konrad 29 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Witam Posiadam wyzej wymienioną yamade i wymysliłem sobie że przerobię ją na benzyniaka,ponieważ silnik lubi chlupnąć sporo 30% nitro. I tu zaczynają się małe schody ponieważ : 1 membrama pompki do wymiany na benzyno odporną 2 piasta śmigła mocowana na stożku 3 kat wyprzedzenia zaplonu ( czy tez w okolicy 21stopni ? ) Co o tym myslicie czy ta przeobka ma szanse powodzenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad 29 Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Witam Posiadam wyzej wymienioną yamade i wymysliłem sobie że przerobię ją na benzyniaka,ponieważ silnik lubi chlupnąć sporo 30% nitro. I tu zaczynają się małe schody ponieważ : 1 membrama pompki do wymiany na benzyno odporną 2 piasta śmigła mocowana na stożku 3 kat wyprzedzenia zaplonu ( czy tez w okolicy 21stopni ? ) Co o tym myslicie czy ta przeobka ma szanse powodzenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Moje skromne zdanie brzmi : zapomnij gdyż zniszczysz silnik. Pozdrawiam Marek G. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Moje skromne zdanie brzmi : zapomnij gdyż zniszczysz silnik. Pozdrawiam Marek G. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Takie rzeczy raczej nie wychodzą, musiałbyś mieć niezłego farta To jest oczywiści moje zdanie, ale myśle ,że wielu sie ze mna zgodzi. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Takie rzeczy raczej nie wychodzą, musiałbyś mieć niezłego farta To jest oczywiści moje zdanie, ale myśle ,że wielu sie ze mna zgodzi. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Są w ofercie zestawy do przeróbki różnej pojemności spaliny na benzynę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Są w ofercie zestawy do przeróbki różnej pojemności spaliny na benzynę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad 29 Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 A co niby miałbym zniszczyć w silniku ? jedyne co to chyba oringi i membrame pompki , ale o tym pomyślałem i membrama juz wymieniona na benzyno odporną zostały jeszcze oringi. Układ zapłonowy i inne niezbędne rzeczy już zamówione http://www.justengines.co.uk/acatalog/Ignition_Systems_for_Glow_Engines.html . A tu twardy dowód że można .CDN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad 29 Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 A co niby miałbym zniszczyć w silniku ? jedyne co to chyba oringi i membrame pompki , ale o tym pomyślałem i membrama juz wymieniona na benzyno odporną zostały jeszcze oringi. Układ zapłonowy i inne niezbędne rzeczy już zamówione http://www.justengines.co.uk/acatalog/Ignition_Systems_for_Glow_Engines.html . A tu twardy dowód że można .CDN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlmtb Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Sam jestem entuzjastą takich rozwiązań i chętnie by przerobił mojego ASP 160FT na benzynę, ale niestety jak wynika z lektury anglojęzycznych forów, (choć już dawno tam nie zaglądałem) to nie jest takie proste. Po pierwsze nawet, jeżeli uda się odpalić silnik (wyregulować gaźnik) to niestety motor bardzo kaprysi i latanie staje się niezłą ruletką zgaśnie czy nie? Widziałem, że wieku kombinuje z gaźnikami od silników benzynowych i próbuje tędy obejść ten problem. Kolejna bariera to wytrzymałość silnika. Silnik żarowy ma większe sprężanie niż benzyniak, więc obciążenie łożysk jest też większe. Że taka przeróbka nie jest niemożliwa świadczy o tym to, co robi SAITO. Wszystkie silniki benzynowe tej firmy to silniki żarowe z innymi gaźnikami i świecami zapłonowymi w miejscach świec żarowych. Czy zmienili coś w tłokach i łożyskach nie wiem? Ale oczywiście trzymam kciuki, bo gdyby udało się opracować powtarzalny sposób takiej konwersji to byłby naprawdę sukces. :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlmtb Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Sam jestem entuzjastą takich rozwiązań i chętnie by przerobił mojego ASP 160FT na benzynę, ale niestety jak wynika z lektury anglojęzycznych forów, (choć już dawno tam nie zaglądałem) to nie jest takie proste. Po pierwsze nawet, jeżeli uda się odpalić silnik (wyregulować gaźnik) to niestety motor bardzo kaprysi i latanie staje się niezłą ruletką zgaśnie czy nie? Widziałem, że wieku kombinuje z gaźnikami od silników benzynowych i próbuje tędy obejść ten problem. Kolejna bariera to wytrzymałość silnika. Silnik żarowy ma większe sprężanie niż benzyniak, więc obciążenie łożysk jest też większe. Że taka przeróbka nie jest niemożliwa świadczy o tym to, co robi SAITO. Wszystkie silniki benzynowe tej firmy to silniki żarowe z innymi gaźnikami i świecami zapłonowymi w miejscach świec żarowych. Czy zmienili coś w tłokach i łożyskach nie wiem? Ale oczywiście trzymam kciuki, bo gdyby udało się opracować powtarzalny sposób takiej konwersji to byłby naprawdę sukces. :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Na dowód ,że jest to możliwe: http://www.powerboat-friends-freising.de/usergallery/albums/userpics/Img_0008.jpg http://www.powerboat-friends-freising.de/usergallery/thumbnails.php?album=612 Jak widać to i wyczynowe motorki można przerabiać, o ile oczywiście, się wie jak to wykonać. Hendrick wie ( Miły Facet skądinąd i kolega z branzy ) Raz chyba nawet widziałem ten motorek w akcji... Rewelacji nie było, ale działał. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Na dowód ,że jest to możliwe: http://www.powerboat-friends-freising.de/usergallery/albums/userpics/Img_0008.jpg http://www.powerboat-friends-freising.de/usergallery/thumbnails.php?album=612 Jak widać to i wyczynowe motorki można przerabiać, o ile oczywiście, się wie jak to wykonać. Hendrick wie ( Miły Facet skądinąd i kolega z branzy ) Raz chyba nawet widziałem ten motorek w akcji... Rewelacji nie było, ale działał. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Wiesz, przerobic i uruchomić to jedno, a przerobic uruchomić i exploatować to drugie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Wiesz, przerobic i uruchomić to jedno, a przerobic uruchomić i exploatować to drugie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przytek Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Tak sobie czytam i napiszę aby inni nie popełnili tego samego błędu: Yamada na załączonym filmie zasilana jest METANOLEM. Ma zmieniony jedynie układ zapłonowy z żarowego na iskrowy. Taka zamiana pozwala na dodanie sporej mocy silnikowi i takie układy są stosowane np przez wszystkich użytkowników Yamad latających w kategorii F3A- wszyscy latają na metanolu z nitro. A co niby miałbym zniszczyć w silniku ? jedyne co to chyba oringi i membrame pompki , ale o tym pomyślałem i membrama juz wymieniona na benzyno odporną zostały jeszcze oringi. Układ zapłonowy i inne niezbędne rzeczy już zamówione http://www.justengin...ow_Engines.html . A tu twardy dowód że można http-~~-//www.youtube.com/watch?v=Z4cdt20G8WE . CDN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi