Tomek Opublikowano 24 Września 2007 Opublikowano 24 Września 2007 W niedzielę poraz pierwszy zabrałem Katanę na lotnisko . Katana przy wadze 1180 zaopatrzona w silnik Dulksi i pakiet 3 celowy latała na rzęsach więc nie wojując zz nią po 2,3 kółkach wylądowałem na ziemi. Nie było by problemu gdyby nie ogromna chęć polatania nowym modelem. Tak więc pożyczyłem od Zbyszka pakiet 4 celowy i o dziwo mieliśmy takie same wtyki ,oraz takie same ich kluczowanie :shock: Katan żwawo poszła w górę . Przy ok 10m Nagle coś mocno chrobotnęło ,poszedł dym i było po zawodach,pozamiatane ,silnik zdechł. Najpierw przyszło mi do głowy ,że zaraz model runie na ziemię ,ale okazało się ,że stery działają o.k. ,a tylko silnik nie kręci. Lądowanie w stresujących warunkach było raczej kiepskie ,ale na szczęście bez urazowe dla modelu ,a raczej bardziej stresujące dla posiadaczy samochodów. W całym nieszczęściu to silnik padł ,a nie regiel ,czy bec i dzięki temu udało się posadzić model. Przyczyna spalenia silnika - moc przekroczona, silnik padł ,a raczej poszedł z dymem. Nie rozbierałam go jeszcze ,ale mam nadzieje ,że da się przewinąć, wtedy zrobię go wolnoobrotowy pod duże śmigła z małym skokiem.
Deem Opublikowano 24 Września 2007 Opublikowano 24 Września 2007 Cóż, jak producent podaje 2-3 Lixx to smażenie przy czterech było do przewidzenia. Doświadczenia zawsze są wskazane, a nuż okazało by się że na czterech dobrze chodzi. Sprawdź czy przypadkiem nie przegrzałeś magnesów. Może okazać się że trzeba i je wymienić a z tego wyszedł by zupełnie inny silnik.
hubert_tata Opublikowano 24 Września 2007 Opublikowano 24 Września 2007 Szkoda, że spaliłeś silniczek i nawet nie wiesz przy jakim prądzie. No, ale masz taki drugi, założymy to samo śmigiełko, podobne zasilanie i zmierzymy
Tomek Opublikowano 24 Września 2007 Autor Opublikowano 24 Września 2007 O dziwo magnesy zimne, nie zdążył ich podgrzać. :shock: W sumie lot trwał z 15 sekund albo i tego nie :mrgreen: Hubert ,może jednak innym razem :devil:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.