dabster Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 No i mnie z zakupami porobili, bo aparatura jest chwilowo (mam nadzieję) niedostępna. Trzeba czekać, ale żebyście nie narzekali, że tylko marudzę to wstawiam fotki z postępu na zachętę ;-)
TOMEK.CEKALA Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Michał zmień awatara twój jest nie regulaminowy.
TOMEK.CEKALA Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Michał zmień awatara twój jest nie regulaminowy.
dabster Opublikowano 10 Marca 2012 Autor Opublikowano 10 Marca 2012 Mam pytanko czy regulator sam decyduje, w którą stronę będzie kręcił się silnik, czy to standardowo zależy od kolejności przyłączenia faz? Jak już piszę to: Czy jeśli śmigła GWS nie pasująna piastę to czy mogę rozwiercić to wejście, czy lepiej tego nie praktykować?
TOMEK.CEKALA Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 Zależy od podłączenia faz jeśli silnik kręci się w lewo to wystarczy zamienić jedną fazę (obojętnie którą )i silnik będzie kręcił się w prawo.Śmigło możesz śmiało rozwiercić.
robertus Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 Jeśli kupiłeś taką wtyczkę jak proponowałem, to wystarczy obrócić i wpiąć.
przemo Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 Jak już piszę to: Czy jeśli śmigła GWS nie pasująna piastę to czy mogę rozwiercić to wejście, czy lepiej tego nie praktykować?Spokojnie rozwierć ale rób to stopniowo ... czyli jak masz otwór przykładowo 2 mm na dzień dobry czyli fabryczny a chcesz mieć 5 mm to wybierz na początek wiertło 3 mm potem 4 mm i na koniec 5 mm
dabster Opublikowano 10 Marca 2012 Autor Opublikowano 10 Marca 2012 Jeśli kupiłeś taką wtyczkę jak proponowałem, to wystarczy obrócić i wpiąć. Taką kupiłem, więc super Spokojnie rozwierć ale rób to stopniowo ... czyli jak masz otwór przykładowo 2 mm na dzień dobry czyli fabryczny a chcesz mieć 5 mm to wybierz na początek wiertło 3 mm potem 4 mm i na koniec 5 mm No na szczęście tam wystarczy rozwiercić w jednym 1 mm a wdrugim 0,5mm
karlem Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 Ale ostrożnie - musi być osiowo, bo inaczej śmigło będzie biło, czyli rozwali łożyska w silniku, mocowanie tegoż, osłabi konstrukcję i nie wykorzystasz mocy silnika.
dabster Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Witam, przez czas niefunkcjonowania forum zrobiłem małe postępy i nazbierało się kilka pytań. Ale na początek kilka fotek: Jeśli macie jakieś uwagi co do konstrukcji to proszę koniecznie o informację . A teraz może kilka pytań z elektroniki. Kupiłem aparaturę turnigy 9x v2 mode 2, do tego również otrzymałem odbiornik i pakiet turnigy 2,65 Ah li pol.Do zasilania modelu mam pakiet KingMax 1,9 Ah. Prosiłbym o zamieszczenie jakiegoś linku do obsługi aparatury (gdyż w ogóle z aparaturą jakąkolwiek do czyneinia mam pierwszy raz), no i co ważne jak podłączyć wszystkie elementy między sobą w modelu i co w ogóle zrobić, aby model wzbił się powietrze. Nie powiem, oblot wstrzymała właśnie nieumiejętność połączenia tego wszystkiego ze sobą. Aparatury jeszcze nie uruchamiałem, pakietów nie ładowałem. Niedawno właściwie zmontowałem zasilacz regulowany i to właśnie nim będę zasiłał ładowarkę zbalanserem 0,8 Ah. Jeśli macie jakieś rady to proszę uprzejmie o udzielanie ich, gdyż czuję się w tym momencie tępy Pozdrawiam.
robertus Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Instrukcja do aparatury po polsku: http://www.abc-rc.pl...strukcja-pl.pdf bindowanie nadajnik-odbiornik: http://www.abc-rc.pl...dowanie-9ch.pdf Na początku musisz skonfigurować aparaturę w MODE2 (lub inny jaki wolisz) i wybrać tryb dla samolotu ACRO W samolocie do odbiornika podłączasz: CH1 -lotki Ch2- ster wysokości Ch3- regulator Ch-4- ster kierunku czarny kabelek to masa "-" Regulator do silniczka 3f. Prawdopodobnie trzeba zaprogramować regulator aby wiedział jaki jest max wychylenia drążka gazu. Po podłączeniu gdy zacznie pikać (3 razy dla lipo 3S) przesuń gaz na maxa a po piknięciu przesuń na min. I tyle z tego programowania Regulator do akumulatora. Pamiętaj pierwszą włączasz aparaturę a potem podłączasz akumulator do regulatora. Ładowarkę to masz chyba taka jak ja. Podłącz zasilanie i akumulator białą wtyczką. ładowanie to zielona dioda miga. Po naładowaniu świeci się ciągle na zielono. Może to potrwać kilka godzin. 1
dabster Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Ok, jak nie zmontowałem lotek, to poprostu channel 1 pominąć tak? Druga sprawa kupiłem regulator prosty - nieprogramowalny, to będzie trzeba to samo zrobić?
robertus Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 1. tak 2. w sumie nie wiem. Zobaczysz jak będzie pikał cały czas i nie będzie reagował na gaz to po prostu przesuń gaz na max i zjedź na min.
dabster Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 To podłączyć do - akumulatora tak? Czy wtyk od serw i regulatora może być wpięty dowolną stroną do odbiornika?
szpachla Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Siema. Na Youtubie jest sporo filmików dotyczących tej aparatury, więc możesz sobie pooglądać, sporo wiedzy się tam znajduje. Ogólnie żeby poleciał ten model to musisz wrzucić wszystko do środka i ustawić środek ciężkości. Potem musisz go rzucić i sprawdzić czy reaguje na stery, no i ogólnie czy jakoś leci. Teoretycznie pierwsze loty musisz zrobić ślizgowe, bez włączonego napędu ale z zamontowanym silnikiem. I radzę wzmocnić okolice łoża silnika. W mojej ostatniej konstrukcji z podkładów do paneli silnik był pierwszą rzeczą która odpadła EDIT: Nie podłączaj tego do akumulatora, to jest antena EDIT2: tu masz to opisane:
dabster Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Tak czułem, że to jest antena, ale skoro robertus pisze, że czarny kabelek to masa to śmiało pytam Antene ustawić jak mniemam w modelu pionowo?
robertus Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 To zakreślone na obrazku to antena. Podłączasz jedynie po stronie z pinami. Piny są opisane na naklejce. Minus jest na dole. I tylko tak trzeba je podłączyć inaczej nie będą działały. Czarny kabelek we wtyczce od serwa Aha, inne serwa mają ten kabelek brązowy. Regulator też ma masę na czarnym kabelku we wtyczce do odbiornika. Czyli wszystkie brązowe i czarne powinny być po tej samej stronie - przeciwnej do naklejki na odbiorniku.
dabster Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Ciesze się za łopatologiczne wytłumaczenie - oznajmiam : poradziłem sobie Jutro natomiast podłącze ładowarke do zasilacza i naładuje oba pakiety( zmierzyłem i pakiet modelu ma 11,42 V, natomiast pakiet apki ma 11,58). Stwierdziłem, że przed pierwszym użyciem warto byłoby je naładować.
Rekomendowane odpowiedzi