konrad 29 Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Witam Posiadam wyzej wymienioną yamade i wymysliłem sobie że przerobię ją na benzyniaka,ponieważ silnik lubi chlupnąć sporo 30% nitro. I tu zaczynają się małe schody ponieważ : 1 membrama pompki do wymiany na benzyno odporną 2 piasta śmigła mocowana na stożku 3 kat wyprzedzenia zaplonu ( czy tez w okolicy 21stopni ? ) Co o tym myslicie czy ta przeobka ma szanse powodzenia ?
konrad 29 Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 Witam Posiadam wyzej wymienioną yamade i wymysliłem sobie że przerobię ją na benzyniaka,ponieważ silnik lubi chlupnąć sporo 30% nitro. I tu zaczynają się małe schody ponieważ : 1 membrama pompki do wymiany na benzyno odporną 2 piasta śmigła mocowana na stożku 3 kat wyprzedzenia zaplonu ( czy tez w okolicy 21stopni ? ) Co o tym myslicie czy ta przeobka ma szanse powodzenia ?
esceta Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Moje skromne zdanie brzmi : zapomnij gdyż zniszczysz silnik. Pozdrawiam Marek G.
esceta Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Moje skromne zdanie brzmi : zapomnij gdyż zniszczysz silnik. Pozdrawiam Marek G.
Johny88 Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Takie rzeczy raczej nie wychodzą, musiałbyś mieć niezłego farta To jest oczywiści moje zdanie, ale myśle ,że wielu sie ze mna zgodzi. PZDR
Johny88 Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Takie rzeczy raczej nie wychodzą, musiałbyś mieć niezłego farta To jest oczywiści moje zdanie, ale myśle ,że wielu sie ze mna zgodzi. PZDR
Irek M Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Są w ofercie zestawy do przeróbki różnej pojemności spaliny na benzynę.
Irek M Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Są w ofercie zestawy do przeróbki różnej pojemności spaliny na benzynę.
konrad 29 Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Opublikowano 2 Marca 2012 A co niby miałbym zniszczyć w silniku ? jedyne co to chyba oringi i membrame pompki , ale o tym pomyślałem i membrama juz wymieniona na benzyno odporną zostały jeszcze oringi. Układ zapłonowy i inne niezbędne rzeczy już zamówione http://www.justengines.co.uk/acatalog/Ignition_Systems_for_Glow_Engines.html . A tu twardy dowód że można .CDN.
konrad 29 Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Opublikowano 2 Marca 2012 A co niby miałbym zniszczyć w silniku ? jedyne co to chyba oringi i membrame pompki , ale o tym pomyślałem i membrama juz wymieniona na benzyno odporną zostały jeszcze oringi. Układ zapłonowy i inne niezbędne rzeczy już zamówione http://www.justengines.co.uk/acatalog/Ignition_Systems_for_Glow_Engines.html . A tu twardy dowód że można .CDN.
dlmtb Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Sam jestem entuzjastą takich rozwiązań i chętnie by przerobił mojego ASP 160FT na benzynę, ale niestety jak wynika z lektury anglojęzycznych forów, (choć już dawno tam nie zaglądałem) to nie jest takie proste. Po pierwsze nawet, jeżeli uda się odpalić silnik (wyregulować gaźnik) to niestety motor bardzo kaprysi i latanie staje się niezłą ruletką zgaśnie czy nie? Widziałem, że wieku kombinuje z gaźnikami od silników benzynowych i próbuje tędy obejść ten problem. Kolejna bariera to wytrzymałość silnika. Silnik żarowy ma większe sprężanie niż benzyniak, więc obciążenie łożysk jest też większe. Że taka przeróbka nie jest niemożliwa świadczy o tym to, co robi SAITO. Wszystkie silniki benzynowe tej firmy to silniki żarowe z innymi gaźnikami i świecami zapłonowymi w miejscach świec żarowych. Czy zmienili coś w tłokach i łożyskach nie wiem? Ale oczywiście trzymam kciuki, bo gdyby udało się opracować powtarzalny sposób takiej konwersji to byłby naprawdę sukces. :jupi:
dlmtb Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Sam jestem entuzjastą takich rozwiązań i chętnie by przerobił mojego ASP 160FT na benzynę, ale niestety jak wynika z lektury anglojęzycznych forów, (choć już dawno tam nie zaglądałem) to nie jest takie proste. Po pierwsze nawet, jeżeli uda się odpalić silnik (wyregulować gaźnik) to niestety motor bardzo kaprysi i latanie staje się niezłą ruletką zgaśnie czy nie? Widziałem, że wieku kombinuje z gaźnikami od silników benzynowych i próbuje tędy obejść ten problem. Kolejna bariera to wytrzymałość silnika. Silnik żarowy ma większe sprężanie niż benzyniak, więc obciążenie łożysk jest też większe. Że taka przeróbka nie jest niemożliwa świadczy o tym to, co robi SAITO. Wszystkie silniki benzynowe tej firmy to silniki żarowe z innymi gaźnikami i świecami zapłonowymi w miejscach świec żarowych. Czy zmienili coś w tłokach i łożyskach nie wiem? Ale oczywiście trzymam kciuki, bo gdyby udało się opracować powtarzalny sposób takiej konwersji to byłby naprawdę sukces. :jupi:
AndrzejC Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Na dowód ,że jest to możliwe: http://www.powerboat-friends-freising.de/usergallery/albums/userpics/Img_0008.jpg http://www.powerboat-friends-freising.de/usergallery/thumbnails.php?album=612 Jak widać to i wyczynowe motorki można przerabiać, o ile oczywiście, się wie jak to wykonać. Hendrick wie ( Miły Facet skądinąd i kolega z branzy ) Raz chyba nawet widziałem ten motorek w akcji... Rewelacji nie było, ale działał. A.C.
AndrzejC Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Na dowód ,że jest to możliwe: http://www.powerboat-friends-freising.de/usergallery/albums/userpics/Img_0008.jpg http://www.powerboat-friends-freising.de/usergallery/thumbnails.php?album=612 Jak widać to i wyczynowe motorki można przerabiać, o ile oczywiście, się wie jak to wykonać. Hendrick wie ( Miły Facet skądinąd i kolega z branzy ) Raz chyba nawet widziałem ten motorek w akcji... Rewelacji nie było, ale działał. A.C.
Major Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Wiesz, przerobic i uruchomić to jedno, a przerobic uruchomić i exploatować to drugie.
Major Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Wiesz, przerobic i uruchomić to jedno, a przerobic uruchomić i exploatować to drugie.
przytek Opublikowano 17 Maja 2012 Opublikowano 17 Maja 2012 Tak sobie czytam i napiszę aby inni nie popełnili tego samego błędu: Yamada na załączonym filmie zasilana jest METANOLEM. Ma zmieniony jedynie układ zapłonowy z żarowego na iskrowy. Taka zamiana pozwala na dodanie sporej mocy silnikowi i takie układy są stosowane np przez wszystkich użytkowników Yamad latających w kategorii F3A- wszyscy latają na metanolu z nitro. A co niby miałbym zniszczyć w silniku ? jedyne co to chyba oringi i membrame pompki , ale o tym pomyślałem i membrama juz wymieniona na benzyno odporną zostały jeszcze oringi. Układ zapłonowy i inne niezbędne rzeczy już zamówione http://www.justengin...ow_Engines.html . A tu twardy dowód że można http-~~-//www.youtube.com/watch?v=Z4cdt20G8WE . CDN.
Rekomendowane odpowiedzi