Skocz do zawartości

poszukuję regulatorów do czołgu, proszę o poradę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jak w temacie, regulatory mają sterować przekładniami typu Heng Long 1:16. Jeszcze ich nie mam, ale silniki mają 7,2 V. Muszą być dwukierunkowe.

Szukałem na HK, praktycznie same bezszczotkowe.

Na forum znalazłem wątki o regulatorach AVT-5190 do złożenia. Lutowania się nie boję, ale wolałbym gotowca :P

Na ebay znalazłem takie 20A ESC

 

Wydaje mi się wystarczający. Jak sądzicie?

 

Drugi problem, to jak w Turnigy9x ustawić mixery, żeby zastapić oryginalną aparaturę. nie mam zupełnie pomysłu.

Opublikowano

A ja się obawiam, że zwykłe regulatory samochodowe mogą być nieodpowiednie. Z tego co kojarzę, pierwsze cofnięcie "gazu" włącza hamulec, dopiero kolejne uruchamia "wsteczny"...

Opublikowano

Silniki będą fabryczne. Tylko w jednym miejscu znalazłem że są długości 45, ale myślę, że są mniejsze. Poza tym nie będą pracować długimi sekwencjami na pełnej mocy.

Potrzebne są dwukierunkowe.

Obejrzałem link, fajny :) Gdyby chodziło o jeden silnik, rozwiązanie do zaakceptowania. Ale do dwu na raz, np. żeby się obrócić w miejscu, albo do manewrowania przy cofaniu z przyczepą, moze być nie do opanowanowania dla mnie :(

 

Tak długo pisałem, że tu dyskusja się wywiązała :)

 

Napisałem czołg, ale tak serio to chodzi o przeróbkę ratraka, który będzie ciągnąć przyczepę z samolotem.

Opublikowano

A po co wyłamujesz drzwi.Kup nadajnik,odbiornik i płytę główną Heng Longa.Wyjdzie taniej niż kombinowanie z dwoma regulatorami.

Opublikowano

Z podanych przez Romana linków najbardziej spodobały mi się regulatory z labtech-u. Czekam na odpowiedź z cenami.

Znalazłem też na ebay'u ciekawe pozycje niewysilone tak bardzo i niedrogie.

Orientowałem się w rcshop o cenę takiego kompletu ( nadajnik, odbiornik i płyta główna to ponad 250 zł. Niestety nie mam miejsca na ten zintegrowany moduł sterujący. A jeszcze muszę upchać 2 silniki z przekładniami i pakiet. To mała zabawka.

 

Potrzebować będę pomocy w ustawieniu kanałów w zwykłym nadajniku. Widzę dwie możliwości. Albo "zadedykuję" do tej zabawki HK6 i zdejmę sprężynkę z drążka wysokości ( albo założę drugą sprężynkę na drążek przepustnicy zdejmując z niej blaszkę zapadki. Wtedy sterowanie będzie - jeden drążek jednym regulatorem. Możliwe zawracanie w miejscu itd.

Można spróbować zmiksować na jednym kanale oba regulatory równolegle a na drugim (poprzeczne wychylenia) przyhamowywanie jednego z regulatorów. Ogólnie nie ogarniam, jak możnaby to zrobić. Czy można sterować regulatorem jednocześnie z dwu kanałów?

Opublikowano

Z tego co kojarzę, pierwsze cofnięcie "gazu" włącza hamulec, dopiero kolejne uruchamia "wsteczny"...

Dokładnie tak jest. :mrgreen:

Opublikowano

Czy można sterować regulatorem jednocześnie z dwu kanałów?

Nie. Możesz spróbować z V-tail mikserem, ale cofanie będzie ciężkie do zaprogramowania.

Ewentualnie T9x z softem alternatywnym (np. RadioClone), wtedy zaprogramujesz w aparaturze co chcesz. Sterowanie "a'la prawdziwy czołg" też się da, no ale będziesz musiał przerobić drugi drążek "na gaz". Wówczas dwa drążki do prędkości dwóch gąsienic, na trójpozycyjnym przód - hamulec - rewers.

Opublikowano

Nie. Możesz spróbować z V-tail mikserem, ale cofanie będzie ciężkie do zaprogramowania.

Ewentualnie T9x z softem alternatywnym (np. RadioClone), wtedy zaprogramujesz w aparaturze co chcesz. Sterowanie "a'la prawdziwy czołg" też się da, no ale będziesz musiał przerobić drugi drążek "na gaz". Wówczas dwa drążki do prędkości dwóch gąsienic, na trójpozycyjnym przód - hamulec - rewers.

Nie chciałbym specjalnie Turniga przerabiać. Poświęcę HK6. Czy trzeba to aż tak komplikować z tym trzypozycyjnym? Myślę, że układ dwa drążki po jednym na jeden dwukierunkowy regulator bez włączonych hamulców będzie najprostrzy. Właśnie takie bezhamulcowe zamówiłem. Problemem może być utrzymanie prostoliniowej jazdy.

Opublikowano

Nie chciałbym specjalnie Turniga przerabiać.

Zbadałbyś możliwości alternatywnych softów :-)

Problemem może być utrzymanie prostoliniowej jazdy.

Myślę, że to kwestia kalibracji. Ostatecznie może żyroskop mu dołożyć ;-)
Opublikowano

T9 mam jeszcze na fabrycznym, troche boję się sam przerabiać na alternatywne :)

A z dalszymi pracami muszę poczekać, aż poczta mi dostarczy regle i silniki z przekładniami. Wtedy będę się pytać o dalsze wskazówki.

Opublikowano

T9 mam jeszcze na fabrycznym, troche boję się sam przerabiać na alternatywne

Nie ma czego. Przerabianie na wszystko poza RadioClone jest wręcz trywialne (duże pady do lutowania), RadioClone jest trochę bardziej wymagające ze względu na podłączanie czytnika kart (bez niego masz miejsce w pamięci tylko na jeden model). Tak czy owak nie jest to "rocket science".
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.