mkrawcz1 Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 Wpadł w moje ręce taki motorek. Po skretowaniu nie został zabezpieczony (ani nawet umyty). W ziemi musiało być coś agresywnego, bo "podtrawiło" głowicę i karter z zewnątrz, pozostawiając ciemny nalot. Ale poza estetyką walory użytkowe nie powinny ucierpieć ;-) Motorek rozebrałem umyłem w myjce ultradźwiękowej, dokładnie wysuszyłem. Wewnątrz jak nówka nie do końca dotarta nawet. Ale nie do końca: wał korbowy na odcinku łożyskowanym i na czopie czyściutki, ale reszta (korba i przeciwwaga) z wykwitami rdzy. Jak się tego pozbyć? Druga sprawa: jak wyregulować gaźnik (OS 3A)? Oprócz igły wysokich obrotów jest śruba regulacji dolnego położenia przepustnicy i druga do regulacji zaworu "bleeding air"...
mkrawcz1 Opublikowano 27 Lutego 2012 Autor Opublikowano 27 Lutego 2012 Wpadł w moje ręce taki motorek. Po skretowaniu nie został zabezpieczony (ani nawet umyty). W ziemi musiało być coś agresywnego, bo "podtrawiło" głowicę i karter z zewnątrz, pozostawiając ciemny nalot. Ale poza estetyką walory użytkowe nie powinny ucierpieć ;-) Motorek rozebrałem umyłem w myjce ultradźwiękowej, dokładnie wysuszyłem. Wewnątrz jak nówka nie do końca dotarta nawet. Ale nie do końca: wał korbowy na odcinku łożyskowanym i na czopie czyściutki, ale reszta (korba i przeciwwaga) z wykwitami rdzy. Jak się tego pozbyć? Druga sprawa: jak wyregulować gaźnik (OS 3A)? Oprócz igły wysokich obrotów jest śruba regulacji dolnego położenia przepustnicy i druga do regulacji zaworu "bleeding air"...
stema Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 Jeśli chodzi o wykwity rdzy to smarowałem olejem i twardym kawałkiem drewna tarłem delikatnie aż do skutku. Oby tylko wykwity nie wżarły się do metalu. Jednak jak czytam Twoje wpisy Jesteś konkretny i byś o tym napisał. Gdyby jednak, to na przeciwwadze to nie problem, ale na korbie oby nie za duże. Co do regulacji sam się też dopiero na współczesnych silnikach uczę. Pozdrawiam.
stema Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 Jeśli chodzi o wykwity rdzy to smarowałem olejem i twardym kawałkiem drewna tarłem delikatnie aż do skutku. Oby tylko wykwity nie wżarły się do metalu. Jednak jak czytam Twoje wpisy Jesteś konkretny i byś o tym napisał. Gdyby jednak, to na przeciwwadze to nie problem, ale na korbie oby nie za duże. Co do regulacji sam się też dopiero na współczesnych silnikach uczę. Pozdrawiam.
bzik4 Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 W moim ASP usuwałem rdzę z wału za pomocą gumowej tarczki ściernej - schodzi rewelacyjnie. Mam silniczek OS 15 FP, też z zewnątrz wygląda paskudnie, może to po prostu uroda stopu z jakiego były wykonywane :wink:
mkrawcz1 Opublikowano 27 Lutego 2012 Autor Opublikowano 27 Lutego 2012 Jeśli chodzi o wykwity rdzy to smarowałem olejem i twardym kawałkiem drewna tarłem delikatnie aż do skutku.Ja na razie moczę w WD40. Twoja metoda jest skuteczna, ale ja leń jestem ;-)Oby tylko wykwity nie wżarły się do metalu.Nie wygląda, zresztą...Gdyby jednak, to na przeciwwadze to nie problem, ale na korbie oby nie za duże....są na całej powierzchni "czarnej", a więc "nieroboczej".W moim ASP usuwałem rdzę z wału za pomocą gumowej tarczki ściernej - schodzi rewelacyjnie.Masz może jakiś namiar, jak to wygląda? Ja myślałem nad czymś takim:http://allegro.pl/bosch-szczotka-garnkowa-drut-nylonowy-25-mm-i2108447516.html Mam silniczek OS 15 FP, też z zewnątrz wygląda paskudnie, może to po prostu uroda stopu z jakiego były wykonywaneŚlady są lokalne (dokładnie widać gdzie zaszła reakcja), więc to raczej nie przypadek TTTM (Ten Typ Tak Ma) ;-)Chętnie bym to wypiaskował, ale nie mam czym... Próbowałem szczotką mosiężną, ale efekt mizerny.
mkrawcz1 Opublikowano 27 Lutego 2012 Autor Opublikowano 27 Lutego 2012 Jeśli chodzi o wykwity rdzy to smarowałem olejem i twardym kawałkiem drewna tarłem delikatnie aż do skutku.Ja na razie moczę w WD40. Twoja metoda jest skuteczna, ale ja leń jestem ;-)Oby tylko wykwity nie wżarły się do metalu.Nie wygląda, zresztą...Gdyby jednak, to na przeciwwadze to nie problem, ale na korbie oby nie za duże....są na całej powierzchni "czarnej", a więc "nieroboczej".W moim ASP usuwałem rdzę z wału za pomocą gumowej tarczki ściernej - schodzi rewelacyjnie.Masz może jakiś namiar, jak to wygląda? Ja myślałem nad czymś takim:http://allegro.pl/bosch-szczotka-garnkowa-drut-nylonowy-25-mm-i2108447516.html Mam silniczek OS 15 FP, też z zewnątrz wygląda paskudnie, może to po prostu uroda stopu z jakiego były wykonywaneŚlady są lokalne (dokładnie widać gdzie zaszła reakcja), więc to raczej nie przypadek TTTM (Ten Typ Tak Ma) ;-)Chętnie bym to wypiaskował, ale nie mam czym... Próbowałem szczotką mosiężną, ale efekt mizerny.
bzik4 Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 Masz może jakiś namiar, jak to wygląda? Kiedyś taką tarczkę dostałem w zestawie razem z dremelkiem, a teraz szukałem i niema tego w ofercie :roll: to jest coś w tum stylu tylko w wersji mini http://www.szafir.pl/p/pl/ngup108/tarcza+gumowa+do+polerki+100+mm.html
bzik4 Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 Masz może jakiś namiar, jak to wygląda? Kiedyś taką tarczkę dostałem w zestawie razem z dremelkiem, a teraz szukałem i niema tego w ofercie :roll: to jest coś w tum stylu tylko w wersji mini http://www.szafir.pl/p/pl/ngup108/tarcza+gumowa+do+polerki+100+mm.html
mkrawcz1 Opublikowano 27 Lutego 2012 Autor Opublikowano 27 Lutego 2012 Ja z moim "pseudodremelem" dostałem tarczki filcowe, może tym spróbuję. Nie wiem tylko, czy na sucho, czy z olejem, czy może np. z WD40...
mkrawcz1 Opublikowano 27 Lutego 2012 Autor Opublikowano 27 Lutego 2012 Ja z moim "pseudodremelem" dostałem tarczki filcowe, może tym spróbuję. Nie wiem tylko, czy na sucho, czy z olejem, czy może np. z WD40...
bzik4 Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 Nie wiem tylko, czy na sucho, czy z olejem, czy może np. z WD40... idź do motoryzacyjnego i kup sobie za 2 złote tubkę pasty do polerowania lakieru działa znakomicie, przynajmniej na metale szlachetne więc może i z tym sobie poradzi
bzik4 Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 Nie wiem tylko, czy na sucho, czy z olejem, czy może np. z WD40... idź do motoryzacyjnego i kup sobie za 2 złote tubkę pasty do polerowania lakieru działa znakomicie, przynajmniej na metale szlachetne więc może i z tym sobie poradzi
TOMEK.CEKALA Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 Jeśli filcem to pastą do docierania zaworów o najdrobniejszej gradacji.Nakładamy pastę i moczymy w oleju.Można też wymieszać trochę pasty z olejem i moczyć w tym filc i polerować.Pasta jest dostępna niemal w każdym sklepie motoryzacyjnym.
TOMEK.CEKALA Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 Jeśli filcem to pastą do docierania zaworów o najdrobniejszej gradacji.Nakładamy pastę i moczymy w oleju.Można też wymieszać trochę pasty z olejem i moczyć w tym filc i polerować.Pasta jest dostępna niemal w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Irek M Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 Oprócz igły wysokich obrotów jest śruba regulacji dolnego położenia przepustnicy i druga do regulacji zaworu "bleeding air"...Ta druga pozioma to igła regulacji wolnych obrotów. Czy w wersji FP - mam 20 czy LA regulacja przebiega tak samo; nie pamiętam czy igła główna 2 czy 3 obroty odkrecona. W zależności od efektu uruchamiania wkrecasz lub odwrotnie. Gdy zaskoczy to już wiadomo co z nią zrobić. Gdy już pracuje normalnie to możesz jesli trzeba zabrać sie za regulację wolnych obrotów - tą poziomą jak wspomniałem.
Irek M Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 Oprócz igły wysokich obrotów jest śruba regulacji dolnego położenia przepustnicy i druga do regulacji zaworu "bleeding air"...Ta druga pozioma to igła regulacji wolnych obrotów. Czy w wersji FP - mam 20 czy LA regulacja przebiega tak samo; nie pamiętam czy igła główna 2 czy 3 obroty odkrecona. W zależności od efektu uruchamiania wkrecasz lub odwrotnie. Gdy zaskoczy to już wiadomo co z nią zrobić. Gdy już pracuje normalnie to możesz jesli trzeba zabrać sie za regulację wolnych obrotów - tą poziomą jak wspomniałem.
mkrawcz1 Opublikowano 27 Lutego 2012 Autor Opublikowano 27 Lutego 2012 Irku, a co zrobić z tym wkrętem ustalającym skrajne położenie "baryłki"- przepustnicy?
Rekomendowane odpowiedzi