krankor Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Witam Jak w temacie, regulatory mają sterować przekładniami typu Heng Long 1:16. Jeszcze ich nie mam, ale silniki mają 7,2 V. Muszą być dwukierunkowe. Szukałem na HK, praktycznie same bezszczotkowe. Na forum znalazłem wątki o regulatorach AVT-5190 do złożenia. Lutowania się nie boję, ale wolałbym gotowca Na ebay znalazłem takie 20A ESC Wydaje mi się wystarczający. Jak sądzicie? Drugi problem, to jak w Turnigy9x ustawić mixery, żeby zastapić oryginalną aparaturę. nie mam zupełnie pomysłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Wiesz krankor, nie wiemy jaki chcesz tam zastosować silnik ? Do 400 wystarczy, natomiast 540 będzie na styk :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Szukałem na HK, praktycznie same bezszczotkowe. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9090http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6468 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Jak dobrze widzą moje oczy to są jednokierunkowe, a kolega potrzebuje dwukierunkowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 No tak :-) Ślepy jestem :oops: Choć niektórzy sobie radzą: http://www.members.optusnet.com.au/satr/2point4GHz.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 A ja się obawiam, że zwykłe regulatory samochodowe mogą być nieodpowiednie. Z tego co kojarzę, pierwsze cofnięcie "gazu" włącza hamulec, dopiero kolejne uruchamia "wsteczny"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 W moim staruszku Graupnerze 414, ma zrobione rewersy na kanałach... a link jest świetny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Najlepsze są proste rozwiązania ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motofan11 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Zmianę kierunku obrotów chyba lepiej zrobić na przekaźniku bo to rozwiązanie z linka myślęże będzie kłopotliwe w wykonaniu tutaj pokazano jak to zrobić http://elportal.pl/pdf/k13/33_01e.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 17 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Silniki będą fabryczne. Tylko w jednym miejscu znalazłem że są długości 45, ale myślę, że są mniejsze. Poza tym nie będą pracować długimi sekwencjami na pełnej mocy. Potrzebne są dwukierunkowe. Obejrzałem link, fajny Gdyby chodziło o jeden silnik, rozwiązanie do zaakceptowania. Ale do dwu na raz, np. żeby się obrócić w miejscu, albo do manewrowania przy cofaniu z przyczepą, moze być nie do opanowanowania dla mnie Tak długo pisałem, że tu dyskusja się wywiązała Napisałem czołg, ale tak serio to chodzi o przeróbkę ratraka, który będzie ciągnąć przyczepę z samolotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 To może jeszcze ja na koniec rzucę linkiem o proszę, regulator dwukierunkowy p. Bodziocha. Posiadam taki już od kilku lat, jestem zadowolony, zero problemów. http://bodzioch.republika.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 A tu nie mają? http://www.rcshop.pl/pl/c/Czolgi-zdalnie-sterowane-czesci/104/2 http://www.rcabc.com/product_info.php?cPath=4_38&products_id=1184 http://sklep.avt.pl/p/pl/485954/modelarski+regulator+dwukierunkowy+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html http://www.labtech.com.pl/files/LTA_MOVE_40_DataSheet.pdf http://www.helipad.pl/ek2_0605_regulator_samochodowy_40a_dwukierunkowy-2340.html http://www.helipad.pl/nosram_hawk_power_reverse-1714.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 A po co wyłamujesz drzwi.Kup nadajnik,odbiornik i płytę główną Heng Longa.Wyjdzie taniej niż kombinowanie z dwoma regulatorami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Z podanych przez Romana linków najbardziej spodobały mi się regulatory z labtech-u. Czekam na odpowiedź z cenami. Znalazłem też na ebay'u ciekawe pozycje niewysilone tak bardzo i niedrogie. Orientowałem się w rcshop o cenę takiego kompletu ( nadajnik, odbiornik i płyta główna to ponad 250 zł. Niestety nie mam miejsca na ten zintegrowany moduł sterujący. A jeszcze muszę upchać 2 silniki z przekładniami i pakiet. To mała zabawka. Potrzebować będę pomocy w ustawieniu kanałów w zwykłym nadajniku. Widzę dwie możliwości. Albo "zadedykuję" do tej zabawki HK6 i zdejmę sprężynkę z drążka wysokości ( albo założę drugą sprężynkę na drążek przepustnicy zdejmując z niej blaszkę zapadki. Wtedy sterowanie będzie - jeden drążek jednym regulatorem. Możliwe zawracanie w miejscu itd. Można spróbować zmiksować na jednym kanale oba regulatory równolegle a na drugim (poprzeczne wychylenia) przyhamowywanie jednego z regulatorów. Ogólnie nie ogarniam, jak możnaby to zrobić. Czy można sterować regulatorem jednocześnie z dwu kanałów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Z tego co kojarzę, pierwsze cofnięcie "gazu" włącza hamulec, dopiero kolejne uruchamia "wsteczny"... Dokładnie tak jest. :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Czy można sterować regulatorem jednocześnie z dwu kanałów?Nie. Możesz spróbować z V-tail mikserem, ale cofanie będzie ciężkie do zaprogramowania.Ewentualnie T9x z softem alternatywnym (np. RadioClone), wtedy zaprogramujesz w aparaturze co chcesz. Sterowanie "a'la prawdziwy czołg" też się da, no ale będziesz musiał przerobić drugi drążek "na gaz". Wówczas dwa drążki do prędkości dwóch gąsienic, na trójpozycyjnym przód - hamulec - rewers. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 22 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Nie. Możesz spróbować z V-tail mikserem, ale cofanie będzie ciężkie do zaprogramowania. Ewentualnie T9x z softem alternatywnym (np. RadioClone), wtedy zaprogramujesz w aparaturze co chcesz. Sterowanie "a'la prawdziwy czołg" też się da, no ale będziesz musiał przerobić drugi drążek "na gaz". Wówczas dwa drążki do prędkości dwóch gąsienic, na trójpozycyjnym przód - hamulec - rewers. Nie chciałbym specjalnie Turniga przerabiać. Poświęcę HK6. Czy trzeba to aż tak komplikować z tym trzypozycyjnym? Myślę, że układ dwa drążki po jednym na jeden dwukierunkowy regulator bez włączonych hamulców będzie najprostrzy. Właśnie takie bezhamulcowe zamówiłem. Problemem może być utrzymanie prostoliniowej jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Nie chciałbym specjalnie Turniga przerabiać.Zbadałbyś możliwości alternatywnych softów :-)Problemem może być utrzymanie prostoliniowej jazdy.Myślę, że to kwestia kalibracji. Ostatecznie może żyroskop mu dołożyć ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 22 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 T9 mam jeszcze na fabrycznym, troche boję się sam przerabiać na alternatywne A z dalszymi pracami muszę poczekać, aż poczta mi dostarczy regle i silniki z przekładniami. Wtedy będę się pytać o dalsze wskazówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 T9 mam jeszcze na fabrycznym, troche boję się sam przerabiać na alternatywneNie ma czego. Przerabianie na wszystko poza RadioClone jest wręcz trywialne (duże pady do lutowania), RadioClone jest trochę bardziej wymagające ze względu na podłączanie czytnika kart (bez niego masz miejsce w pamięci tylko na jeden model). Tak czy owak nie jest to "rocket science". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi