marcel_Kaszëbë Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 No niby za dużo, jednak jak-54 ma specyficzną "mordkę" i przy szerokości jego maski silnika 120 mm, przy mniejszym śmigle zostaje mało wykorzystanej mocy. Co chcę przez to powiedzieć, małe śmigła w mniejszych silnikach będą dmuchać strumień powietrza na silnik i na wręgę ogniową, a nie poza model. Zobrazuję to wymiarowo: Przy silniku 4ccm rekomendowane śmigło to 9*5; 9*6, co daje nam wymiar 22,86 cm. Maska ma szerokość 12 cm, co po przeliczeniu, daje 5,4 cm "śmigła" wystającego poza maskę, czyli dającego "ciąg". Nie wiem może się mylę, jeśli tak proszę mnie naprostować, ale jak dla mnie powietrze dmuchające w "maskę" i silnik nie dadzą siły "pociągowej". Zupełnie inaczej było w moim extrimie którego przerobiłem na spalinkę, wsadziłem mu motorek 2,5ccm i dał radę, ale tam była zupełnie inna konstrukcja maski silnika. :-(
Pit Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Nie wiem może się mylę, jeśli tak proszę mnie naprostować, ale jak dla mnie powietrze dmuchające w "maskę" i silnik nie dadzą siły "pociągowej".Z moich wyliczeń wynika, że jest całkiem dobrze. Pole powierzchni koła wyznaczonego przez śmigło wynosi 411,7cm2. Pole powierzchni koła wyznaczonego przez maskę wynosi 113,04cm2. Zatem to co wystaje poza maskę ma powierzchnię 411,7cm2 - 113,4cm2= 298,3cm2. Czyli ponad 70% mocy silnika śmigło przekazuje w obszarze poza maską. W obszarze objętym maską też powstaje ciąg. Jest on zredukowany ale myślę, że są to wartości znaczące.
Pit Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Nie wiem może się mylę, jeśli tak proszę mnie naprostować, ale jak dla mnie powietrze dmuchające w "maskę" i silnik nie dadzą siły "pociągowej".Z moich wyliczeń wynika, że jest całkiem dobrze. Pole powierzchni koła wyznaczonego przez śmigło wynosi 411,7cm2. Pole powierzchni koła wyznaczonego przez maskę wynosi 113,04cm2. Zatem to co wystaje poza maskę ma powierzchnię 411,7cm2 - 113,4cm2= 298,3cm2. Czyli ponad 70% mocy silnika śmigło przekazuje w obszarze poza maską. W obszarze objętym maską też powstaje ciąg. Jest on zredukowany ale myślę, że są to wartości znaczące.
Boogie Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Odsun smiglo od maski-przyjrzyj sie oryginalowi. Do silnika 4cm3 mozna zalozyc smiglo APC 10x3 i nie jest juz tak tragicznie.
Boogie Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Odsun smiglo od maski-przyjrzyj sie oryginalowi. Do silnika 4cm3 mozna zalozyc smiglo APC 10x3 i nie jest juz tak tragicznie.
marcel_Kaszëbë Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 Czyli ponad 70% mocy silnika śmigło przekazuje w obszarze poza maską.No tak, wydaje się że nie będzie tak źle :-)Odsun smiglo od maski-przyjrzyj sie oryginalowi. Do silnika 4cm3 mozna zalozyc smiglo APC 10x3 i nie jest juz tak tragicznie.Chyba właśnie dobór śmigła będzie kluczowy. "Kształt" łopatek będzie chyba najważniejszy. Czyli na razie skłaniam się do silnika .25 czyli 4ccm. Fajny byłby OS Max 25LA z tłumikiem pits :twisted:
marcel_Kaszëbë Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 Czyli ponad 70% mocy silnika śmigło przekazuje w obszarze poza maską.No tak, wydaje się że nie będzie tak źle :-)Odsun smiglo od maski-przyjrzyj sie oryginalowi. Do silnika 4cm3 mozna zalozyc smiglo APC 10x3 i nie jest juz tak tragicznie.Chyba właśnie dobór śmigła będzie kluczowy. "Kształt" łopatek będzie chyba najważniejszy. Czyli na razie skłaniam się do silnika .25 czyli 4ccm. Fajny byłby OS Max 25LA z tłumikiem pits :twisted:
Pit Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Czyli na razie skłaniam się do silnika .25 czyli 4ccm. Fajny byłby OS Max 25LA z tłumikiem pits :twisted:W takim układzie rozważ zakup czterotakta bo może okazać się to opłacalne.
Pit Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Czyli na razie skłaniam się do silnika .25 czyli 4ccm. Fajny byłby OS Max 25LA z tłumikiem pits :twisted:W takim układzie rozważ zakup czterotakta bo może okazać się to opłacalne.
marcel_Kaszëbë Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 W takim układzie rozważ zakup czterotakta bo może okazać się to opłacalne.Najmniejsze 4T to pojemności .30 cala, więc 5ccm. Wagowo i mocą mogły by pasować, bo 4T zawsze bierze się o jeden skok wyższą pojemność przy zachowaniu podobnej mocy. Tylko że w cenie OS .25 + tłumik pits = ok 500 zł, dostanę tylko ASP .30AR, a tutaj może zabraknąć mocy :-), OS 4T (około 800zł) raczej w tej chwili są poza moim zasięgiem, bo przymierzam się do większego projektu i zbieram kasę na Super Stearmana
marcel_Kaszëbë Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 W takim układzie rozważ zakup czterotakta bo może okazać się to opłacalne.Najmniejsze 4T to pojemności .30 cala, więc 5ccm. Wagowo i mocą mogły by pasować, bo 4T zawsze bierze się o jeden skok wyższą pojemność przy zachowaniu podobnej mocy. Tylko że w cenie OS .25 + tłumik pits = ok 500 zł, dostanę tylko ASP .30AR, a tutaj może zabraknąć mocy :-), OS 4T (około 800zł) raczej w tej chwili są poza moim zasięgiem, bo przymierzam się do większego projektu i zbieram kasę na Super Stearmana
Pit Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 ylko że w cenie OS .25 + tłumik pits = ok 500 zł, dostanę tylko ASP .30AR, a tutaj może zabraknąć mocy :-) , OS 4T (około 800zł)A myślałeś o SAITO? Droższy wprawdzie od ASP ale tańszy od OSmaxa. Saito 30 jak dobrze pogadasz to kupisz w cenie poniżej 700zł.
Pit Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 ylko że w cenie OS .25 + tłumik pits = ok 500 zł, dostanę tylko ASP .30AR, a tutaj może zabraknąć mocy :-) , OS 4T (około 800zł)A myślałeś o SAITO? Droższy wprawdzie od ASP ale tańszy od OSmaxa. Saito 30 jak dobrze pogadasz to kupisz w cenie poniżej 700zł.
Marcin K. Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Czytalem opinię ze male 4t od asp sa felerne. Mam .61 i chyba te juz sa lepszej jakości bo nie mam z nim żadnych problemów.
Marcin K. Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Czytalem opinię ze male 4t od asp sa felerne. Mam .61 i chyba te juz sa lepszej jakości bo nie mam z nim żadnych problemów.
marcel_Kaszëbë Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Opublikowano 29 Lutego 2012 A myślałeś o SAITO?Motorek super, ale zobaczymy jak wyjdę z budżetem.Mam .61 i chyba te już są lepszej jakości bo nie mam z nim żadnych problemów.Miałem .61 ASP 4T w mojej katanie i też nie narzekałem. OK. Nad wyborem zespołu napędowego jeszcze pomyślę. Na razie obdarłem model ze starej folii i widzę kilka miejsc gdzie trzeba porobić "poprawki" po producencie :-). Potem wrzucę parę fotek.
marcel_Kaszëbë Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Opublikowano 29 Lutego 2012 A myślałeś o SAITO?Motorek super, ale zobaczymy jak wyjdę z budżetem.Mam .61 i chyba te już są lepszej jakości bo nie mam z nim żadnych problemów.Miałem .61 ASP 4T w mojej katanie i też nie narzekałem. OK. Nad wyborem zespołu napędowego jeszcze pomyślę. Na razie obdarłem model ze starej folii i widzę kilka miejsc gdzie trzeba porobić "poprawki" po producencie :-). Potem wrzucę parę fotek.
marcel_Kaszëbë Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Opublikowano 29 Lutego 2012 Lecę dalej. Model obdarty z foli, widać że przeżył kraksę, przód jest odbudowywany w nieudolny sposób trochę. Wieczorem wstawię zdjęcia. Ale HITEM jest naprawa maski silnika: Masakra, warstwa jakiejś chyba żywicy dochodzi do 3mm. Czeka mnie duuuużo szfifowania i wyrównywania :-). Maska dostanie również nowy lakier.
marcel_Kaszëbë Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Opublikowano 29 Lutego 2012 Lecę dalej. Model obdarty z foli, widać że przeżył kraksę, przód jest odbudowywany w nieudolny sposób trochę. Wieczorem wstawię zdjęcia. Ale HITEM jest naprawa maski silnika: Masakra, warstwa jakiejś chyba żywicy dochodzi do 3mm. Czeka mnie duuuużo szfifowania i wyrównywania :-). Maska dostanie również nowy lakier.
Rekomendowane odpowiedzi