Skocz do zawartości

YS 140 DZ konwersja na benzyne


konrad 29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam wyzej wymienioną yamade i wymysliłem sobie że przerobię ją na benzyniaka,ponieważ silnik lubi chlupnąć sporo 30% nitro.

I tu zaczynają się małe schody ponieważ :

1 membrama pompki do wymiany na benzyno odporną

2 piasta śmigła mocowana na stożku

3 kat wyprzedzenia zaplonu ( czy tez w okolicy 21stopni ? )

Co o tym myslicie czy ta przeobka ma szanse powodzenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam wyzej wymienioną yamade i wymysliłem sobie że przerobię ją na benzyniaka,ponieważ silnik lubi chlupnąć sporo 30% nitro.

I tu zaczynają się małe schody ponieważ :

1 membrama pompki do wymiany na benzyno odporną

2 piasta śmigła mocowana na stożku

3 kat wyprzedzenia zaplonu ( czy tez w okolicy 21stopni ? )

Co o tym myslicie czy ta przeobka ma szanse powodzenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co niby miałbym zniszczyć w silniku ?

jedyne co to chyba oringi i membrame pompki , ale o tym pomyślałem i membrama juz wymieniona na benzyno odporną zostały jeszcze oringi.

Układ zapłonowy i inne niezbędne rzeczy już zamówione http://www.justengines.co.uk/acatalog/Ignition_Systems_for_Glow_Engines.html .

A tu twardy dowód że można

.

CDN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co niby miałbym zniszczyć w silniku ?

jedyne co to chyba oringi i membrame pompki , ale o tym pomyślałem i membrama juz wymieniona na benzyno odporną zostały jeszcze oringi.

Układ zapłonowy i inne niezbędne rzeczy już zamówione http://www.justengines.co.uk/acatalog/Ignition_Systems_for_Glow_Engines.html .

A tu twardy dowód że można

.

CDN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem entuzjastą takich rozwiązań i chętnie by przerobił mojego ASP 160FT na benzynę, ale niestety jak wynika z lektury anglojęzycznych forów, (choć już dawno tam nie zaglądałem) to nie jest takie proste.

Po pierwsze nawet, jeżeli uda się odpalić silnik (wyregulować gaźnik) to niestety motor bardzo kaprysi i latanie staje się niezłą ruletką zgaśnie czy nie? Widziałem, że wieku kombinuje z gaźnikami od silników benzynowych i próbuje tędy obejść ten problem.

Kolejna bariera to wytrzymałość silnika. Silnik żarowy ma większe sprężanie niż benzyniak, więc obciążenie łożysk jest też większe.

Że taka przeróbka nie jest niemożliwa świadczy o tym to, co robi SAITO. Wszystkie silniki benzynowe tej firmy to silniki żarowe z innymi gaźnikami i świecami zapłonowymi w miejscach świec żarowych. Czy zmienili coś w tłokach i łożyskach nie wiem?

Ale oczywiście trzymam kciuki, bo gdyby udało się opracować powtarzalny sposób takiej konwersji to byłby naprawdę sukces. :jupi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem entuzjastą takich rozwiązań i chętnie by przerobił mojego ASP 160FT na benzynę, ale niestety jak wynika z lektury anglojęzycznych forów, (choć już dawno tam nie zaglądałem) to nie jest takie proste.

Po pierwsze nawet, jeżeli uda się odpalić silnik (wyregulować gaźnik) to niestety motor bardzo kaprysi i latanie staje się niezłą ruletką zgaśnie czy nie? Widziałem, że wieku kombinuje z gaźnikami od silników benzynowych i próbuje tędy obejść ten problem.

Kolejna bariera to wytrzymałość silnika. Silnik żarowy ma większe sprężanie niż benzyniak, więc obciążenie łożysk jest też większe.

Że taka przeróbka nie jest niemożliwa świadczy o tym to, co robi SAITO. Wszystkie silniki benzynowe tej firmy to silniki żarowe z innymi gaźnikami i świecami zapłonowymi w miejscach świec żarowych. Czy zmienili coś w tłokach i łożyskach nie wiem?

Ale oczywiście trzymam kciuki, bo gdyby udało się opracować powtarzalny sposób takiej konwersji to byłby naprawdę sukces. :jupi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dowód ,że jest to możliwe:

http://www.powerboat-friends-freising.de/usergallery/albums/userpics/Img_0008.jpg

http://www.powerboat-friends-freising.de/usergallery/thumbnails.php?album=612

Jak widać to i wyczynowe motorki można przerabiać, o ile oczywiście, się wie jak to wykonać. Hendrick wie ( Miły Facet skądinąd i kolega z branzy :) )

Raz chyba nawet widziałem ten motorek w akcji... Rewelacji nie było, ale działał.

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dowód ,że jest to możliwe:

http://www.powerboat-friends-freising.de/usergallery/albums/userpics/Img_0008.jpg

http://www.powerboat-friends-freising.de/usergallery/thumbnails.php?album=612

Jak widać to i wyczynowe motorki można przerabiać, o ile oczywiście, się wie jak to wykonać. Hendrick wie ( Miły Facet skądinąd i kolega z branzy :) )

Raz chyba nawet widziałem ten motorek w akcji... Rewelacji nie było, ale działał.

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tak sobie czytam i napiszę aby inni nie popełnili tego samego błędu:

 

Yamada na załączonym filmie zasilana jest METANOLEM.

 

Ma zmieniony jedynie układ zapłonowy z żarowego na iskrowy.

 

Taka zamiana pozwala na dodanie sporej mocy silnikowi i takie układy są stosowane np przez wszystkich użytkowników Yamad latających w kategorii F3A- wszyscy latają na metanolu z nitro.

 

A co niby miałbym zniszczyć w silniku ?

jedyne co to chyba oringi i membrame pompki , ale o tym pomyślałem i membrama juz wymieniona na benzyno odporną zostały jeszcze oringi.

Układ zapłonowy i inne niezbędne rzeczy już zamówione http://www.justengin...ow_Engines.html .

A tu twardy dowód że można http-~~-//www.youtube.com/watch?v=Z4cdt20G8WE .

CDN.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.