tylko silnika( już zamówiony).Teraz kilka fotek.

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Wstępne wyważenie wykazało że trzeba będzie dołożyć ołów na dziób :? .Oczywiście jak dojdzie większy pakiet ołowiu odejdzie,ale trochę nadal zostanie. i tu nasuwa się pytani z czego zrobić podwozie żeby było lekkie i wytrzymałe?.

Opublikowano

Wstępne wyważenie wykazało że trzeba będzie dołożyć ołów na dziób :? .Oczywiście jak dojdzie większy pakiet ołowiu odejdzie,ale trochę nadal zostanie. i tu nasuwa się pytani z czego zrobić podwozie żeby było lekkie i wytrzymałe?.

Doliczyłeś wagę silnika?, podwozie możesz zrobić z płaskownika alu , dostępne w marketach budowlanych, wszystko zależy jak masz przygotowaną podłogę.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.