TOMEK.CEKALA Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 Witam wszystkich,miał być SE 5A ale po przestudiowaniu planów stwierdziłem że jeszcze za wysokie progi na moje nogi ;D i dla tego będzie cessna.Założenia są take.Rozpiętość 1150mm,długość 820mm,waga do lotu :?: To się okaże.A poniżej to co pierwsze elementy modelu Uploaded with ImageShack.us.
TOMEK.CEKALA Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Opublikowano 16 Lutego 2012 Kadłub już sklejony i pozostawiony do wyschnięcia. Uploaded with ImageShack.us W czasie schnięcia kadłuba żeberka się zrobiły. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
TOMEK.CEKALA Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 Prace toczą się dalej,tak wygląda skrzydło przygotowane do zamknięcia. Uploaded with ImageShack.us A tu skrzydełko po zamknięciu. Uploaded with ImageShack.us Kadłub dostał wzmocnienia pod podwozie i w miejscu gdzie moje łapska będą trzymać model. Uploaded with ImageShack.us
robertus Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Jestem pod dużym wrażeniem skrzydła i eleganckiego zawinięcia krawędzi natarcia. Brawo.
Capriman Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Na razie prawie idealnie, ale mam 2 uwagi... Listewki mogłeś pociagnąć jednak do samego końca, bo tak to ogon możę sobie odmaszerować z czasem, a przednią wręgę też mogłeś od razu zrobić ze sklejki zamiast tego depronu...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 Dużą zasługę trzeba przypisać mojemu przyrządowi do zaginania,jak widać jest to blat kuchenny i ściana.Podginam lekko na ścianę płytę depronu i dopycham płat do ściany później domykam płat i przyduszam panelem podłogowym obciążając go butelkami z wodą.Wszystko wyginam na zimno z naklejoną taśm a pakową na natarciu.Co do ogona nasz rację pomyśle nad wzmocnieniem.A na tą wręgę dojdzie jeszcze sklejka wklejona na żywicę.
jurek_jag Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Krawędź natarcia sosna 3x3. Takie rozwiązanie w moim ZEFIRZE mimo bliskich spotkań z bramką do piłki ręcznej, ławką parkową i kilku cyrkli żyje nadal. ZEFIR z nowym kadłubem lata 4 lata.
Capriman Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Może przesadzam ale miedzy listewkami wklejonymi w wyciecia wręgi a od czoła jest różnica...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 Trochę na pewno model maksymalnie ważył będzie 700g to ze sporą przesadą,a takie klejenie stosowałem już i dwóch moich depronowcach i zapewniam cie że wytrzyma bez najmniejszego problemu.
f-150 Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Tak z autopsji podpowiem wam ,że stosowanie listew sosnowych wzdłuż kadłuba w modelu tej wielkości mija się z celem.Jedynie spowoduje totalną destrukcję kadłuba przy krecie.Miałem kiedyś DHC Beawer o rozpiętości 130 i jedynymi elementami drewnianymi w tym modelu były dwie wręgi(silnikowa i trzymająca podwozie)oraz dźwigar skrzydła z listwy sosnowej.Jedynie przód kadłuba pomiędzy tymi wręgami miałem wypełniony styropianem i to stanowiło świetną strefę zgniotu. Drugi wzorowany na Cessnie 177 Cardinal(jedyne "drewno" to wręga silnikowa trzymająca też przednie podwozie) lata już 4 lub 5 sezon i przechodzi z ucznia na ucznia.Zaliczył już kilkanaście kretów (włącznie z tym że kiedyś walnąłem centralnie na znaczek pocztowy w betonowy pas i z przodu modelu zrobił się tulipan.) i jedyną rzeczą jaką się robi to odcina przód,dokleja nowy i model lata dalej.
TOMEK.CEKALA Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Opublikowano 20 Lutego 2012 I tu akurat zgodzę się z tobą miałem Rwd i własnie przy drugim czy trzecim krecie model rozpruł się niemal do ogona i od tamtej pory naklejam przednią wręgę sklejkową na wręgę depronowo i listewki.Takie rozwiązanie w dużym stopniu chroni kadłub przed totalną destrukcją,sprawdzone wiele razy.
TOMEK.CEKALA Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Opublikowano 21 Lutego 2012 Prace nadal trwają choć wolno to idzie ale do przodu,skrzydełko już zamknięte. Uploaded with ImageShack.us Stateczniki zostały wklejone,kadłub został zamknięty teraz szlifowani i oklejanie. Uploaded with ImageShack.us
TOMEK.CEKALA Opublikowano 25 Lutego 2012 Autor Opublikowano 25 Lutego 2012 Cessna na dzień dzisiejszy wygląda tak Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Będzie jeszcze dodany jeden kolor.Zostało już do zrobienia niewiele,a najgorzej jest mi zrobić osłonę silnika już czwartą z kolei robię i jak na razie z żadnej nie jestem zadowolony :evil: .
Tomek Reda Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 Gdzie kupiłeś tą taśmę?Fajny kolorek :wink:
Vadic Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 Bardzo ładnie to wyszło :wink: a co do taśmy to Tomek Reda, wydaje mi sie że to zwykła żółta tylko z zielonym depronem się "zlała";]
TOMEK.CEKALA Opublikowano 25 Lutego 2012 Autor Opublikowano 25 Lutego 2012 Bartek masz absolutną rację to zwykła żółta taśma a z zielonym depronem daje taki efekt jak widać na powyższych fotkach.
czarek66 Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 Osłonę silnika kiedyś zrobiłem z butelki po płynie do mycia naczyń
TOMEK.CEKALA Opublikowano 27 Lutego 2012 Autor Opublikowano 27 Lutego 2012 Witam,prace powoli zbliżają się ku końcowi,pozostało jeszcze wkleić orczyki w ster wysokości i kierunku, serwa są już na swoim miejscu,odbiornik i regulator, brak tylko silnika( już zamówiony).Teraz kilka fotek. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Wstępne wyważenie wykazało że trzeba będzie dołożyć ołów na dziób :? .Oczywiście jak dojdzie większy pakiet ołowiu odejdzie,ale trochę nadal zostanie. i tu nasuwa się pytani z czego zrobić podwozie żeby było lekkie i wytrzymałe?.
TOMEK.CEKALA Opublikowano 27 Lutego 2012 Autor Opublikowano 27 Lutego 2012 Witam,prace powoli zbliżają się ku końcowi,pozostało jeszcze wkleić orczyki w ster wysokości i kierunku, serwa są już na swoim miejscu,odbiornik i regulator, brak tylko silnika( już zamówiony).Teraz kilka fotek. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Wstępne wyważenie wykazało że trzeba będzie dołożyć ołów na dziób :? .Oczywiście jak dojdzie większy pakiet ołowiu odejdzie,ale trochę nadal zostanie. i tu nasuwa się pytani z czego zrobić podwozie żeby było lekkie i wytrzymałe?.
darqo Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 Wstępne wyważenie wykazało że trzeba będzie dołożyć ołów na dziób :? .Oczywiście jak dojdzie większy pakiet ołowiu odejdzie,ale trochę nadal zostanie. i tu nasuwa się pytani z czego zrobić podwozie żeby było lekkie i wytrzymałe?. Doliczyłeś wagę silnika?, podwozie możesz zrobić z płaskownika alu , dostępne w marketach budowlanych, wszystko zależy jak masz przygotowaną podłogę.
Rekomendowane odpowiedzi