Skocz do zawartości

OS MAX 40 FP


mkrawcz1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wpadł w moje ręce taki motorek. Po skretowaniu nie został zabezpieczony (ani nawet umyty). W ziemi musiało być coś agresywnego, bo "podtrawiło" głowicę i karter z zewnątrz, pozostawiając ciemny nalot. Ale poza estetyką walory użytkowe nie powinny ucierpieć ;-)

Motorek rozebrałem umyłem w myjce ultradźwiękowej, dokładnie wysuszyłem. Wewnątrz jak nówka nie do końca dotarta nawet.

Ale nie do końca: wał korbowy na odcinku łożyskowanym i na czopie czyściutki, ale reszta (korba i przeciwwaga) z wykwitami rdzy. Jak się tego pozbyć?

Druga sprawa: jak wyregulować gaźnik (OS 3A)? Oprócz igły wysokich obrotów jest śruba regulacji dolnego położenia przepustnicy i druga do regulacji zaworu "bleeding air"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wpadł w moje ręce taki motorek. Po skretowaniu nie został zabezpieczony (ani nawet umyty). W ziemi musiało być coś agresywnego, bo "podtrawiło" głowicę i karter z zewnątrz, pozostawiając ciemny nalot. Ale poza estetyką walory użytkowe nie powinny ucierpieć ;-)

Motorek rozebrałem umyłem w myjce ultradźwiękowej, dokładnie wysuszyłem. Wewnątrz jak nówka nie do końca dotarta nawet.

Ale nie do końca: wał korbowy na odcinku łożyskowanym i na czopie czyściutki, ale reszta (korba i przeciwwaga) z wykwitami rdzy. Jak się tego pozbyć?

Druga sprawa: jak wyregulować gaźnik (OS 3A)? Oprócz igły wysokich obrotów jest śruba regulacji dolnego położenia przepustnicy i druga do regulacji zaworu "bleeding air"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wykwity rdzy to smarowałem olejem i twardym kawałkiem drewna tarłem delikatnie aż do skutku. Oby tylko wykwity nie wżarły się do metalu. Jednak jak czytam Twoje wpisy Jesteś konkretny i byś o tym napisał. Gdyby jednak, to na przeciwwadze to nie problem, ale na korbie oby nie za duże.

Co do regulacji sam się też dopiero na współczesnych silnikach uczę.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wykwity rdzy to smarowałem olejem i twardym kawałkiem drewna tarłem delikatnie aż do skutku. Oby tylko wykwity nie wżarły się do metalu. Jednak jak czytam Twoje wpisy Jesteś konkretny i byś o tym napisał. Gdyby jednak, to na przeciwwadze to nie problem, ale na korbie oby nie za duże.

Co do regulacji sam się też dopiero na współczesnych silnikach uczę.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wykwity rdzy to smarowałem olejem i twardym kawałkiem drewna tarłem delikatnie aż do skutku.

Ja na razie moczę w WD40. Twoja metoda jest skuteczna, ale ja leń jestem ;-)

Oby tylko wykwity nie wżarły się do metalu.

Nie wygląda, zresztą...

Gdyby jednak, to na przeciwwadze to nie problem, ale na korbie oby nie za duże.

...są na całej powierzchni "czarnej", a więc "nieroboczej".

W moim ASP usuwałem rdzę z wału za pomocą gumowej tarczki ściernej - schodzi rewelacyjnie.

Masz może jakiś namiar, jak to wygląda? Ja myślałem nad czymś takim:

http://allegro.pl/bosch-szczotka-garnkowa-drut-nylonowy-25-mm-i2108447516.html

Mam silniczek OS 15 FP, też z zewnątrz wygląda paskudnie, może to po prostu uroda stopu z jakiego były wykonywane

Ślady są lokalne (dokładnie widać gdzie zaszła reakcja), więc to raczej nie przypadek TTTM (Ten Typ Tak Ma) ;-)

Chętnie bym to wypiaskował, ale nie mam czym... Próbowałem szczotką mosiężną, ale efekt mizerny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wykwity rdzy to smarowałem olejem i twardym kawałkiem drewna tarłem delikatnie aż do skutku.

Ja na razie moczę w WD40. Twoja metoda jest skuteczna, ale ja leń jestem ;-)

Oby tylko wykwity nie wżarły się do metalu.

Nie wygląda, zresztą...

Gdyby jednak, to na przeciwwadze to nie problem, ale na korbie oby nie za duże.

...są na całej powierzchni "czarnej", a więc "nieroboczej".

W moim ASP usuwałem rdzę z wału za pomocą gumowej tarczki ściernej - schodzi rewelacyjnie.

Masz może jakiś namiar, jak to wygląda? Ja myślałem nad czymś takim:

http://allegro.pl/bosch-szczotka-garnkowa-drut-nylonowy-25-mm-i2108447516.html

Mam silniczek OS 15 FP, też z zewnątrz wygląda paskudnie, może to po prostu uroda stopu z jakiego były wykonywane

Ślady są lokalne (dokładnie widać gdzie zaszła reakcja), więc to raczej nie przypadek TTTM (Ten Typ Tak Ma) ;-)

Chętnie bym to wypiaskował, ale nie mam czym... Próbowałem szczotką mosiężną, ale efekt mizerny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem tylko, czy na sucho, czy z olejem, czy może np. z WD40...

idź do motoryzacyjnego i kup sobie za 2 złote tubkę pasty do polerowania lakieru działa znakomicie, przynajmniej na metale szlachetne więc może i z tym sobie poradzi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem tylko, czy na sucho, czy z olejem, czy może np. z WD40...

idź do motoryzacyjnego i kup sobie za 2 złote tubkę pasty do polerowania lakieru działa znakomicie, przynajmniej na metale szlachetne więc może i z tym sobie poradzi :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz igły wysokich obrotów jest śruba regulacji dolnego położenia przepustnicy i druga do regulacji zaworu "bleeding air"...

Ta druga pozioma to igła regulacji wolnych obrotów. Czy w wersji FP - mam 20 czy LA regulacja przebiega tak samo; nie pamiętam czy igła główna 2 czy 3 obroty odkrecona. W zależności od efektu uruchamiania wkrecasz lub odwrotnie. Gdy zaskoczy to już wiadomo co z nią zrobić. Gdy już pracuje normalnie to możesz jesli trzeba zabrać sie za regulację wolnych obrotów - tą poziomą jak wspomniałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz igły wysokich obrotów jest śruba regulacji dolnego położenia przepustnicy i druga do regulacji zaworu "bleeding air"...

Ta druga pozioma to igła regulacji wolnych obrotów. Czy w wersji FP - mam 20 czy LA regulacja przebiega tak samo; nie pamiętam czy igła główna 2 czy 3 obroty odkrecona. W zależności od efektu uruchamiania wkrecasz lub odwrotnie. Gdy zaskoczy to już wiadomo co z nią zrobić. Gdy już pracuje normalnie to możesz jesli trzeba zabrać sie za regulację wolnych obrotów - tą poziomą jak wspomniałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.